Eka kertaa mulla tuli itku meidän raha-asioiden kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häpeää todella itseään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häpeää todella itseään

Vieras
Mulla oli tälle viikolle varattuna 5.5 e rahaa että saan sillä leivän ja maitoa pari litraa, niin eikös tuo meidän koululainen tarvinnut sitten sen 5 euroa just huomiseksi kouluun.
Itkuhan mulla pääsi kun sen olin antanut mutta kun ei muutakaan voinut. EN viittinyt kaataa tätä kaikkea lapsen niskaan kuitenkaan. Nyt sitten pitää jotain keksiä että saa jostain sen muutaman euron että maitoa sais etes hakea. Jauhoja on just sen verran että saan sämpylöitä tehtyä.
Turha rueta syyllistään että miten ootte päästäneet tilanteen tuohon. Tässä kuussa on ollut niin paljolla laskuja että yksinkertaisesti elämiseen on jäänyt minimaalisesti rahaa käyttöön.
Yhtäaikaa iso sähkölasku, iso hammaslääkärimaksu, koulukuvat, lasten harrastusten vakuutusmaksut, kotivakuutus, mun lääkekulut ja kahdet talvikengät oli pakko ostaa sekä parit hanskat. Siihen päälle normi laskut vielä.
Onneksi tää on vaan tän hetken ongelma ja perjantaina tullee lapsilisät. Sitten päästääkin normi rytmiin eikä oo näin tiukkaa.
Tuo työttömyyskorvaus kun ei järin suuri ole ja isännän palkka on pieni.
JA töitä olen kyllä hakenut, mutta tällä paikka kunnalla ei yksinkertaisesti niitä ole tällä hetkellä. :(

Toi on lapsiperheen, etenkin yksinhuoltajaperheen arkea. Mä olisin tosin lykännyt jonkun laskun maksun perjantaille, ja tuollaisia kuukausia tai hätätilanteita varten mulla on visa..

[QUOTE="vieras";22513080]LoL! ITellä on yli 20000e käteistä kotona. NAmi Nami![/QUOTE]

Sähän harvinaisen tyhmä olisit jos tää totta olis.

Pullot kauppaan ja kaikki mahdolliset takkien/housujen taskut käymään läpi. Ei s-tilillä olis muutamaa euroa?

kai sulla ystävä tai joku muu tuttu jolta pystyt lainamaan vaikka 20e ja maksat perjantaina takas...ei nyt ruuattakaan voi olla....tai mies pyytää palkka ennakkoo töistä?

Koulukuvat oli jo muutenkin myöhäs niin ei voinut ennään siirtää. EI ole autoa ja pullot vein jo perjantaina. Onneksi kuitenkin ruoka ruokaa on koko viikolle. Ite juon vettä mut lapset tarvitee sen maitonsa kuitenkin ja mehua on pakasteessa.
Meillä ei ole s-tiliä. :/
Onneksi tämä helpottaa perjantaina. Jospa kokeilis onnea huutiksessa ja panis tuon yhden tavaran myyntiin osta heti hinnalla ja jos se menis niin panis postiin vasta perjantain.
huoh

Niin tuttua NIIN tuttua....:/:( Minäkin täällä itkua tuhersin kun ei pennin pyörylää kertakaikkiaan. pe. asti ois pitänyt selvitä jollain pyhallä hengellä... Lapsille 3kpl. ruokaakin ostaa ja kuopukselle kauramaitoa... Kuin ihmeenkaupalla huutiskohteemme ostaja paukas ilmoittamatta hakemaan tuotetta ja saimme 20e.!! Sillä pärjäämme pe. asti:) Tällasta tää meilläkin välillä on...Huoh....:/

Meilläkään ei ollut senttiäkään, viimeiset meni eilen ja kaapitkin melko tyhjillään, mut mun sisko sattu oleeen mulle velkaa sen 20e niin tänään maksoi kun pyysin. Sillä sitten selvitään.

No näin yksinhuoltajana voisin sanoa, että hörönlöröt.

Mä vähän peesailen. Käy mullekin niin, että käyttötili menee nollille, mutta on sitten vielä säästötilillä vähintään 500€, mielellään paljon enemmänkin. Just tässä kuussa käynykin niin, että olen laskenu jotain hassusti ja "tili nollilla" mutta ei se sen suurempi kriisi ollu, ku että kävin nettipankissa siirtämässä lisää rahaa käyttötilillä. Ilmeisesti olin innoissani siirtäny liian suuren summan säästöön kuun alussa enkä varannu tarpeeks tähän loppuun.

