Eikö tämä teidänkin mielestä ole väärin: mies käyttää vihastuksissaan kostona minulle sitä, ettei hoida lasta!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja GRR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

GRR

Vieras
Eilen illalla taas mies oli jostain syystä hermona ja suutunut (tai varmaan syynä tiukka rahatilanne, just tuli yllättäviä menoja ja se on kuulemma mun syy) ja kun pyysin, että veisi lapsen iltapalalle ja iltapesulle, että minä pääsen käymään suihkussa ja sitten nukuttamaan lasta, niin saoi vaan vihaisesti, että "syötähän sinä nyt". Ja kun sanoin, että no laitatko sinä sitten nukkumaan (miehen inhokkihomma, ei koskaan nukuta lasta, hermostuu vaan, kun lapsi ei oikein nukahda hänen kanssaan) , että minä menen suihkuun... niin alkoi vaan että "eiku nukutahan nyt sinä, kun oot kerta huomenna menossa juopottelemaan". Jo kauan aikaa sitten oli sovittu tuo mun meno ja en todellakaan usein käy missään (nyt jos tänään pääsen lähtemään niin s eon eka kerta vuosiin!) .

No, rupesin siinä sitten syöttelemään lasta ja ukko meni TV:n ääreen. Vein lapsen iltapesulle... odotin, että mies tulisi avuksi, että pääsen suihkuun... mutta ei. Lapsi ei nukahda muuta kuin viereen ja jäin sitten sinne sänkyyn nukuttamaan häntä sillä aikaa, kun mies katsoi TV:tä... Lapsi oli levoton ja nukutus kesti ja kesti... ja kun olin siirtämässä omaan sänkyynsä heräsi heti ja uusi nukutusyritys :( Meni kauan aikaa...

Ukolta sitten kysyi, että joko nyt pääsen suihkuun, että voitko kuulostella lasta, jos sattuu herämään ja itkemään... Niin kuitenkin siihen sitten suostui ja pääsin lopulta suihkuun...

Kyllä niiiin ärsyttää, kun mies KÄYTTÄÄ LASTA KOSTON VÄLIKAPPALEENA!! Siis jos on mulle vihainen niin kostaa sen sillä, ettei osallistu lapsen hoitoon ja minulla vaikeutuu kaikki hommat... Näin on käynyt ennenkin ja erilaisissa tilanteissakin (etten esim. pääse yksin ostoksille tms, kun ukko vaan kieltäytyy hoitamasta lasta) .. Eilen paapatin taas asiasta, ettei ole oikein... Ja kai mies älysi toimintansa vääryyden, kun pyyteli anteeksi... saa nähdä jatkuuko sama malli vielä...

Miksi mies ei voi tajuta, että lapsen kanssa tóuhuaminen on osa elämää, ei vain työtehtävä tai "rangaistus", jonka jompi kumpi JOUTUU tekemään!!??

Miksi olet tehnyt tuollaisen operaation nukutuksesta? Kun pienestä pitäen vaan vie sen vauvan sinne sänkyyn eikä jää siihen viereen hyssyttelemään, se oppii nukahtamaan ilman kommervenkkejä.

Jätä sä kanssa lapsi hoitamatta, katso laittaako mies sen itse nukkumaan. Luulisi ainakin sitten havahtuvan kun on itse menossa nukkumaan ja lapsi palloilee vieläkin hereillä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi olet tehnyt tuollaisen operaation nukutuksesta? Kun pienestä pitäen vaan vie sen vauvan sinne sänkyyn eikä jää siihen viereen hyssyttelemään, se oppii nukahtamaan ilman kommervenkkejä.

Joo, pienenä nukahtikin noin ja siihen pyrinkin... mutta kun alkoi eroahdistuskausi niin ei muu kelpaa kuin viereen nukutus :(

Jätä sä kanssa lapsi hoitamatta, katso laittaako mies sen itse nukkumaan. Luulisi ainakin sitten havahtuvan kun on itse menossa nukkumaan ja lapsi palloilee vieläkin hereillä.

Jopas on fiksu neuvo. Toivottavasti sulla ei ole lapsia eikä tule, ennenkuin aikuistut.

aikas lapsellista molemmilta.
Jos mies käyttäytyy noin, en kyllä hirveen kauaa katselisi touhua. Ja toisaalta en ymmärrä sitä miks laps ei voi itsekseen vaikka lattialla leikkiä sen aikaa ku käyt suihkussa?

Alkuperäinen kirjoittaja KiinnostunutKivi:

Jopas on fiksu neuvo. Toivottavasti sulla ei ole lapsia eikä tule, ennenkuin aikuistut.

Lapsia on jo kaksikin, joten se siitä.. En nyt tarkoittanut että jättää lapsen heitteille, vaan pitkittää itse kanssa niitä iltatoimien aloitusta ja katsoo, ryhtyykö mies tuumasta toimeen. Ei lapsi siitä traumatisoidu jos saa iltapuuron tunnin tavallista myöhemmin.

