Eksä ja sen nyksä s...tana!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti vaan

Vieras
Lapsi oli ollut viikonlopun isällään ja yleensä hän hakee lapsen suoraan päiväkodista. Tänään sain lapselta tietää että hänen uusi nainen on hakenut lapsen ja ollut hänen kanssa lähes koko viikonlopun. Vienyt häntä autolla uimahalliin muunmuassa. Isä oli kuulemma joutunut yllättäen ylitöihin. Ainoastaan sunnuntain oli ollut kotona.
Tämä nainen on mulle täysin tuntematon enkä ikimaailmassa antaisi hänelle lupaa kuljettaa lasta autolla ympäri kaupunkia. Eksän lupa oli kuulemma riittänyt päiväkodille.
Nyt eksä väittää minua hysteeriseksi ilonpilaajaksi. Lapsella oli kuulemma ollut ihan kivaa eikä mitään hätää.

Todella hienoa että tää nyksä viettää tuolla tavalla aikaa lapsen kanssa ja oli ollut kivaa:heart:

How ever....ymmärrän oikein hyvin huolesi siinä kohtaa että lapsesi viettää aikaa sinulle tuntemattoman ihmisen kanssa.

Yrittäisin sopia eksän ja nyksän kanssa yhteisen tapaamisen, jotta saisin itsekin tutustua ihmiseen jonka kanssa lapseni viettää aikaa.

Viimeksi muokattu:
Eksälläsi taitaa olla oikeus omaan elämään. Ja jos teillä on yhteishuoltajuus niin taitaa hän saada valita ne ihmisetkin, joiden kanssa poikasi hänen luonaan ollessa aikaansa viettää. Kyllä, ainakin tuon viestin perusteella kuulostat ihan hysteeriseltä ilonpilaajalta.

[QUOTE="vieras";28308839]Vaiko kuitenkin mustasukkainen? Tuskin nyt järkyttynyt kuitenkaan. Eikö se riitä, että lapsen vanhempi tietää tapauksen olevan luotettava?[/QUOTE]

No mulla on taustalla sitten taas tämmöinen tapaus että eksä seurusteli jonkin aikaa ihmisen kanssa joka ei millään tavalla sovi lasten lähettyville. Joten kyllä, itse olisin järkyttynyt jos mulle täysin tuntematon ihminen olisi tuolla lailla vastuussa lapsestani. Ihan vaan siksi että mulla on kova pelko ja huoli siitä millaisia ihmisiä se eksä lapseni lähelle päästää.

[QUOTE="mimmi";28308885]Mietippä asia toisinpäin. Jos sulla olis uusi miesystävä. Tarvitsisitko ex-miehesi siunauksen siihen, että miesystäväsi voisi viettää aikaa lapsesi kanssa?[/QUOTE]

Juuri tätä samaa olin kysymässä.

[QUOTE="mimmi";28308885]Mietippä asia toisinpäin. Jos sulla olis uusi miesystävä. Tarvitsisitko ex-miehesi siunauksen siihen, että miesystäväsi voisi viettää aikaa lapsesi kanssa?[/QUOTE]

Se että tulee äidiksi/isäksi ei välttämättä tarkoita sitä että äidin/isän harkintakyky kaikessa olisi aina niin justiinsa:rolleyes:

Eikö jokainen vanhempi haluaisi tietää millaisessa seurassa lapsi on?:O

• Tykkää
Reactions: Freiya
Kysymys ei ole todellakaan mustasukkaisuudesta! Enkä tiedä oliko lapsella kivaa vai ei, on vasta neljävuotias. Enkä haluaisi että tämä nainen näyttäytyisi päiväkodissa kun en tiedä onko suhde pysyvä vai ei. Jo pelkkä ajatuskin uimahallista hirvittää. Lapsi ei osaa uida ja on aika vilkas ja utelias tapaus. Mitä vaan olisi voinut tapahtua. Eksä on vuorotöissä ja voi yllättäen joutua vaihtamaan vuoroa. Ärsyttää kun ei voinut kysyä asiaa minulta jos lapsi olisikin kotonaan viikonlopun vaan halusi järjestää asian näin. Nainen on kuulemma ennenkin tavannut lasta mutta on vasta 26 vuotias eikä hänellä ole omia lapsia. En pidä häntä tarpeeksi vastuuntuntoisena. Ja olivat myös käyneet naisen vanhempien luona...

