Eikö muut kärsi koiranpaskasta kaupungeissa?

• Viestiketjun aloittaja Ou shit
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28362191:
en kärsi, ei niitä juuri missään näy. mutta niistä tupakantumpeista kyllä kärsii ja ihan ympäri vuoden, niillä kun on sotkettu ihan kaikki paikat.
Niinpä. Kyllä ihmiset sotkee monet kerrat enemmän kuin koirat tai muut eläimet (esim. harakat ja varikset jotka repii roskat roskiksista)

"vieras"
Jotkut onnekkaat asuu sitten hyvin putsatuissa paikoissa tai niiden teiden varsilla, jotka ei ole miinoitettu täysin puhtaalla p*skalla. Ja mä voin mielummin kyllä sen tumpinki nyppästä kengänpohjasta kuin pestä sitä itteään pois. ;)
Meillä tehää mettään tai ojaan p*skat. Jos sattuu tuleen "väärään paikkaan" ni totta hitossa korjaan ne! Jos ne oliski iha pikkukikkareita tuolla, mutta ne isoimmat "lehmänpaskat" komiasti jätetään parhaimmillaan keskelle tietä.

Meillä ainakin nyt keväällä kunnon "tuoksut" tienvarsilla, kun tuppaa oleen joidenkin isompien koirien omistajien kulkureitiks muodostunut ok-taloalue. (enkä ajatellu muuttaa pois toisten idiotismin vuoksi) ja vissiin ei osata ruokkia niitä oikein, kun oikeasti ovat ihan järkkyä kamaa. Siivosin viime keväänä liioittelematta pari säkillistä sitä tavaraa pois lähitienoilta. Ei kuule ne ihmisten roskat paljoa painanu niis säkeissä.. ja sama edessä varmaan taas, jos meinaan haistaa muutakin kuin koiranpaskaa ulkona!!

Mut makuasioita. En tosiaan ihmettele niitä "koiranomistajien" vihaajia.. ja jos ruvetaan heitteleen olemattomista ongelmista, niin ihan yhtälailla se koiranpaska ärsyttää vaikka kävis tiputukset vetäseen sairaalas ja letti tippuu. Samaa paskaa se silti on mikä joillain alueilla on varmasti enempi tai vähempi toisten "ilona".. on tullu huomatuks :)

"Vieras"
[QUOTE="Vieras";28362156]Minulla on koiria eikä ole kyllä koskaan koiranpaskat häirinneet!? En edes huomaa moisia, harvemmin kai niitä keskellä katua on.. En tosin asu missään kaupungin ytimessä. En itse kerää koirien jätöksiä, mutta koirani käyvät metsässä/ojissa tarpeillaan, menevät AINA omatahtoisesti kauas esim. tiestä.
Roskien heittäminen maahan niinkin häiritsee, ne kun eivät mihinkään katoa, toisin kuin esim. jätökset.

Kyllä on taas ihmisillä ongelmat, joka asiasta tehdään kauhea numero ja jaksetaan valittaa. Keskittyisitte joskus niihin elämän iloisiin asioihin ja vaikka siihen ulkoilun iloon sen sijasta, että kuljetaan nokka kohti maata ja lasketaan koiranpaskojen määrää.[/QUOTE]

Laiska koiranomistaja siinä taas vähättelee tätä asiaa. Oletko sokea ja hajuaistiton kun et niitä paskoja muuten huomaa kuin kulkemalla nokka maassa?

En kärsi. Ei niitä kadulla ole juurikaan ja ne vähät mitä on, pystyn kyllä kiertään. Lisäksi mulla on elämässä oikeita ongelmia joista kärsiä, en jaksa tuhlata energiaani koiranpaskan miettimiseen.

Pientareella ei häiritse, mutta tänä keväänä ne ovat jostain syystä levinneet käduillehankien sulettua. Pökäleitä köllöttää pitkin teitä ja väistely on aika haastavaa, varsinkin lapsille. Aikaisempina vuosian en ole havainnut moista. Liekö syynä poikkeuksellisen korkeat kinokset. Ja olen itse koiranomistaja joka kerää koiransa jätökset(paitsi ennyt ehkä ojanpohjalta).

"vieras"
Häiritsee. Ainakin Aurinkolahdessa kävelykaduilla on ihan keskellä paskaa, monta monta kekoa 50 m matkalla jopa. Huh huh. Ei mua paskat haittaa pusikossa, mutta ihmisten kävelykaduilla kyllä todellakin.

