Eikö tässä maailmassa ole mulla mitään keinoa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surumuru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surumuru

Vieras
...estää exän oharit ?
Ex-ukon pitäisi heinäkuussa hoitaa lastaan ( 6 v ) kun olen töissä ja päiväkoti on kiinni.
Aikaisempina vuosina on tehnyt ohareita, ilmoittanut vaan edellisenä iltaina että huomenna ei sitten tulekaan !
Ei sukua, ei hoitoapua...
Vimeksi "onneksi" iski mulle kuume niin olin sit saikulla pari päivää kun äijä joi !
Ihan karseeta jännittää joka ikinen päivä että tuleeko se hoitamaan, onhan varmasti selvä jne...
Maha kipee mulla jo nyt kun niin jännitän. Mistään en saa apua tähän epävarmuuteen...vai onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa ?

Enpä luottaisi. Ilmoita päivähoitotoimistoon, että tarvitse heinäkuuksi hoitopaikan. Elämähän tuosta menee pilalle ja lapsikin kärsii, kun odottaa. Parempi, kun ei odota turhaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Enpä luottaisi. Ilmoita päivähoitotoimistoon, että tarvitse heinäkuuksi hoitopaikan. Elämähän tuosta menee pilalle ja lapsikin kärsii, kun odottaa. Parempi, kun ei odota turhaan.

Lapsi on menossa kouluun. Ymmärtääkseni hoito-oikeus loppuu ilmoittamaani 2.7
tosi surullinen tää tilanteemme...

Ei ole keinoa estää miestä juomasta, jos se juo. Kyllä se vaan on parempi itsensä takia lähteä aina siitä, ettei edes odota siltä "normaalia" käytölstä eikä laske asioita sen varaan. Tosiaan, hanki varahoito kunnalta/kaupungilta.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Ei ole keinoa estää miestä juomasta, jos se juo. Kyllä se vaan on parempi itsensä takia lähteä aina siitä, ettei edes odota siltä "normaalia" käytölstä eikä laske asioita sen varaan. Tosiaan, hanki varahoito kunnalta/kaupungilta.

En saa kun on koulun aloittava lapsi.
Ja tarvis tuo lapsimussukkanikin lomaa...Voi kun olen kateellinen kunnollisista isistä !

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja gx:
...sossun kanssa olen puhunut ettei yhteishuoltajuus toimi eikä sopimukset päde, mutta kädettömiä ovat nekin !

Haet yksinhuoltajuutta?

Mitäs se auttais, ei tuo hoitajaa !

Suomessa on paljon yksinhuoltajia, joilla ei ole isää apuna ja turvaverkko muutenkin heikko.
Kun vaan tekee itselleen ensin selväksi sen, että isästä ei hoitovastuuta ole jakamaan ja päästää itse irti odotuksistaan isän suhteen, kyllä ne asiat alkaa järjestyä.

En saa kun on koulun aloittava lapsi.
Ja tarvis tuo lapsimussukkanikin lomaa...Voi kun olen kateellinen kunnollisista isistä !
Pitäisi saada vielä heinäkuun, vaikka onkin koulunsa aloittava lapsi.

Mutta alkuperäiseen kysymykseesi: sossukaan ei voi pakottaa etävanhempaa olemaan juomatta. Tai vaikkei edes joisi, niin ottamaan lasta sovitusti. Kyse kun on tapaamisoikeudesta eikä tapaamisvelvollisuudesta. Toisaalta lapsen kannalta ihan hyvä, ettei etä lasta otakaan, jos putki on jäänyt päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja gx:
...sossun kanssa olen puhunut ettei yhteishuoltajuus toimi eikä sopimukset päde, mutta kädettömiä ovat nekin !

Haet yksinhuoltajuutta?

Mitäs se auttais, ei tuo hoitajaa !

Suomessa on paljon yksinhuoltajia, joilla ei ole isää apuna ja turvaverkko muutenkin heikko.
Kun vaan tekee itselleen ensin selväksi sen, että isästä ei hoitovastuuta ole jakamaan ja päästää itse irti odotuksistaan isän suhteen, kyllä ne asiat alkaa järjestyä.

Tää on totta, kiitos. Jospa alan ajatella että ko ukko on kuollut ja otan kaiken lapsen kanssa olemisen plussana...
Mutta kuka kumma mun lasta sit hoitaa, siinäpä ydinpulma !
Saakeli, kyllä sais joutua jotenkin vastaamaan teoistaan /tekemättä jättämisistään mutta kun ei.
Minä jos laiminlöisin lastani (en ikinä !! ) saisin heti sossut kimppuuni.

Tää on totta, kiitos. Jospa alan ajatella että ko ukko on kuollut ja otan kaiken lapsen kanssa olemisen plussana...
Mutta kuka kumma mun lasta sit hoitaa, siinäpä ydinpulma !
Saakeli, kyllä sais joutua jotenkin vastaamaan teoistaan /tekemättä jättämisistään mutta kun ei.
Minä jos laiminlöisin lastani (en ikinä !! ) saisin heti sossut kimppuuni.

:hug:
Voimia ja rohkeutta muutokseen! Irti päästäminen ei ole helppoa, kun ne on mokomat välillä niin "normaaleja", itseasiassa paljon normaalia ihanampia, ettei millään usko että kohta se sama ihana tyyppi voi olla täysin vastuuntunnoton kun viina lähtee viemään.
Mutta niinkun Keittis sanoi, ei se ole lapsellekaan hyväksi joutua kattomaan isää, jos sillä on putki päällä.

Yhteistyössä