eiks hävetä?

ruu
Eiks teit lähes mummoja hävetä kun luulette vielä voivanne pystyä kasvattaan vauvasta sekä HENKISESTI että FYYSISESTI terveen ihmisen!!!! Mun mielestä yli 35 pitäis kieltää lailla lasten teko. Ei teist oo mitään iloa lapselle kun makaatte jo puoleks haudas. Mua oikeen säälittää kun näkee tuol kylil rupsahtaneita akkoja jotka huutaa ryppynen naama punasena pienille lapsilleen ja kuvittelevat vielä olevansa hyviä äitejä. :LOL: :LOL:
 
:LOL: :LOL: :LOL:
Onhan toki jokaiselle vanhemmalle suuri haaste saada lapsensa pysymään henkisesti ja fyysisesti terveenä, kun maailmassa on sinun kaltaisiasi avarakatseisia ihmisiä. Ei ne rypyt muuten ole iästä kiinni vaan elämänasenteesta :heart: . Muuten, jos sinä olet vanhana fyysisesti ja henkisesti sairas, ei se tarkoita että jokainen muukin olisi :eek: . Tätä muuten kutsutaan hienosti projisoinniksi.
 
vantaalainen
Mikähän parikymppinen, jälkeenjäänyt tytönhupakko olet?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2005 klo 18:16 Ruu kirjoitti:
Eiks teit lähes mummoja hävetä kun luulette vielä voivanne pystyä kasvattaan vauvasta sekä HENKISESTI että FYYSISESTI terveen ihmisen!!!! Mun mielestä yli 35 pitäis kieltää lailla lasten teko. Ei teist oo mitään iloa lapselle kun makaatte jo puoleks haudas. Mua oikeen säälittää kun näkee tuol kylil rupsahtaneita akkoja jotka huutaa ryppynen naama punasena pienille lapsilleen ja kuvittelevat vielä olevansa hyviä äitejä. :LOL: :LOL:
 
uutta kaikki
Lapsellinen olet.Ole onnellinen jos luoja ei jätä rankaisematta sinua.Mene ja tiedä vaikka olet nuorena jo itse rupsahtanut syystä tai toisesta.Mieti että voit sairastua ja menettää näkösi.Voit joutua onnettomuuteen ja menettää toimintakykysi,olla se nuori ja raikas.Ajattele ensin mitä kirjoitat tai sanot.Luoja on kuulokorvalla! Siis tämä sille jutun aloittajalle...nainen Vantaalta!
 
Ei hävetä ei ja ryppyjä ei oo ja terveydestä ei ole KENELLEKÄÄN annettu takuita.Siitä vain pitäisi jokaisen huolehtia että ITSENSÄ HYVÄKSYISI NIIN SITTEN VOISI TULLA MUIDENKIN KANSSA PAREMMIN TOIMEEN.
Voimia sinulle kun elämä opettaa, nöyryyttä ja viisautta ottaa ne opit omaksesi.Toivon että saist kokea hyväksymistä ja rakkautta mikä on sen henkisen terveyden paras rakennusaine sekä iloa ja hyväämieltä.Nämä kun tuntuu sinulta puuttuneen kun noin katkera olet, vaikka olet tod. näk nuori tai sitten "sielultasi pieni" ihminen.
 
Mun äiti on ainaki maailman paras ja mielestäni onnistunut minun ja veljeni kasvatuksessa oikein mainiosti! Jaksanut viedä huvipuistoihin joka ainoa kesä ja muutenkin touhuta, ehkäpä jopa paljon paremmin kuin parikymppinen äiti! Hän oli 39w kun minut sai ja veljeni syntyessä 42! itse kuulun kylläkin tuonne "äidit alle 20"- kategoriaan... Ja epäilen vahvasti etten ole yhtä hyvä äiti kuin omani!!

