Ekaa kertaa ivf

Hei!

Tervetuloa joukkoon mukaan Saara! Me ollaan myös mun mieheni kanssa ensikertalaisia ja varmaan osittain siksi on kaikki sujunut ilman hermoiluja. Mulla oli alkioiden siirto 31.5. ja testipäivä olisi nyt torstaina. Tähän asti on mennyt loistavasti - nyt alkaa jännittämään. Joitakin tuntemuksia on ollut, mutta ei mitään niin ihmeellisiä - yritän olla kuuntelematta liian tarkkaan, ja analysoimatta itseäni
Ole sysännyt tavallaan sivuun koko asian ajatuksistani (mutta onhan se siellä alitajunnassa), ja en edes uskalla miettiä, että mitäpä jos tästä ensimmäisestä onnistuisi... Kaipa se on suojamekanismi.
Olen jatkanut elämää koko ajan lähes samalla tavalla kuin aiemminkin. Alkoholi on poissa (siirron jälkeen lääkäri sanoi, että parina päivänä voi maljaa nostaa, mutta sitten ei enää - ja muutama tuli silloin nostettua - nyt ei enää mitään), mutta myöntää täytyy, että sauhuttelusta en ihan kokonaan ole valitettavasti päässyt eroon. Se on mun paheeni, viikot kyllä olen polttamatta, mutta viikonlopulla tuli nytkin poltettua muutama. Nyt on kyllä skarpattava ja päästävä irti koko paheesta!!!

Millainen hoitojakso sulla on nyt edessä? Mitä joudut popsimaan / pistämään? Onnea matkaan mukaan!!

elina
 
Hei vaan kaikille, tulin tänään mökiltä ja olen siirron (4.6) jälkeen siis vaan löhönnyt riippumatossa,joten rennosti on alkanut piinaillut B) Eikä mitään tuntemuksia, rinnat kyllä suurentuneet ja arat, mutta johtunee noista progesteroneista? mulla pe 15.6 verikoe ja kotitestin voisin tehdä 19.6. saa nähdä malttaako oottaa niin kauan.
Tosi paljon onnea Minksu69 :flower: hyvä että saatiin plussaputki auki, joten eiköhän me muut tulla perässä =)
 
Juniori liittyy teidän joukkoonne..
Elikkä olen 25v ja ukko 26v. Lapsettomuutta takana reilu vuosi. Syy on minussa, matala lh-taso. Clomeilla ollaan yritetty x 3 kiertoa, yksi inssi ja nyt suunnitteilla oli toinen inssi, mutta tänään ultrassa näkyi 22 x 13.5-8mm munarakkuloita, joten hoito muutettiin IVF! Puregonilla jatketaa 50IU sekä huomisesta Orgalutran 0.25. Torstaina on uusi ultra, maanantaina mahd. punktio ja keskiviikkona siirto...
Tällä hetkellä päässä vallitsee täysi kaaos. Meidän piti vain kesän aikana tehdä väestöliitolla yksi ultra ja syksyllä taas palata julkiselle...
 
taidampa minäkin liittyä tänne eli inseminaatio puolelta siirryn tänne minä 27 mies 26 meillä yksi lapsi saatiin 3 inseminaatiolla vuonna 2005 nyt yritetty leikki kaveria tammikuusta ekasta inssistä lähti mutta tuli kesken kaks seuraavaa inssiä ei onnistunut lääkäri ehdotti ivf siirtymistä vois onnistua paremmin
 
Hei!
Tervetuloa uusille!

Elina67: Kuinkas sitä ollaan maltettu olla tekemättä testiä?Oletko bongaillu mitään oireita? Tulehan heti sit jakamaan uutiset meidän kanssa.

Mulla on menossa 4pp ja eipä ole juuri mitään oireita, vähän saattaa alavatsaa välillä juilia...rinnat on hiukan arat. Todellakin tuntuu että päivät menee matelemalla...ikuisuus testipäivään. Sitä päivää odottaa innolla ja samalla kauhea pelko päällä, aika ristiriitaista =)

 
Riksu82 ja Tiina80Tervetuloa vaan tänne uuteen rinkiin! Riksu sä varmaan muistat mut tuolta kevään inssipiinailijoista (ex Dreamer) .Sullahan reagoi munasarjat hienosti pieniinkin annoksiin.

