Eikö kukaan muu ajattele rahaa, kun lapsia pukataan maailmaan?

• Viestiketjun aloittaja ei lapsia kun ei ole rahaakaan
  • Ensimmäinen viesti
Ei ole mietitty ainakaan niin syvällisesti että olisi mieleen jäänyt. Aina on kuitenkin riittänyt ruokaa pöytään ja vaatetta päälle vaikka välillä on ollut tiukempaakin. Ei se raha onnellista elämää takaa. Minäkin uskon, että asiat järjestyvät aina. Sitä vain pitää sovittaa menonsa ja tulonsa kulloisenkin tilanteen mukaan.

Myös meillä näin
Alkuperäinen kirjoittaja näin meillä:
Alkuperäinen kirjoittaja ei lapsia kun ei ole rahaakaan:
Me ollaan tehty ihan tarkat laskelmat ja ollaan päädytty siihen, että meillä ei ole varaa kuin kahteen lapseen. Nämä saa riittää. Todella kurjaa, mutta niin vaan asia on.
Ei olla mietitty. Asioilla on tapana järjestyä, niin isäni sanoi aina.

Omia voimia kyllä ollaan puntaroitu.
Ei ole kysymys siitä kuinka monta lasta meille riittää, vaan kuinka monelle lapselle meistä riittää.
Neljä lasta on ja viides masussa, sydämmessä vielä paljon tilaa. Me ollaan rikkaita sillä rakkautta piisaa.

yhden äiti..
Me ollaan tehty ihan tarkat laskelmat ja ollaan päädytty siihen, että meillä ei ole varaa kuin kahteen lapseen. Nämä saa riittää. Todella kurjaa, mutta niin vaan asia on.
Kuinka sä kehtaat sanoa, että nyt on kurjaa? Mikä vitun vika sun lapsissas on? Lähetä ne tänne, niin saavat arvostusta.

Alkuperäinen kirjoittaja yhden äiti..:
Kuinka sä kehtaat sanoa, että nyt on kurjaa? Mikä vitun vika sun lapsissas on? Lähetä ne tänne, niin saavat arvostusta.
siis hänen mielestään oli kurjaa kun ei ole taloudellisesti varaa tehdä enempää lapsia.

Keittiönoita
Musta olisi aivan ihana ajatus, että olisin voinut aina tehdä - anteeksi, saada- niin monta lasta kuin "Luoja" suo ja aina niiden elämiseen olisi "Luoja" antanut rahoituksenkin . Mun kohdallani "Luoja" käänsi vaan jo heti esikoisen synnyttyä mulle selkänsä...ja olin muuten harras kristitty vielä siihen aikaan, joka sunnuntai kävin kirkossa jne...En kadehdi ihmisiä, joille "Luoja sduo", mutta koska mulle ei ole koskaan suonut, mun pitää laskea, miten monta naperoa pystyn elättämään ja kouluttamaan ihan itse.

Mulla olisi varmasti paaaaljon enemmän lapsia, jos mun ei olisi tarvinnut omalla työlläni niitä elättää.

Varmasti mahtuis kolmaskin tähän, ja ruokaa riittäisi, eli kyllä kaikki eläisi. Sen sijaan lykkään edes ajatusta kolmannesta, jotta mulla olisi jo olemassa oleville lapsille mahdollisuus tarjota myös muutakin kuin peruspärjäämistä, ja siksi koulu loppuun ensin. Eli ei elämiseen menevä raha säätele, mutta kaikkeen muuhun tällä hetkellä kylläkin. :)

vieras

no TOTTAKAI ajattelen, onko minulla VARAA lapsiin! ja niin ajattelee jokainen järkevä ja vastuullinen ihminen! minun mielestäni sossun vakioasiakkaiden ei todellakaan tarvitsisi tehdä lisää lapsia yhteiskunnan elätettäväksi..

minä olen huolissani väestörakenteen muutoksesta, uskovaiset ja köyhät pukkaavat muksuja maailmaan, mutta eivät sellaiset koulutetut ja fiksut ihmiset (toki myös edellä mainitut voivat kuulua tähän porukkaan), joiden juuri pitäisi lisääntyä jotta tämä yhteiskunta pysyisi myös tulevaisuudessa pystyssä..

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Musta olisi aivan ihana ajatus, että olisin voinut aina tehdä - anteeksi, saada- niin monta lasta kuin "Luoja" suo ja aina niiden elämiseen olisi "Luoja" antanut rahoituksenkin . Mun kohdallani "Luoja" käänsi vaan jo heti esikoisen synnyttyä mulle selkänsä...ja olin muuten harras kristitty vielä siihen aikaan, joka sunnuntai kävin kirkossa jne...En kadehdi ihmisiä, joille "Luoja sduo", mutta koska mulle ei ole koskaan suonut, mun pitää laskea, miten monta naperoa pystyn elättämään ja kouluttamaan ihan itse.

Mulla olisi varmasti paaaaljon enemmän lapsia, jos mun ei olisi tarvinnut omalla työlläni niitä elättää.
Anteeks kauheesti uteliaisuuteni :ashamed: mutta mitä esikoisellesi on tapahtunut?Olet sen varmaan täällä kertonut mutta en ole vain huomannut.

