Eikö tämä helle lopu ikinä!!

• Viestiketjun aloittaja 4 x menee hermot
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="sasa";28549618]Ainakin olet omituinen. Kuinka kukaan voi nauttia pimeästä ja kylmästä. Tuiskuavasta ja jäätävästä, valkoisesta paskasta ja hyytävästä tuulesta. Sen sijaan että makoilisi riippumatossa kylmä juoman kanssa nauttimassa leppeästä kesätuulesta? Ulos mennessä ei tarvitse kuin jalkineet, untuvakki saa olla hylättynä muiden talvitamineiden kanssa kaapissaan.[/QUOTE]

No tunnenpa sitten monia "outoja" En tunne yhtään, joka nauttisi pidemmän päälle helteistä. On varmasti helppoa noin, mutta esimerkiksi työnteko lämpimässä paikassa on järkyttävää. Ei meidän työssä pysty mitään ylimääräisiä taukoja pitämään ja ilmastointi on mitä on. Hiki valuu, väsyttää, ei saa nukuttua, ei pysty tekemään monia juttuja pihalla mitä pitäisi kun on liian kuuma. Talvi ja syksy <3

"sasa"
[QUOTE="vieras";28549638]No tunnenpa sitten monia "outoja" En tunne yhtään, joka nauttisi pidemmän päälle helteistä. On varmasti helppoa noin, mutta esimerkiksi työnteko lämpimässä paikassa on järkyttävää. Ei meidän työssä pysty mitään ylimääräisiä taukoja pitämään ja ilmastointi on mitä on. Hiki valuu, väsyttää, ei saa nukuttua, ei pysty tekemään monia juttuja pihalla mitä pitäisi kun on liian kuuma. Talvi ja syksy <3[/QUOTE]

Miten kummassa lämpimissä maissa saadaan mitään tehtyä? Valvooko ne 7-8kk vuodesta? Ymmärrän, että lumitöiden teko ei onnistu helteellä, mutta muuten en ihan heti keksi, miksi suomessa esiintyvät lämpötilat voivat täysin halvaannuttaa ihmisraunioksi?

[QUOTE="sasa";28549675]Miten kummassa lämpimissä maissa saadaan mitään tehtyä? Valvooko ne 7-8kk vuodesta? Ymmärrän, että lumitöiden teko ei onnistu helteellä, mutta muuten en ihan heti keksi, miksi suomessa esiintyvät lämpötilat voivat täysin halvaannuttaa ihmisraunioksi?[/QUOTE]

Mä jo aikaisemmin selitin että tottumiskysymys.

"vieras"
[QUOTE="sasa";28549675]Miten kummassa lämpimissä maissa saadaan mitään tehtyä? Valvooko ne 7-8kk vuodesta? Ymmärrän, että lumitöiden teko ei onnistu helteellä, mutta muuten en ihan heti keksi, miksi suomessa esiintyvät lämpötilat voivat täysin halvaannuttaa ihmisraunioksi?[/QUOTE]

Ensinnäkin, miksi otat esille jonkun muun maan ihmisen jos MINÄ kerron miksi en pidä helteestä? En minäkään ala sinulta tivaamaan miksi et pidä talvesta ja määrittelemään sinua oudoksi ja ties miksi sen takia. Siis mistä sä oikein revit tuon, että halvaannuttaa ihmiset? Minähän nimenomaan sanoin, että töissä on oltava kun on pakko ja samat hommat tehtävä. Hyvähän se on jollain toimistorotalla viileästä työhuoneesta ja tuplatauoilla huudella. Ei onnistu monessakaan työpaikassa. Ei liity mitenkään minun jaksamiseen että meillä odottaa hommia, joita _ei voi_ tehdä helteillä. Ja ihan yhtä pulassa ne etelän ihmiset kun tulevat lämpimästä maastaan tänne pakkasiin, joten hölmöä verrata, koska tosiaan tottumiskysymys...ja kun talvella on pakkasta -30 astetta pari viikkoa niin ihmisillä on hirrrrveä kitinä mutta helteistä ei saa valittaa.