Nyt lapsi vaan pälättää seuraavasta uimahallireissusta.

Nyksä on sinulle tuntematon. Mutta onko hän myös lapselle tuntematon??

Sitten jos/kun sinulla on uusi kumppani, niin täytyykö sinun tutustuttaa hänet eksällesi, jotta uusi mies voi viettää aikaa lapsen kanssa??

Ei ole ok, ei todellakaan.

Mun mielestä saisi olla vaikka ihan paperilla sopimus että lapsia saa valvoa vain ja ainoastaan henkilö joka on tuttu kummallekin vanhemmalle!
Vanhemmalla on aina oikeus tietää kuka hänen lastaan valvoo!

• Tykkää
Reactions: Freiya
Alkuperäinen kirjoittaja äiti vaan;28308963:
Kysymys ei ole todellakaan mustasukkaisuudesta! Enkä tiedä oliko lapsella kivaa vai ei, on vasta neljävuotias. Enkä haluaisi että tämä nainen näyttäytyisi päiväkodissa kun en tiedä onko suhde pysyvä vai ei. Jo pelkkä ajatuskin uimahallista hirvittää. Lapsi ei osaa uida ja on aika vilkas ja utelias tapaus. Mitä vaan olisi voinut tapahtua. Eksä on vuorotöissä ja voi yllättäen joutua vaihtamaan vuoroa. Ärsyttää kun ei voinut kysyä asiaa minulta jos lapsi olisikin kotonaan viikonlopun vaan halusi järjestää asian näin. Nainen on kuulemma ennenkin tavannut lasta mutta on vasta 26 vuotias eikä hänellä ole omia lapsia. En pidä häntä tarpeeksi vastuuntuntoisena. Ja olivat myös käyneet naisen vanhempien luona...

Nyt lapsi vaan pälättää seuraavasta uimahallireissusta.
Vasta 26! :O Herrajumala, sehän on lapsi vielä!

Taisi löytyä se mustasukkaisuuden syykin tuosta ikäkommentista.

[QUOTE="vieras";28308987]No miten sä haluaisit, että ex toimisi? Missä vaiheessa lapsi ja exän uusi saavat mielestäsi viettää aikaa keskenään ja mitä tehden?[/QUOTE]

Sitten kun minä lapsen äitinä olen hänet tavannut.

Kyllä se ny vaa on niin että jos on yhteishuoltajuus niin toiselle vanhemmalle ei kyllä piirunkaan vertaa kuulu elämisen järjestelyt siellä toisen vanhemman luona, ellei ne vaaranna lapsen hyvinvointia.. Ja mun on vaikee uskoa että yllä kuvattu tapaus mitenkään vaarantais. Sanoisin että tässon vähä niinkö semmonen klassinen alitajuntainen mustasukkasuus/kateus toisen onnesta.

Ajattele kun ex-miehesi hyväilee uuden puolisonsa rintoja, 26-vuotiaalla lapsettomalla ne ovat vielä kauniit ja kiinteät kuten muukin kroppa. Mahtaa mies olla onnellinen ja nauttia. :)

Unohdit mainita kuinka ap:n lapsi on onnesta soikeana kihertänyt ja katsellut telkkua nyksän sylissä tosi onnellisena kuiskaten korvaan "sä oot NIIIIN paljo kivempi ko mun oma äiti!"

Vanhempien pitää käyttää omaa harkintaansa sen suhteen kenelle antaa lapsensa hoidettavaksi. Isä on tässä tapauksessa luottanut naisystäväänsä omalla hoitovuorollaan eikä mikään kerrotussa todista että harkintakyky olisi pettänyt.

Olisi fiksua että vanhemmat miettisivät yhteisen linjan näissä asioissa, esim. esitelläänkö lapsi uusille puolisoille vasta avioliiton jälkeen vai ensitapaamisen jälkeen. Jos uusi puoliso kuitenkin on jo tuttu ja luotettava aikuinen, ei mielestäni ole syytä miksei hän voisi viettää aikaa yksin lapsen kanssa. Asioista olisi toki hyvä kertoa etukäteen ensimmäisillä kerroilla.

Yhteistyössä