Eikö se riitäkin, et on oman perheen kesken tyytyväisiä omaan elämäntapaansa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Lain puitteissa nyt tietenkin.;)

Mistä sikiää ihmisiä, jotka näkevät oikeudekseen aukoa päätään raskaastikin toisen tavasta elää?
Onko oikeasti olemassa se Ainoa Oikea tyyli elää?:o
Jos on, niin miksi sitä ei opeteta jossain koulussa kaikille telluslaisille?
Huokaus.

Olin eräässä elämäntilanteessa monesta syystä johtuen aivan kuoleman väsynyt. Pyöritimme silti elämäämme ihan tavallisesti ja olimme ihan perusonnellisia väsystä huolimatta.
Tämä tyyli nyt ei kuitenkaan kaikille sopinut.
Sukulaiseni nostivat kamalan haloon elämäntavastamme, jossa kaikki tekemiset ja työt on jaettu aika tasaisesti minulle ja miehelle. Teemme siis tavallaan kaiken yhdessä ja aina se, kumpi ehtii ja jaksaa paremmin, oli homma sitten mikä tahansa. Tämä sopii meille erittäin hyvin ja olemme tyytyväisiä.
Sukulaisille tämä tyyli ei kuitenkaan tuntunut sopivan ja minut tultiin tästä syystä haukkumaan pataluhaksi, kuinka olen "laiska ja saamaton", "enkä hoida niitä tehtäviä, jotka naiselle kuuluu", vaan "teetän ne miehelläni" jne.jne. jne. Siis eikä tämä ollut mikään pieni ryöpytys.
Jotain aivan järkyttävää -ja sairasta.

Siinä sitten umpiväsyneenä sietokyky oli aika vähissä muutenkin
-olisin tehnyt itsarin, jos minulla olisi ollut jotain, jolla olisin sen kätevästi voinut silloin tehdä. Tuntuu nyt aivan kamalalta asialta, mutta se oli silloin täyttä totta. Se oli niin sairasta.

Mietin vaan nyt, et eikö ihmisten sikamaisuudella ole mitään rajaa?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Ei ilmeisesti riitä jos muiden sanomiset ottaa noin koville.

Niin siis halusit ilkeillä?
Oletko koskaan ollut ihan loppu? Et ehkä tiedä, mitä se pitää sisällään.

En halunnut ilkeillä vaan jos te elätte kuten haluatte ja olette onnellisia niin niin miksi annat muiden sanomisten vaikuttaa elämäänne?

En halunnut ilkeillä vaan jos te elätte kuten haluatte ja olette onnellisia niin niin miksi annat muiden sanomisten vaikuttaa elämäänne?

En normaalitilassa annakaan. Ei vois vähempää kiinnostaa.
Mut umpiväsynä on umpiväsy, eikä silloin kaikki pelaa itselläkään kuten normaalisti. Se ryöpytys vaan otti niin lujille, tuli sietokyky täyteen.

Mut umpiväsynä on umpiväsy, eikä silloin kaikki pelaa itselläkään kuten normaalisti. Se ryöpytys vaan otti niin lujille, tuli sietokyky täyteen.

Ok. Mä olen noissa asioissa aika kylmä enkä tosiaan anna muiden elämäämme vaikuttaa ja olen "selviytynyt".

Olen pahoillani, että olette tuollaista palautetta saaneet ja se on ottanut koville. Älä anna muiden ihmisten pilata elämäänne.

Tsemppiä ja voimia!

Ok. Mä olen noissa asioissa aika kylmä enkä tosiaan anna muiden elämäämme vaikuttaa ja olen "selviytynyt".

Olen pahoillani, että olette tuollaista palautetta saaneet ja se on ottanut koville. Älä anna muiden ihmisten pilata elämäänne.

Tsemppiä ja voimia!

:hug:

En mä voi normaalitilanteessakaan sietää sitä että läheiset ihmiset käy aukomaan päätään siitä miten meidän pitäisi elämäämme elää. Anoppi esim. on sellainen jolle ei mikään koskaan kelpaa. Ei siinä ole mitään outoa että ottaa itseensä toisten ryöpytykset, varsinkin heikolla hetkellä. Se on vain inhimillistä.

Ihminen itse on ainoa joka voi tehdä itsensä onnelliseksi ja itse pitää valita oma suuntansa elämälle. Toiset ei voi sitä muiden puolesta päättää mikä kenellekin sopii :)

Juu. On vaikea olla vahva ja tehdä kuten itse haluaa. Esim. itse voin myöntää että vein esikoisen hoitoon alle 1v koska oli helpompaa tehdä kuten minulta oletetaan, eli käydä töissä ja hoidattaa lapsi vieraalla.

Toisen lapsen kanssa en alistunut enää siihen mitä minulta odotetaan (kateutta varmaan, kun itse eivät ole omasta mielestään saaneet nauttia lapsistaan tai voineet, kun lapsia tehty monta pienellä ikäerolla) vaan tein kuten itse halusin. Halusin olla pitempään kotona ja nauttia koska lapsia ei enää tulisi. Tästä appivanhemmat ovat sanoneet miten heidän mielestään kuuluu tehdä. (mennä töihin).
Tällä hetkellä ajattelen, että on todella röyhkeää yrittää määrätä miten toisten kuuluu elämänsä elää, ilman että heiltä on neuvoa kysytty. En m inäkään ole määrännyt, että heidän kuuluu käydä töissä eikä jäädä ennenaikaisille eläkkeille säästöjensä turvin. Ei tulisi mieleenkään. Mikä oikeus heillä on yrittää määrätä miten me elämämme elämme? Todella röyhkeää ja sikamaista.

Eli ymärrän täysin. Tuollaisten sikojen kanssa pitää olla lujana, kuten miehesi suku. Ei antaa tippaakaan periksi, koska jos pirulle antaa pikkusormen, se vie koko käden.

Ne on varmaan vaan olleet kateellisia kun sulla on niin hyvä mies arjessa apuna.. Näin mä tän näen.

Itse myös saanut niin paljon paskaa palautetta elämäntyylistämme:väsyneenä kahden pienen lapsen kanssa, lapset ensin, sitten siivous, kuitenkin kuulemma siivoan liikaa..? Ukko hoitaakin mun kanssa lapsia eikä ole jatkuvasti remppaamassa ja laittamassa kaikkea..., mun äitiydestä:olen hysteerinen hullu, koska en antanut antaa lapselle mitään suolaista ennen yhtä ikävuotta ja edelleenkin rajoitan suolan antamista, en anna lapsen juoda mehuja kun yhtä onnessaan juo vettä ja maitoakin... jne., en ole kykenevä äidiksi koska väsyneenä saatan karjahtaa uhmaavalle lapselle (silti nämä ihmiset saattavat sanoa lasta tyhmäksi tai tuhmaksi ja ovat sormille näpäyttämisen, tukasta ottamisen ym. kannalla..).
Esimerkkejä on paljon lisää...

Jaksoin näiden juttujen kanssa pujotella melkein 1,5 vuotta. Viikko sitten paloi käpy ja sanoin etten jaksa jatkuvaa arvostelua ja sonnanjauhantaa. Nyt minä olen loukannut heitä syvästi eikä kukaan ole ottanut viikkoon yhteyttä! Thank god! On niin paljon vähemmän stressaantunut ja väsynyt olo :D

Kyseessä siis lähisuku jonka kanssa olemme olleet tiiviissä yhteydenpidossa isomman lapsen elämän ajan. En edes tajunnut että se on se porukka joka minut uuvuttaa, mutta nyt olen tämän viikon aikana tajunnut sen.

Yhteistyössä