Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Alkuperäinen kirjoittaja Santtu81:
Alkuperäinen kirjoittaja Morsian:
Oi, kiitos linkistä

Keskitynkin sitä opiskelemaan
Sellaistakin mietin että sopiikohan vihkipäiväksi esimerkiksi pitkäperjantaita edeltävä torstai? En tiedä näistä oikein mitään, olen tosi nolo mutta kysymällähän nää selviää
Kannattaa soittaa sinne kirkkoon missä ajatteli vihkimisen olevan. Sillä riippuu saatteko tilaa ja pappia sille päivälle, mutta luulisin onnistuvan.
Saanko vielä kysyä: Miksi menette kirkossa jos ette halua muuta kun todistajat?
kai sitä siltikin voi haluta kirkon siunauksen asialle vaikkei halua koko sukua sitä todistamaan. Siviilivihkimisessä ei ole mitään tekemistä kirkon siunauksen kanssa, vaikka byrokraattinen toimenpide sekin on.
Mä kyllä luulen, että siellä haetaan Jumalan siunausta liitolle, eikä kirkon siunausta. En ole yhdenkään papin kuullut toivottavan kirkon siunausta...
Mun sisko meni naimisiin niin, että paikalla oli vain minä ja sulhasen veli todistajina, vihkipari ja heidän poikansa. Halusivat silti pitkän kaavan mukaan sen vihkimisen, mutta ilman virsiä. Siis papin puhe oli pitkä. Tosin sitä piti lyhentää, kun oli vastoinkäymisiä matkalla ja myöhästyttiin ja papilla alkoi olla kiire seuraavaan paikkaan.
Mitään juhlia ei pidetty, samalla porukalla mentiin vain illalla syömään ja baariin. Muu suku sai sitten lehdestä lukea, että pari on vihitty...