Eka raskaus - sattuu, venyy ja paukkuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Normaaliako??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Normaaliako??

Vieras
Odotan ekaani, viikkoja nyt 18, ja raskauden tuntee selvästi. Kävellessä tuntuu "painetta" alavatsassa, samoin tuntuu että lihakset venyy ja paukkuu, mahassa on kipuja jopa makuulla ollessa. Kun kävelee pitkiä aikoja niin tulee olo kuin olisi kivi kohdussa joka pyrkii alaspäin. Ei tosiaan tule alas, mutta tuntuu vaan siltä.

Onko nämä normaaleja tuntemuksia raskaana? Jotkuthan eivät kuulema tunne mitään outoa raskaudessaan, joissakin harvoissa tapauksissa ei mukamas edes tiedä olleensa raskaana! Miten se on mahdollista, mua kiristää mahasta jo nyt ja tuntuu että maha "kovettuu" välillä.

Ei kai kyse ole supistuksista? Olo ei varmasti tästä helpotu, lantio on ihan tulessa kun yritin tehdä keskivartaloa tukevia harjoituksia (ei suora vatsalihas).

Miten paljon teillä oli tuntemuksia/kipuja suurinpiirtein keskivaiheilla raskautta? Ja jos lantiossa tuntui paljon kasvu/venytyskipuja niin oliko synnytys sitten helpompi (lantio erittäin auki)?

mulla oli noilla viikoilla pahimmat kivut. pystyin kaveleen vain takaperin. pienikin rasitus pisti ihan maihin. lepasin paljon ja rentouduin. olin ns tiukassa kunnossa ennen raskautta ja sen kyl huomas kun tuntu et koko vartalo ratkeaa. unohda ne jumpat nyt ja anna lihaksiston rauhas venya uusiin muotoihin. jos paljon huolettaa ni kay naytilla. mahan kovettminen on normaalia.

Yhteistyössä