Ekat raskaus oireet??

Ajattelin kirjoitella tänne ekoista raskausoireistani, jos jollekulle plussaa arvuuttelevalle olisi näistä vaikka iloa! Kiertoni on 28 päivää ja ovulaatio luultavasti oli oppikirjamaisesti kp14.

Ensimmäinen oire oli tavallisten kiertotuntemusten puuttuminen. Olin aikaisemmissa yrityskierroissa kirjannut jokaisen dpo-päivän tuntemukset ylös, ja nyt tällaiset oireet vain puuttuivat alkaen dpo7. Merkittävin puutos oli se, että häpyhuulissa/alapäässä ei tuntunut avonaista ja painavaa tunnetta.

Noin dpo10 rintojen arastus alkoi ja se jatkuu edelleen. Arastusta ei tunne, jos rintoja ei painele. (Eli painelen useasti päivän aikana).

dpo 9 sain roskishaamun
dpo10 haamu
dpo 11-14 vahvistuva viiva, vihlovaa kipua vas. + oik.puolella alavatsaa
dpo 15 kp 29/28 kk jäivät pois, vihlovaa kipua illalla vas.+ oikea puoli
dpo 16 digitesti "Raskaana 2-3".

:)

Plussaonnea kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: hintriikka
maimai83 tilanteessa ei muutosta. Kävin tuossa kp 35 verikokeissa jossa otettiin plussa/nega, ei hormooneja, niin se oli NEGA. En ole itte testaillut enää kp 32 jälkeen. Olen menossa alkuviikosta neuvolan pissatestiin ja loppuviikosta gynelle.
Huomenna tosin aattelin hauskuuttaa itteeni hakemalla testin ja pissata negan :LOL: eli nyt siis kp 41/26-29 =) Infoilen!
 
maimai83 tilanteessa ei muutosta. Kävin tuossa kp 35 verikokeissa jossa otettiin plussa/nega, ei hormooneja, niin se oli NEGA. En ole itte testaillut enää kp 32 jälkeen. Olen menossa alkuviikosta neuvolan pissatestiin ja loppuviikosta gynelle.
Huomenna tosin aattelin hauskuuttaa itteeni hakemalla testin ja pissata negan :LOL: eli nyt siis kp 41/26-29 =) Infoilen!
Toivottavasti nyt joku järkevä selvyys löytyy tuolle miksi kiertoi noin venyy ja paukkuu.. Tsempit täältä sinne. Jään odotteleen kuinkas sun käy.
 
Voisinkohan minäkin olla mahdollisesti raskaana...?!

Suojaamattomassa yhdynnässä oltu, lapsi ei suunnitellusti ole tilauksessa.
Kierto on siinä vaiheessa, että ovis oli n.viikko sitten ja menkkojen pitäisi alkaa n.viikon kuluttua.
Viikonloppuna alkoi normaaliin elämääni hyvin poikkeavat oireet:
- Alavatsa on turvonnut ja painellessa pinkeä, tuntuu kuin olisi rantapallon niellyt, eikä vatsaa pysty vetämään sisään, niinkuin normaalisti esim. ruokailun jälkeen.
-Vatsan toiminta muuttunut, vatsa on yhtäaikaa löysällä ja kovalla (joo, älkää kysykö miten on mahdollista :D )
-Rintojen arkuus, vasen rinta on kipeä painellessa, oikea rinta koko ajan, jopa kävellessä sattuu.
-Päänsärky, kurkun karheus, väsymys.
-Vilutus, lämpö noussut siten, että koko ajan melkolailla tasan 37, normaalisti 36,5.
-Mielialanvaihtelut, herkkyys, äreys.

Olikohan vielä muita... No, ei nyt tähän hätään tuu mieleen..Nämä kaikki ovat siis itselleni normaalista kierrosta poikkeavia oireita, ei esimerkiksi normaalisti liity kuukautisiin tämänlaisia oireita.

