Ekaa kertaa ivf

Nyt on mukana yksi topalkio! Siirto sujui loistavasti!
18 muniksesta vain 4 on siirtokelpoisia mutta kaikki 4 on topalkioita. Kolme meni siis pakkaseen. Kyselen täältäkin että saako siirron jälkeen ottaa särkylääkettä? On meinaan maha aika kipeä vielä siitä punktioista. Unohdin kysyä kun olin niin sekaisin :ashamed:
 
Olen uusi tulokas. Hieman taustaa itsestäni; 35-vuotias, Etelä-Suomesta. Eka ivf takana ja piinapäivät menossa. Testipäivä 25.6. Tällä hetkellä ei "oireita" suuntaan tai toiseen. Jos en aivan väärin "muista" niin mai68:lla myös sama testipäivä???

Angelina: voit ottaa alkion siirron jälkeen panadolia.

Kitty: onnea todella paljon!!!
 
Hei kalinka! olen tuolta kesäkuun pas puolelta (3 siirto) ja mulla on sama päivä verikoe kun sulla testipäivä. Hoitaja sanoi kyllä että kotitesti kannattaa tehdä passissa vasta kp33 eli mulla se oin vasta pp17. Saas nähdä nyt miten hermo kestää.. nyt siis pp3 menossa ja alamaha nippasuja, etovaa oloa ja tisut arat mutta johtuu varmaankin taas lugeista niinku edel kerroillakin.
 
Hei!

Tervetuloa kaikki uudet tulokkaat.

Kalinka71: Niin mulla myös testipäivä 25.6. Montako matkalaista sulla on mukana? Mulle siirrettiin kaksi alkiota. Mitään kummempia oireita ei mulla ole myöskään ollut, vähän rinnat arat ja joskus juilii mahasta. Pissalla olen kyllä joutunut juoksemaan normaalia enemmän...
 
Mulla kyydissä yksi matkalainen (toivottavasti). Paineet onnistumiseen kovat, sillä luovutus simpat käytössä ja syyskuu lähestyy... Pakkaseen mulla jäi vielä 8 hyvää alkiota, joten jos nyt ei tärppää niin pas edessä. Jotenkin vain niin epäuskoinen, että voisi ekalla kerralla tärpätä. Ehkä olisi parasta olla miettimättä koko asiaa...
 

Terve kaikille!

Eka ivf onnellisesti takana, tänään olin siirrossa. Mukaan lähti yksi 5-soluinen hyvälaatuinen kaveri, toivottavasti malttaa pysyä matkassa.

Olen 31-v, mies 40, yritystä takana pari vuotta. Miehen tuloksen priimaa, minulla todettu "heikentynyt ovariokapasiteetti" eli munasolujen tuotanto hiipumassa uhkaavasti. Takana huhtikuulta yksi ivf-yritys joka päättyi siihen että punktiopöydällä todettiin että kaikki kaksi munarakkulaa olivat jo puhjenneet ennen aikojaan.

Nyt rakkuloita tuli kolme joista kahdesta saatiin munasolu (tämä hevosen annoksella Menopuria..). Kahdesta toinen hedelmöityi ja siirrettiin tänään. Ei siis jäänyt pakkaseen pantavaa. Mutta toivottavasti sitä ei tarvitakaan.

Testipäivä on 29.6.

Jiksu :whistle:
 
Elina: Ikävä kuulla että ekalla kertaa ei tärpännyt. Tsemppiä jatkoon. Kysyit hoidoistamme. Ollaan samassa tilanteessa, 1. IVF ei päätynyt siirtoon, joten nyt odottelemme PAS-hoitoja jotka alkavat elokuussa. Kolme alkiota, huuru-ukkoa tai -akkaa on pakkasessa ja toivon mukaan joku heistä kestää sulatuksen. Hormonitabletteja täytyy sitten syödä että kohdun limakalvon on optimaalinen ottamaan vastaan tulokkaan.