Ja jos joku sanoo että äitini on kasvattunut minusta epätasapainoisen niin voin kunnialla kertoa että Minun jaMieheni lapsi ei ole mitenkään yhteysää äitiini!!! \|O \|O
 
case
Kyllä ne on nuoret tytönhutaleet jotka tuolla kylillä lapsilleen karjuu pää punaisena. Ikää kun on, ja kokemusta, riittää pinnaakin. Mutta tommonen mikä sinä olet pitäis kyl laittaa polvien päälle poikittain ja antaa äitin kädestä... ihan silleen vanhaan malliin. Tekstistäsi päätellen olet erittäin huonosti kasvatettu, epäsuvaitsevainen, kylmä ja pinnallinen,
 
mcTT
jopas on lapsellinen juttu!!! ei taida olla kaikki kotona tuon kirjoittajalla.... asia ei kuitenkaan ole mulle henkilökohtainen kun olen nuori äiti. mielestäni jokainen tekee lapsia silloin kuin haluaa oli ikä mikä tahansa... tietty edellyttää että tietää mihin ryhtyy ja on oikeasti hyvä äiti lapselle... mun paras äiti-ystävä on 38v ja hänellä ihan pieni vauva... parempaa äitiä en tiedä kuin hänet! tietty toisaalta kun miettii niin mun oma äiti on 39v ja anoppi 38v... eli onhan nuorena lapsen saannil etuja... on isovanhemmat viel elossa ja näkevät jälkikasvua... mutta eipä tuo kuitenkaan mikään syy oli lapsen saamiselle.... KAIKKI ÄIDIT KUNNIAAN IÄSTÄ PIITTAAMATTA!!!!
T:ekan lapsen saanut 17 vuotiaana
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2005 klo 12:35 case kirjoitti:
Kyllä ne on nuoret tytönhutaleet jotka tuolla kylillä lapsilleen karjuu pää punaisena. Ikää kun on, ja kokemusta, riittää pinnaakin. Mutta tommonen mikä sinä olet pitäis kyl laittaa polvien päälle poikittain ja antaa äitin kädestä... ihan silleen vanhaan malliin. Tekstistäsi päätellen olet erittäin huonosti kasvatettu, epäsuvaitsevainen, kylmä ja pinnallinen,
kyselet tuolla alle 20v. äitien palstalla että ajatteleeko kaikki nuoret niinkuin ap ja sitten täällä yleistät että "kyllä ne on nuoret tytönhutaleet jotka tuolla kylillä lapsilleen karjuu pää punaisena"!!!!!!!!!!!!!!!
Samaa kategoriaa olet kuin tämän jutun ap:kin \|O Ap yleistää kaikki vanhempana äideiksi tulleet väsähtäneiksi ryppykasoiksi ja mitä sinä teet?? Yleistät nuoret äidit lapsilleen karjuviksi tytönhupakoiksi!!! mieti vähän mitä puhut....
 
case
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2005 klo 13:22 Äiskäpäiskä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2005 klo 12:35 case kirjoitti:
Kyllä ne on nuoret tytönhutaleet jotka tuolla kylillä lapsilleen karjuu pää punaisena. Ikää kun on, ja kokemusta, riittää pinnaakin. Mutta tommonen mikä sinä olet pitäis kyl laittaa polvien päälle poikittain ja antaa äitin kädestä... ihan silleen vanhaan malliin. Tekstistäsi päätellen olet erittäin huonosti kasvatettu, epäsuvaitsevainen, kylmä ja pinnallinen,
kyselet tuolla alle 20v. äitien palstalla että ajatteleeko kaikki nuoret niinkuin ap ja sitten täällä yleistät että "kyllä ne on nuoret tytönhutaleet jotka tuolla kylillä lapsilleen karjuu pää punaisena"!!!!!!!!!!!!!!!
Samaa kategoriaa olet kuin tämän jutun ap:kin \|O Ap yleistää kaikki vanhempana äideiksi tulleet väsähtäneiksi ryppykasoiksi ja mitä sinä teet?? Yleistät nuoret äidit lapsilleen karjuviksi tytönhupakoiksi!!! mieti vähän mitä puhut....
Täytyy katsos alentua puhumaan samalla kielellä tällaisen tyypin kanssa - kun hänkin yleisti, minäkin niin tein. Siinähän sitä näkee mitä yleistämisillä saadaan aikaan, sinäkin menit lankaan;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2005 klo 13:29 case kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2005 klo 13:22 Äiskäpäiskä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2005 klo 12:35 case kirjoitti:
Kyllä ne on nuoret tytönhutaleet jotka tuolla kylillä lapsilleen karjuu pää punaisena. Ikää kun on, ja kokemusta, riittää pinnaakin. Mutta tommonen mikä sinä olet pitäis kyl laittaa polvien päälle poikittain ja antaa äitin kädestä... ihan silleen vanhaan malliin. Tekstistäsi päätellen olet erittäin huonosti kasvatettu, epäsuvaitsevainen, kylmä ja pinnallinen,
kyselet tuolla alle 20v. äitien palstalla että ajatteleeko kaikki nuoret niinkuin ap ja sitten täällä yleistät että "kyllä ne on nuoret tytönhutaleet jotka tuolla kylillä lapsilleen karjuu pää punaisena"!!!!!!!!!!!!!!!
Samaa kategoriaa olet kuin tämän jutun ap:kin \|O Ap yleistää kaikki vanhempana äideiksi tulleet väsähtäneiksi ryppykasoiksi ja mitä sinä teet?? Yleistät nuoret äidit lapsilleen karjuviksi tytönhupakoiksi!!! mieti vähän mitä puhut....
Täytyy katsos alentua puhumaan samalla kielellä tällaisen tyypin kanssa - kun hänkin yleisti, minäkin niin tein. Siinähän sitä näkee mitä yleistämisillä saadaan aikaan, sinäkin menit lankaan;)
mistäs tiedetään ettet puhu vakavalla naamalla... harmaana kun "virittelet ansoja"..
 
