Eivätkö lapset syö koulussa salaattia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meidän tokaluokkalainen kertoi, että 20 lapsen luokassa on kaksi, jotka tykkäävät syödä salaattia. kaikki muut välttelevät salaatin syömistä ja opettaja vahtii, että jokainen syö edes vähän.

enimmistö jättää todennäköisesti syömättä, kouluajoista muistan kun ei yläasteella kukaan sitä syömistä vahtinut, että ne jotka ylipäätään kävi syömässä ehkä 5 prosenttia otti sitä salaattia. Itse kyllä tykkään älyttömästi kasviksista ja salaatista, otinkin niitä aina koulussa sen puoli lautasellista

Minä opena yritän aina edes rohkaista maistamaan. Tänä vuonna eskarissa poika, joka ei syö mitään kasvista, vihannesta ja hedelmistä vain omenaa. Yritin vanhemmille kertoa huolestani, koska poika on ylipainoinen ja vain herkkuruuat maistuvat. Isä tuumasi, että pärjää ilmankin, jotta ei saa edes maistattaa. Samaan puheenvuoroon jatkoi, että mitenhän pojan ruokahalua voisi hillitä. OLIN HILJAA...

Meillä tykkäävät myös salaatista.. Aika useesti,ku kysyy ett "no,mitäs ruokaa tänään oli koulussa" on eka vastaus "salaattia ja sitte oli ööö,,pottuja ja lihaa" :D Kuten tänäänki..Neiti ees muistanu muuta ku,että salaattia oli ruualla ainakin..

Meidän 4v syö kaikkea muuta, mutta ei just nimenomaan salaatinlehtiä. Kurkku, tomaatti, raaka sipuli, muut kasvikset ja hedelmät uppoaa. Kaalia syö keitettynä/paistettuna/haudutettuna, ei raakana.

Ne on ne ihrakasaplösömammat joita WT:ksikin kutsutaan. Ei niiltä voi odottaa liikaa. salaattihan on pupujen ruokaa vai mites se meni.
Niitten tarttis joskus eksyä keskelle korpea, pärjäisköhän ne hengissä. No ainakin niin kauan kuin vettä riittää ja ihrat on sulaneet pois.

Voi vitsi jos olisi lapsena saanut kotona salaatteja. Söin niitä koulussa aina tolkutomasti, kun kotona ei sellaisia herkuja ollut. Joskus saattoi olla porkkanaraastetta, mutta salaattia, hyyyyyvin harvoin. Olen edelleenkin hyvin perso salaateille ja kasviksille; määrittelen jopa lounasravintolan tason sen salaattipöydän tarjonnan mukaan. :)

Yhteistyössä