Eikö teitä luusereita yhtään hävetä

• Viestiketjun aloittaja .......
  • Ensimmäinen viesti
.......
Nostella vain kaikkia mahdollisia tukia eikä viitsitä mennä töihin. Tuolla suunniteltiin jo että ilmoittaudutaan työkkäriin että saa vähän lisää rahaa mutta ei viitsitä mennä töihin! Älytöntä.

"vieras"
Mihin sitä työkkärin rahaa sit verrataan? Ei se kovin hääppönen ole.
Ja toisekseen eikö se tule silti valtionkassasta se raha tulee se sit kelasta tai työkkäristä vai onko se muuten ihan sama paikka. Mä en tiedä ku en ole ottanu asiasta niin selvää.
Minun puolesta jokainen saa olla niin luuseriku haluaa kunhan ei sit joka asiasta ole valittamassa ja vinkumassa. Sitten alkaa jo minuakin ärsyttään.

Rollolainen
me ainakin opiskellaan kumpikin. enne opiskelua olin sairaslomalla, koska multa leikattiin vaivasenluut ja oli PAKKO kävellä kepeilä toista kuukautta. Siinä ei kysytty haluanko.
ja lopetin saikkuni aiemmin tuon opiskelupaikan takia

"höh"
[QUOTE="Miltsu";22299864]Siis so what? Rahaa se vaan on. Mitä sitten? Rahanko takia sä täällä elät?[/QUOTE]

niin ja me työssä käyvät rehelliset ihmiset raadamme töissä että lusmuilijat saavat hakea vaan rahaa ja olla tekemättä mitään......

"vieras"
On kyllä nykyään hämärtynyt tämä hyvinvointiyhteiskunnan idea. Ajatus on, että autetaan niitä, jotka eivät ilman apua pärjää. Ei niitä, jotka ovat liian laiskoja/muuten vaan haluttomia käymään töissä. Mikäli kaikki tekis osansa tämäkin maa olisi paljon parempi paikka.

"Miltsu"
[QUOTE="höh";22299887]niin ja me työssä käyvät rehelliset ihmiset raadamme töissä että lusmuilijat saavat hakea vaan rahaa ja olla tekemättä mitään......[/QUOTE]

Niin, entä sitten? Onko se sulta jotekoin pois? Hanki elämä. Oikeesti, ihan oikea elämä. Mä käyn töissä, en saa tukia, mutta ei vois vähempää kiinnostaa toisten tuet tai raha-asiat. Siis raha-asiat, kelaa. Toistan hanki elämä.
Tutustu vaikka itseesi noin alkuun.

"höh"
[QUOTE="Miltsu";22299909]Niin, entä sitten? Onko se sulta jotekoin pois? Hanki elämä. Oikeesti, ihan oikea elämä. Mä käyn töissä, en saa tukia, mutta ei vois vähempää kiinnostaa toisten tuet tai raha-asiat. Siis raha-asiat, kelaa. Toistan hanki elämä.
Tutustu vaikka itseesi noin alkuun.[/QUOTE]

noh tietysti se on multa pois, mitä enemmän on noita avustettavia niin sen enemmän tarvitaan verorahoja, ja työtä tekeviltähän se on pois kun verot nousee.
joo ei muakaan sellaisten raha-asiat kiinnosta kuka maksaa oman kulutuksensa työllään. mutta minun ELÄMÄSTÄNI on ne verorahat vähenetty, minun ja 3 lapseni. minäkin tekisin jotain kivaa ja turhaa ostelisin jos vaan verojen ja yms. maksujen jälkeen jäis jotain millä rälläis

"vieras"
[QUOTE="Miltsu";22299909]Niin, entä sitten? Onko se sulta jotekoin pois? Hanki elämä. Oikeesti, ihan oikea elämä. Mä käyn töissä, en saa tukia, mutta ei vois vähempää kiinnostaa toisten tuet tai raha-asiat. Siis raha-asiat, kelaa. Toistan hanki elämä.
Tottakai se raha on aina jostain pois, tukien väärinkäyttö on siis todellakin ihan kaikkien ongelma. Ei ne rahat mistään pohjattomasta kirstusta tule.

"vieras"

Se on pois niiltä vanhuksilta, jotka eivät saa kunnon hoitoa. Se on pois lapsilta liian suurissa opetusryhmissä. Se on pois kaikilta niiltä, jotka yhteiskunnan tukea oikeasti tarvitsee.

ev
mun kaverilla on oikeasti sellainen tilanne, että jos menisi alansa töihin, saatika siitä ns alemmalle tasolle töihin, hän olisi tiukemmilla rahojen kanssa kuin nyt työttömänä.

hän on yksinhuoltaja jonka ex ei maksa elareita, joten saa ne rahat jostain muualta, myönnän etten tiedä mistä.

mutta hän on ihan laskenut ettei hänen oikeasti kannata mennä töihin, kuulemma joutuisi silloin elää n. 200€ pienemmillä tuloilla kuussa ja se on paljon se yh:lle.

minä ennen päässäni tuomitsin tän kaverini vaan lusmuna, mutta kerran hän heitti minulle numeroita ja faktoja kehiin ja tajusin että vaikka häntä vituttaa työttömyys, jopa masentaa, hänen kannattaa rahojen takia olla työttömänä.

isä eikä kukaan muukaan ole kuvioissa mukana, joten hän ei voi ottaa esim. vuorotöitä lukuun ja hän asuu paikkakunnalla jossa muutenkin duunit on kiven alla. siihen päälle välilevyn pullistuma joka aiheuttaa välillä sietämätöntä kipua niin siinähän sitten haet duunia "alasta riippumatta"

mun silmät työttömiä kohtaan on auenneet tän kaverini ansioista. kaikki työttömät kun ei ole lusmuja jotka välttelee työtä silkkaa laiskuuttaan. sinne mukaan mahtuu josjonkinmoisia kohtaloita ja elämäntilanteita.

