Eikö ketään kiinnosta

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
En ole suvis, enkä minkään aatteen tai uskonnon suosija, enkä myöskään usko tulevaisuutemme naisten oikeuksien suhteen muuttuvan. Suosittelen tutustumaan maahanmuuttajien koulutukseen, eri yhdistyksien toimintaan ja miten fiksua maahanmuuttajaporukkaa mukana pyörii. Asun lähellä yhtä naiskeskusta ja on tosi upeaa, miten maahanmuuttajien yhteinen kieli on suomi ja pälätys kuuluu kadulla kävellessä. Piipahdin joskus katsomaan ja jos oikein ymmärsin, niin suomalaiset vapaaehtoiset naiset ohjaavat pärjäämään suomalaisessa yhteiskunnassa innostuneille maahanmuuttajanaisille. Miksi tällaisista ei haluta kertoa julkisuudessa? Kaikista on mukavampaa miettiä negatiivisia asioita kuin lähteä kannustamaan maan tavoille. Eikä niitä tapoja kukaan halua oppia, jos me olemme koko ajan suut väärällään märisemässä.
 
  • Tykkää
Reactions: Amelie Le Mort
Minä lähden siitä, että pelkojen on oltava jollain tavoin "kosketeltavia", ennen kuin alkaa muuttamaan käytöstään tai suhtautumistaan kokonaisuuksiin.

Ruotsissa maahanmuuttajataustaisia on n. 22% (per 10 miljoonaa). Islamistitaustaisia on n. 5% väestöstä. Silti heidän ongelmansa ovat mariginaalisia ja yhteiskunta toimii tehokkaasti ainakin BTK:n mittareilla mitattuna. Uskonsotia ei ole näkynyt ja mielestäni naisia ei edelleenkään säkitetä, vaan Tukholman kaduilla näkee minihameisia naisia.

Tämän mukaan meillä on maahanmuuttajien määrä 10-kertaistunut vuosien 1990-2005 välillä. Kokonaismäärä on suhteessa vähemmän kuin Ruotsissa, mutta maan BKT ja muut mittarit osoittavat alaspäin. Mikä siis on mennyt pieleen, että emme ole saaneet hyödynnettyä maahanmuuttoa? Onko se maahanmuuttajien, vai meidän "kotouttajien", vika?

Olettaen, että pakolaisuus/maahamuutto jatkuu yhtä voimakkaana, emme tule voittamaan tätä "taistelua" sillä, että panemme päämme pensaaseen ja syyttelemme toisiamme, vaan sillä, että keksimme tehokkaan keinon hyödyntää maahanmuuttoa.

Poliittisesti on totaalinen itsemurha puhua maahanmuttajien aiheuttamista ongelmista (kuten PS osoittaa). MV-lehti on avannut keskustelua omilla provokaatioillaan, mikä mielestäni on hyvä asia. Keskustelun tulisi kuitenkin olla sellaista, että emme hae syyllisiä, vaan konkreettisia ratkaisuita ongelmaan, jolle emme voi mitään.

Myös tässä on hyvä pohtia alkusyitä: miksi on näin paljon pakolaisia? Johtuuko se länsimaiden (Yhdysvaltojen) harjoittamasta politiikasta? Mikäli johtuu, olisiko syytä muuttaa politiikkaa? Pitääkö jokainen ei-länsimainen diktaattori todellakin tappaa, jos seurauksena on näin massiiviset ongelmat?
 
vierailija
En mä ainakaan tule tommoseen suostumaan. Nytkin suurin osa suomalaisista on ihan raivona noista pakolaisista. Mun mielestä niitä vastaan sotiminen on todennäköisempää, kuin että lakkaamme esim. viettämästä joulua.
Vittu että sä oot tyhmä!!! Pieni osa on raivona ja suurimmalle osalle tää kaikki on vaan osa elämää. Jos jotkut suostuu suomeen muuttamaan niin hyvä. Määrät on tosi pieniä ja suomessa on tilaa vaikka kuinka paljon. Just eilen puhuttiin että olis toiveena erilaisia ruokapaikkoja paljon lisää ja rupeehan noi niitä perustamaan kun vaan annetaan. Turkkilaiset pitää paljon pizza ja kebab paikkoja ja ne on töissä oikeesti ihan koko ajan. Sitten on tää myös joillekin mahdollisuus perustaa haluamansa perhe. Joulua monet ei vietä nytkään ja se on aika turhaa kun pitää just siinä ostaa kaikkea väkisin.
 