Ja mietinkö rahaa lapsia hankkiessa niin en,neljä niitä on ja kaikki saa sen mitä tarvitsee ja paljon ylimääristäkin.

enemmän ajatteleva
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
minä olen huolissani väestörakenteen muutoksesta, uskovaiset ja köyhät pukkaavat muksuja maailmaan, mutta eivät sellaiset koulutetut ja fiksut ihmiset (toki myös edellä mainitut voivat kuulua tähän porukkaan), joiden juuri pitäisi lisääntyä jotta tämä yhteiskunta pysyisi myös tulevaisuudessa pystyssä..
Jonkunhan on paskatyöt tehtävä.

tossuliini
en mäkään ole laskenut kun olen muksuja halunnut, ja jos nuorempi olisin niin varmaan vielä tekisin ainakin pari, on ne kuiteskin niin ihania vaikka välillä tuntuu että huh huh mutta silti en antais pois päivääkään noitten lasten takia ja se mitä eräs harmaa ehdotti niin oli aika typerää että pitäis olla 50 000/vanhempi niin sais lapsia tehä, mitään ton typerämpää en ole koskaan kuullut ja toivottavasti en koskaan kuulekaan, itselläni on lapsiluku täysi (2) mutta niinkuin aikasemmin sanoin että jos olisin nuorempi ja olisi toinen tilanne (mies haluisi yhtä paljon lapsia kuin minä) niin tekisin ainakin sen 2 lisää mutta nyt vain tyydyn odottelemaan ensimmäistä lapsenlasta, vanhempi tytär on jo siinä iässä että voisi koska tahansa aloittaa mutta tässä tätä jo tulikin

yks duunari vaan
Eipä niitä duunareita tuu jos duunarit ei tee lapsia, joutuis pian herrat töihin...vai viiskyttonnin vuositulot..eihän toi "herrasväki" ehdi lisääntyy ku on kokoaika nenä kirjas kii.. duunarit tietää paremmin millai lapsia tehhään..

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja enemmän ajatteleva:
Jonkunhan on paskatyöt tehtävä.
Juuri näin :flower: Tulevaisuudessa kun Suomessa ei muita töitä olekaan. Johan se nyt nähdään, että tieteellinen ym innovatiivinen osaaminen lähtee ulkomaille ja turha kai edes kuvitella, että tänne paskatyöntekijöille mitään "innopoleja" perustettaisiin :LOL:

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja SalattuElämä:
paljonkohan joidenkin tulot ovat kun ei tarvitse miettiä rahaa ollenkaan. :whistle:
Minäkin sitä ihmettelen. Mulla on nyt naiseksi kohtuullisen suuret tulot, mutta siitä huolimatta joudun miettimään rahankäyttöäni.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja yks duunari vaan:
Eipä niitä duunareita tuu jos duunarit ei tee lapsia, joutuis pian herrat töihin...vai viiskyttonnin vuositulot..eihän toi "herrasväki" ehdi lisääntyy ku on kokoaika nenä kirjas kii.. duunarit tietää paremmin millai lapsia tehhään..
Nyt olen ilkeä, mutta diuunareita tarvitaan, jotta herran ei tarvitse olla kokoaika nenä kirjas kii vai voi olla vaik golfkentällä

:whistle:

Mä kyllä tarkkaan mietin, että pitää olla koulut käyty, vakkari työpaikka (= vakituiset tulot ) ja oma (pankin ) talo, ennen kuin lapsia aletaan edes yrittämään. Mitään laskelmia en kuitenkaan tehnyt, mutta halusin varmistaa "turvallisen" elämän perheelleni. Tiedän kyllä, että elämä voi heitellä miten ja minne tahansa. Olen oikea stressipelle, joten "turvallinen" elämä helpottaa mun oloa kummasti..

No en ole rahaa ajatellut. Tuntuukin kamalalta että lapsia vain jos on rahaa. Mutta entäs kun elämä ei sujukaan niinkuin on ajatellut, siksipä jatkuvasti saa lukea velkaantuneista ihmisistä jotka päästävät päiviltä koko perheen. Nooh eihän sitten jää lapsetkaan yhteiskunnan elätettäväksi...

Kyllä meillä tottakai raha-asiatkin otettiin huomioon kun päätettiin ettei lisää tule. Eikä päätös ole vielä kaduttanut, kun ottaa vaikka huomioon rakkaan porvarihallituksemme toimet esim. päivähoitomaksujen nostossa...

Lapseton
Siinä mielessä kyllä, että kuinka paljon me lasta todella halutaan. Hedelmöityshoidot lääkkeineen tulevat maksamaan, kuten myös adoptointi. Hieman erilainen näkökanta siihen, mikä kaikki lapsissa maksaa. Toisille myös lapsen saaminen voi tulla kalliiksi.

Voi LUOJA! Sen kyllä huomaa, ettei ylipäätään yhtään mitään ole ajateltu kun niitä lapsia on tehty! Siihen vain luotetaan, että kyllä yhteiskunta (eli muut veronmaksajat) ne minunkin lapset elättää...

vieras
En todellakaan ole laskelmoinut koska olisi oikea aika tehdä lapsia! Ikinä ei olisi sopiva aika jos sitä noin ajattelee...siis silleen että molemmilla pitää olla vakiduunit ja omistusasunto tms.Sain esikoisen kesken opiskelujen (24-v),mies valmistui ja sai vakiduunin,sit syntyi toinen lapsi.Sain minimiäitysrahaa,hyvin pärjättiin vaikka oli pienet tulot.Kolmannen synnyttyä molemmilla oli vakiduunit mutta sitten oli lainaakin.Vaikka tuloja oli enemmän niin on kulujakin,kun on velkaa isommasta asunnosta,autosta jne.Ihan yhdentekevää,ikinä sitä rahaa ei kuitenkaan jää sen enempää....mitä enemmän tuloja,sitä enemmän menoja.Kolme lasta olen halunnut ja aina ollaan pärjätty,vaikka elämäntilanne on muuttunut vuosien saatossa.Elämää on turha suunnitella liikaa....

Yhteistyössä