Tämä ap on mitä ilmeisemmin tehty yhden illan seurauksena. Hänen vanhemmat ovat olleet nuoria eivätkä enää yhdessä. Mitä ilmeisemmin alkoholisoituneita ja tyttö rukka saanut elää pellossa. Sossun turvin eläneet koko perhe ja tyttö on peruskoulun jälkeen luuhannut jonkun hampparin kanssa ja tehnyt ekan vauvan teininä.
Sääliksi käy. Ei näe maailmaa tai saa itselleen koulutusta.

Parin vuoden päästä on niin kypsä elämäänsä, että huutaa niille pienokaisilleen ja viihtyy illat lähikapakassa.

Näin luulen, että tälle ap:lle on käynyt. Kyllä niin huono käytöskin jo se kertoo, että katkera on vanhemmille äideille, jotka ovat onnellisesti parisuhteessa tai tehneet yksin lapsen rakkaudella. Me olemme matkustaneet, nähneet maailmaa ja elämää ja hankkineet ammatin. Nyt vain nautimme vauvoistamme ja kallistamme korvat tuollaiselle huonokäytöksiselle hyypiölle. ;)
 
mouse
Minulla on ikää on yli 35 v. ja paljon muutakin hyvää mitä lapselleni tarjota, henkistä ja fyysistä, siis äidinrakkauden lisäksi.

*aikaa ja läsnäoloa (ei ole biletys päällimmäisenä mielessä)

*lapseen sitoutunut isä eli vakiintunut parisuhde (ei ole hänkään hinkumassa baariin tai keskittynyt omiin menoihinsa)

*omakotitalon rauha (on ehtinyt hankkimaan omalla työllä vähän patukkaakin, nääs)

*sivistys (tullut luettua "vähän" muutakin kuin honkkarin katalogia)

*taloudellinen turva (sossun ovea ei tartte raotella kun on viittinyt hankkinut ammatin)

*sen verran vanhoilliset asenteet että nuoremmat pääsee haukkumaan "mummoäidiksi" - olen nimityksestä ylpeä koska minulle sana "mummo" edustaa turvallisuutta ja jatkuvuutta

*vanhemmuus, ei kaveruus (lapsi tarvitsee auktoriteetin johon turvata kun hän tuntee olevan pieni)

Näitä avuja en todellakaan häpeä, vaan ilolla työntelen lastani kylillä. Neuvolassakin on muuten kehuttu kuinka tasapainoinen lapsesta tulee kun ei ole äidillä turhia nuoruuden komplekseja päällä.
Tässä näitä hyviä puolia mitä ensiksi tuli mieleen. Kommentteja saa heittää.