Mulle oli iso järkytys kun hirveilla määrillä Puregonia ei tullut kuin loppujen lopuksi 3 kypsää munista, jotka onneks oli kaikki tosi hyviä. Eli ei se määrä vaan laatu. Olehan Riksu varovainen ettei tule hyperiä kun sulla kehittyy noita palleroita noin runsaasti. Ryypiskelet vaan vettä joka välissä ja relax! Juhannuksenakin sitten vaan vesi linjalla eikös juu !

Mutta nyt on meikäläinen jo kuin tulisilla hiilillä....testipäivä olis jo HUOMENNA, ja ei meinaa housuissa enää pysyä. Menen ottamaan verikokeen heti aamulla. Pissatestiä ei mulle suositeltu enkä haluakaan tehdä koska mulla oli siirron jälkeen vielä 2 Pregnyl pistosta 3 päivän välein, jotka odotettavasti sotkisi tuota kotitestin tulosta. No huomenna se sitten selviää iloitaanko vai itketäänkö taas...

Oireita ei ole muuta kuin rinnat kipeet (on ollu jo punktiosta asti) useita päiviä pientä menkkakipua, huimausta ja väsymystä. Jossain tuolla alavatsan uumenissa tuntuu kyllä että jotain siellä on, mutta en nyt uskalla vielä toivoa että siellä olis salamatkari pysynyt kyydissä :heart:

Huomiseen !

 
Hei!

Kitty: Siis sullakin oli huomenna testipäivä, näköjään luin edelliset viestit niin huolimattomasti että jäi huomaamatta. Pidetään nyt peukut varpaita myöten pystyssä että plussaa sieltä tulee =)
 
Moikka!

Tulipa vessareissulla just pettymys; pientä tiputteluvuotoa. Ihmeenä olisin pitänyt, jos olisin tästä ensimmäisestä yrittämästä tullut raskaaksi, mutta kyllä se silti kirpaisee!! Eli taitaa raskaustesti säilyä seuraavaan kertaan :'(

Toivottavasti muille on plussaa tiedossa!!!
 
Mulla on tänään alkanut kunnon etova olo, töissä oli tosi vaikea olla ja nyt tuntuu että oksennus lentää kyllä kohta. Makaan sängyllä ja yritän surffailla netissä turhia liikkumatta. Meillä toi kylppäri remontti, eikä oo wc:tä, taitaa noi puolalaiset remppamiehet kattoa jos täytyy tonne keittiön lavuaarille lähteä oksentaan. Mulla kyllä vasta pp9, joten eikait tää vielä mitään raskauspahoinvointia voi olla?? noissa verenohennuslääkkeissä on kyllä huonovointisuus sivuoireena, syökös teistä jouku muu myös niitä? mulla verikoe pe...
 
kitty minä muistan joten kuten sinut tuolta inssi puolelta seurailin silloin sivusta mitä muut piinailijat hommailee eilen jouduin lopettamaan kirjotuksen lyhyeen kun esikoinen leikki piilosta pussilakanalla ja kompastui niin jouduttiin käymään päivystyksessä kun etu hampaat alkoi heilua ja verta tuli paljon mutta selvittiin säikähdyksellä, jos me saadaan lähete niin päästään aloittamaan lääkitys heinäkuun kuukautisista kun meidän paikkakunnalla ei tehdä hoitoja ollenkaan niin joutuu pyytämään lähetettä yksityiselle ja sen saanti on aina vähän hankalaa sama ongelma oli inseminaatio lähetteiden kans jos ei saa lähetettä niin sitten pitää alkaa säästämään rahaa hoitoa varten
 
Vihdoinkin! Oli sekin kokemus mitä ei mielellään toista kertaa kokisi. Ihan hyvin se kaikenkaikkiaan meni. Sain kipulääkkeen suun kautta ja rauhoittavan. Salissa sain sitten kipulääkettä suoneen ja se nosti tunteet niin pintaan että tuli kauhea itkukohtaus! Kyllä nolotti. Sain toimenpiteen jälkeen vielä lisää kipulääkettä. Parisen tuntia lepäilin ja sitten kävin vessassa ja saatiin lähteä kotiin. Vähän tuli veristä vuotoa mutta se loppui hyvin pian. Kotiin päästyämme vointini sitten vähän huononi. Olin kauhean väsynyt ja oksetti. En onneksi oksentanut vaan paha olo meni ohi kun sain vihdoinkin syötyä kunnolla vaikka sekin teki aluksi tosi tiukkaa että sain nieltyä ruokaa. Nukkunut olet melkein koko päivän. Nyt alkaa olemaan jo normaali olo. En ole ottanut vielä särkylääkettäkään. Että tällainen kokemus! Ai niin...se tärkein! Uskomattomat 18 munasolua saatiin talteen! :D
 
