Eikö rasismistakaan saa enää keskustella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juno
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tänä aamuna vissiin katosi,eilen aloituksen ehdin lukea ja olisin jatkanut lukemista mutta oli lukittuna ja katosin äkisti kokonaan. Aihe oli ainakin asiallinen ja musta moisista asioista ihan aiheellistakin keskustella,mutta mitä lie olleet jatkoviestit ??

eilen illalla ehdi sitä lukea ja nyt kun aloin jatkamaan niin katos. ainakin ne ekat 6 sivua oli ihan asiallisia mielipiteitä, mitä lie sitten tapahtunut mut kummallista kun kaikki mielenkiintoset ja keskustelua herättävät aiheet poistetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Moderaattorit-alueella. Selevä...
mitä sä tällä tarkotat?jos mun vastausta,niin tietääkseni mun (eikä kenenkään muunkaan ) ei tarvitse sietää rasismia missään muodossa?ja en ole kenenkään moden ystävä..

Ei se asiattomaksi mennyt, en esim. haukkunut ketään. Halusin Kukkanen2:n perustelevan erästä lausetta, en vieläkään vastausta ole saanut. Hmh, oliskohan A shadieeyah siirtänyt ketjun. Miksi ihmeessä se pitää siirtää Moderaattorit-alueelle?

Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
Moderaattorit-alueella. Selevä...
mitä sä tällä tarkotat?jos mun vastausta,niin tietääkseni mun (eikä kenenkään muunkaan ) ei tarvitse sietää rasismia missään muodossa?ja en ole kenenkään moden ystävä..

Mulla tuo ketju nyt näkyy omissa viesteissä ja siellä näkyy että on siirretty Moderaattorit-alueelle.

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Kyseisessä ketjussa kysyttiin mielipidettä asiaan ja se rupesi lipsumaan selkeästi asiattomuuksien puolelle loppuosastolla.

Olipas yllätys, arvasin oikein että sinä asialla. Mikä siinä oli asiatonta? Voit vaikkapa kopioida tähän asiattoman tekstin, kiitos.

Luin sitä vielä ihan 10min. sitten ja minusta ihan asiallisia mielipiteitä Alma Puunaula oli saanut. Moni kertoi omia kokemuksiakin rasismista jne. Miksi kaikki pitää poistaa? Ymmärrän jos oikeasti syrjintää tapahtuisi tai jotain, mutta jos puhuu omista kokemuksista tai tuntemuksista niin sekin taitaa olla väärin! Eihän täällä saa enää edes keskustella mistään. Kerrankin oli jotain mielenkiintoista |O

Kyseisessä ketjussa kysyttiin mielipidettä asiaan ja se rupesi lipsumaan selkeästi asiattomuuksien puolelle loppuosastolla.

Olipas yllätys, arvasin oikein että sinä asialla. Mikä siinä oli asiatonta? Voit vaikkapa kopioida tähän asiattoman tekstin, kiitos.

MINÄ haluaisin myös vastauksen tähän kysymykseen. Millä perusteilla joku ketju poistetaan? Minusta poistamiseen tarvitaan selkeät perustelut!

Mä en tajua yhtä asiaa: millä oikeudella te modet poistatte muiden kirjoittamia, asiallisia viestejä?
Miksi ette vaan poista niitä ääliöviestejä? Laita bannia niille ääliöille?
Miksi pitää koko ketju poistaa?

A shadieeyah, sun mies taisi olla ulkomailta Suomeen muuttanut? Ehkä sulla turhan herkkä moderointisormi. ;)

Mutta niin, laita niitä asiattomia kohtia, uskon että mun viestejä tarkoitit ja haluaisin oikeasti tietää että mikä siinä oli asiatonta? Se, että tietää jonkun palstailijan rasistiksi, ei oikeuta poistamaan tai siirtämään viestejä.

A shadieeyah, sun mies taisi olla ulkomailta Suomeen muuttanut? Ehkä sulla turhan herkkä moderointisormi. ;)

Mutta niin, laita niitä asiattomia kohtia, uskon että mun viestejä tarkoitit ja haluaisin oikeasti tietää että mikä siinä oli asiatonta? Se, että tietää jonkun palstailijan rasistiksi, ei oikeuta poistamaan tai siirtämään viestejä.

Olen asian selvittänyt kahdessa aiemmassa viestissä(foorumin säännöt jne). Jos et osaa lukea foorumin sääntöjä se ei ole minun vika.

Mieheni kansalaisuus ei vaikuta moderointiin millään muotoa. Olen myös poistellut ihan tavan suomalaisiin kohdistuneita herjoja.

Asia on osaltani loppuunkäsitelty.

Rasismista saa keskustella asiallisesti.
Mutta ketju siirrettiin jäähylle foorumin ohjeiden vastaisena.
Jokainen voi tuolta ylhäältä lukea foorumin ohjeet.

Olen tavannut tuota yläteksitiä aikani eikä mielestäni tuossa ketjussa ollut mitään asiattomuuksia. Vain omia mielipiteitä ja kokemuksia rasismista!

kyllä se loppu meni aikalailla jankkaamiseksi, ja kukkanen2 yöllä kirjoitti että ei aio vastata, ja se mun kirjoittama viesti valotti sitä sanaa ja sitä mitä tarkoitti.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:

kyllä se loppu meni aikalailla jankkaamiseksi, ja kukkanen2 yöllä kirjoitti että ei aio vastata, ja se mun kirjoittama viesti valotti sitä sanaa ja sitä mitä tarkoitti.

Jankkaaminen on kiellettyä?

Ja A shadieeyah, asia loppuunkäsitelty... Right... Halusin tietää MIKÄ siinä oli asiatonta. Et osaa vastata. Mietipä jatkossa kunnolla ennen kuin muokkaat tai poistat. Nyyppämoderaattorit varmasti ovat jotenkin "yli-innokkaita" tyyliin "jee, olen muiden yläpuolella" tms. Mutta niin, pistäpä oikeasti niitä asiattomia kohtia. Jos et tuohon osaa vastata, voisi vedellä johtopäätöksiä että poistit/siirsit ketjun ilman hyvää syytä.

Yhteistyössä