Vittu että sä oot tyhmä!!! Pieni osa on raivona ja suurimmalle osalle tää kaikki on vaan osa elämää. Jos jotkut suostuu suomeen muuttamaan niin hyvä. Määrät on tosi pieniä ja suomessa on tilaa vaikka kuinka paljon. Just eilen puhuttiin että olis toiveena erilaisia ruokapaikkoja paljon lisää ja rupeehan noi niitä perustamaan kun vaan annetaan. Turkkilaiset pitää paljon pizza ja kebab paikkoja ja ne on töissä oikeesti ihan koko ajan. Sitten on tää myös joillekin mahdollisuus perustaa haluamansa perhe. Joulua monet ei vietä nytkään ja se on aika turhaa kun pitää just siinä ostaa kaikkea väkisin.
En oikein ymmärrä, kenelle tämä no mahdollisuus perheen perustamiseen - tarkoitatko nyt niitä maahanmuuttajia? On vähän eri asia perustaa pitseria kuin perhe - jälkimmäiseen tarvitsee lähinnä rahaa, liiketilat ja virallisen luvan, mutta perheen perustamiseen ei ihan riitä vain se, että itse tahtoo tehdä niin. Toiseen maahan muuttaminen ei mitenkään erityisemmin lisää mahdollisuutta perheen perustamiseen.
 
vierailija
En oikein ymmärrä, kenelle tämä no mahdollisuus perheen perustamiseen - tarkoitatko nyt niitä maahanmuuttajia? On vähän eri asia perustaa pitseria kuin perhe - jälkimmäiseen tarvitsee lähinnä rahaa, liiketilat ja virallisen luvan, mutta perheen perustamiseen ei ihan riitä vain se, että itse tahtoo tehdä niin. Toiseen maahan muuttaminen ei mitenkään erityisemmin lisää mahdollisuutta perheen perustamiseen.
Voi taivas. Suomalaisille ja perheitä tullaan perustamaan paljon.
 
vierailija
Miksi suomalaiset eivät voi perustaa niitä perheitä ilman maahanmuuttajia, niinkuin tähänkin asti?
Vaikka kuinka paljon on niitä jotka on jo perustaneet perheen muun maalaisten kanssa. Jokainen perustaa perheen tai tekee lapsen sellasen kanssa jonka haluaa. Mun mielestä oli sellanen tutkimus jossa suomalaiset on koko euroopan eniten muun maalaisten kanssa deittaavia ja perheitä perustavia.
 
vierailija
Vaikka kuinka paljon on niitä jotka on jo perustaneet perheen muun maalaisten kanssa. Jokainen perustaa perheen tai tekee lapsen sellasen kanssa jonka haluaa. Mun mielestä oli sellanen tutkimus jossa suomalaiset on koko euroopan eniten muun maalaisten kanssa deittaavia ja perheitä perustavia.
Tottakai jokainen voi perustaa perheen ihan kenen kanssa haluaa, mutta miten tämä liittyy näihin nykyisiin maahan tulijoihin?
 
vierailija
Koska ne tuli jo tänne niin tietenkin se on paljon helpompaa nyt monille. Jotkut tykkää niitten ulkonäöstä tosi paljon.
Vai tykkää ulkonäöstä? Sekö se on tärkein kriteeri kun perhettä perustetaan? Ei sitten haittaa kulttuurierot ja mahdollinen miehen työttömyys? Kuka tuon perheen sitten elättää? Toivottavasti ei ne suomalaiset veronmaksajat.
 
Voi taivas. Suomalaisille ja perheitä tullaan perustamaan paljon.
Ihan kaikin mokomin, hyvähän se on, jos perheitä syntyy. Oli vaan jotenkin oudosti ilmaistu tuolla aiemmin. Kun sitä perhettähän ei ihan niin vaan perusteta - se vaatii sen, että kumpikin osapuoli on siihen halukas ja että molemminpuolinen kiintymys syntyy. Ja se taas on vähän monimutkaisempi juttu kuin vaikka se pitserian perustaminen.
 
Tottakai jokainen voi perustaa perheen ihan kenen kanssa haluaa, mutta miten tämä liittyy näihin nykyisiin maahan tulijoihin?
Ei ihan kenen kanssa haluaa. Itse asiassa sanoisin, että perhettä ei voi perustaa melkein kenenkään kanssa. Koska se vaatii sen että vastapuoli tuntee samoin ja haluaa samaa. Mutta toki on niin, että mitä enemmän ihmisiä, sen enemmän myös mahdollisuuksia - mikäli intressit osuvat yksiin.
 