No joo, tiedänhän vastauksen kysymykseeni itsekkin, tottakai voin olla raskaana.. Lähinnä mietityttää, että voiko oireet tulla näin pian hedelmöittymisestä, n. 1-1,5vkon kuluttua? :O
 
Heipä hei, kanssasiskot!
Mielenkiinnolla lueskelin pinoa (tosin en ihan kaikkia sivuja jaksanut =) )ja ajattelin kirjoitella.

Vähän omaa napaa:
E-pillerit jätettiin pois huhtikuussa ja siitä lähtien ollut suht säännölliset menkat, kp25-28. Joka kierrolla ovulaatio tuntunut vähän liiankin selkeesti ja oon myös huomannut, et silloin kipujen takia äksyilen ja kiukuttelen, mikä ei tod. johda siihen "oikea-aikaiseen" petipuuhaan :LOL:

Tällä kierrolla maltoin mieleni ja oikein tsemppasin, ettei kiukku saa ylivaltaa. Ja miehellekin vihjaisin, et nyt mennään =) Ovis oli 10.8 ja sen jälkeen "oireita" tullut pilvin pimein:

-Vatsan vihlonnat, juilimiset. Normaalia mulle ENNEN ovulaatiota, ei oviksen jälkeen.
- Itkuherkkyys. Eilen katsoin auto-ohjelmaa ja aloin pillittää :ashamed:
-Päänsärky. Kaksi päivää ollut tajuton päänsärky, lähes migreenin kaltainen.
-Koko ajan "märkä" olo, sama kuin "ovislima-fiilis", mutta nyt vaan jatkuu ja jatkuu.
-Kolmen päivän ajan ollut alaselkä aivan juntturassa.Hyvä, että sängystä pääsee ylös.Normaalisti en alaselkäsärystä kärsi.

Siinäpä niitä, mitäs mieltä ootte?

Negatiivisen testin tein tänään, liian aikaista kyllä, mut oli pakko :ashamed:
 
Tästä saa usein noottia kun testaa niin aikaisin, mutta 3+4 tein ekan herkän liuskatesti ja sain haamun, vaikken tehnyt edes aamupissasta. Tänä aamuna toinen ja edelleen haamu, mutta ehkä vielä tummempi. Ja molemmat vastaukset tulleet reippaasti testiajan sisällä.

Voiko se olla totta, että olisin taas raskaana toukokuisen keskenmenon jälkeen? :)
 
Moi!

Tulen tänne spekuloimaan oireita. Dpo:sta ei ole tietoa.
Normaalista poikkeavia tuntemuksia:

- ajoittainen huimaus
- hengenahdistus/haukottelu (en tiedä voiko liittyä alkuraskauteen?)
- hengästyminen
- väsymys iskee iltapäivästä 15-16 maissa
- välillä erilaisia alavatsakipuja + turvotus/kovuus (nyt tajuan mitä jotkut tarkoittaa painon tunteella alavatsassa, eli sellaista siis)
- oudon rauhallinen olo (kasvotkin tuntuu jotenkin kevyen rentoutuneilta :rolleyes: )
-> ja rauhallisuus on minusta kaukana ;)
- rinnat alkaa turvota ja kipeytyä painaessa, nännit koko ajan pystyssä


Olen lukenut että monella tullut huono iho, näppyjä, finnejä yms.
Onko kenelläkään ollut asia juuri toisinpäin, että iho olisi erityisen hehkeä? :D


Tässäpä näitä.

Sain eilen r-testiin haamuviivan, mutta oli todella haalea ja herkkä 10-testi.
En uskalla siihen vielä ollenkaan luottaa kun pari kuukautta sittenkin kemiallinen raskaus takana. Mutta, odotellaan odotellaan... :popcorn:
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei.
Oon tässä lueskellut muiden raskausoireita ja kysyisinki mitä mieltä olette.

