Ohhoi! Nyt tässä lueskellessa olen tunnistanut itsestäni joitain mahd raskausoireita. Testiä en ole tehnyt ja ajattelin että jos ensi viikonloppuna vaikka tekisin, kun ensiviikolle johonkin päivään olen laskellut kuukautisten mahdollisen alun.. En kuitenkaan ole nyt yhtään tietoinen kuukautiskierrostani, koska ennen kun käytin pillereitä(ja e-laastari kokeilua) kierto vatkasi 25-35 päivän väliä.. Kun jätin pillerit n.6(?)kk sitten en edes ajatellu koko kiertoa, menkat tuli ja meni silloin kun halusi
Nyt viimeiset n.3kk olen kuitenkin huomannut kierron tasaantuneen siihen 28-30päivään. Ehkäisy lopetettiin edellis menkoista, ja viime kierrolla ei tärpännyt, vaikka oireena olivat ihan törkeän kipeät rinnat(myös nännit!)jota minulle hyyyyyvin harvoin on menkkoja ennen tapahtunut, vaikka rintojen aristus ja pieni turvotus on ollut normaalia. Olin ihan varma että plussa olisi tullut.. Testinkin silloin tein, mutta se oli viallinen(Värjäytyi kummallisesti vain ns.puoliksi toisesta reunasta pituus suunnassa..)ja uuden testin ehdin ostamaan samana päivänä kun menkat sitten alkoivatkin
Nyt kuitenkin on ollut tälläistä suuntaa antavaa ehkä oireilua:
- mahd. ovuloinnin jälk. nousi lämpö 37 (yleensä minulla on lämpö 35,6-35,9, eikä kuumetta ole noussut sitten viime oksennustaudin eli n. 2,5v sitten)
- Palelu(joka kyllä on minulle suht norm muuten, mutta aurinkoisena loppukevään päivänä kun ulkona on +20 ei ole ennen kyllä ollut tarvetta pitää kahden paidan lisäksi villatakkia)
- muljahtelut, nykimiset, pistotuntemukset yms. mahakivut
- Ruokahaluttumuus, mutta hetkittäisiä nälkäkohtauksia (tämä on mulle tuttu myös vuodenaikamasennuksesta, mitä en kyllä tällä hetkellä koe sairastavani)
- Tekee mieli syödä erityisen terveellisesti ja kevyesti (mm.hedelmiä ja kasviksia)
- Tekee mieli sipulia, mutta sitten sen syöminen on jotenkin vaikeaa.. ei ällötä, mutta.. en osaa selittää! Vähän sama tunne kun jos on flunssa ja tekee kamalasti mieli suklaata, mutta sitten ei maista mitään!! Tässä se maistuu kyllä, mutta ei yhtään siltä mitä se mieli himoistee : DD
- Levollisuus ja semmonen tyyni onnellisuus.. ns. henkisen täyttymyksen tunne
- Ailahtelevuus: Aamulla olen todella kärttyinen ja yleensä iltaa kohden on sitten ihan hyvä fiilis ja yleensä olen aamuiloinen ihminen.
- Haistan aina välillä todella kummallisissa tilanteissa sellasia elimistöhaju pölähdyksiä.. Esim välillä nenässä kaivelee hien haju tai sperman tms. haju jota en sitten kuitenkaan mihinkään kykene sijoittamaan. Olen nyt ihan hajuparanoidi ja pelkään että haisen tosi pahalle, mutten tiedä mistä!! : DD
- Semmonen ällötys, ei suoranainen pahaolo tai oksetus vaan yksinkertaisesti ällötys. Vaihtelevasti joko kokopäivän kestosena tai sitten aamu/ilta ällöilynä.
- En osaa nukkua enää selälällään, kun rupeaa alaselkä puutumaan/kipeytymään, vaikka yleensä kyseinen asento on ainoa missä pystyn nukkumaan.
- Uni ongelmat (ja jatkuvat unet lapsista..yleensä olen nähnyt vastaavat unet niin että 'lapset' ovat olleet/muttuneet eläimiksi, mutta nämä ovat olleet ihan täysiä vauva/lapsi ja äitiys unia)
- En nyt tiedä onko tämä raskausoire vaan omaa huolimattomuutta, mutta pissasin housuihin yksipäivä, kun tuli ihan kun salama kirkkaalta taivaalta kauhea vessahätä! Piti jalat ristissä kipittää vessaan! En yleensä kovin helposti pissaa housuun, kun on suhteellisen hyvin harjotetut lantiopohjalihakset ja muutenkin olen aika hyvin harjaantunut pidättelijä(
), mutta tuo oli kyllä ihan kamalaa. Muuten en ole erityisesti huomannut tässä muutosta.. ehkä käyn kerran useammin vessassa.
- Nukahtamisvaikeudet tuntunu vaan pahentuneen nyt n.4päivän aikana, eikä sillä tavalla väsytäkkään.. kaikki pienetkin jutut herättää.(yleensä nukun kun tukki)
- Piti sitten tarkastaa itsekkin tuo kn sijainti, kun en tiennyt sen voivan muuttua ennen synnytystä ja että se voisi olla raskausoire : DD Mutta kyllähän tuo epäilyttävän lyhyeltä ja ns.tiukalta tuntui.. piti etsiä ihan asento jolla siihen ylsin, kun yleensä se on tuntunut suht helposti.
- Turvotus ja ilmavaivojen lisääntyminen(varsinkin ilta/yö/aamu pierut on ihan älyttömiä D 8,)
- Pesänperustamisvietti on ilmestynyt tai lisääntyny(?),ja kaikkialla näen vaan kaikkea mitä lapselle haluaisin.. Olin yksi päivä jo ostamassa vauvan bodyjä kaupasta! Oli olo kun pakkomielteisellä.. Onneksi ei olisi haitannu vaikka olisin ostanukkin, kun oisin voinu sanoa että "Joo, nii nää... ostin ne serkulle 2kk lahjaksi... ehheh köh köh"..
- Naama ruvennut kukkimaan ja leukaan & nenän alle erityisesti ilmestynyt näppyjä. Voi kyllä johtua siitä että vaihdoin kasvovoidetta toiseen, mutta minulla ei ole reiluun 3vuoteen ollut leuka ja nenänalus finniongelmaa(nenän ympärillä on ollut jos on ollu flunssa)..
- Vähän väliä päänsärkyä
Joops, no se nähdään sitten että onko siellä toukka masussa kasvamassa, vai olenko vaan paranoidi ( : Enkä ole koskaan ollut(ainakaan tietoisesti varmuudella)raskaana, joten en tiedä sitten ( :,