Eksä ja sen nyksä s...tana!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ymmärän, että on kurjaa. Tosiasia kuitenkin on, että silloin kun lapsi on isällä, hän on isän vastuulla eikä tämä ole velvollinen raportoimaan sinulle kenen kanssa lapsi aikaansa viettää. Usko pois, minä jos kuka on joutunut työstämään tätä ajatusta. Pääset itsekin helpommalla, kun yrität hyväksyä asian. Eri asia tietysti on, jos lapsi on vaarassa.

[QUOTE="...";28309580]Voi apua! Exän entinen nyxä haki mun pojan lentokoneella...huh, onneks sillä on lentolupakirja, enkä muuten ees tuntenut sitä! Mutta luotin exän arviointikykyyn.[/QUOTE]

No onneks oli sun luottamuksen arvoinen. Aina näin ei ole.

[QUOTE="vieras";28309585]Ymmärän, että on kurjaa. Tosiasia kuitenkin on, että silloin kun lapsi on isällä, hän on isän vastuulla eikä tämä ole velvollinen raportoimaan sinulle kenen kanssa lapsi aikaansa viettää. Usko pois, minä jos kuka on joutunut työstämään tätä ajatusta. Pääset itsekin helpommalla, kun yrität hyväksyä asian. Eri asia tietysti on, jos lapsi on vaarassa.[/QUOTE]

Niin, miten sen voi tietää että onko se lapsi vaarassa vai ei, jos asioista ei viitsitä puhua? Kaikki tuntuu jankuttavan tota samaa, mutta miten ihmeessä mitään saa tietää jos exät ei vaivaudu kommunikoimaan keskenään.

Alkuperäinen kirjoittaja Kosö;28309627:
Niin, miten sen voi tietää että onko se lapsi vaarassa vai ei, jos asioista ei viitsitä puhua? Kaikki tuntuu jankuttavan tota samaa, mutta miten ihmeessä mitään saa tietää jos exät ei vaivaudu kommunikoimaan keskenään.

Tässä tapauksessa ei siitä olekaan kyse. Komunikointi toimii mutta äiti ei vaan luota siihen mitä isä sanoo. Tosin ei ole koskaa asunutkaan lapsen isän kanssa eli ei loppujen lopuksi ehkä edes tunne tätä kovin hyvin. Silti on luottanut häneen ihan koko ajan kun on ollut lapsesta kyse. Ja mistä ihmeestä tähän ketjuun ilmestyi se että lapsi olisi ollut vaarassa??

Luulen että äiti kuitenkin on mustasukkainen. Hän ei ole koskaan asunut lapsensa isän kanssa. Nyt isällä avopuoliso. Tuleva lääkäri, ei siis ihan tyhmä ja tulevaisuudessa hyvin tienaava. Nuori, en tosin tiedä äidin ikää. Näyttäisi tulevan toimeen lapsen kanssa. Olisi hyvin voinut kieltäytyä hoitamasta lasta isän poissa ollessa. Ei siis pakota isää valitsemaan itsensä ja lapsen välillä.
Eikä mustasukkaisuudessa mitään pahaa ole kunhan ei mene sairaalloisesksi.

• Tykkää
Reactions: __Maarit__
Ainakin jos lapsi sattuis sairastumaan isän luona, mulla olis turvallinen olo kun exsän uusi on lääkäriksi opiskeleva, osais varmaan auttaa. Kuulostaa fiksulta naiselta.

Tottakai ap on huolissaan jos lapsi viettää aikaa tuntemattoman ihmisen kanssa, se on ihan normaalia. Kannattaa kuitenkin muistaa, että tämä henkilö ei ole tuntematon lapsen isälle ja että isän arviointikykyyn voi kyllä luottaa lapseen liittyvissä asioissa jos hän kerran kaikin puolin on kunnollinen ja vastuullinen isä.

Kuulostaa siltä, että isän uusi nainen on tehnyt kaikkensa että lapsella on kivaa. Jos lapsi olisi ikävöinyt isäänsä tai ei olisi viihtynyt tuon naisen kanssa, hän olisi varmasti soittanut lapsen isälle joka olisi sitten voinut soittaa sinulle.

