Eikö ihmisillä ole tilillä rahaa "pahanpäivän" varalle?

  • Viestiketjun aloittaja Ihmettelevä
  • Ensimmäinen viesti
Ihmettelevä
Tuntuu että jokainen vinkuu, koska tulee sossun rahat ja koska kelan rahat tai koska palkka maksetaan. Monet jopa kituuttaa viimeisen viikon ennen rahantuloa.

Eikö teillä oikeasti ole säästössä tilillä YHTÄÄN rahaa? Miten uskallatte tuhlata kaikki luottaen sossuihin, keloihin ja työnantajiin?

Mulla on aina ollut tilillä nelisen tonnia "pahanpäivän" varalle.
 
jiinu
mulla ei tällä hetkellä ole säästössä euron euroa. sillä, olen käyttänyt pahan päivän varalle tarkoitetut rahat, sillä noita "pahoja päiviä" tulee melko usein. Ja olen opiskelija.
 
as
Meillä vasta nyt alkaa talous kohentua, kun pääsin töihin. Ennen sitä lähestulkoon kaikki rahat menivät yhtä nopeasti kuin tulivatkin - vaikka karsittiin mahdolliset turhakkeet pois.
 
Joskus ei ole ollut pennin hyrrää säästössä, nyt on sen verran rahnaa ettei tarvitse huolia mistään. Ajat ja elämäntilanteet muuttuu.
Ei sitä tiedä vaikka joskus vielä olisi ihan persauki ja säästötkin huvenneet.
 
On. On aina ollut. Raamatussakin kehotetaan säästämään ja miulla on aina ollut vaisto että pitää säästää tietyn verran.. Sit on ihmeellinen siunaus ollut että kun olen ostanut jotain ihan laskematta ostoksia niin käteistä on ollut AINA juuri sen verran mitä ostokset on maksaneet! Ehkä joitakin senttejä alle muttei yli! Olen ihmetellyt tuota asiaa suuresti.
 
Meillä on käyttötili usein nollissa ennen seuraavia tuloja ja saatetaan vingutella visalla vikat ostokset koska säästötili on niin pyhä ettei sieltä halua siirtää rahaa kun sitä tulee niin helposti jätettyä "maksamatta ne takaisin" :D Ja siellä on aina ollut väh. nelinumeroinen summa remppoja ja autonvaihtoja tai muita yllättäviä isompia menoja varten. Ehkä sitten ollaan "rikkaampia" kuin miltä näytetään tai annetaan ymmärtää vaikka persaukinen olo jatkuvasti onkin :D
 
Piippari
No ei todellakaan ole säästöjä, mutta ei tulisi mieleenkään työskennellä sellaiselle työnantajalle johon ei voisi luottaa palkanmaksussa. Tottakai palkka tulee palkkapäivänä.

Sellainen puskuri tilillä olisi toki sitä ns järkevää taloudenpitoa, mutta itsellä ainakin kaikki menee mitä tulee, enkä myöskään halua säästää vaan käyttää iloisesti tuloni.
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja Dynamiitti:
On. On aina ollut. Raamatussakin kehotetaan säästämään ja miulla on aina ollut vaisto että pitää säästää tietyn verran.. Sit on ihmeellinen siunaus ollut että kun olen ostanut jotain ihan laskematta ostoksia niin käteistä on ollut AINA juuri sen verran mitä ostokset on maksaneet! Ehkä joitakin senttejä alle muttei yli! Olen ihmetellyt tuota asiaa suuresti.
Ketä on Miu ja miten hän tähän liittyy?
 
Entä jos onkin ja tulee paha päivä ja säästöt menee, miten tuollaisen määrän rahaa saa uudelleen kerättyä jos kuukaudessa ei jää yhtään ylimääräistä? Vaikka ei mulla ole koskaan ollutkaan, aina on jotenkin selvitty ilman sossua =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Entä jos onkin ja tulee paha päivä ja säästöt menee, miten tuollaisen määrän rahaa saa uudelleen kerättyä jos kuukaudessa ei jää yhtään ylimääräistä? Vaikka ei mulla ole koskaan ollutkaan, aina on jotenkin selvitty ilman sossua =)
Meillä on pidetty sellaista puskuria säästötilillä ettei kovin helposti niin pahaa päivää tule että kaikki säästöt menisi. Sitten jos jotain niin isoa käy niin sitten ne menee ja sitten aletaan tyhjästä niitä taas repimään. Vaikkei kuukaudessa periaatteessa tällä hetkellä ylimääräistä käteen jää kun toinen ei palkkaa nosta, saadaan silti satunnaisesti satanen tai muutama laitettua säästöön. Jostain sitä kuitenkin vain nyhtää :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Alkuperäinen kirjoittaja immu:
No juu, on meillä sellaset 300 000 euroa miehen tilillä :)
Meillä miehen tilillä :) Anteeksi mutta jostain syystä nää aina vähän hymyilyttää :)
joo ja pian se ukko lähtee kauniimman ja laihemman matkaan, niin voi sanoa, että OLI.
No mutta jos naimisissa ollaan ilman avioehtoja niin onnekkaasti korvauksena kakkoseksi jäämisestä saa kuitenkin puolet :) Onneksi sitä kaikki miehet eivät kuitenkaan niin rahan ja luikkupyllyjen perään ole ;)
 
