M
m
Vieras
Mikä ihme saa ihmiset kuvittelemaan ettei otettuja lainoja tai muita velkoja tarvitsisi maksaa takaisin? Ei ymmärrä, ei. Suu säkkiä myöden, elellään varojen mukaan!
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:siis olet antanut 2000 e takia mennä luottotiedot?![]()
ei paljon järki päätä ole pakottanut, mites meinasit tulevaisuudessa selvitä kun nyt jo noin tiukkaa? ja vielä yhteiskunnan pitäisi sun velat maksaa :kieh:
Tämähän tässä nyt auttaakin. :flower: Kiitos paljon.
Ihan totta jos kysyy asiallisia neuvoja tämmösessä tilanteessa. Tiedättekö miten joutuu nöyrtymään vaikka summa olisikin noin pieni, ehkä jonkun kuukausipalkasta puolet, toisen muutaman kuukauden tulos yhteensä.
Onneksi oli paljon asiallisiakin kommentteja. En odottanut että yhteiskunta maksaa velkani, mietin vaan että kun se on kolmasosa meidän kuukausituloista nii tuleeko sossu vastaan..
Alkuperäinen kirjoittaja vinkki:Eräs palstalainen auttoi minut eroon 700e velasta joka oli menossa ulosottoon. Joskus täällä siitä puhuin, pyysi rekisteröitymään ja auttoi minua maksamalla tuon 700e pois ja olen hänelle lyhentänyt lainaa sopivan erän/kk. Paljon on kyseistä ihmistä parjattu mutta sydän on kultaa. :heart:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Takuusäätiö taitaa nyt olla mun ainoa mahollisuus tähän..
Sossu taitaa tosiaan huomioida noita silleen et tulee se minimi, itellä tulot on minimit että ei paljoo suojaosuus auta kyllä..
Mut kuin tonne takuusäätiöön, varmaan soitto van ja tilanne pöydälle..?
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:Jos on on käräjäoikeuden päätös, että velat ovat ulosottokelpoisia on kuluja jo tullut. Keskimäärin 200?/tuomio. Näin ollen pankkilaina ei paljon helpota. Oikeudenkäntikulut lisäävät ulosottomäärää.
En ottaisi (yrittäisi ottaa) lainaa tietyn osan maksamiseen vaan antaisin kaiken mennä ulosottoon. Ulosotossa on suojaosuus mikä määrää paljonko voidaan ottaa väkisin lyhennyksiin, mutta aina voi maksaa enemmän jos pystyy! Sopisin voutin kanssa, että teen ylimääräisiä lyhennyksiä aina kuin se on mahdollista. Riski, että ne pienemmätkin menevät ulosottoon joskus kasvaa, kun päälle tulee vielä toinen laina maksettavaksi.
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:Jos on on käräjäoikeuden päätös, että velat ovat ulosottokelpoisia on kuluja jo tullut. Keskimäärin 200?/tuomio. Näin ollen pankkilaina ei paljon helpota. Oikeudenkäntikulut lisäävät ulosottomäärää.
En ottaisi (yrittäisi ottaa) lainaa tietyn osan maksamiseen vaan antaisin kaiken mennä ulosottoon. Ulosotossa on suojaosuus mikä määrää paljonko voidaan ottaa väkisin lyhennyksiin, mutta aina voi maksaa enemmän jos pystyy! Sopisin voutin kanssa, että teen ylimääräisiä lyhennyksiä aina kuin se on mahdollista. Riski, että ne pienemmätkin menevät ulosottoon joskus kasvaa, kun päälle tulee vielä toinen laina maksettavaksi.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:Jos on on käräjäoikeuden päätös, että velat ovat ulosottokelpoisia on kuluja jo tullut. Keskimäärin 200?/tuomio. Näin ollen pankkilaina ei paljon helpota. Oikeudenkäntikulut lisäävät ulosottomäärää.
Mä saisin kaiken makseltua tuolla 2000e lainalla..
Lähestulkoon..