Kärsin siinä vaiheessa, kun lapset tahtoisivat kiipeillä viimeisillä lumikasoilla tai muuten vain juosta paljastuneella nurmikoilla mutta ne on kakkaa täynnä. Ärsyttävää.

Ja täällä päin kakkoja on pitkin katuja. En käsitä ihmisten laiskuutta. Vai onko se jo tyhmyyttä?

Blue
Paskan määrä on vakio. Sitä on jokaisena vuodenaikana täsmälleen yhtä paljon, keväällä se vaan hetkeksi korostuu kunnes katoaa kuukaudessa pois.

Tämä ei toki oikeuta olemaan keräämättä kakkoja pois. Mutta eipä ne mua häiritse...

"Hei"
Häiritsee muakin ja olen koiranomistaja, joka kerää oman elukkansa tekeleet pois, jos sattuu tekemään ne väärään paikkaan. Samoissa määrin häiritsee ne lukuisat tupakantumpit ja roskat, joita poika yrittää keräillä sitten talteen.
Varmasti moniakin häiritsee, tämäkin on vaan niin vuodesta toiseen puitu aihe, että kaikki joita häiritsee ei varmaankaan viitsi enään tehdä siitä aloituksia.

"elviira"
Kärsin. Täällä päin asuu helkutin laiskoja koiranomistajia sillä kadut ja pientareet ovat paskassai niin, että normaali ulkoilu on hankalaa. (Täytyy vahtia, ettei suurinpiin kasoihin astu).
Miten voi olla niin ylivoimaista kumartua poimimaan eläimensä jätökset. Jätökset eivät kuulu kaupunkiin eivätkä ihmisten kulkureiteille.

Ei minua roskien päällä käveleminen häiritsisi. Jonkin verran täällä karamellien ja jäätelöiden käärepapereita lojuu lasten tielle pudottamina, mutta kyllä pahimmat ympäristön pilaajat ovat nuo laiskat koiranomistajat.

Ja häiritsee minua kyllä muutenkin roskat. Harmittaa, ettei ihmiset välitä sen vertaa että tunkisivat roskansa vaikka taskuun kunnes näkyy roskis jossain. Kerään joskus tienpientareilta tupakka-askeja, karkkipusseja ja vaikka mitä, ja yritän opettaa lapsille että roskaaminen on rumaa.

Tänään poimin meidän pihasta tupakka-askin ja sellaisen muovisen rasian, johon pakataan take away - ruokia. Kiva, joku ääliö heittänyt ne vaan aidan yli meidän pihaan. Naapuri sanoi keränneensä myös omasta pihastaan tupakan tumppeja. Ihmiset on typeriä.

näin näin
Kärsin: täällä Tampereella ei voi ulkoilla lasten kans ku noissa aidaituissa pienissä leikkipuistoissa. Ois mahtavai puistoja ja nurmialueita juosta, leikkiä, pelta jalkkista jne. mut ei, täällä koiranpaskaa täynnä kaikki. Ja tää ei o yhtään liiottelua, oikeesti täysin ulkoulukoelvottomia nuo alueet =( en yhtään ihmettele, et ihmiset istuu lasten kansa sisällä. Missä täällä muka voi ulkoilla??????

maatuu, höh
Toi jankutus siitä, et paska maatuu sateen mukana, voihan... Kuljen vähän väliä yhden puiston läpi bussipysäkille, ja olen joutunut JOKA KERTA pesemään lasten housut ja kaikkien kengät, koska paskan haju on järkyttävä. Puisto on täys koiranpaskaa ja sulamisvesien myötä se paskavesi on sitä, missä joudun lapsineni bussiin kahlaamaan. Lätäköt löyhkää, paskakasat pursottaa märällä nurmikolla ja viimeisten lumikasojen keskellä ja sieltä se uloste sitten liukenee mukaan. Haluaisin viedä koiranomistajien pestäviksi nämä paskalta haisevat kuteet ja pilatut kengänpohjat.

Sheisse
Paskan määrä on vakio. Sitä on jokaisena vuodenaikana täsmälleen yhtä paljon, keväällä se vaan hetkeksi korostuu kunnes katoaa kuukaudessa pois.

