Olen niin törkeä, että edes päästin tälläisen ajatuksen päähäni mutta se vain tuli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eräs tuttu mies aina kommentoi todella asiattomasti ihmisten asioita eikä mieti mitä suustaan päästää. Onneksi tunnen miehen ja tiedän tämän tavan ja osaan suodattaa. Silti joskus miettii, että eikö aikuinen mieti mitä suustaan tupsauttaa.

Kerran kun oma mieheni sairastui vakavasti ja tieto oli aivan uusi niin sanoi minulle puhuneensa erään kokeneen sairaanhoitajan kanssa ja tämä kertoi, että tilanne ei todellakaan kuullosta hyvältä vaan kaikkea muuta. Onneksi itse tiesin faktat ja sen mikä tilanne oikeasti on eikä huoleni ja murheeni lisääntyneet siitä. En kommentoinut asiaa silloin kauheasti, mutta mielessäni ajattelin sitä miten asiaton kommentti oli. Olisi ollut hirveää kuulla sellaista, jos olisin itsekin ajatellut ja pelännyt asian olevan niin kuin tämä sanoi. Tai jos asia oikeasti olisi ollut niin.

Nyt heillä itsellään on pieni lapsi jolla on jotain selittämätöntä. Ei ilmeisesti kuitenkaan mitään hätää nyt ole, mutta onhan se huoli omasta lapsesta aina, vaikka olisi vain tavallinen kuume. Mielessä vain kävi, että mitähän jos joku nyt tälle menisi ja sanoisi, että ei kuule hyvältä näytä tuo teidän lapsen tilanne ja kertoisi perään jotain "asiantuntevaa".

Olen paskapaskapaskapaska, että edes päästin tuollaisen ajatuksen, mutta loukkaannuin silloin tuosta tämän miehen kommentista niin ja kun se ei ole ollut ainut.... Heidän lapselleen en missään tapauksessa toivo kuin hyvää. Ja itseasiassa en tälle miehellekään tietenkään toivo mitään pahaa, mutta kävi vain mielessä tämä tuttu lausahdus siitä miten siperia opettaa.

Saa kivittää

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Se oli vaan ajatus, ei muuta. Päästät sen menemään, ei sen kummempaa.

Näin teen. Soimasin vain itseäni kuitenkin asiasta.

Ihan turhaan. Saatan mäkin ajatella kuristavani jonkun ärsyttävän tyypin, mutta sitten vaan päästän ajatuksen menemään. B)

Eikös se ole niin että kosto on sulonen? vähän niinkun kuka viimeksi nauraa se parhaiten nauraa..
No ei. Kyllähän meillä kaikilla vilisee välillä ilkeämpiäkin ajatuksia päässä. Mutta kun ollaan ajatusasteella, niin ei kai siinä mitään. Jos nyt kuitenkaan ei toteuta nuin julmaa ajatusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Aika terapeuttisia tuollaiset ajatukset. Tuntee olevansa melkein pyhimys kun ei kostakkaan pahaa pahalla. :saint:

Niin no en ehkäajatellutkaan niin. Harmittaa vain toisinaan ne tämän miehen kommentit niin ja erityisesti jäänyt mieleen tuo yksi kommentti mieheni sairastuessa. Mutta eipä tuntuisi taatusti tällä hetkellä hyvältä hänestä itsestään kuulla jotain vastaavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja PuPu 10-07:
Eikös se ole niin että kosto on sulonen? vähän niinkun kuka viimeksi nauraa se parhaiten nauraa..
No ei. Kyllähän meillä kaikilla vilisee välillä ilkeämpiäkin ajatuksia päässä. Mutta kun ollaan ajatusasteella, niin ei kai siinä mitään. Jos nyt kuitenkaan ei toteuta nuin julmaa ajatusta.

Joo en milloinkaan toteuttaisi tuollaista. En etenkään kun siihen liittyy pieni lapsi. Asia olisi eri joskus nälväistä jotain sopivaa muuten, mutta en todellakaan sekoita omaan vittuiluuni lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
luulenpa ajattelutapasi olevan hyvinkin yleistä, ihmiset ajattelevat usein, että Siperia opettaa ennemmin tai myöhemmin ja hyvä niin.

Onhan se taatusti yleistä ja olen siihen itsekin syyllistynyt. Se vain, että tähän ajatukseen liittyi tuo pieni lapsi niin sai minut ruoskimaan itseäni pelkän ajatuksen takiakin jo. Ja olen itsekin tavattoman huolissani ja toivon pelkkää hyvää koko heidän perheelle. Joten se oli vain ajatus mutta paskapaska minä silti.

Ihan normaali ihminen sä kuule olet ja kaikenlisäksi vielä empaattinenkin, koska tunnet ajatuksistasi huonoa omaatuntoa. Ehkäpä se perheen isä tartti tuollaisen opetuksen oman lapsensa sairastumisen tms. kantilta, että osaa EHKÄ itse pitää suutansa hiukan suikemmalla jatkossa. Mikäli osaa ajatella ja ymmärsi opetuksen. Toivotaan ettei lapsella ole mitään pahempaa kuitenkaan!

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Ihan normaali ihminen sä kuule olet ja kaikenlisäksi vielä empaattinenkin, koska tunnet ajatuksistasi huonoa omaatuntoa. Ehkäpä se perheen isä tartti tuollaisen opetuksen oman lapsensa sairastumisen tms. kantilta, että osaa EHKÄ itse pitää suutansa hiukan suikemmalla jatkossa. Mikäli osaa ajatella ja ymmärsi opetuksen. Toivotaan ettei lapsella ole mitään pahempaa kuitenkaan!

Ehkä niin... en osaa sanoa oppiiko. Se jää nähtäväksi.

Mutta lapsella kaikki hyvin! Sain juuri tiedon. :)

Yhteistyössä