Eikö tällä palstalla ole mitään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti 4-kymppinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti 4-kymppinen

Vieras
muita aiheitä enää kuin se, kuka saa tehdä lapsia ja missä iässä? Eiköhän se ole jokaisen oma asia. Elämä ei aina mene niin kuin sunnittelee. Äitini oli hieman yli 30 kun minä synnyin. Teini-ikäisenä ajattelin, etten minä ainakaan lapsiani niin vanhana tee. Toisin kävi, sain lapseni vasta nelikymppisenä enkä koe olevani yhtään liian vanha pienten lasten äidiksi. Toki toivon, että olisin lapsia saanut jo nuorempana, mutta niin ei vain erinäisistä syistä johtuen käynyt. Nyt elän onnellista elämää juuri tämän ikäisenä ja näiden pienten lasten kera. Onnellista vuotta 2006 kaikille 40+-äideille! :wave:

Se tuntuu olevan kovin vaikeaa, ja luulen etta syy on siina etta tallakin palstalla kay niin eri ikaista vakea. On vaikea jutella vauvojen aitiydesta/pikkulasten aitiydesta yli 40-ikaisena, kun koko ajan saa olla puolustus kannalla omien valintojensa suhteen. Joka tuutista tulee kuinka vaarin ja itsekasta ja melkein lainvastaista on saada vauvoja 40 tuolla puolen. Ei siina mitaan kovin vilkasta keskustelua paase millaan syntymaan kun on koko ajan perusteltava ja seliteltava omia elaman valintojaan,,, onkohan se meno samanlaista tuolla alle 20-palstalla,,, en tieda,, enka viitsi kayda edes katsomassa,,,,

Ei nähtävästi ole enää muuta keskustelun aihetta. Niinhän se on että jokaisella on aina se "ainoa oikea" mielipide jokaisesta asiasta. Mutta olen nyt kyllä sitä mieltä, että niin joka ikäluokassa on näitä lapsellisia ja näsäviisaita kaiken kokeneita ja kaiken tietäviä (ainakin omasta mielestään) Ja niinhän se on että oli se mielipide asiasta mikä hyvänsä niin koskaan et voi toisen puolesta kuitenkaan päättää juuta etkä jaata. Elämä opettaa niin nuorena kuin vanhempanakin. Ja olen myös sitä mieltä, että nuorten pitäisi avartaa elämänkatsomustaan aivan samalla tavalla kuin vanhempienkin. Mutta kaikki vain taitavat olla niin omiin kaavoihinsa ja ajatuksiinsa kangistuneita, että erimieltä olevien ihmisten on vaikea kohdata toistensa mielipidettä avoimin mielin.

Olen myös huomannut,että osoittelua tai syyttelyä täällä saa kokea..minusta se johtuu siitä että jotkut ovat epävarmoja omasta itsestään ja/tai mielipiteistään..sitten koitetaan horjuttaa toistenkin mielipiteitä valittamalla jokaikisestä asiasta mikä ei ole oman kannan mukainen. :(
siitähän se hedelmällinen keskustelu vasta syntyisi kun kaikki saisivat tuoda mielipiteensä esille,ilman kanssasisarten napinaa
maailmassa on muitakin värejä kuin musta ja valkoinen :)
eikä ole vain yhtä ainoata oikeata tapaa valita tai tehdä asioita:)

hei olen ensikertaa lukemassa keskusteluja. Olen saanut myös tuntea ettei yli 30 voi saada vauvaa. En kyllä koe itseäni vielä mummoksi 42v ja 8lapsi tulossa. Olen energinen ja hyvässä kunnossa. itse ihmettelen nuorempien jaksamattomuutta 2lapsen kanssa. Mutta meitä on onneksi moneksi. Ja on kyllä jokaisen oma asia milloin tekee lapset jos tekee. Hyvää jatkoa äidit 40+

Tällä hetkellä tuo ikä kysymys on kuin"kuuma peruna", mutta lisää mielenkiintoisia aiheita olisi tosi hyvä saada, ja keskusteluja vähän muistakin asioista. Kuka keksii hyvän avauksen niin siitä vaan saataisin tällekkin palstalle vähän vaihtuvuutta aiheisiin. :attn:

Nyt on palstalle tullut vähän vipinää on ollut niin hiljaista välillä, mutta jatketaan näin ja tehdään lisää mielenkiintoisia aloituksia niin saadaan tästä hyvä palsta meille vähän vanhemmille äideille ettei tarttis aina tuolla nuorten palstalla olella liian paljon niiden kiusana ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.01.2006 klo 23:42 Äiti 4-kymppinen kirjoitti:
muita aiheitä enää kuin se, kuka saa tehdä lapsia ja missä iässä? Eiköhän se ole jokaisen oma asia. Elämä ei aina mene niin kuin sunnittelee. Äitini oli hieman yli 30 kun minä synnyin. Teini-ikäisenä ajattelin, etten minä ainakaan lapsiani niin vanhana tee. Toisin kävi, sain lapseni vasta nelikymppisenä enkä koe olevani yhtään liian vanha pienten lasten äidiksi. Toki toivon, että olisin lapsia saanut jo nuorempana, mutta niin ei vain erinäisistä syistä johtuen käynyt. Nyt elän onnellista elämää juuri tämän ikäisenä ja näiden pienten lasten kera. Onnellista vuotta 2006 kaikille 40+-äideille! :wave:

Näinhän se on. Elämäähän voi suunnitella, mutta asiat eivät aina mene omien suunnitelmien mukaan =) .

Tällä palstalla on hyökätty voimakkaasti vanhempia äitejä vastaan. Muutamat nimimerkit ovat sitä mieltä, että yli 35-vuotiaiden äitien ei enää pidä synnyttää lapsia. Äidit ovat kuulemma kehnossa kunnossa jo nelikymppisinä, eivät jaksa hoitaa vauvaansa ja masentuvat äitiydestä. Murrosikäisinä lapset joutuvat kärsimään "vanhoista" vanhemmistaan :( .

Todella kummallisia mielipiteitä. Itse olen yli 40-vuotiaan äidin lapsi, ja äidin iästä ei ole ollut mitään kärsimyksiä. Tunnen nuoria ja vanhoja äitejä ja isiä. Nuorilla vanhemmilla on yleensä vähemmän aikaa lapsilleen kuin nelikymppisillä synnyttäjillä. Nuorena on pakko ansaita rahaa, että saa asunnon maksettua. Osa nuorista vanhemmista on vielä itsekin todella lapsellisiakin. Lapsia hoidatetaan paljolti mummoloissa. Vanhempien on päästävä viettämään "sinkkuelämää", ilman huolta lapsista :( .

Vastuu lapsista on aina vanhemmilla. Äidillä ja isällä tulisi olla henkistä kypsyyttä lapsesta huolehtimiseen =). Olisikin kiva tietää, minkä ikäisiä ovat esim. huostaanotettujen lasten vanhemmat?

Yhteistyössä