Päätöstä ulosottokelpoisuudesta ei ole vielä tullut, eli käsittely on vasta
6.11 jolloin noita maksuja tulee lisää aika roimasti--
Nyt selviäisin tolla lainalla mut arveluttaa..
Alkuperäinen kirjoittaja No:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:Jos on on käräjäoikeuden päätös, että velat ovat ulosottokelpoisia on kuluja jo tullut. Keskimäärin 200?/tuomio. Näin ollen pankkilaina ei paljon helpota. Oikeudenkäntikulut lisäävät ulosottomäärää.
Mä saisin kaiken makseltua tuolla 2000e lainalla..
Lähestulkoon..
Päätöstä ulosottokelpoisuudesta ei ole vielä tullut, eli käsittely on vasta
6.11 jolloin noita maksuja tulee lisää aika roimasti--
Nyt selviäisin tolla lainalla mut arveluttaa..
Mikset soita sinne Takuusäätiöön ja kysy?
Alkuperäinen kirjoittaja velkainen:Minulla on yli 20 000 ? ulosotossa ja perinnässä yhteensä. Eilen olin yhteydessä velkojiin ja sovittiin vähän isommat erät maksuun kuin mitä nyt on mennyt, jatkossa maksan 600?/kk velat on pois n. 40kk. Olen sairaspäivärahalla vuoden loppuun ja siitä varmaan joudun jatkaan työkyvyttömyyseläkkeelle, joten tulot on pienet, mutta ajattelin että kun maksaa niin nopeaan kuin pystyy pääsee niistä joskus eroon.
Voi miten helppoa on velkaantua, velka raha on nopeasti käytetty, mutta takaisin maksu, varsinkin näin kaikkien perimiskeinojen jälkeen ja kaikki kulut mukana, VOI KAMALA!
Mutta tästä, jos mistä otan opikseni!
Koskaan en osta mitään, jos siihen tarvittavaa rahaa ei ole pussissa tai tilillä.
Poikkeuksena asunto ja auto, siis joskus tulevaisuudessa, nyt saa olemassa olevat riittää.
Meillä viisi lasta, mies maksaa asunnon ja siihen liittyvät maksut ja minä lasten vaatteet, kaikkien ruuat, osan polttoaineesta ja omat laskuni ja noi vanhat velkani. Tukkaa tekee vielä kauan, muttei ikuisesti!
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja velkainen:Minulla on yli 20 000 ? ulosotossa ja perinnässä yhteensä. Eilen olin yhteydessä velkojiin ja sovittiin vähän isommat erät maksuun kuin mitä nyt on mennyt, jatkossa maksan 600?/kk velat on pois n. 40kk. Olen sairaspäivärahalla vuoden loppuun ja siitä varmaan joudun jatkaan työkyvyttömyyseläkkeelle, joten tulot on pienet, mutta ajattelin että kun maksaa niin nopeaan kuin pystyy pääsee niistä joskus eroon.
Voi miten helppoa on velkaantua, velka raha on nopeasti käytetty, mutta takaisin maksu, varsinkin näin kaikkien perimiskeinojen jälkeen ja kaikki kulut mukana, VOI KAMALA!
Mutta tästä, jos mistä otan opikseni!
Koskaan en osta mitään, jos siihen tarvittavaa rahaa ei ole pussissa tai tilillä.
Poikkeuksena asunto ja auto, siis joskus tulevaisuudessa, nyt saa olemassa olevat riittää.
Meillä viisi lasta, mies maksaa asunnon ja siihen liittyvät maksut ja minä lasten vaatteet, kaikkien ruuat, osan polttoaineesta ja omat laskuni ja noi vanhat velkani. Tukkaa tekee vielä kauan, muttei ikuisesti!
:flower: Voimia :heart:
Kyllä näitä tarinoita riittää valitettavasti
Sulla on kuitenkin hieno asenne...
itse selviäisin 10kk jos saisin tuon 240e maksetau mutta jos pyydän takaajan takuusäätiöstä tai mitä ne ehdottaakaan jos ehdottaa nii meneehän siihen kauemmin tähän velan maksuun. nykysetki laskut maksettavana..