• Tykkää
Reactions: __Maarit__
[QUOTE="vieras";28309442]

Onko sinulla lääkitys kunnossa? Olisit onnellinen, että lapsi tulee toimeen ex:n naisen kanssa ja se nainen yrittää tutustua lapseen eikä järjestä helvetteliset olosuhteet isän luona.[/QUOTE]

Tämä on valitettavan yleistä lähiäitien keskuudessa. Meillä oli ihan vastaava kuvio, kun minä tapasin mieheni. Lähiäiti haukkui, arvostele ja esti minun näkemästä lasta. Vaikka ei ollut edes nähnyt minua, eikä myöskään tapaamiseen suostunut. Tai eihän hän estää voinut, mutta kiristi miestäni että jos hänen pillin mukaan ei hypitä, niin hän muuttaa lapsen kanssa muualle. Ja voi olla että olis muuttanutkin, sen verran tulisieluinen (lue katkera) hän onkin. Syyttä. Itse petti ja jätti.

Mutta siis miehelle annettiin ehdot, joiden mukaan tanssittiin. Minä en saanut nähdä lasta. Jos kuitenkin näkisin, niin äiti lupasi tehdä kaikkensa, että lapsi ei enää isällä kävisi ja uhkasi muuttaa pois. Myös elareiden korottamisella uhkailtiin tämän tästä. Olimme olleet yli puoli vuotta mieheni kanssa yhdessä, kunnes sitten näin lapsen. Ja siitähän syttyi ihan jumalaton sota! Kuten kaikesta muustakin.

Noh, tätä vihanpitoa (äidin puolelta), kiristystä, uhkailua jne on tapahtunut nyt jo kuusi vuotta. Mikään, mitä me teemme, ei ole koskaan hyvin. Ja minä olen alusta asti ollut lehmä ja huora. Edelleen syyttä.

Välit äitiin ja jopa lapseen ovat kärsineet melko tavalla. Naisella on ollut jo monta vuotta uusi mies, mutta ei rauhoittunut ollenkaan. Nyt heillä on yhteinen lapsikin, mutta sama meno vaan jatkuu. Kaikki meidän tekemä on väärin ja ainoa päätösvalta kaikessa on vain ja ainoastaan hänellä.

Ikävintä tässä äidin katkeruudessa on se, että lapsen ja isän välit ovat etääntyneet melko lailla. Äiti kun onnistuu lapselle syöttämään kaikenlaista... ts. yrittää keksiä lapselle kivaa tekemistä, ettei lapsi menisi isälleen jne. Isä on jo melkein luovuttanut lapsen suhteen, koska äiti tekee lapsen tapaamisesta hankalan. Liian hankalan.

Alkuperäinen kirjoittaja liian yleistä;28311340:
Tämä on valitettavan yleistä lähiäitien keskuudessa. Meillä oli ihan vastaava kuvio, kun minä tapasin mieheni. Lähiäiti haukkui, arvostele ja esti minun näkemästä lasta. Vaikka ei ollut edes nähnyt minua, eikä myöskään tapaamiseen suostunut. Tai eihän hän estää voinut, mutta kiristi miestäni että jos hänen pillin mukaan ei hypitä, niin hän muuttaa lapsen kanssa muualle. Ja voi olla että olis muuttanutkin, sen verran tulisieluinen (lue katkera) hän onkin. Syyttä. Itse petti ja jätti.

Mutta siis miehelle annettiin ehdot, joiden mukaan tanssittiin. Minä en saanut nähdä lasta. Jos kuitenkin näkisin, niin äiti lupasi tehdä kaikkensa, että lapsi ei enää isällä kävisi ja uhkasi muuttaa pois. Myös elareiden korottamisella uhkailtiin tämän tästä. Olimme olleet yli puoli vuotta mieheni kanssa yhdessä, kunnes sitten näin lapsen. Ja siitähän syttyi ihan jumalaton sota! Kuten kaikesta muustakin.

Noh, tätä vihanpitoa (äidin puolelta), kiristystä, uhkailua jne on tapahtunut nyt jo kuusi vuotta. Mikään, mitä me teemme, ei ole koskaan hyvin. Ja minä olen alusta asti ollut lehmä ja huora. Edelleen syyttä.

Välit äitiin ja jopa lapseen ovat kärsineet melko tavalla. Naisella on ollut jo monta vuotta uusi mies, mutta ei rauhoittunut ollenkaan. Nyt heillä on yhteinen lapsikin, mutta sama meno vaan jatkuu. Kaikki meidän tekemä on väärin ja ainoa päätösvalta kaikessa on vain ja ainoastaan hänellä.