Olet oikeassa että alitajunta koko ajan työstää tätä asiaa vaikka henkisesti yrittääkin valmistautua epäonnistumisiin. Toisaalta näin hoitojen alussa minusta on tosi mielenkiintoista seurata kaikkea tätä ja oppia mitä kaikkea fantastista lääketiede voi tehdä.

Kaikkea hyvää sinulle Elina ja kaikille muillekin tähän pinoon. Tsemppiä kaikille!
 
Hei kaikille!

Ajattelin tässä vähän nostaa meitä ettei vallan tiputa toiselle sivulle =)
Onpas täällä ollut hiljasta muutaman päivän...missä kaikki on??

Mulla menossa 9pp ja eipä ole mitään muutoksia tullut olotilaan...
Raskaustesti on odottanut klinikalta lähtien (antoivat mukaan sieltä)kaapissa ja kohta rupee poltteleen niin että tekis mieli testailla...vaan täytyypä tässä malttaa vielä muutama päivä...

Kertokaa mitä teille muille kuuluu...

Aurinkoisin terkuin mai68
 
pp3 vasta menossa. Punktion jälkeiset kivut alkaa pikku hiljaa väistymään. Johan ne olikin kovat perjantaina ja lauantaina. Ei oikeen mitään kummempia tuntemuksia, pientä kipuilua vielä välillä. En kyllä ole kuulostellutkaan itseäni. Yritän mennä päivä kerrallaan, murehtimatta huomista. Välillä se on vaikeaa ja epätoivo iskee. En jaksa luottaa siihen että eka kerta onnistuisi.
Tässä ketjussa on kyllä ollut ihmeen hiljaista! Mitä muille ekakertalaisille kuuluu? Mulla testipäivä vasta 29.6. sama kuin Jiksullla :)
 
Hei kaikki, ja kiva Angelina kun kirjoitit. Itekin olen ihmetelly että onpa täällä hiljaista... Pidetään vähän ääntä.

Jep, pp3 täälläkin menossa. Mulla ei juuri ollut punktionjälkeisiä kipuja, toimenpide oli aika helppo kun oli vain muutama rakkula pisteltävänä. Nyt tänään on ollut menkkakipuja muistuttavia oireita, alavatsa kipuilee ja painaa. Eilen ja toissapäivänä oli nipistelyä, mutta ei sitten muuta. Rinnat on kipeet kuin mitkä ja on aika pöhöttynyt olo, olisko Lugeilla osuutta asiaan?

Yritän kans olla ajattelematta näitä päiviä kovin paljon, mutta ensimmäinen ajatus aamulla herätessä oli "pp3"... :p

Kirjoitellaanhan kuulumisia!

Jiksu :heart:
 
Edelleenkään ei voi sanoa, että olisi suurempia "tuntemuksia". Välillä tuntuu pientä nippailua niin vatsalla kuin rinnoissa. Viikonloppuna sain erittäin odotetun vieraan; nimittäin paras ystäväni tuli käymään ja oli aivan ihana nähdä kuinka suloisen pyöristynyt hänen vatsansa on (rv 20)!!!

Punktion jälkeistä kipuilua on ollut etenkin vasemmalla puolella (jouduttiin hiukan käyttämään "väkivaltaa" ja kolmesti työntämään neula kun tuppas tukkeutumaan). Perjantaina iloitsin kun kipu tuntui hiipuvan pois ja lauantaina olikin jo hyvä olla. Sitten eilen sain päähäni siivota kirjahyllyä...ja kuinka ollakkaan kipu palasi takaisin. Nyt sitten taas vain "ollaan". Vielä tämän viikon saa olla lomalla, mutta ens viikolla olisi sitten paluu arkeen...

Minkälaisia alkioita teille hyvät kanssa sisaret on kyytiin laitettu??? Itselleni laitettiin 10-soluinen topyksilö.

