Eilatiin raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sisukko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sisukko

Jäsen
04.06.2007
290
0
16
Uskaltaisitko lähteä Eilatiin raskaana? Siinäpä kysymys. Mulla ois matkan aikaan viikkoja 21.

Mietityttää vaan kaikki ruokajutut, ei siinä muuta.. Mitäs jos jotakin sattuu? Nyt siis kaipailen matkustaneiden kokemuksia, ei tarvi välttämättä olla just tuolta.

Mä olin kuopusta odottaessa just noilla viikoilla reissussa, tosin Bulgariassa. Oli aika optimaalinen aika lomailla, alkuraskauden väsymys ja pahoinvointi oli loppunut eikä kuitenkaan ollut vielä mitenkään tukala olo mahan kanssa =)
Kyllä mun mielestä voi mennä, kun vähän katsoo mitä suuhunsa laittaa!

En lähtisi, en. Mutta olen ehkä väärä ihminen asiaa kommentoimaan, kun on ollut niin vaikeita nuo raskaudet keskenmenoineen, vuotoineen ja kaikkine ylimääräisine kuvioineen. Eipä matkustamisessa kai mitään, jos kaikki on ok eikä mitään ihmeitä tapahdu.

Raskaana olevien rokotusta ei suositella.. Koska niitä ei ole tutkittu, että miten vaikuttavat lapseen. Joten en kovin mielelläni lähtisi itse ainakaan ilman hepatiitti A+B rokotuksia raskaana ulkomaille..

Joo, ehkä mä maltan oottaa, että saan vauvan pois masusta ja lähetään vasta sitten. Kun itteäki mietityttää asiat. On sitten ehkä oman olemisen kannalta helpompaa kun on "normaali" olotila..

Mä lähtisin kyllä. Tuossa vaiheessa raskautta alkaa olemaan alkuoireet ohi, eikä maha ole vielä liikaa tiellä. Sinne on suositus A-hepatiitti rokotteesta ja B:kin riskiarvion mukaan. Mä oon kyllä ilman niitäkin matkaillut monesti ulkomailla myös raskaanaollessa. Nyt tänä vuonna kävin ottamassa molemmat rokotteet, niin eipähän tarvi sitäkään enää miettiä :)
Syömisten kanssa oon toiminut samoin, kun kotimaassakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Veera-:
Mikäs just noissa viikoissa on vikana??

että olet saanut lapsen jo "noille viikoille" eli hyvät mahikset saada lapsi elävänä ilmoille. Mulla on ollut paljon vaikeuksia saada elävää lasta, en ottaisi riskiä, olisi aika todella KARSEAA synnyttää 22 viikoilla lapsi joka olisi melkein valmis, muttei kuitenkaan.. : (

en lähtisi... ja muutenkin tuo maa ei ole mikään kaikista ihanin maa että jättäisin menemättä ja lapsen synnyttyä tukisin jonkun muun maan taloutta. matkustamalla israeliin tuette maata, joka sortaa karskealla tavalla kansalaisiaan! (ja 'naapureitaan')

Alkuperäinen kirjoittaja lirpake:
en lähtisi... ja muutenkin tuo maa ei ole mikään kaikista ihanin maa että jättäisin menemättä ja lapsen synnyttyä tukisin jonkun muun maan taloutta. matkustamalla israeliin tuette maata, joka sortaa karskealla tavalla kansalaisiaan! (ja 'naapureitaan')

Mä ainakin matkustelen sen takia, että haluan nähdä mahdollisimman paljon erilaisia maita, kulttuureja ja paikkoja. En sen takia, että haluaisin tukea jonkun maan taloutta.

Alkuperäinen kirjoittaja RangaTanga:

Mä ainakin matkustelen sen takia, että haluan nähdä mahdollisimman paljon erilaisia maita, kulttuureja ja paikkoja. En sen takia, että haluaisin tukea jonkun maan taloutta.

joo mutta siinä samalla ikävä kyllä tuet maan taloutta.. kaupassakin voimme ostospäätöksillä vaikuttaa edes hieman maailman menoon. boikotoimalla tiettyjä tuetteita itse ainakin pidän huolen siitä, etten anna verirahoja tappajille..

Alkuperäinen kirjoittaja eilatin turistin vm. 99:
Alkuperäinen kirjoittaja Veera-:
Mikäs just noissa viikoissa on vikana??

että olet saanut lapsen jo "noille viikoille" eli hyvät mahikset saada lapsi elävänä ilmoille. Mulla on ollut paljon vaikeuksia saada elävää lasta, en ottaisi riskiä, olisi aika todella KARSEAA synnyttää 22 viikoilla lapsi joka olisi melkein valmis, muttei kuitenkaan.. : (

tutulle kävi juuri noin ja lapsi kuoli. ihan normiraskaus oli. =/

en halua pelotella mutta mä en lentäisi koskaan raskaana ollessani.

Alkuperäinen kirjoittaja RangaTanga:

joo mutta siinä samalla ikävä kyllä tuet maan taloutta.. et ilmeisesti ikinä edes kaupassa ajattele mitä ostat?! boikotoimalla tiettyjä tuetteita itse ainakin pidän huolen siitä, etten itse ainakaan anna verirahoja tappajille..

Täytyy myöntää, että en ajattele. Yksin mun valinta ei kuitenkaan paljon asiaan vaikuta, vaikka valitsisin minkä matkakohteen tai tuotteen kaupasta.

ei yksin sun valinta vaikuta, mutta kun valintasi lisätään muiden ihmisten valintojen joukkoon niin kyllä se ainakin vähän vaikuttaa. jos kaikki ajattelemme kuin sinä, ei vaikutusmahdollisuudet ole suuret, mutta onneksi on monta ihmistä, jotka välittävät muistakin kuin itsestään ja johan vaikutamme...

no joo anteeksi, en halua hyökätä henkilökohtaisesti sinua vastaan mutta joskus vaan ärsyttää, kun ihmiset luulevat, etteivät pysty valinnoillaan vaikuttamaan yhtään mihinkään. mielestäni niin kauan kuin ihmiset eivät tee mitään siksi, kun eivät usko sen kuitenkaan hyödyttävän mitään niin ei asiat paljon muutu. mutta tosiasia on, että yksilöt voivat vaikuttaa, varsinkin kun yksilöistä tulee ryhmiä ja ryhmistä ihmismassoja...

Yhteistyössä