Ikävintä tässä äidin katkeruudessa on se, että lapsen ja isän välit ovat etääntyneet melko lailla. Äiti kun onnistuu lapselle syöttämään kaikenlaista... ts. yrittää keksiä lapselle kivaa tekemistä, ettei lapsi menisi isälleen jne. Isä on jo melkein luovuttanut lapsen suhteen, koska äiti tekee lapsen tapaamisesta hankalan. Liian hankalan.

Luovuttamisen sijasta mä olisin isänä nostanut äläkän virallista tietä jo ajat sitten. Lastenvalvojaan yhteys ja tilanne siellä esille, jos ei auta, ei muuta kuin lakimiehen puheille.

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti vaan;28308802:
Lapsi oli ollut viikonlopun isällään ja yleensä hän hakee lapsen suoraan päiväkodista. Tänään sain lapselta tietää että hänen uusi nainen on hakenut lapsen ja ollut hänen kanssa lähes koko viikonlopun. Vienyt häntä autolla uimahalliin muunmuassa. Isä oli kuulemma joutunut yllättäen ylitöihin. Ainoastaan sunnuntain oli ollut kotona.
Tämä nainen on mulle täysin tuntematon enkä ikimaailmassa antaisi hänelle lupaa kuljettaa lasta autolla ympäri kaupunkia. Eksän lupa oli kuulemma riittänyt päiväkodille.
Nyt eksä väittää minua hysteeriseksi ilonpilaajaksi. Lapsella oli kuulemma ollut ihan kivaa eikä mitään hätää.

Hooohhh, just eilen oli ketju jossa äiti kohkasi sitä että isä oli kehdannut pyytää tätä äitiä ekaks lastensa kans oleen kun oli saanut ylitöitä... sen äidin mielestä naisystävä olis ollut joutilaampi siihen hommaan .

Luovuttamisen sijasta mä olisin isänä nostanut äläkän virallista tietä jo ajat sitten. Lastenvalvojaan yhteys ja tilanne siellä esille, jos ei auta, ei muuta kuin lakimiehen puheille.

Lv:n juttusilla on käyty useampaan kertaan. Lv vain pyörittelee päätään ja huokailee. Isä ajattelee, että lapsi viihtyy paremmin äitinsä kanssa. On jo aika iso. Joten hän ei halua myöskään "riistää" lapselta äitiä. Eikä oikeusjuttuihin siksi ole halua.

Mutta ei tästä sen enempää!

Tiesikö lapsi etukäteen, että tämä "täti" tulee hakemaan päikystä? Lapsi odotti takuulla isäänsä hakemaan kun näin oli äidin kanssa sovittu, ja näin toimittu aikaisemminkin. Joten lapsen näkökulmastakin tää oli väärin tehty. Lapsi haluaa viettää aikaansa toisen huoltajansa kanssa, ei isän uuden tyttöystävän. Jos se uusi on isän mukana ja ovat yhdessä niin on ok asia. Mutta isän olisi pitänyt kysyä äidiltä sopiiko tälläinen järjestely tällä kertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti vaan;28308963:
Kysymys ei ole todellakaan mustasukkaisuudesta! Enkä tiedä oliko lapsella kivaa vai ei, on vasta neljävuotias. Enkä haluaisi että tämä nainen näyttäytyisi päiväkodissa kun en tiedä onko suhde pysyvä vai ei. Jo pelkkä ajatuskin uimahallista hirvittää. Lapsi ei osaa uida ja on aika vilkas ja utelias tapaus. Mitä vaan olisi voinut tapahtua. Eksä on vuorotöissä ja voi yllättäen joutua vaihtamaan vuoroa. Ärsyttää kun ei voinut kysyä asiaa minulta jos lapsi olisikin kotonaan viikonlopun vaan halusi järjestää asian näin. Nainen on kuulemma ennenkin tavannut lasta mutta on vasta 26 vuotias eikä hänellä ole omia lapsia. En pidä häntä tarpeeksi vastuuntuntoisena. Ja olivat myös käyneet naisen vanhempien luona...

Nyt lapsi vaan pälättää seuraavasta uimahallireissusta.

hetkonen mulla oli 26vuotiaana 2lasta, joista ekan sain kun olin 21vuotias! Olen todellakin ollut vastuuntuntoinen jo 21v.. Eli et voi tietää.

Mutta olen kuitenkin sitä mieltä että jos isä toimittaa vain viikonloppu isän virkaa niin sitte tuo on kohtuutonta! lapsi halua aolla isän kanssa ja lapsella on siihen oikeus! tuskin se lapsi odotti saavansa olla vieraan tädin kanssa

Yhteistyössä