Toisinaan tämä odottelu on aivan suunnattoman piinaavaa ja hetken päästä sitä ei edes muistakaan. Tosin viime yönä näin unta jo nega-tuloksesta!(alitajunta ainakin vatvoo asiaa kaiken aikaa...)

Malttia kaikille piinapäiviä viettäville!!!



 
Mä en oikeasti tähän pinoon kuuluisi koska mulla on toinen ivf menossa, mutta täällä oli monta ikäistäni naista, joten jäin tänne sit roikkumaan. Toivottavsti ette pistä pahaksi.

Kalinka71: Mulle myös käytettiin hiukan väkivaltaa punktiossa. Hoitaja joutui paineleen "hartiavoimin" vasemmalta puolelta että lääkäri sai imettyä munarakkulat pois. Nyt on ollut tähän päivään saakka aina pientä kipua tai vihlontaa vasemmalla alavatsassa. Olenkin miettinyt että mahtaako olla normaalia vai onko joku vialla, mut kaitpa se on normaalia. Mieskin sanoi että aika rajulla kädellä se hoitaja paineli, et ei ihme.

Mulle tosiaankin siirrettiin ne kaksi alkiota ja lääkäri vaan mainitsi että olivat top-luokan alkioita.
 
Hei!

Tervetuloa uudet ivf:läiset mukaan!

Olen ollut menkkojen alkamisen jälkeen hissukseen ja märehtinyt tätä asiaa läpi. Muutaman tunnin kuluttua olen menossa käymään klinikalla ja käymme lääkärin kanssa tämän ensimmäinsen ivf:n läpi ja suunnittelemme jatkoa. Klinikka jää kesätauolle, joten elokuussa sitten alkaa vasta tapahtumaan.

SaaraX - taidamme käydä aika ajatuksia läp ;) Jotenkin tuntui, etä olisin lukenut omaa tekstiäni, kun luin sun kirjoitusta. Yritetään pysyä positiivisella mielellä ja toivotaan myös positiivisia tuloksia loppukesälle.

Mai68 - mä pysyttelen myös tässä tutussa pinossa ja suunnilleen samoista syistä kuin sinä =)

Kirjoittelen iltapäivällä lisää, sitten tulee tuoreempaa tietoa jatkosuunnitelmista.

Aurinkoista tiistaita kaikille ja piinaajille pitkää pinnaa... Odottavan aika on TODELLA pitkä!

elina67, joka saavuttaa aivan pian neljänkympin rajan ja tippuu pois siitä kelan suorakorvausjutusta...
 
Huomenta kaikille!

Kuuluuko tämä piinisoireisiin että on koko ajan aivan silmitön väsy? Menin eilen illalla nukkumaan kello 20 ja nukuin kellon ympäri ja vähän lisää päälle. Musta tuntuu että mä olen niin väsynyt etten jaksa edes ajatella mitään. :ashamed:

Alavatsassa tuntuu koko ajan, nipistelyä lähinnä. Vetää mieltä matalaksi kun tulkitsen kaikki kuukautisoireiksi. Siirretty kaveri oli viisisoluinen ja luokitukseltaan hyvä. Pysyisipä matkassa.

|O Jiksu, pp4
 
Olen uusi tulokas, kai mukaan mahtuu?
Meillä oli ensimmäinen ivf-hoito toukokuussa, pakkaseen saatiin hyvä joukko..mutta ensimmäinen siirto ei tuottanut tulosta. Odotin innolla piinapäiväni ja olin varsin innoissani kun menkoista ei ollut tietoakaan, testi oli kuitenkin negatiivinen. :(
Kauniista kesästä ja lomasta nauttien olen saanut taas iloisen mielen pettymyksen tilalle ja toivon kipinän syksyä varten. Elokuussa uudet kujeet! Tsemppiä ja onnea kaikille piinailijoille! Hengessä mukana, Kuunlilja
 