Alkuperäinen kirjoittaja häpeää todella itseään;22513292:
Ylpeys ei anna periksi pyytää lainaksi rahaa. :S Mutta kyllä me pärjätään varmasti, juodaan mehua loppu viikosta.

o.O :laugh:

Vettä tulee hanasta lähes ilmatteeksi, mitä siitä nyt tulee, joku sentin kymmenys per litra. Tarviiko törsätä maitoon ja mehuun rahaa ku juomista tulee käytännössä ilmatteeks ihan sinne kotiin asti?

Ap, eikö teidän kannatttais hankkia visa? Tai en tiedä, saako sitä välttämättä, mutta ainakin jos miehen kerran on työelämässä eikä ole mitään rästejä/luottotiedoissa häikkää, niin helpottais teidän elämää valtavasti. Itsellä on onneksi nyt töitä, mutta silloin nuorena kun olin juuri aloittanut työelämässä ja yllättäen tuli ekstralaskuja, niin visa auttoi. En sitä paljoa käyttänyt, mutta joskus se muutama eurokin auttaa hurjasti eikä tarttenu olla ihan rahattomana. Eikä visasta mene edes mitään korkoja, jos sen heti maksaa.

Kyllä tuo teidän tilanne joka tapauksessa kuulostaa aika huolestuttavalta, kovasti tsemppiä teille!

[QUOTE="vieras";22513638]No mehussa ja maidossa olisi vähän ravintoaineitakin.[/QUOTE]

Tulee paaaaaaaaaaaaaaaaaaaljon halvemmaksi syödä ihan kiinteätä ruokaa. Mehuissa ei hirveästi ravintoaineita ole, lähinnä sokeria. Maidossa toki proteiineja (ja ehkä rasvaa) mutta niitä saa halvemmalla ihan kiinteästä ruoasta. Miksi törsätä kalliiseen juomaan viimesiä ropojansa ku samalla rahalla saa paljon enemmän ja ravitsevampaa kiinteää ruokaa, ja juotavaa kuitenkin tulee kotiin asti lähes ilmaiseksi?

o.O :laugh:

Vettä tulee hanasta lähes ilmatteeksi, mitä siitä nyt tulee, joku sentin kymmenys per litra. Tarviiko törsätä maitoon ja mehuun rahaa ku juomista tulee käytännössä ilmatteeks ihan sinne kotiin asti?

Luitko sinä ollenkaan noita minun tekstejä. mehua on PAKASTEESSA eli en todella ole sitä ostamassa.
Minäkö luulin sinua edes vähän inhimillisemmäksi ihmiseksi, mutta näköjään olin väärässä.
MINÄ juon sitä vettä ja lapset maitoa ja pasteesta otettua mehua!

Tulee paaaaaaaaaaaaaaaaaaaljon halvemmaksi syödä ihan kiinteätä ruokaa. Mehuissa ei hirveästi ravintoaineita ole, lähinnä sokeria. Maidossa toki proteiineja (ja ehkä rasvaa) mutta niitä saa halvemmalla ihan kiinteästä ruoasta. Miksi törsätä kalliiseen juomaan viimesiä ropojansa ku samalla rahalla saa paljon enemmän ja ravitsevampaa kiinteää ruokaa, ja juotavaa kuitenkin tulee kotiin asti lähes ilmaiseksi?

PEESI!
Ennemmin mä kaupasta kantaisin kotiin jauhelihapaketin kun 2 litraa maitoa, jos olis tyyliin vaan se 2 euroo rahaa. Tosin 2 litrasta maitoa sais suhtees enemmän ruokaa puurona... mut puuron voi tehdä veteenkin... :D

[QUOTE="gen";22513782]PEESI!
Ennemmin mä kaupasta kantaisin kotiin jauhelihapaketin kun 2 litraa maitoa, jos olis tyyliin vaan se 2 euroo rahaa. Tosin 2 litrasta maitoa sais suhtees enemmän ruokaa puurona... mut puuron voi tehdä veteenkin... :D[/QUOTE]

Toinen joka ei lukenut tekstejä läpi. RUOKAA on mutta leipää ja maitoa ei ole.

Yhteistyössä