Vai, että viikkotolkulla, ei ainakaan täällä. Nyt on ollut muutaman päivän mukavan lämmin, ei tuskastuttavan kuuma kuitenkaan. Tälläisenä, ja ihan aavistuksen lämpimämpänäkin saisi jatkua KUUKAUSItolkulla, kiitos. Tuonne lokakuulle ainakin.

"vieras"
Ihanan lämmintä! :) Vielä pari vuotta sitten helteet tuntui pahalta mutta se johtuikin siitä, että meillä sisällä oli jopa vielä kuumempaa mitä ulkona! Ei päässyt mihinkään viilentelemään (paitsi kauppaan) :) Nyt on viileä asunto, niin helteet on mahtava juttu. Lisää näitä!!! :)

Tjooh, tässä on viime päivät käristelty kolmenkympin hujakoilla nii että sisin on kypsä ja kuori on kärventyny (en ees rusketu mut noin niinku vertauskuvana) ja mie oon koko ajan pahalla päällä, en kestä enkä jaksa enkä viihy enkä pysty elämään. Sen pari kertaa ko olen järveen heittäytyny nii sinne on tehny mieli jäähäkki...

Onneksi se talvi tullee taas. Joskus. Sitä ootellessa...

"vieras"
[QUOTE="vieras";28549769]Ihanan lämmintä! :) Vielä pari vuotta sitten helteet tuntui pahalta mutta se johtuikin siitä, että meillä sisällä oli jopa vielä kuumempaa mitä ulkona! Ei päässyt mihinkään viilentelemään (paitsi kauppaan) :) Nyt on viileä asunto, niin helteet on mahtava juttu. Lisää näitä!!! :)[/QUOTE]

Mielläkin on mukavan viileää sisällä, joten kyllä, lisää vaan helteitä! Nautin sitä enemmän mitä kuumempi on, ihanaa oleskella sisällä viileässä ja tietää että monet kärsivät kuumuudesta :)

sibr
[QUOTE="vieras";28550015]Mielläkin on mukavan viileää sisällä, joten kyllä, lisää vaan helteitä! Nautin sitä enemmän mitä kuumempi on, ihanaa oleskella sisällä viileässä ja tietää että monet kärsivät kuumuudesta :)[/QUOTE]

Ei juma. Harvinaisen itsekeskeinen pas****nen. Ihan sama tykkäätkö helteestä vai et, mutta empatiakyky on sulla 0, ellei jopa reilusti pakkasen puolella.

[QUOTE="vieras";28546556]Ei oo täälläkään ollut helle. Helteen raja Suomessa on edelleen 24 astetta. Kaitpa se on hetkellisesti ylitetty, mutta eipä ennusteissa ole ollut eikä ole astelukuja mitkä menis ton yli. Tämä siis täällä etelä-rannikolla. Lapin helteet on käsittääkseni vasta alkaneet.[/QUOTE]

Mulle helle on +35, tykkään lämpimästä, joten en valita.... vielä!:D

"Vieras"
ainakin tänne länsirannikolle on näiden viikkojen aikana saapunut sellainen hyttysmäärä, että ilman 1 kg OFF:ia ei edes nenää uskalla ulos pistää. Paarmoja odotellessa...

minä,
Mulle helle on +35, tykkään lämpimästä, joten en valita.... vielä!:D
Sääprofeetta Arraste: Tällainen on kesän sää, huhhuh! - Kotimaa - ESS.fi
Nastolan sääprofeetta Aimo Arraste on taas tehnyt ennusteen ensi kesälle. Arrasteen mukaan kesästä on tulossa hyvin kuiva ja lämmin.

-Välillä on oikein ylikuumakin. Asteita on muutamana päivänä lähemmäs 40. Tulette vielä sanomaan, että huhhuh, Arraste sanoo.

Yhteistyössä