Eipä enää astro ja data kuhertele palstalla.

• Viestiketjun aloittaja ero edessä?
  • Ensimmäinen viesti
Itse en ymmärrä sitä, että vaihdetaan jo kouluikäisten lasten sukunimi äidin yhtäkkisen rakastumisen myötä. Jos eroatte ja tulee uusi mies, niin vaihdetaanko lapsille ensin takaisin äidin tyttönimi ja sitten taas uuden miehen nimi?
Lapsilla ei ollut astrolaben nimeä. Jos eroaisimme, miten ei käy, he ottaisivat astrolaben sukunimen. Voi tosin olla että vaihdamme kaikki sukunimeä jos kyllästymme ;)

Noooo
[QUOTE="mhm";27662507]Minä myös olen aina kokenut mieheni olevan se oikea, mutta en mä halunnut heti yhteen muuttaa. Vaikka ikävä erossa olikin kova, tahdoin tutustua rauhassa.
Reilun vuoden kuluttua sitten yhteen muutettiin, kihloihin mentiin ja 5 v seurustelupäivänä häät.
Lapsi tuli vuoden myöhemmin. Hyvin onnellisia ollaan tällä tahdilla oltu kuitenkin.

Varsinkin jos on sorttia jonka mielipiteet vaihtuu nopsaan, ei kannattaisi alkuhuumassa tehdä kaikkea.[/QUOTE]
Tuo voi toimia jos sen oikean tapaa 20vuotiaana. Mutta itse olin jo 27v kun tapasin sen oikean ja sitten oli pakkokin laittaa hösseliks. Mitä sitä odottelemaan kun meillä ainakin oli kiire saada kaksi lasta, omakotitalo ja koira. Nyt olen 34v ja ne on hommattu. Ja lapsetkin jo isoja ja miehen kanssa jaksaa taas kuherrella.

Ja ymmärrän täysin eronneitakin. Silloin uskaltaa ja varmaan kannattaakin toimia niinkuin tunteet sanoo.

:O
Mie ajattelin lasteni parasta. He olisivat jääneet äitini luo, joka asunut vuosia kanssamme ja ollut kiinteä osa perhettä, kuin se toinen vanhempi. En ylläpidä kuvitelmaa, että biologinen äitiyteni tekisi minusta ylivertaisen huoltajan joka tilanteessa. Tarkoitus oli siis tarjota lapsille mahis pitää elämänsä mahdollisimman muuttumattomana.

Lapset harkitsivat asiaa ja me aikuiset mietimme. Päädyimme siihen, että lapsille mahis käydä Helsingissä usein ja viettää arkea täällä koko perheen kanssa. Mm. paikalliset koulumahdollisuudet avittivat päätöstä. Vain palstalla lastensa puhdasta absoluuttista parasta ajatteleva leimataan potentiaaliseksi hylkääjäksi.
Siis OIKEESTI... olisit jättänyt lapsesi sinne,muuttaaksesi miehen perässä?!? Elä ymmärrä väärin,miun mielest tein rakkaus on kaunista,mut toi tuli kyl iha yllärinä. ikinä,siis en ikinä missään tilanteessa jättäs lastani miehen takia.

Kyllä rakkaus on ihana asia! Varmaaan löytyy palstalta katkeria ja kateellisia, joiden rakkauselämä alkaa olla/on aina ollut, paljon laimeampaa, tai ovat niin ahdasmielisiä muuten, etteivät kestä toisten onnea!

Niin paljon mielummin lukee tekstiä vilpittömästi rakastuneilta, ja heidän onnestaan, kuin palstallakin usein nähdyiltä katkerilta, ja puolisoaan haukkuvilta kirjoittajilta.

Siinä itsekin kokee lukiessaan onnea toisen puolesta, ja tulee hyvälle mielelle!

Taitaa olla vaan niin yleinen ilmiö, että luetaan mielummin toisten epäonnesta ja pahasta olosta:| Se kertoo ihmisestä jotakin, ja paljon!

Katkerille kotiläksyä:
Tehkää parhaanne mukaan elämästänne sellainen että olette onnellisia, niin voitte olla onnellisia toistenkin onnesta!

Kyllä rakkaus on ihana asia! Varmaaan löytyy palstalta katkeria ja kateellisia, joiden rakkauselämä alkaa olla/on aina ollut, paljon laimeampaa, tai ovat niin ahdasmielisiä muuten, etteivät kestä toisten onnea!

Niin paljon mielummin lukee tekstiä vilpittömästi rakastuneilta, ja heidän onnestaan, kuin palstallakin usein nähdyiltä katkerilta, ja puolisoaan haukkuvilta kirjoittajilta.

Siinä itsekin kokee lukiessaan onnea toisen puolesta, ja tulee hyvälle mielelle!

Taitaa olla vaan niin yleinen ilmiö, että luetaan mielummin toisten epäonnesta ja pahasta olosta:| Se kertoo ihmisestä jotakin, ja paljon!

Katkerille kotiläksyä:
Tehkää parhaanne mukaan elämästänne sellainen että olette onnellisia, niin voitte olla onnellisia toistenkin onnesta!
Keltainen lehdistö on sen jo kaaaaauan aikaa sitten huomannut että kaikenlainen negatiivinen uutisointi myy paljon paremmin kuin hehkutukset. Jollei ole kyse jostain poikkeuksellisen harvinaisesta tapahtumasta (vaikkapa mm-lätkän kulta :D )

"vieras"
:D No johan on taas ketju ja keskustelu.
Rakkaus on ihana asia ja sitä ei tarvitse piilotella tai jarrutella.

Mutta mitä tämä palsta antaa rakastuneelle parille, miksi täällä on käytävä keskustelua, eikö olisi ihana laittaa tietokoneet kiinni ja keskustella ihan kasvotusten, tuijotella toisia silmiin ja antaa läheisyyttä :)

Olette monet todella ilkeitä ja inhottavia ihmisiä. Olen kiitollinen, etten tunne moisia irl. Toivon, että sydämenne päästää irti katkerasta myrkystä joskus. Onneksi en ktse käytä aikaani siihen, että toivoisin pahaa toisille ja arvostelisi ihmisten valintoja van siksi, että ne erilaisia kuin omani. Tosin, ymmärrän, ettei monikaan yllä hyvyyteen, koska se ei ole tavoitteenne.
Uskoisin, että monien kirjoitukset perustuvat ihan siihen mitä olet itse kirjoittanut tällä palstalla. Jatkuvat ja nopeat elämänmuutokset, ennen vannoit, ettet halua lisää lapsia, sitten hetkessä olit jo hedelmöityshoidoissa raskautumassa, ei kai ole mikään ihme toimintasi herättää hieman ihmetystä? Lisäksi, kun huomioi sen, että kyse ei ole pelkästään tuosta lapsiasiasta, vaan muustakin, mistä olet palstalla kirjoittanut.

"vieras"
Uskoisin, että monien kirjoitukset perustuvat ihan siihen mitä olet itse kirjoittanut tällä palstalla. Jatkuvat ja nopeat elämänmuutokset, ennen vannoit, ettet halua lisää lapsia, sitten hetkessä olit jo hedelmöityshoidoissa raskautumassa, ei kai ole mikään ihme toimintasi herättää hieman ihmetystä? Lisäksi, kun huomioi sen, että kyse ei ole pelkästään tuosta lapsiasiasta, vaan muustakin, mistä olet palstalla kirjoittanut.
Sinä olisit kyllä lähes viimeinen puhumaan tuollaista, kun omat selosteesi ja juttusi palstalla ovat olleet pitkään ne kaikkein kummallisimmat.

Yhteistyössä