Eka kertaa mulla tuli itku meidän raha-asioiden kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häpeää todella itseään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja häpeää todella itseään;22513292:
Ylpeys ei anna periksi pyytää lainaksi rahaa. :S Mutta kyllä me pärjätään varmasti, juodaan mehua loppu viikosta.

Jos mä nyt oikein ymmärsin: Teillä on kaikkea muuta, vain se maito ja leipä puuttuu?! Kyllä nyt yhden viikon pärjäätte ilmankin. Poika ainakin saa sitä paitsi maitoa juodakseen koulussa. Toki kalsiumia kasvavat tarvitsee, mutta eihän tässä ole kuin neljä päivää perjantaihin. Itse syön sen verran vähän leipää, ettei tekis tiukkaakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja häpeää todella itseään;22513820:
Toinen joka ei lukenut tekstejä läpi. RUOKAA on mutta leipää ja maitoa ei ole.

Kyllä mä luin tekstit läpi. Ja olin Ninatt:n kanssa samaa mieltä siitä että mehut ja maidot on turhia. Mä en edes kehtais valittaa kun kerran ruokaa on kaapissa. Maitoa ei oo pakko juoda. Joillakin on sama tilanne (ei rahaa) ja jääkaappi tyhjä kokonaan...

Tsemppiä teille!! Muistan itse, kun olin vastaavassa tilanteessa, sain silloin eräältä palstalaiselta parikymppiä lainaan, myöhemmässä vaiheessa itse lainasin toiselle palstalaiselle samaisen summan.. Mitäs ajattelit huutikseen laittaa? ;)

[QUOTE="gen";22513869]Kyllä mä luin tekstit läpi. Ja olin Ninatt:n kanssa samaa mieltä siitä että mehut ja maidot on turhia. Mä en edes kehtais valittaa kun kerran ruokaa on kaapissa. Maitoa ei oo pakko juoda. Joillakin on sama tilanne (ei rahaa) ja jääkaappi tyhjä kokonaan...[/QUOTE]

Ja senkö takia ap:lla ei tarvitse olla edes maitoa kun jollakin muulla on vielä tiukempaa?

[QUOTE="vieras";22513865]Ei helvetti,mitä vahingoniloa toisen tilanteesta.[/QUOTE]

Vahingoniloa? Ei tuo vahingoniloa ole. Nauran vaa sille, että pienet on ongelmat jos maidon sijaan pitää juoda mehua loppuviikon. Jos on varaa pistää monta euroa päivässä juomiin ku sellasta tulee käytännössä ilmatteeks hanastakin. Tää on varmaan tätä suomalaisten köyhyyttä, vähän sama kun yhdessä lehtihaastattelussa mies kommentoi surkeana omistusomakotitalonsa keittiössä, oma auto pihalla, miten surullista on kun ei ole varaa ottaa lapsille koiraa :'( :D Ei silloin tarvii surkutella, voi nauraa ilosta ja onnesta sille kuinka hemmetin onnekas on ollut syntyessään tähän maahan ja omaan elämäänsä!

[QUOTE="gen";22513869]Kyllä mä luin tekstit läpi. Ja olin Ninatt:n kanssa samaa mieltä siitä että mehut ja maidot on turhia. Mä en edes kehtais valittaa kun kerran ruokaa on kaapissa. Maitoa ei oo pakko juoda. Joillakin on sama tilanne (ei rahaa) ja jääkaappi tyhjä kokonaan...[/QUOTE]

Häh,eli ap:n aloitus ei ollut valittamisen arvoinen?
Jos toisella paha mieli ja rahat jatkuvasti tiukilla niin kyllä se ottaa luonnon päälle.
Ja joo ei se maito ja mehu tärkeetä,mut se ei ollut viestin pointti vaan se ap:n paha mieli.
Ja mielelläni lainaisin ap:lle sen 5e jos se hänen mielensä tekisi iloisemmaksi.
Ymmärrän kuinka paha mieli voi tulla jo lasten puolesta kun rahat tiukilla vaikka elämää se on mutta heikko hetki ja itku voi tulla monelle pienemmästäkin asiasta.