Tämä ei toki oikeuta olemaan keräämättä kakkoja pois. Mutta eipä ne mua häiritse...
EI se ole vakio. Se on ihan helvetisti isompi se määrä nykyisin kun koiria on SUomessa jotain 650 000. En mäkään ole tästä asiasta kauheesti jaksanut valittaa ylipäätään, mutta on se silti jonkinmoinen ongelma.

Tottakai niitä on isompiakin asioita kuin koiranpaskat. Kyllä mä ainakin tän asian kanssa pystyn elämään. Ei ne tuolla keväällä kauaa häiritse. Ja asiaan ei varmaan ole mitään ratkaisua tulossa missään vaiheessa, joten pakko sen kanssa on vaan elää. Mutta kyllä mä silti ymmärrän että nää häiritsee joitakuita...

Ja mua kyllä häiritsee koirankakat enemmän kuin tupakantumpit vaikka omalla tavallaan ne tupakantumpit on vieläkin turhempia.

Itselläni ei ole koiraa enkä polta.

Ja kyllä todellakin kärsii :mad: Lumen sulaminen toi tosi ongelman kun sitä paskaa on KAIKKIALLA. Jalkakäytävät täynnä. Mihinkään voi astua ilman että paskaa vastassa. Roskaakaan ei oo yhtään siinä mittakaavassa.

"noh"
Kyllä mua vitutti eilen kun ajelin ohikulkutiellä ja katselin niitä tienvierustoja, TÄYNNÄ IHMISTEN ROSKAPASKAA. Hyi että ootte sikoja.

Itse en heitä koskaan edes karkkipaperia tai nenäliinaa luontoon, samaten korjaan koirani paskat ja vien roskikseen enkä tupakoi.

Ihan yhtä lailla ärsyttää kaikenlainen roskaaminen ja paskaaminen, mitenkään erottelematta.

Ja kyllä todellakin kärsii :mad: Lumen sulaminen toi tosi ongelman kun sitä paskaa on KAIKKIALLA. Jalkakäytävät täynnä. Mihinkään voi astua ilman että paskaa vastassa. Roskaakaan ei oo yhtään siinä mittakaavassa.
Minä olen myös sitä mieltä, että roskaa ei todellakaan ole kadunvarsilla samassa mittakaavassa. Tupakantumppejakin on minusta vähemmän nykyään missään kuin mitä on koirankakkaa. Todella ärsyttävää.

maatuu, höh
Tuota, uloste ei ole rinnastettavissa roskiin: uloste ei ole roska, vaan uloste, ihan eri luokan hygieniaongelma kuin esim. tupakantumpit ka karkkipaperit. Jotenkin tämä ei nyt oikein mene monilla perile asti. Roskaaminen on dorkaa myös, mutta on ihan eri asia astua paskaan kuin karkkipaperiin.

Lampada
Tää on tää iänikuinen aihe. Mutta muistaako joku, että oliko tää keskustelu tämmöstä samanlaista jo 80-luvulla tai 70-luvulla? Koska tää keskustelu on alkanut vai onko sitä ollut "aina" ?

"vieras"
[QUOTE="vieras";28362433]Häiritsee. Ainakin Aurinkolahdessa kävelykaduilla on ihan keskellä paskaa, monta monta kekoa 50 m matkalla jopa. Huh huh. Ei mua paskat haittaa pusikossa, mutta ihmisten kävelykaduilla kyllä todellakin.[/QUOTE]

Kuin myös Viikissä.

Paskaa on myös mun pihani aidanvierukset täynnä koska ohikulkevat koiranomistajat paskattavat koiransa siihen eivätkä siivoa sotkua. pihatiet ja viikin peltoalueiden kävelytiet ovat täynnä paskaa koska talvella lumessa oli kapeita polkuja jotka nyt ovat sulaneet joten polunvarsien läjät ovat pitkin kävelytietä.

Oikeasti ei ole tilaa kunnolla kävellä saatika työntää rattaita ilman että pyörät on paskaläjässä. Täällä on roskiksiakin runsaasti joten ei luulisi olevan liian iso ongelma siivota jälkiä, mutta...

turhauttaa oman koiran jäliä siivota saatika kuulla avautumista koiranläjistä kun syyllinen ei ole minun koirani.

Koiranpaska lasten kegissä ja vaatteissa ei myöskään naurata yhtään.

Yhteistyössä