 
"turhia nuoruuden komplekseja"? mitä ne on? Onhan vanhemmillakin "vanhuuden komplekseja". En nyt niitä lähde tässä erittelemään, mutta faktahan on edelleenkin se, että iästä riippumatta ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita meneillään. Jos karsittaisi niin että vain omakotitalon omaavat yli 35-vuotiaat aviovaimot saisivat lapsia tehdä, niin aika köyhä olisi Suomen maa.. En todellakaan yhdy ap:n mielipiteeseen, mutta voisivat vanhemmatkin äidit hieman arvostaa nuoria äitejä :/
 
ihminen
nuorikin äiti voi olla hyvä äiti ja yli 30 kymppinen voi olla huono äiti..
mutta enemmän näistä nuorista löytyy näitä joille se biletys on tärkeää ja lasta hoitaa viikonloput joku muu..kun taas me vanhemmat äidit osaamma rentoutua ja nauttia omasta ajasta ilma alkoholia ja lasta ei tarvi yöksi minnekkään viedä..
 
On patukkaa ja on koulutusta ja on vaikka mitä. Vähemmälläkin pärjää ja vanhempikin ihminen voi olla köyhä tai kouluja käymätön, mutta silti ihan hyvä lastensa äiti/isä! Voi olla vaikka kuinka viisas ja silti tyhmä, toisaalta.
 
Aiti 45
Hei

Kas kummaa, voin kertoa etten ole koskaan nähnyt yli 4o vuotiasta äitiä tupakka suussa lykkivän lastenvaunuja tai hönkimässä savua päin vauvaa. Toiset nuoret äidit ja vielä tosi useat tämänkin taidon osaa, että silleen.
 
just
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2005 klo 00:47 Aiti 45 kirjoitti:
Hei

Kas kummaa, voin kertoa etten ole koskaan nähnyt yli 4o vuotiasta äitiä tupakka suussa lykkivän lastenvaunuja tai hönkimässä savua päin vauvaa. Toiset nuoret äidit ja vielä tosi useat tämänkin taidon osaa, että silleen.
kas kummaa, minä en ole nähnyt kenenkään lykkivän vaunuja tupakka suussa tai hönkivän savua päin vauvaa :whistle:
Se ei kuitenkaan tarkoita etteikö sellaisiakin äitejä löydy, ikään katsomatta.
 
sinnie
tois hyvä provo..mutta jos joku tosiaan ajattelee noin niin on kyllä kasvatuksessa joku mennyt vikaan ja käytöstavat puuttu sekä päässä ne kaksi hernettä eivät kohtaa.

mutta nuorien äitien puolustukseksi sanon kun niitäkin on jo tässä ketjussa mollattu että kylläpäs taas yleistetään myös meitäkin. eiköhän joka ikäryhmään valitettavasti mahdu näitä bilettäjiä savujen hönkijiä vauvan kasvoille.
 
iituinen
ei tota äitiys juttua voi jossittelemalla aatella, kuten esim. ois parempi jos ois tehny nuorempana kersoja.. kaikille ei oo tullu nuorempana ja onhan se parempi saada vanhana se lapsi kuin ei ollenkaan!!!! tuskin kukaan lapsi, jolla on iäkkäät vanhemmat, sanois että parempi ku en ois koskaan syntynytkään... Mun äiti on 48 v. ja on nyt 30 raskausviikkoa täynnä. eikö olekin ihanaa että jotkut ottavat haasteen vastaan, eivätkä abortoi Luojan lahjaa?? Jos kysyn sitten siltä siskolta/veljeltäni, että oisko parempi jos äiti ois tehny abortin ja ett sua ei ois syntyny, ni voin olla varma että se sanoo ettei tietenkään ois parempi!!! Jos ihminen on onnellinen, sen elämä on tärkeempi juttu kuin vanhempien ikä!! Enkä tahdo että iäkkäämmät äidit joutuis enää koskaan lukee mitää tollasta!!!! Uskon ja toivon että meidän vauvasta kasvaa järkevä ja empaattinen ihminen, joka ei auo toisille päätään!!!! VAIKKA äitini onkin 48 v.
 

Yhteistyössä