Eli viimeset menkat alko muutaman päivän myöhässä 3.8 ja kesti muutaman päivän niukkina. sen jälkeen on ollut etovaa oloa reilun viikon ja kerran oksu lensi kaupan pihassa :D edellisistä raskauksista en muista oikeen mitään ja tuntuu siltä et olisin ensi kertaa matkas :D

mutta siis oireista.
Etovaa oloa
huimaamista
muutamina iltoina lämpöilyä 37-37,3 ku normi lämpö on 36,5 en ole muuten kipeä.
Pyörällä ajaessa tuntuu painetta kun tulee joku klumppukohta eli melkein tekee kipeää, samaten yhdyntä tekee miltei kipeää.
Anopin luona toissapäivänä istuskelin tuolilla ja alkoi vihlomaan tosi kovaa, jota kesti ehkä noin 5min sen jälkeen ei mitään.
Menkkamaiset tunteet ollu muutaman viikon ja mieheltäni kysellyt useampaanki kertaan, että tuliko veritahra ku ollaan pyöräilty. Ei ollut verta vaan runsaasti valkkaria. :)
Valkkaria tulee melkein lorahtelemalla ja välillä täytyy käydä vessas tutkailemassa tilannetta.
"elohiiren" tunteet tuntuu iltaisin mahassa. Nännit ei ole arat ainakaan vielä mut edellisis raskauksis tulleet noin rv10.
Maha on paisunut ja muistuttaa ihan jalkapalloa :p
Täällä niin kauhea vauvakuume, että varmaan mielikin voi tehdä tepposia mut miltä nämä oireet kuulostavat teidän korvissa? :)
Himoitten hyväskästä ja syön ehkä normaalia useammin. Ja koko ajan tunnen olevani erittäin väsynyt ja mielialat heittelee laidasta laitaan.
Ovis mulla oli 19.8 jonka jälkeen oireet melkeinpä alkoivat.
Kokeilin Kohdun nipukan ja se tuntuu olevan korkealla ja kova.
Pliis auttakaa ja kertokaa voisiko olla mahdollista et tärppi olis käynyt? Tädin vierailu pitäisi alkaa 1.9 mut koska uskaltaisin ottaa riskin ja kokeilla testata, koska menkkaimaiset tunteet olleet jo muutaman viikon??

Anteeksi sekava teksti, mutta mielipiteitä kaivataan :)

Ja onnea kaikille plussanneille :heart::hug:
 
Viimeksi muokattu:
Viime viikolla oli pitänyt menksut alkaa mut ei oo alkanut, pari viikkoo sit oli mahan alueella menkkamaista kipua, rinnat arat, palelua, hikoilua ja väsymystä on havaittavissa en paljon muuta tee kun nukun, valkovuoto runsasta ja vetistä suutun helpommin, voisko olla mahdollista et olis 9 kk odotus
 
Viimeksi muokattu:
mulla tuntui dpo 6 sellainen kiinnittymiskipu vatsassa ja siitä päivästä lähtien mä hikoilin kun porsas,tuntui kun maito nousis rintoihin,repäisykivut alavatsalla,nivusia särki ihan reisiin asti,alapää tosi kuiva-ei mitään vuotoa,etova olo ennen plussatestiä (makkarakeiton haju sai melkeen oksentamaan) huimaus,siis todella kova huimaus aivan kun ois laivalla koko ajan..väsymys ja lämpö koholla 37.8 kun normisti oli 37,3 ennen kun kuukautiset olivat alkamassa..noh nyt eivät alkaneet ja plussasin 10pv sitten..=)
 