Piippari
Alkuperäinen kirjoittaja Dynamiitti:
On. On aina ollut. Raamatussakin kehotetaan säästämään ja miulla on aina ollut vaisto että pitää säästää tietyn verran.. Sit on ihmeellinen siunaus ollut että kun olen ostanut jotain ihan laskematta ostoksia niin käteistä on ollut AINA juuri sen verran mitä ostokset on maksaneet! Ehkä joitakin senttejä alle muttei yli! Olen ihmetellyt tuota asiaa suuresti.
Juu, jumalahan se on tosi kiinnostunut ihmisten raha-asioista. Voi pyhä yksinkertaisuus!
 
immu
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Alkuperäinen kirjoittaja immu:
No juu, on meillä sellaset 300 000 euroa miehen tilillä :)
Meillä miehen tilillä :) Anteeksi mutta jostain syystä nää aina vähän hymyilyttää :)
No missäs sitten, patjan alla ? Pitääkö se heti ajatella, että mies ottaa ja jättää mut ilman rahaa, kun ovat hänen tilillään. Meiän avioliitto ei toimi niin, sääli jos teillä toimii.
 
Piippari
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Alkuperäinen kirjoittaja immu:
No juu, on meillä sellaset 300 000 euroa miehen tilillä :)
Meillä miehen tilillä :) Anteeksi mutta jostain syystä nää aina vähän hymyilyttää :)
joo ja pian se ukko lähtee kauniimman ja laihemman matkaan, niin voi sanoa, että OLI.
No mutta jos naimisissa ollaan ilman avioehtoja niin onnekkaasti korvauksena kakkoseksi jäämisestä saa kuitenkin puolet :) Onneksi sitä kaikki miehet eivät kuitenkaan niin rahan ja luikkupyllyjen perään ole ;)
No se vasta on typeryyttä olla naimisissa ilman avioehtoa.. paitsi tietenkin jos on saavana osapuolena:)
 
Piippari
Alkuperäinen kirjoittaja immu:
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Alkuperäinen kirjoittaja immu:
No juu, on meillä sellaset 300 000 euroa miehen tilillä :)
Meillä miehen tilillä :) Anteeksi mutta jostain syystä nää aina vähän hymyilyttää :)
No missäs sitten, patjan alla ? Pitääkö se heti ajatella, että mies ottaa ja jättää mut ilman rahaa, kun ovat hänen tilillään. Meiän avioliitto ei toimi niin, sääli jos teillä toimii.
Näitä liittoja on nähty, joissa puhutaan miten kauniisti kaikki jaetaan kun ero tulee ja sitten totuus on ollutkin toisenlainen.. Tai kuinka ME ei ikinä erota ja sitten yllättäen muuttuukin tilanne.

Jossain asioissa järki ja tunteet kannattaa pitää erillään ja unohtaa naiivius.
 
Alkuperäinen kirjoittaja immu:
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Alkuperäinen kirjoittaja immu:
No juu, on meillä sellaset 300 000 euroa miehen tilillä :)
Meillä miehen tilillä :) Anteeksi mutta jostain syystä nää aina vähän hymyilyttää :)
No missäs sitten, patjan alla ? Pitääkö se heti ajatella, että mies ottaa ja jättää mut ilman rahaa, kun ovat hänen tilillään. Meiän avioliitto ei toimi niin, sääli jos teillä toimii.
Onko toi sulle jotenkin arka paikka kun pitää noin hyökätä? Ota ihan rauhallisesti vain, sanamuodot oli ne mitkä mua huvitti, tai oikeastaan enemmän tuo rahalla lesominen, mutta keep it going ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piippari:
No se vasta on typeryyttä olla naimisissa ilman avioehtoa.. paitsi tietenkin jos on saavana osapuolena:)
Ymmärrän tuon ajatusmaailman jos lyödään hynttyyt yhteen 35-vuotiaina kun molemmilla on kertynyt hieman enemmänkin omaisuutta ja velkaa, mutta jos parikymppisinä tai ali yhteistä kotia aletaan rakentaa ja naimisiin mennään niin että kaikki on siihenkin saakka yhdessä ansaittu ja tehty, niin miksi ihmeessä siinä tilanteessa pitäisi avioehtoa vääntää?
 

Yhteistyössä