eikö muksuilla oo tosiaankaa mitää nukkumaanmenoaikoja???

• Viestiketjun aloittaja ämpäri
  • Ensimmäinen viesti
ämpäri
Kattelin ulos ja tähän aikaan ja monasti myöhemminkin, lähempänä klo 22, pienet, jopa alle 5v lapset hyppii pihalla! Eikö pitäs olla nukkumassa tai vähintään iltapuuhissa kotona?!!
Eikö ihmiset pidä nykysi mitään nukkumaanmenoaikoja?

Rollolainen
kyllä meillä lomallakin on nukkumaanmenoajat. luo turvallisuden tunteen. Me aikuisetkaan ei olla totuttu valvomaan niin miksi meidän sit pitäsii opettaa alpselle että valvo. mitä hienoa on valvomisessa? EI mitään

piina
Mitä sen on väliä kesälomalla, mihin aikaan menee nukkumaan? Jos herää aamulla myöhemmin, voi nukkumaan mono olla myöhemminkin. Ei meilläkään toki voi valvoa mihin asti vain, en mä anna pienten jäädä yksin valvomaan, kun itse menen nukkumaan, joten yleensä kympiltä laitetaan pienemmän ja isommat + minä perässä. Esikoinen voi jäädä jo yksinkin valvomaan ja nukkua aamulla puolillepäivin.

piina
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
kyllä meillä lomallakin on nukkumaanmenoajat. luo turvallisuden tunteen. Me aikuisetkaan ei olla totuttu valvomaan niin miksi meidän sit pitäsii opettaa alpselle että valvo. mitä hienoa on valvomisessa? EI mitään

Kyllä mekin menemme lähes samoihin aikoihin nukkumaan joka päivä, mutta myöhemmin vain kuin kouluaamuina.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Mitä väliä, jos ei oo aikaista herätystä tiedossa.
No vaikka tätä väliä:

Alkuperäinen kirjoittaja justiinsa:
Emmä tiedä onko. Mutta itteä kyllä eilen vtutti kun 5-8 vuotiaat olivat pihalla klo 23 ja heitteli jalkapalloa seinään niin että pauke kävi.
No se paranee myös käytöstavoilla, ei pelkästään nukkumaanmenoajoilla.

ev
meillä saa 10v ja 7v olla ulkona kesänaikaan ysiin saakka. valvoa saavat sit tuonne klo 22-22.30 saakka.

kouluaikaan kotiin tullaan viim. seiskan puoli kasin aikaan ja nukkumaan menevät klo 21.

piina
No vaikka tätä väliä:

Emmä tiedä onko. Mutta itteä kyllä eilen vtutti kun 5-8 vuotiaat olivat pihalla klo 23 ja heitteli jalkapalloa seinään niin että pauke kävi.

Kerrostalossa toki, on helpompi, kun iltavilkkaat lapset käyvät nukkumaan ennen hiljaisuutta, mutta omakotitalossa ei touhut muita haittaa.

Rollolainen
No vaikka tätä väliä:

23 jälkee on oltava hiljaa, myös pihalla. toki leikkiä saa mutta ei tuollaista häiritsevää seinään pomputtelua. Olisin sanonut ensin lapsilla ja sen jälkeen vanhemmille, jos ei tehoa niin ei muuta kuin isännöitsijään ilmoitus. HILJAISUUS KOSKEE MYÖS PIHA-ALUETTA, toki puhua saa ja leikiä, mutta niin että muut ei häiriinny.

justiinsa
No vaikka tätä väliä:

23 jälkee on oltava hiljaa, myös pihalla. toki leikkiä saa mutta ei tuollaista häiritsevää seinään pomputtelua. Olisin sanonut ensin lapsilla ja sen jälkeen vanhemmille, jos ei tehoa niin ei muuta kuin isännöitsijään ilmoitus. HILJAISUUS KOSKEE MYÖS PIHA-ALUETTA, toki puhua saa ja leikiä, mutta niin että muut ei häiriinny.
Niin on juu hiljaisuuden aika silloin, mä en vaan tosiaan tiedä kenen lapsia ne on :D Ja tosiaan on käytöstavat tässä se suurin syy luulen. En viittiny alkaa niille rääkymään tohon aikaan enää, se on niiden vanhempien duuni.

iitu
Just näin.Samat sävelet. Aina mennään klo 20,piste. En ihmettele että penskoilla ylivikkautta yms. ku valvotaa puolille öin ja nukutaan miten sattuu..

justiinsa
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
No vaikka tätä väliä:

Kerrostalossa toki, on helpompi, kun iltavilkkaat lapset käyvät nukkumaan ennen hiljaisuutta, mutta omakotitalossa ei touhut muita haittaa.
Niin, eniten mua ärsytti se että jotkut lapset on noin hiton holttitomia, mulle on ihan sama mihin aikaan he menevät kotiin ja nukkumaan... Mutta tosiaan, vanhemmat vois pitää huolen siitä että jos tohon aikaan saa vielä ulkona olla, niin silloin kyllä käyttäydytään sen mukaisesti mitä kello on...

piina
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Niin, eniten mua ärsytti se että jotkut lapset on noin hiton holttitomia, mulle on ihan sama mihin aikaan he menevät kotiin ja nukkumaan... Mutta tosiaan, vanhemmat vois pitää huolen siitä että jos tohon aikaan saa vielä ulkona olla, niin silloin kyllä käyttäydytään sen mukaisesti mitä kello on...

Sama se on kerrostalon sisälläkin. Itse muistan aikoinaan, jos joskus valvottiin lasten kanssa pidempään syystä tai toisesta, niin vaikeaa se oli saada heitä hiljaisena pysymään, kun illalla heillä aina virtaa riitti. Paljon helpompaa oli herätellä aamulla vähän aiemmin, jotta illalla vähän aikaisemmin sai heidät nukkumaan.

kike
Meillä lapsi 5v ja nukkumaan mennään 8 aikaa. Jos on sukujuhlia tai muuta niin saa valvoa myöhempään, mutta ei muuten. Ymmrrän jos omakotitalo ja piha siinä samassa niin mikäs siinä jos leikkii vähän myöhempään. Mutta en mä sitä ymmrrä, enkä pidä hyvänä, että 4-6v pomppii klo 22 kerrostalo alueella ilman valvontaan. Turvallisuus on tärkein. oon mä tuolla nähnyt kylillä kun nuoret (itsekkin olen) äidit ja isät pelailevat pelejä tissuttelen samalla kun pienet lapset leikkii puistossa. :/

vieras
meilläki äsken naapurin tyttö kävi rimputtamassa ovikelloa et tuleeko meidän lapset ulos.. no ei tuu tähän aikaan enää! aamulla aikanen herätys,kaikilla kun ei ole lomaa.

Jos ne lapset ja niiden vanhemmat ovat iltaihmisiä. Kaikki ihmisethän ovat joko ilta- tai aamuihmisiä. Iltaihmisen biologinen tarve panee valvomaan myöhemmin.
Aamuihminen taas väsyy aikaisin ja herää aina aikaisin.
Ehkä jotkut on vielä jotain siltä ja väliltä.

Lienee normaalia siis että jotkut menee maate esim. vasta klo 23.00 tai lomalla jopa vasta 24.00 -->

Yhteistyössä