Nonih! täällä taas :) tuli sähköpostiin ilmotus että mua kaipaillaan täällä, joten nyt oon paikalla! :)
Elämääni kuuluu nykyään itseni ja miehen lisäksi.... KOIRA :D
eli siis täällä lukuiset testit ovat olleet nega :s
Olen alkanut miettimään että pian käännyn jo lääkärin puoleen,koska niin kauan ollaan jo miehen kanssa puksuteltu ilman mitään ehkäsyä että jo on kumma kun ei tärppää :(
Olen jo alkanut miettimään vaihtoehtoa että en tule koskaan saamaan lasta, mutta tuosta ei sen enempää. Olen kuitenkin vielä nuori ja tässä on aikaa puksutella ja yritellä, mutta lääkärillä kai se on pakko käydä kuitenkin tutkituttamassa ittensä!
Muistaako joku mikä oli tää prosentti juttu raskauden kanssa? :eek:
jotenki et 70% tulee raskaaksi puolenvuoden aikana(?) ja 30% vuoden sisällä(?) tai siis joku tuommonen, onko jollaki tästä tietoa? :) siis eihän nuo nyt "paikkaansa" pitäviä varmaan ole, mutta kiinostais nyt tietää.
 
NiQ
Ötsi Mä muistelisin että se oli jotenkin niin, että lähes 90% tulee raskaaksi vuoden aikana, josta 60% (?) tulee ensimmäisen puolen vuoden aikana. Ja sitten joku muutama prosentti vielä tuosta tulee raskaaksi seuraavan vuoden kuluessa :)
 
Jotenki nuin se meni :)
Mun kohalla ei kyllä pidä paikkaansa yhtään nuo prosentit, jo on kumma kun ei siimahännät löydä perille ja ei napsaha! :D
eihän tää tietty mikään vitsin aihe oo, mutta pakko se on osata vitsailla tästä asiasta vaikka hiukka arka onkin, mut ei saa liian totista olla :) näin minä oon päättänyt!
Mutta jospa tuo ukko jaksais mun kanssa jumppailla vielä :D
eilen se kyllä meinas että kunto ei kestä yhtään enempää, vaikka itellä oli niin vaakamambat mielessä :D
Onko muuten lääkäreillä joku tietty aika kuinka kauan on pitänyt yrittää muksua että saa sit ajan, kun ei tärppää?
 
NiQ
Ötsi Käsittääkseni julkisella puolella ollaan aika tarkkoja tuon vuoden rajan kanssa, toki riippuu varmasti paljon ihan paikkakunnasta ja lääkäristäkin. Ilmeisesti silloin vuoden täytyttyä vasta saa verikokeisiin lähetettä ym peruskauraa. itse olen ensi viikolla menossa yksityiselle gynelle, kohta 10kk on yritystä takana. Tosin tuskin mitään muita hoitoja tai verikokeita on varaa sillä puolella käydä, mutta ajattelin oman mielenrauhan vuoksi käväistä jonku perusultran siellä :) Tsemppiä teille, itselläkin välillä vähän kirveltää kun joka paikassa tulee vaan raskaita naisia vastaan ja itsellä on niin kipeä vauvakuume. Huumori on hyvästä! :)
 
Tsemppiä myös sinne!
Me ollaan täs ukon kans vissii kohta 2vuotta puksuteltu ilman mitään ehkäsyä yms ja ei vaan vauvaa kuulu :s
Kyllä se aina itku tulee kun näkee negan tikussa ja sitten kun hoitaa sisarrusten lapsia niin kyllä se ois ihana kun oisi itelläkin pikkuinen, mutta toivottavasti joskus vielä!
Voikohan ihan terveyskeskuksen kautta kysellä aikoja?
 
- Nänni kipu, mahallaan ei voi nukkua ja liivit on yhtä tuskaa
- kun syö jotain, alkaa oksettaa, jos ei syö mitään tulee huono olo :D
- Närästää
- Huimaa
- väsyttää
- Ihme ressi unia :D
- himot eri asioihin
- Jumalattomasti verta ikenistä harjatessa hampaita

Tässä olisi tätä alku pään oirehia :D
 
Esikoisesta n. viikko ovulaation jälkeen tuli ekat oireet:

- palelu

- turvotus

- kiinnittymisvuoto (luulin menkkojen alkaneen enkä siksi tajunnut aluksi tehdä testiä. Vasta rv 6+1 rupesin miettimään että voisinkohan kuitenkin olla raskaana kun menkat olivat niin "oudot" eivätkä alkaneet "kunnolla")

- kamalat krampit joita kesti n. kolme viikkoa. Yhtenä yönä heräsin kovaan kohdun kramppaamiseen ja luulin niitäkin menkkakivuiksi, mutta kivut taisivat johtuakin alkion kiinnittymisestä. Mentiin sitten yksityiselle ultraan ennen neuvolan ultraa kun pelotti ettei kaikki olisi kunnossa. Mutta siellä olikin jo 2cm kokoinen vauvan alku, jolla sydän jo sykki <3

Nyt pikkukakkosesta haaveillaan (eka yk) ja dpo 4 taitaa olla menossa. Kovasti taas palelee ja särkee vatsaa eikä oviksen jälkeen ole tullut kuivaa kautta (päin vastoin!) ja väsymys on kova (voi tosin ehkä johtua myös siitä että esikoinen on vasta 5kk ja valvottaa öisin... :D ), mutta ihmetyttää että voisiko mukamas oireet tulla jo näin varhain? :confused:
 
Heti ovulaation jälkeen: väsymys, palelu, itkuherkkyys, ilmavaivat

just ennen plussaa: rinnat kipeät ja täyteläisemmät, selkä kipeä, ei normaaleja
mahajuileja, miehen naama ärsyttää :D, itkuherkkyys....

Juuri plussattu, oireena hämmentynyt onnellisuus! :)
 
  • Tykkää
Reactions: maimai83
täällä pohdin kans omia oloja vaikka menkat ns. Olivat. Mut olotsen jålkeen häirinneet.. Ja mulla kans selkäsärkyä ja nimenomaan alaselän särkyä. Järki sanoo ettei ei mut silti sitä aan toivoo. Nänien ja tissien arkuudesta en osaa sanoo.. Ei ehkä ihan normit mut e ai niis kummosii... Sorry kännyllä kirjotettu...
 
Siis ihan jäätävä alavatsan ja rintojen turvotus ja selkäkipuilu alkoi tänään illalla! Okei, nostelin tuossa painavia tavaroita hyllyihin jokunen tunti sitten, mutta ei siitä nyt tällainen olo ole tullut ennenkään! Kp 27/dpo 14 siis. Mittasin lämmön ja tuo mittari sanoisi melkein asteen verran normaalia korkeampaa lämpöä :O

Alavatsa on kuin joku pallo. Ja tissit on semmoset - ei kipeät vaan hellät. Onkohan tää nyt sitä mitä luulen vai ei :D Kun aika olemattomat kuukautiskivut on viime aikoina ollut ja jos nää on kuukautiskipuja, niin melko erikoista.
 
Täällä yksi kuumeilija kirjoittelee ensimmäistä kertaa. Noin 5kk yritetty avokin kanssa ja olen aivan kärsimätön :D
Tässä kierrossa ollut vaikka ja mitä oireita TAAS kerran ja toive olisi että nyt olisi napannut. Etovasta olosta kärsinyt vähän väliä, päätä särkee kummallisesti, välillä menkkamaisia tuntemuksia alavattassa, rinnat alkaa pikkuhiljaa aristaa ja tuntuu kummat painavilta, maha toimii vaihtelevasti ja iltaisin tuntuu pieniä nippailuja alavatsassa ja suurimpana oireena törkeä palelu ja kuumeinen olo vähän väliä.. Tein testin kp 30/32 ja oli puhdas nega, tänään tein taas aamulla negan kp 32/32, mutta väri kummallisesti levisi?!

Miltä kuulostaa kanssasiskot, olisiko voinut tärpätä, vaikka testit ovat negaa näyttänyt? vielä ei ainakaan ole tunnetta että menkat olisivat alkamassa. Yleensä tietää jo viikkoa ennen koska menkat alkaa!

-MissA
 

Yhteistyössä