Kyllä mä ymmärrän miehen hermostumisen jos on tiukka rahatilanne niin ei se sillä ainakaan helpota et sä lähdet ryyppäämään.Kyllä sillon pitäs tinkiä just tollasista menoista jotka ei o välttämättömiä.

aikas lapsellista molemmilta.
Jos mies käyttäytyy noin, en kyllä hirveen kauaa katselisi touhua. Ja toisaalta en ymmärrä sitä miks laps ei voi itsekseen vaikka lattialla leikkiä sen aikaa ku käyt suihkussa?

No en viitsis pientä jättä yksin, kerkee joka paikkaan ja sattuu vahinkoja. Siis 10kk ikäinen...

Siis isä kieltäytyi vain syöttämästä ja nukuttamasta? Ja sanoi syyksi sen, että joutuu sen tänään tekemään kun sinä lähdet viihteelle? Lapsen hoitamista on paljon muukin, ja jos tuo on ainoa mistä kieltäytyi niin minusta vedit turhaan herneet nenään.

Mä en yhtään ihmettele isoja erotilastoja, jos tämmösistäkin saadaan verinen riita aikaseksi.

Ei välttämättä "opi".Meillä tehtiin näin,kaikkien oppien mukaan...ei onnistu.Ja mitä tuohon yhteistyöhön tulee....tiedän mistä puhut!!!!!Ja ongelmat jokaisella!!!!Älkää aliarvioiko...eikös täällä saakaan valittaa tms?????????????Purkaa oloaan ilman että joku hyppii nenille,arvostelee...Voimia!

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Kyllä mä ymmärrän miehen hermostumisen jos on tiukka rahatilanne niin ei se sillä ainakaan helpota et sä lähdet ryyppäämään.Kyllä sillon pitäs tinkiä just tollasista menoista jotka ei o välttämättömiä.

Mies menee itse paljon useammin... :( Ja tämä reissuni ei tule maksamaan mitään...

Alkuperäinen kirjoittaja GRR:

Mies menee itse paljon useammin... :( Ja tämä reissuni ei tule maksamaan mitään...

Älä noista idiooteista välitä.
Miehes tekee ilmanmuuta väärin, ei lasten kautta pidä kostaa.
Pidä oikein hauskaa tänään!

Siis isä kieltäytyi vain syöttämästä ja nukuttamasta? Ja sanoi syyksi sen, että joutuu sen tänään tekemään kun sinä lähdet viihteelle? Lapsen hoitamista on paljon muukin, ja jos tuo on ainoa mistä kieltäytyi niin minusta vedit turhaan herneet nenään.

Mä en yhtään ihmettele isoja erotilastoja, jos tämmösistäkin saadaan verinen riita aikaseksi.

No tämä oli vaan eilinen esimerkkitapaus... Kuten sanoin, mies on ennenkin käyttäytynyt näin, esim. ei ole suostunut katsomaan alsta, että pääsen yksin ostoksille, ei useinkaan suostu kakkavaipan vaihtoon, vaan syyttä minua, että miksen vienyt potalle ajoissa...

No tämä oli vaan eilinen esimerkkitapaus... Kuten sanoin, mies on ennenkin käyttäytynyt näin, esim. ei ole suostunut katsomaan alsta, että pääsen yksin ostoksille, ei useinkaan suostu kakkavaipan vaihtoon, vaan syyttä minua, että miksen vienyt potalle ajoissa...

10kk ikäinen potalle..? Ja nukutat kädestä pitäen? Pitäiskö sun mennä jonnekin lastenhoidon alkeiskurssille?

10kk ikäinen potalle..? Ja nukutat kädestä pitäen? Pitäiskö sun mennä jonnekin lastenhoidon alkeiskurssille?

Mitä muka teen väärin???

Mä en ymmärrä, miks ihmeessä pitää ottaa tuommoinen marttyyrin rooli ja aloittaa perheriita. "En nyt pääse suihkuunkaan, kun pitää lapsi syöttää ja nukuttaa, voi voi"
Miks pitää tehdä asia näin vaikeeksi? Aikuiset ihmiset heittäytyy noin avuttomiksi, ei voi ymmärtää.

No sitten mä ymmärrän jos sun reissus on ilmainen,sillon ei pitäs ainaka siitä valittaa että menee rahaa turhaan.
Automaattisesti oletin että sulla kuluu rahaa kun lähdet ryyppäämään.

Mutta jos olisit vienyt lapsen isälle, ja sanonut jotta "Syötähän sillä aikaa, kun mie käyn suihussa. Meen sit nukuttamaan..." niin olisiko mies syöttänyt?
Meillä ainakin on niin, että jos kysyn, että syötätkö / nukutatko / puetko... jne, niin silloi voi kietäytyä... mutta kehoitukseen ja selitykseen miksi (käyn suihkussa nyt) on jo vaikeampi keksiä "vastinetta", jos ei ole siis mikään tärkeä homma kesken.

Yhteistyössä