Eikös eräpäivä tarkoita sitä, että lasku tms. pitää maksaa siihen päivämäärään mennessä, mutta voi maksaa sitä ennenkin?

• Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti
"viekku"
No voi herranjestas!!! Minkä takia ne viitenumerot on? Ihan huvikseenko kaikki yriykset keksii päästään numerosarjoja jotta hankaloittaisivat laskujen maksun? Kyllä nyt on pe*rhana jos noin idiootteja yrityksejä vielä löytyy. Puhumattakaan maksajista. Tää on NIIIIIIIIIIN porvoota kun olla voi.

no vedänkö paremmaksi, me asutaan asto-osakkeessa, maksoin vastikkeen (esimerkki) 2pv. eräpv jokakuun 5 no sattupa sitten että maksoin samaan laskupinkkaan tippuneen vastikkeeni taas :D joten jätin seuraavassa kuussa luonnollisesti vastikkeen maksamatta ja maksoin taas sitä seuraavassa kuussa vastikeen normisti alkukuun laskupinossa, no mitä tekee isännöitsijämme,laittaa viestiä että yksi vastke maksamatta ja maksa se heti. No eikun soittamaan ja kertomaan että kyllä on maksettu sillä maksoin 2 vastiketta yhdessä kuussa vahingossa. No isännöitsijä tähän että joka kuulta on näyttävä vastike maksu ja kone näyttää että sinulla on tuo yksi kk maksamatta. Koitantaas hälle selittää että ei, minulla ei ole maksamatta mitään mutta siitä mitään tullut kun toinen ei tajua tarkemmin katsoa kirjanpitoaan. Luojan lykky onneksi meillä vaihtui isännöinti ja enään ei tarvitse päivänselvistä asioista tapella.
Jos laskuissa on juokseva numerointi viitenumerossa niin maksujahan seurataan niiden perusteella, eli ei näy oikealle kuukaudelle maksu.Jos taas sama viitenumero jokaisessa vuokrassa pitäisi koneen osata seurata summan mukaan maksuja.

"viekku"
Jos laskuissa on juokseva numerointi viitenumerossa niin maksujahan seurataan niiden perusteella, eli ei näy oikealle kuukaudelle maksu.Jos taas sama viitenumero jokaisessa vuokrassa pitäisi koneen osata seurata summan mukaan maksuja.
Höpö höpö. Varsinkin silloin, kun viitenumerot ovat juoksevia, niin yritys osaa seurata maksuja paremmin. Jos taas samalla viitenumerolla on maksettu useampia maksuja on yrityksen hankala tietää mikä ja mitä on maksettu, ja milloin. Puhut mitä sattuu taas.

"vieras"
Ja mua kun äiti aikoinaan opetti laskujen maksuun, niin mieluiten piti maksaa etukäteen. Hän oli ihan kauhuissaan, jos huomasi, että joku lasku on jäänyt eräpäivään! Äidin mielestä se oli jo lähes sama kuin jäänyt maksamatta. :LOL:

Joo, saattaapihan toi olla vuokranantajalle "hankalaa", mutta ei ole mitään oikeutta valittaa niin kauan kuin maksat ajoissa.

"vieras"
Tottakai saa maksaa ennen eräpäivää. Mutta jos se on vuokranantajallesi noin iso juttu (ja muutenkin itseäsi helpottaaksesi) tee vakituinen tilisiirto menemään verkkopankista vuokran eräpäivänä. Not a big deal...

bbgbgbgbgbgfbbbgfvgfbbbgfvbf
mä maksoin viisi vuotta vuokraa yksityiselle vuokranantajalle aina pari viikkoa ennen eräpäivää...eräpäivä oli kuun 2. ja mä maksoin vuokran edellisen kuun 13. :) eikä ollu mitään ongelmia koskaan!

Yhteistyössä