[QUOTE="vieras";22513886]Ja senkö takia ap:lla ei tarvitse olla edes maitoa kun jollakin muulla on vielä tiukempaa?[/QUOTE]

HUOM. Jos ap:lla ei ole rahaa, niin ap ei juo maitoa. Yksinkertaista. Ap ei ilman maitoa kuole janoon vaan hanasta tulee lähes ilmaiseksi vettä.

Vähän kuin mä valittaisin siitä, miten kauhea kriisi on kun mulla ei ole varaa sisäfilepiffiin joka perjantaille :'( Jos ei ole varaa luksukseen niin sitten ei ole, ei se mikään maailmaa suurempi ongelma ole kun on kuitenkin varaa ostaa ihan hyvää ja ravitsevaa ruokaa.

HUOM. Jos ap:lla ei ole rahaa, niin ap ei juo maitoa. Yksinkertaista. Ap ei ilman maitoa kuole janoon vaan hanasta tulee lähes ilmaiseksi vettä.

Vähän kuin mä valittaisin siitä, miten kauhea kriisi on kun mulla ei ole varaa sisäfilepiffiin joka perjantaille :'( Jos ei ole varaa luksukseen niin sitten ei ole, ei se mikään maailmaa suurempi ongelma ole kun on kuitenkin varaa ostaa ihan hyvää ja ravitsevaa ruokaa.

No haista nyt paska ja mee itsees.

Ap sanoikin, että hän juo vettä, mutta että lapsille maitoa! Kohta se ninaTT neuvoo, että tämä ap voisi alkaa imettämään kouluikäisiä lapsiaan..

Mä oon raskaana ja ärsyynnyin siitä kun sanottiin etten ollut lukenut tekstiä... En todellakaan tarkoittanut sitä mitä kirjoitin, ettei sais valittaa... Mäkin oikeesti harkitsin että antaisin ap.lle sen 5€ rahaa, mutta ollaan just muutettu, eikä tietoa missä nettipankkisalikset. Mutta totuus on se että kyllä siellä pärjätään ilman maitoa pari päivää. Mä oon teininä saanu kotona kunnon ruokaa viikon kuukaudesta, muuten syötiin pelkkää makaroonia, koulus kuitenkin sai kunnon ruoan.

[QUOTE="ploplop";22513923]Ap sanoikin, että hän juo vettä, mutta että lapsille maitoa! Kohta se ninaTT neuvoo, että tämä ap voisi alkaa imettämään kouluikäisiä lapsiaan..[/QUOTE]

Ööh? Mistä lähtien kouluikäset on tarvinnu äidinmaitoa tai sen korviketta? Kyllä kouluikäinen elää jo vallan hyvin ihan kiinteällä ruoalla ;)

Selitäppä se tuolle 4 vuotiaalle että sori nyt ei ole maitoa kun äitillä ei ole rahaa sitä nyt ostaa.
Minä kyllä pärjään sillä vedellä, mutta en ilma ruokaa koska olen diabeetikko.
Kyl mää jotain keksin että saan etes purkin maitoa lapsille. Tuo laktoositon maito maksaa valitettavasti hiukan enemmän, mut kyl me pärjätään.

miksihän mä etes luen tätä ketjua kun tulee vaan surkeampi olo.

Saako sillä 0,50 eurolla hiivapalan? Jos sulla olisi jauhoja ja jotain hiutaleita kaapissa, niin saiist tehtyä ainakin sämpylöitä. Laktoositonta maitoa tolla rahalla ei tosiaan saa, halvimmillaankin se taitaa olla 1,80 e litralta.

Alkuperäinen kirjoittaja häpeää todella itseään;22513951:
Selitäppä se tuolle 4 vuotiaalle että sori nyt ei ole maitoa kun äitillä ei ole rahaa sitä nyt ostaa.
Kyl mää jotain keksin että saan etes purkin maitoa lapsille. Tuo laktoositon maito maksaa valitettavasti hiukan enemmän, mut kyl me pärjätään.

ja en yhtään ihmettele että tulee surkea olo entisestään.Kyllä mullakin itku tulis jos lapsi pyytäis maitoa ja joutuisin sanomaan että ei ole maitoa varaa ostaa.Mun mielestyä sulla on ihan hyvä syy olla pahoittaa mielesi mutta ei tuo yksi järjen riemuvoitto sitä tajua.
Tsemppiä sinne.

