Eilinen MOT : Työttömien kierrätystä.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chrissy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chrissy

Aktiivinen jäsen
07.09.2005
20 219
6
38
lahti
kattoiko kukaan?

Katson sitä areenalta ja huh huh!! :o

Ja musta toi palkkatuki-hommeliin pitäs saada joku roti!

Firmoille pitäs laittaa raja et montako palkkatukityöllistettyä saa käyttää. Törkeetä hyväksikäyttöä!

Palkka on pienempi, tuet katoaa tai huononee ja töitä on muutamaksi kuukaudeksi ja vaikka olisit täydellinen hommaan niin sua ei palkata vaan otetaan uus palkkatukihenkilön..

tai ainaki normaalit työehdot pakolliseksi!!
 
Aha, eikö ne nyt jo viimeksi oppineet mitään. Kaikkien piti olla puolivuotta työttömänä ennenkuin pääsi töihin, ei kai kukaan normaalihinnalla palkkaa jos halvemmallakin saa, ei ne voi olla niin uunoja.
 
Mä oon tieennnyt tuon jo kauan. SItähänse on lut kooo ajan ajihmiset vielä hyväksyy sen. Toaki rehelisiäki on,mutta esim yhteisöt tejkkee täätä paljon.
Rovaniemell tiedän heti sanoa kaksi paikkaa,missä on vaan työlistettyjä noi 5-7e palkalla töissä ilman lakisäteisiä kahvitaukoja ym.
 
Mutta missä oli taas MOTin tyypilliseen tapaan kolikon toinen kääntöpuoli? Missä asiantuntijat kertomassa hyödyistä, joita järjestelmä tuo mukanaan? Missä onnistuneiden projektien johtajia, jotka voisivat kertoa, että miten paljon hyviä asioita palkkatuella on saatu aikaan? Miksei kerrottu, että toki palkkatuki on hyvä työllistävä ja yhteiskunnallistaja? Eikä välttämättä vain yksilön kohdalla vaan myös kuinka paljon yhteiskunnallista hyötyä se tuottaa, mm. syrjäytymisen vähentäjänä, alkoholisoitumisen katkaisijana tai esimerkiksi rikollisuuden vähentäjänä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja himppu:
Mutta missä oli taas MOTin tyypilliseen tapaan kolikon toinen kääntöpuoli? Missä asiantuntijat kertomassa hyödyistä, joita järjestelmä tuo mukanaan? Missä onnistuneiden projektien johtajia, jotka voisivat kertoa, että miten paljon hyviä asioita palkkatuella on saatu aikaan? Miksei kerrottu, että toki palkkatuki on hyvä työllistävä ja yhteiskunnallistaja? Eikä välttämättä vain yksilön kohdalla vaan myös kuinka paljon yhteiskunnallista hyötyä se tuottaa, mm. syrjäytymisen vähentäjänä, alkoholisoitumisen katkaisijana tai esimerkiksi rikollisuuden vähentäjänä.

mitä hyötyä siitä on että työlistetään alleTES;N ei mitään. Ihmisiä jotka ovat oikeasti hyviä,mutta kun siellä lynkataan, ja arvostellaan, sun kykyä tehdä työtä aliarvioidaan, ei al samoja ehtoja kuin oikeessa työssä nii miten tämä auttaa työlistymisessä. EI MITENKÄÄN
 
mitä hyötyä siitä on että työlistetään alleTES;N ei mitään. Ihmisiä jotka ovat oikeasti hyviä,mutta kun siellä lynkataan, ja arvostellaan, sun kykyä tehdä työtä aliarvioidaan, ei al samoja ehtoja kuin oikeessa työssä nii miten tämä auttaa työlistymisessä. EI MITENKÄÄN

Esim. se hyöty että ihminen, joka on saattanut kymmeniä vuosia viettää aikansa neljän seinän sisällä oppii samaan rytmiin kuin työssä käyvät, elämällä ja ajalla, aamuherätyksellä on jokin merkitys ja on muitakin kontakteja kuin ostoskanavan myyjät. Ja varmasti on enemmän hyötyä työpaikkaa hakiessa, että on ollut viime vuoden tukityöllistettynä kuin 20 vuotta työttömänä.

Tukityöllistämiseen ei kuulu lynkkääminen tai arvosteleminen, mutta tätä voi tapahtua myös tavallisissa työsuhteissa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja himppu:
Mutta missä oli taas MOTin tyypilliseen tapaan kolikon toinen kääntöpuoli? Missä asiantuntijat kertomassa hyödyistä, joita järjestelmä tuo mukanaan? Missä onnistuneiden projektien johtajia, jotka voisivat kertoa, että miten paljon hyviä asioita palkkatuella on saatu aikaan? Miksei kerrottu, että toki palkkatuki on hyvä työllistävä ja yhteiskunnallistaja? Eikä välttämättä vain yksilön kohdalla vaan myös kuinka paljon yhteiskunnallista hyötyä se tuottaa, mm. syrjäytymisen vähentäjänä, alkoholisoitumisen katkaisijana tai esimerkiksi rikollisuuden vähentäjänä.


Silloin jos palkka on kunnollinen, työolosuhteet lain mukaiset ja MAHDOLLISUUS PIDEMPIAIKAISEEN työhön.

Toi et oot töissä 6kk ja loppuu tuki niin pois ja uus tilalle ja taas uus tilalle..

 
Kyllä varmasti joissain paikoissa toimii tukityöllistäminen :attn:
Ihan ehdoton juttu esim. vuosia kotona olleelle, syrjäytyneelle tms. Pääsee työelämän syrjään kiinni.
 

Yhteistyössä