Eilisen morkkiksen jälkeen tänään taas ryhtiliikettä :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Toivottavasti kestää taas hetken aikaa tämä "parempi" kausi. Päätin pitää nyt 2 viikkoa täysin karkkilakkoa, sekä syödä hyvin kasvispainotteista ruokaa. Parin viikon päästä on esikoisen synttärit, ne juhlitaan ja sen jälkeen jatkuu taas karkkilakko.

Lisäksi kaivoin taas kestovaipat naftaliinista, en ostanut valmissoseita kaupasta, kaivoin taas kangaskassit esiin, katsoin vähän mitä kaupasta ostin, teen taas salaattia tänään, olin reippaalla kävelyllä... ja tumppasin taas :ashamed: .

Tuo viimeinen mua hävettää eniten. Miten voi ihminen repsahtaa polttamaan jos on ollut 1,5 vuotta ilman??? No, nyt on melkoista kärvistelyä taas hetki, mutta pakkohan tässä on ruotuun palata.

Koulujuttuihinkin (siis verkkokursseihin) päätin paneutua uudelleen.

Kyllä tää tästä taas :)

eikö olis helpompi tehdä yks muutos kerralla ja ottaa se elämäntavaksi, kuin että miljoona asiaa yrittää korjata, sinnitellä se kaks viikkoa ja palata takaisin entiseen? Ainakin mitä tässä sun juttujasi olen lukenu, niin aina sulla on noi samat "lupaukset". Ei pahalla, vaan ihan maalaisjärjellä. Aika harva pystyy muuttamaan noin monta asiaa tosta vaan, siis pysyvästi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eikö olis helpompi tehdä yks muutos kerralla ja ottaa se elämäntavaksi, kuin että miljoona asiaa yrittää korjata, sinnitellä se kaks viikkoa ja palata takaisin entiseen? Ainakin mitä tässä sun juttujasi olen lukenu, niin aina sulla on noi samat "lupaukset". Ei pahalla, vaan ihan maalaisjärjellä. Aika harva pystyy muuttamaan noin monta asiaa tosta vaan, siis pysyvästi.

Ei pidä muuten paikkaansa.

Ensinnäkin mä olen koko ajan tiputtanut painoani, mutta nyt pari viikkoa on ollut aivan järjetöntä mässäystä, olen koko ajan käyttänyt kestoja, mutta nyt sama juttu: jonkin aikaa oon laiskotellut ja käyttänyt kertiksiä. Ruoat olen tehnyt vauvalle koko ajan itse, paitsi nyt samat muutaman viikkoa. Polttamatta olen ollut ihan kiltisti, kunnes repsahdin. Salaattia olen perheelle tehnyt ja terveellistä ruokaa muutenkin.

Eli olen kyllä onnistunut pysymään näissä kaikissa, enkä oo koskaan aiemmin tehnyt aloituksia muuta kuin laihistelusta, silloinkin dieeteistä.

Nyt oon vaan lipsunut tosiaan ihan kaikesta, jotka oli jo osa elämää, itsestään selvyyksiä. Eilen illalla havahduin huomaamaan miten kaikki on yhtäkkiä salakavalasti alkanut repsottamaan ja päätin tehdä asioille jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
:hug: Tsemppiä!
Miun pitäis oikeesti kans lopettaa karkin ja muun semmosien syönti. :ashamed:

Mitä verkkokursseja käyt?

Mä opiskelen ammattikorkeassa tradenomiksi. Olen muilta osin laittanut opinnot telakalle, mutta verkossa on kiva "setti", eli neljäosainen kurssi, josta jokaisesta saa peräti 5 opintopistettä.

Aihe on vielä mieluinen ja kiinnostava, mutta en oo vaan nyt hetkeen jaksanut sitä jatkaa.

Näin kaukana keskuksista asuessa karkkia ei ole helposti saatavilla jos joskus tekee mieli.. sillä lailla se jää melkein huomaamatta sellaiseksi kerran kuussa -herkuksi. Karkkilakko kaksi viikkoa on siis melkein enemmän vakio kuin saavuteltava tapaus. Puolitoista vuotta mennyt jo näin. Jos joku olisi sanonut, niin en olisi uskonut, niin salmiakin ja muidenkin mustien namien ystävä olen :) Kumma, että näin raskausaikana roskaruokaa ei edes tee mieli, tulee paljon paremmin syötyä ilman suurempia miettimisiä. Varmasti tuolla karkin vähyydelläkin osansa kun ei verensokeri heittele mahdottomia. Vinkiksi täytyy sanoa, että syö aamulla ja illalla puuroa, niin olo on paljon kevyempi. Joskus sitä voi syödä välipalallakin, jos tekee mieli napostella.

Itse käytän kestovaippoja pelkästään, mutta soseita en ole tähän mennessä väsännyt itse enkä taida jaksaakaan.. parempaa ruokaa lapset saavat kun purkissa ne ostan, monipuolisempaa. Nyt kun vuoden ikäinen syö jo samaa ruokaa, teen toki erityisesti marjapuuroa ja kiisseleitä mitä me toki syötäisiin muutenkin.

Tsemppiä tumppaamiseen! Se näyttää olevan TODELLA vaikeaa, mutta nyt on tuolla lähimmäisellä mennyt jo niin kauan ilman että eiköhän se ala unehtua.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sä aina alotat liikaa. ota yks "uudistus" elämään kerralla niin ei tuu liian rankaks eikä liian helposti repsahda.

Ei tässä oo muita "uudistuksia" kuin tuo tupakasta vieroittaminen ja se totisesti pitää tehdä. Niin ja karkkilakko.

Muut on jo ollut aiemmin aika hyvin rutinoituneena elämässäni, kunhan vaan nyt olen repsahtanut takaisin vanhaan.

Taina: Mä myös kovasti toivon että karkin syönti vähentyy luonnostaan kun muutetaan tuonne "korpeen" jossa lähin kauppa on monen kilometrin päässä :). Se taitaa kyllä tosiaan olla oiva keino :).

Tuota puuroa mä aina YRITÄN syödä, mutta jostain syystä se ei kauheesti oo mun juttu. Paitsi jos laittaa pakastemansikoita tai mustikoita päälle. Pitääkin siis myös siinä ryhdistäytyä :).

Mulla on aivan tolkuton morkkis tupakasta, joten toivon sen morotuksen helpottavan TAAS lopettamista...

Yhteistyössä