Töihin siitä
Opintotuet mä hyväksyn ja maksan mielelläni veroja jotta muutkin saa rauhassa opiskella jo hankkia ammatin ja mennä itsekkin joskus töihin.

Mutta kyllä se on meiltä kaikilta veronmaksajilta pois jos laiskat lusmuaa kotona jollakin tuilla vaan siksi että haluaa olla lasten kanssa kotona. Kukapa ei haluaisa. Minusta lapset saa hommata vasta sitten kun on itsellä varaa ne elättää. Ja jos haluaa jäädä lasten kanssa kotiin niin sitten miehen pitää kyllä tienata sen verran että pystyy elättämään perheensä. Muuten saatte mun puolesta mennä oikeesti hankkiin ite omat rahanne ja mennä töihin.

"vieras"
mutta hän on ihan laskenut ettei hänen oikeasti kannata mennä töihin, kuulemma joutuisi silloin elää n. 200€ pienemmillä tuloilla kuussa ja se on paljon se yh:lle.

minä ennen päässäni tuomitsin tän kaverini vaan lusmuna, mutta kerran hän heitti minulle numeroita ja faktoja kehiin ja tajusin että vaikka häntä vituttaa työttömyys, jopa masentaa, hänen kannattaa rahojen takia olla työttömänä.
Töissäollessaan elättää kuitenkin itsensä ja lapsensa ihan itse ja on hyödyksi yhteiskunnalle. Tyhmemmänkin luulisi sitä paitsi tajuavan, että 200€:n pudotus kk-ansioissa on aika helvetin pieni hinta säilytetystä mielenterveydestä, jos kerran niin masentaa.

taustalta
[QUOTE="vieras";22300037]Töissäollessaan elättää kuitenkin itsensä ja lapsensa ihan itse ja on hyödyksi yhteiskunnalle. Tyhmemmänkin luulisi sitä paitsi tajuavan, että 200€:n pudotus kk-ansioissa on aika helvetin pieni hinta säilytetystä mielenterveydestä, jos kerran niin masentaa.[/QUOTE]

sehän ihan riippuu mistä summasta se 200e pudotus tulee, esimerkiksi jos kk-tulot on noin 700e ja siitä 200e pois niin kyllähän se vaikuttaa ihan eri tavalla kuin esimerkisi 2500e tuloista 200e pois.

Kuinka moni täällä onkaan hanakkana pukemaan tuomarin kaavun yllensä...

"vieras"
sehän ihan riippuu mistä summasta se 200e pudotus tulee, esimerkiksi jos kk-tulot on noin 700e ja siitä 200e pois niin kyllähän se vaikuttaa ihan eri tavalla kuin esimerkisi 2500e tuloista 200e pois.

Kuinka moni täällä onkaan hanakkana pukemaan tuomarin kaavun yllensä...
Mistähän työpaikasta jää käteen 500€ kuussa? Jotain järkeä näihin "esimerkkeihinkin"...

taustalta
[QUOTE="vieras";22300095]Mistähän työpaikasta jää käteen 500€ kuussa? Jotain järkeä näihin "esimerkkeihinkin"...[/QUOTE]

Tiedän esim. erään automyyjän jolla kk-palkka on juuri tuo, ja monella pienellä paikkakunnalla ei auta valittaa jos palkka on pieni eikä työpäivä kestä sitä 8h päivässä vaan 6h....tai työajat on muuten päin h* niin ettei sitä palkaa vaan kerry.

Luulitko todella ettei tällaisia ole?

Alkuperäinen kirjoittaja Töihin siitä;22300104:
Kyllä. Töihin vaan jos ei ole omasta takaa varaa olla kotona. TAi sitten elättä miehen palkalla. Muuten kyllä saisitte mennä töihin.

Pakkoko on hommata lapsia jos ei ole niitä varaa elättää ite?
Pakkoko on olla noin mustavalkoinen?! Meillä mies lomautettiin yllättäen. Ja en todellakaan aio viedä alle vuoden ikäistä lastani päivähoitoon.

"vieras"
Tiedän esim. erään automyyjän jolla kk-palkka on juuri tuo, ja monella pienellä paikkakunnalla ei auta valittaa jos palkka on pieni eikä työpäivä kestä sitä 8h päivässä vaan 6h....tai työajat on muuten päin h* niin ettei sitä palkaa vaan kerry.

Luulitko todella ettei tällaisia ole?
On todella omaa hölmöyttä alistua tuollaiseen paskaan. Auto alle ja parempaa työpaikkaa etsimään.

Yhteistyössä