T
Tehimiini harmaana
Vieras
Laskin tuohon kolmanneksi pelon siitä, että ette pysty pitämään asuntoanne. Sovitaan siis, ettei muuta vastoinkäymistä ole enää tulossa!
Diakoniasta voi kyllä vielä kysyä. Minä järjestin ystävälleni ajan diakoniatyöntekijälle maanantaiksi, tiukka taloudellinen tilanne hänellä. Vaikka kynnys avun pyytämiseen on korkea, niin kannattaa silti kysyä.
Onnistuisikohan sukulaisten kanssa se, että vietätte joulun teillä, mutta kukin tuo ruokaa tullessaan?
Täytyy maanantaina soittaa ja tiedustella. Joulusta oli alunperinkin sovittu että kukin tuo jotain mukanaan, siis syömäpuolesta. Mutta nyt kun meillä ei ole varaa ostaa edes joulukuusta tai poikamme srkuille lahjoja, niin musta tuntuu etten kehtaa ketään tänne pyytää. Toisaalta en kehtaisi peruakaan, ja vielä vähemmän kehtaan kertoa miksi, mitä on tapahtunut. Mulla on muutenkin paljon näitä kehtaamis ongelmia, olen entinen koulukiusattu ja se juontaa juurensa sieltä. Lisäks mun oma perhe on tosi köyhia johtuen vanhempieni päihdeongelmista, ja sen takia en ole edes esitellyt omia perheenjäseniäni mieheni perheelle, ja nyt musta tuntuu että jos kerron äkillisestä köyhtymisestäni, ihmiset ajattelee että mä olen samanlainen luuseri kuin vanhempani. Tyhmää, tiedän, mutta en voi tälle mitään.