[QUOTE="vieras";22513875]Tsemppiä teille!! Muistan itse, kun olin vastaavassa tilanteessa, sain silloin eräältä palstalaiselta parikymppiä lainaan, myöhemmässä vaiheessa itse lainasin toiselle palstalaiselle samaisen summan.. Mitäs ajattelit huutikseen laittaa? ;)[/QUOTE]

Että kun rahat on loppu niin ei kun uutta lainaamaan MAIDON vuoksi? Ap:llte tsemppiä. Selviätte kyllä ilman ongelmia. Pahinta melua tässä pitävät kuitenkin sivulliset. Jos rahat on loppu niin ne on loppu. Katto on pään päällä, ruokaa on, laskut maksettu ajallaan.

Tuolla joku vertasi, että sama kun hän valittais ettei ole varaa ostaa sisäfilepihviä. Minustakin tää on melko lailla sama asia. Uusavuttomuudelta kuulostaa. Ei ole sellaista lakia, että kaikkien täytyy saada juoda maitoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22513967:
Saako sillä 0,50 eurolla hiivapalan? Jos sulla olisi jauhoja ja jotain hiutaleita kaapissa, niin saiist tehtyä ainakin sämpylöitä. Laktoositonta maitoa tolla rahalla ei tosiaan saa, halvimmillaankin se taitaa olla 1,80 e litralta.

Mulla on yks hiiva aina hätävarana pakasteessa eli sitä on ja sämpylöitä minä teenkin kun leipä on lopussa, kun jauhoja ja hiutaleita on sen verran et saan taikinan. tuo maito on nyt se mikä tökkii. täällä halvimmalla saa 1.69e
Mut kyl mä jotain keksin.

Alkuperäinen kirjoittaja häpeää todella itseään;22513998:
Mulla on yks hiiva aina hätävarana pakasteessa eli sitä on ja sämpylöitä minä teenkin kun leipä on lopussa, kun jauhoja ja hiutaleita on sen verran et saan taikinan. tuo maito on nyt se mikä tökkii. täällä halvimmalla saa 1.69e
Mut kyl mä jotain keksin.

Hyvä juttu :) Mä olen muiden kanssa samaa mieltä siitä, että se 4 veekään ei maitoa nyt muutamana päivänä tarvitse. Lapselle voi sanoa, että maito on nyt loppu, mutta mennään perjantaina kauppaan ostamaan lisää. Ei tarvitse sanoa, ettei ole rahaa ostaa maitoa. Ja annat mehua maidon sijasta.

Alkuperäinen kirjoittaja häpeää todella itseään;22513951:

Jos muutenkin on raha yhtään tiukemmalla niin kannattaisko lopettaa maidon ostaminen kokonaan, totuttaa lapsikin siihen? Anteeksi, että vähän innostuin mutta kun mua ihmetyttää suuresti miksi maidosta tehdään niin elämää suurempi asia, ja miksi se olisi lapselle joku kriisi ettei maitoa nyt osteta. 4-vuotias saa kyllä kaiken tarvitsemansa ihan kiinteästä ruoasta ja varsinkin jos pitää ostaa jotain erikoismaitoa niin tulisi teidän taloudellenne paljon halvemmaksi olla tästedes ostamatta maitoja.

Ei, se ei ole kivaa jos/kun rahat loppuu tai on tiukkaa. Mutta. Voi sitä yrittää suhteuttaa ja ottaa opikseen. Sä et ole ensimmäinen joka tuossa tilanteessa on etkä varmasti viimeinenkään. Ja kun kyse ei ilmeisesti ole siitä, etteikö teillä kaapissa olisi ruokaa jolla vatsan täyteen, vaan kyse on siitä, ettei ole niitä tiettyjä kivoja juttuja joihin on tottunut, niin ihan hyvinhän teillä menee ja perjantaina tulee jo lisää rahaa :)

Yhteistyössä