Voi Angelina, ikävä kuulla että että punktio oli mitä oli ja tuli huonoa oloa jne. Olen ihmetellyt tässä hoitojen aikana sitä juttua että miksi ihmeessä ylipäätään tuo punktio pitää kestäävaan kipulääkityksen voimalla, vertaan kokemuksia senkin takia kun itse asun ulkomailla ja täällä on lähes 99% tapana että punktio suoritetaan ns.humautuksessa joka kestää sen 10-15min, ei tarvii jännittää kipua, ja herääminenkin oli mielestäni niin helppo homma ja olo toimenpiteen jälkeen ihan normali. Edes särkylääkettä ei tarvinnut ottaa. Onko se sitten niin että tuo anestesialääkärin valmius maksaa, pitää säästää vai missä vika. Kaikki pitää näköjään kestää ''suomalaisen sisun voimalla'' Anteeksi nyt tämä purkaus mutta ihmettelen suuresti asiaa.
Mulle lääkäri ainakin sanoi että on parempi että potilas on rento ja palautuminenkin on nopeampaa. Mene ja tiedä.

Elina67 älä vielä heitä toivoasi, niinkuin Tuuliakin totesi mulla on kanssa hyvä ystävä jolla oli menkat ihan normaalisti 4 ekaa kuukautta, ja tuhrua senkin jälkeen. Tuolta tammikuun IVF pinosta muistan lukeneeni yhden tapauksen jossa testi näytti haamua, sitten alkoi kunnon vuoto, ja ultrattiin ja lääkäri totesi että kohtu on tyhjä, limakalvo ohut ja ehdotettiin seuraavassa kuussa uutta yritystä. Mutta kuinka kävikään, seuraavassa kuussa ei menkkoja kuulunut ja hän oli 9vkolla raskaana! huhhuh! Eli testi puhukoon puolestaan.Jos vaikka edes haamu näkyy niin toivoa on aina!!
En kyllä tiedä Elina miten nukutaan tänä yönä...itsekin ramppaan vähän väliä vessassa tarkistamassa joko se täti tekee tuloaan :LOL:

Olen miettinyt myös sitäkin että miten kahden alkion siirrossa tapahtuu, jos vaan toinen on kiinnittynyt, niin vuotaako se toinen sitten pois jossain vaiheessa tuhruvuotona, normaalivuotona vai poistuuko ilman mitään? Onkohan kellään tietoa tästä?
 
Miten teillä alkion siirrossa, pitikö mennä paikanpäälle aikaisemmin kun mitä aika on? Minulla on siirto klo. 13.30 ja mietin että menenkö vasta tuolloin. Ei ainakaan sanottu mitään että pitäisi tulla aikaisemmin. Ei kai siinä muuta tarvita kun siirtää vaan alkio kohtuun ja se siitä. Mitään valmisteluja ei tarvita?
 
Mulla meni toi huono-olo sit ohi yhtä nopeasti kuin alkokin, ja ei taas mitään oireita, vähän tuntuu siltä että menkat alkais :(
Angelina: ei mun ainakaan tarvinut mitään valmisteluja tehdä, sanottiin vaan että saa syödä ainoastaan kevyen aamiaisen, mulla oli aika kl 10, mutta en kyllä saanut mitään alas sillon aamulla ku jännitti niin =) Eikä tarttenut yhtään aikasemmin saapua paikalle. Onnea hienosta saaliista, se siirto ei sitten tunnu missään :)
 
Huomenta!

Testitulos näytti yhtä viivaa ja olo on kamala
:'( Pääkopassa tuntuu olevan rumpuorkesterin epävireiset harjoitukset ja vatsassa vääntää ja kääntää oikein urakalla. Ja eipä mieliala ole kovin korkealla.
Otan kohta yhteyttä klinikalle ja sitten mietitään jatkoa. Toivottavasti heillä olisi tänään tai huomenna vapaita aikoja, jotta voisin käydä lääkärin juttusilla ja suunnitella, että mitä tehdään. Toinen kerta vielä yritetään, mutta taitaa tulla nyt taukoa, kun klinikka on kesälomalla heinäkuun. Toisaalta, ehkä se voi olla hyväksi elimistölle hieman palautua tästä ekasta yrityksestä.