Tervetuloa uudet mukaan! Aina mahtuu mukaan!
Mulla ei ole enää mitään tuntemuksia ja tulkitsen sen niin että eipä taida olla matkalainen kiinnittynyt vaikka kuinka monta kertaa sille yritin sanoa että tarraa tiukasti kiinni. Lauantaina nipisteli kohdussa ja sunnuntaina tuntui menkkatuntemuksia mutta nyt ei mitään.
Olikos täällä ketään Taysilaisia? Kenelle olette ilmoitelleet tuloksia? IVF hoitajalle vai hoitavalle hoitajalle jolle ennen IVF:ää ilmoiteltiin??

Angelina pp4
 
Hei!

Klinikkakierros on tehty ja nyt odotellaan elokuun alkua ja menkkoja =) Mahdollisuus luomuun on jo nyt kasvanut aika paljon - joten mistäs sitä koskaan tietää..
Tähtäämme siihen, että elokuun loppupuolella olisi punktio. Sain jo nyt valmiiksi menkkojen siirtolääkkeet, jotta ajoitus olisi varmasti oikea. Samanlaisella lyhyellä kaavalla mennään Suprecurin ja GonalF:n kanssa kuin ekallakin kerralla. Kaikkihan meni hyvin - mutta kyytiläiset eivät jääneet vain matkaan mukaan.
Yritän unohtaa kesän ajaksi koko asian ja nauttia suvesta, mutta kyllä täällä palstalla tulee varmasti pyörittyä - on kiva seurata muiden tilannetta ja elää hengessä mukana.

elina67
 
Nyt tuntuu siltä,että toi viikonloppuna nähty "enneuni" alkaisi pitämään paikkansa. Rinnat ei "arista" enää ja mahassa tuntuu menkkamaista kipua, joten en enää kovin toiveikkaana ole plussa tuloksen saamiseksi. Lähinnä odottelee koska vuoto alkaa...

Mites Mai68:lla??? Onko sulla positiivisempi olo kuin itselläni?
 
Mä olin ihan varma tänään että menkat olis alkanut, sellaiset oli oireet. Mut eipä niitä vielä ainakaan kuulunut, hyvä niin!
Maha mulla on kyllä tosi pinkeenä, palleesta alaspäin on ihan turvoksissa ja jotenkin ahdistaa hengittää. Mitähän lie sekin meinaa...
Eipä täälläkään kovin positiivisella mielellä olla.
Tätä tää vaan nyt on, odottelua, että pääsee testamaan...
 
Huhhuh, nyt on taas yksi työmatka ohi ja kiva hengähtää tässä netin ääressä ennen kuin uni voittaa...

Elina: minulla tuo 40-vuoden suorakorvausraja on jo ohi ja olen tutustunut Kelan järjestelmiin ja soitellut silloin tällöin korvausten perään. Toivon mukaan sinulla tärppää ennen näitä rajoja, mutta jos ei niin kyllä sitä tällä puolellakin rajaa saa hoitoja ja kannustusta. Minun oma äitini oli 44-vuotias kun synnyin, joten toivoa on ja paljon onnistuneita esimerkkejä. Positiivista mieltä ja rentouttavaa kesälomaa!

Hyvää Juhannusta kaikille piinareille ja hoidoissa oleville! Mansikat maistuu kesältä! :)
 
Hei!

Tein aamuyöstä testin ja PLUSSASIN!!!! jes! Saa nähdä onko yksi vai kaksi matkalaista mukana.
Pääsemme vasta elokuun 10.pvä ultraan, koska klinikka on heinäkuun kiinni, miten sitä jaksaakaan odottaa sinne asti...

Mitenkäs muilla menee...huhuuuuu, täällä on taas ollut aikas lailla hiljaista?

Kalinka: Eikös sulla ollut kans testipäivä tänään?
 

Yhteistyössä