Vaikka kuinka paljon on niitä jotka on jo perustaneet perheen muun maalaisten kanssa. Jokainen perustaa perheen tai tekee lapsen sellasen kanssa jonka haluaa. Mun mielestä oli sellanen tutkimus jossa suomalaiset on koko euroopan eniten muun maalaisten kanssa deittaavia ja perheitä perustavia.
No tämä kuulostaa vähän epäuskottavalta ottaen huomioon, että aika monessa maassa on paljon enemmän maahanmuuttajia. Vai oliko suhteutettu väkilukuun?
 
vierailija
Ei ihan kenen kanssa haluaa. Itse asiassa sanoisin, että perhettä ei voi perustaa melkein kenenkään kanssa. Koska se vaatii sen että vastapuoli tuntee samoin ja haluaa samaa. Mutta toki on niin, että mitä enemmän ihmisiä, sen enemmän myös mahdollisuuksia - mikäli intressit osuvat yksiin.
No joo, ei nyt ihan kenen kanssa tahansa. Minä kyllä löysin mieheni todella helposti. Taitaa vaan kohta olla miehillä paljon haasteellisempaa löytää se oikea nainen, kun miehiä alkaa olemaan paljon enemmän. Itse kyllä haluan länsimaisen miehen.
 
No joo, ei nyt ihan kenen kanssa tahansa. Minä kyllä löysin mieheni todella helposti. Taitaa vaan kohta olla miehillä paljon haasteellisempaa löytää se oikea nainen, kun miehiä alkaa olemaan paljon enemmän. Itse kyllä haluan länsimaisen miehen.
Itse en pidä kansallisuutta kriteerinä, mutta samanlaista arvomaailmaa ja ajattelutapaa kylläkin.
 
Vai tykkää ulkonäöstä? Sekö se on tärkein kriteeri kun perhettä perustetaan? Ei sitten haittaa kulttuurierot ja mahdollinen miehen työttömyys? Kuka tuon perheen sitten elättää? Toivottavasti ei ne suomalaiset veronmaksajat.
Joitain ei kultuurierot haittaa ja toisaalta onhan se henkilöstä kiinni, miten suuria ne kultuurierot lopulta ovat. Ei kaikkien suomalaistenkaan kanssa siltä tunnu, että oltaisiin samaa kulttuuria ;)

Mutta mitä elättämiseen tulee, niin silloinhan perheen äiti elättäisi koko perheen, jos mies kerran on työtön. Vai eikö sinun maailmankuvasi mukaan naisella voi olla asiallisia palkkatuloja tai edes ammattia ollenkaan?
 
vierailija
Vai tykkää ulkonäöstä? Sekö se on tärkein kriteeri kun perhettä perustetaan? Ei sitten haittaa kulttuurierot ja mahdollinen miehen työttömyys? Kuka tuon perheen sitten elättää? Toivottavasti ei ne suomalaiset veronmaksajat.
Yleensä tykätään toisen ulkonäöstä. Jos joku tykkää olla sellasten kanssa jotka on niistä vastenmielisiä niin ihan vapaasti mutta mä olen varma että se on harvinaista. Ja mä en ymmärrä minkä takia se mies olis pakosti työtön. Osa on ihan selvästi kateellisia aina.
 
p@ula
En mä ainakaan tule tommoseen suostumaan. Nytkin suurin osa suomalaisista on ihan raivona noista pakolaisista. Mun mielestä niitä vastaan sotiminen on todennäköisempää, kuin että lakkaamme esim. viettämästä joulua.
Kummasta on kysymys, toiveesta vai todennäköisyydestä? Jos Joulupäivänsankari itse tietäisi, mitä kaikkea se tarkoittaa, olisi Hän sen lopettanut jo kauan sitten, mut kun ihmiset ei mahda mitään sille, miten niitä sanoja käytetään sen jälkeen, kun ei voi sanoa enää omaa mielipidettään. No, onneksi ne kekkerit voi ohittaa vaikkapa vain jäälyhtyj tekemällä. Siihen kelpaa naarmuisetkin ämpärit:)
Pikkulinnuille täytyy muistaa laittaa ruokia eri paikkoihin ja kuusi on parhaita suojia tuolla ulkona - petolinnuilta, ketuilta ja pakkaselta tietysti:barefoot:
 
vierailija
Joitain ei kultuurierot haittaa ja toisaalta onhan se henkilöstä kiinni, miten suuria ne kultuurierot lopulta ovat. Ei kaikkien suomalaistenkaan kanssa siltä tunnu, että oltaisiin samaa kulttuuria ;)

Mutta mitä elättämiseen tulee, niin silloinhan perheen äiti elättäisi koko perheen, jos mies kerran on työtön. Vai eikö sinun maailmankuvasi mukaan naisella voi olla asiallisia palkkatuloja tai edes ammattia ollenkaan?
Ajattelin vaan, että eihän nuo muslimit yleensä päästä naista mihinkään, niin mites ne töissä käy? Ja vielä, asun itsekkin ulkomailla ja minulla on ihan henkilökohtaista kokemusta muslimeista töiden puolesta. En ole itsekkään naimisissa suomalaisen miehen kanssa, mutta mies on kuitenkin länsimaalainen joten kulttuurieroja ei ole.
 

Yhteistyössä