Miten teidän muiden olotilat? Entä testaajat - saammeko lisää plussia tälle listalle??

Olen hengessä mukana, vaikka negaa tuli mulle - toivon onnea kaikille!

Angelina, onnea hienosta tuloksesta!! Miten ovat lähteneet kehittymään?
 
Saan kuulla vasta huomenna miten on käynyt. Sieltä ei soitella kuulemma kun silloin jos on jotain ongelmia tai yksikään ei hedelmöity.
Eilinen ilta ja viime yö meni todella hyvin. Otin illalla särkylääkkeen varoiksi eikä yhtään ole särkenyt paikkoja. Vähän mahassa vielä tuntuu istumaan mentäessä mutta ei juurikaan. Eilen illalla aloitin luget. En tykkää yhtään siitä puuhasta. Vielä niin kauan ja usein pitää niitä laittaa! Mietin että kun yksi pitää laittaa töissä että eikö se tule sieltä pihalle kun mennä touhotan :LOL: Ei kai!
elina67 :hug:
 

Elina :'( Parempi onni ensikerralla!
Muille piinaajille ja testaajille pidetään peukkuja.

Mä olen ollut edelleen tosi turvoksissa, sanoivat sen johtuvan kun oli paljon munarakkuloita joita jätettiin punkteeraamatta nyt ne on keränneet nestettä. Jos en olisi tullut raskaaksi ne olisi jo tasaantuneet mutta nyt ne haihtuvat hiljaa itsekseen. Ei tiedä mitä vaatteita pitäisi kun kaikki puristaa, eikä vielä viitsisi mammahousuja hommata. Onneksi enään huominen työtä ja sitten pariviikkoa lomaa. Lievää aamu ja iltapahoinvointia on ollut. Mulla on ultra juhannuksen jälkeen, sitten sitä varmaan vasta uskoo, että kaikki on kunnossa.

 
Elina: Pahoittelut täältäkin ja tiedän tunteen, mulla alko tänään menkat ja sellasella vuodolla ettei epäilykselle jää tilaa, nyt on päivä mennyt itkiessä ja päätettiin miehen kanssa ottaa hu vapaata ja lähteä mökille. Tosi kamala olo, ja mä en saanut mitään edes pakkaseen joten ilmeisesti tulee puolen vuoden tauko, sen mun migreenin takia :(
Mutta onnea teille muille jotka vielä piinailette, kirjoteelen taas ens viikolla.
 
Iltaa kaikille !
tätä viestiä en koskaan olisi uskonut pääseväni kirjoittamaan......aaaaaapua......verikokeen tulos selvisi yli 10 tunnin piinaavan odotuksen jälkeen.....ja kyllä se nyt on uskottava : positiivinen :heart:
HCG arvo oli yli 450 joten vahva plussa kai tuo on!!
jalat pettää alta ja ei tätä todeksi oikein usko, 5 vuoden yrityksen, ja ketkerien pettymysten,itkujen sekä neljän inssin jälkeen en paljon toiveita itselleni antanut. Viimeiseen asti uskoin että nega paukahtaa....

ELINA67 ja TUULIA 76, oikein iso voima rutistus teille, alkää menettäkö toivoa ja keräätte voimia uuteen yritykseen. Ymmärrän täysin millainen pieni maailmanloppu nega testi on, ja usko huomiseen ja onnistumiseen on todella koetuksella. :hug:

Toivon kaikille kovasti pllussa säteitä, onnea ja jaksamista, sekä uskoa onnistumiseen!
 
ONNEA KITTY!! :flower: :flower:
Olen täällä kuin tulisilla hiilillä! Menee vielä vajaa nelisen tuntia ennen kun olen saanut kyytiläisen :D Huhhuh tätä jännitystä! Vähän jännittää sekin missä vaiheessa lakkaan käymästä vessassa. Itselläni on vähän yliaktiivinen rakko eli usein saa vessassa juosta. Varsinkin jos jännittää! No, eiköhän se siitä! Jännittää myös se että montako alkioo on syntynyt.
Tuulia-76 :hug: pahoitteluni ja voimia uuteen yritykseen.
 

Yhteistyössä