Eikö olekkin 172cm pitkä ja 74 kiloinen jo vähän pyöreä? Ärsyttävä kaveri...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raivoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raivoa

Vieras
Kaveri on noissa mitoissa ja on mielestään solakka, vaikka ihan selvästi on ylimääräistä, helposti saisi kympinkin tuosta nipistettyä. Hänellä ei lihastakaan ole liikoja. Jaksaa aina hehkuttaa hoikkuuttaan ja vaatekaupassa saattaa kauhistella että "kauhee ku on taas mitotettu ihan väärin", kun ei mene koko 38 ihan päälle, vaan pitää ottaa 40. Poikkeuksetta ja useammassa liikkeessä. Ja sitä ainaista virttä "kun mä olen niin hoikka kuitenkin..plaaplaa".

Mä en ymmärrä miten se ei itse näe sitä löysää, sitten ihmettelee, kun vaatteet ei mene päälle. Suuttuu, jos häntä ei kehuta hoikaksi, jos tulee tällaisista asioista puhetta. Mun mielestä on normaalin pyöreä, löysää löytyy, en sano perusteetta hoikaksi kun ei ole.

Mä olen itse aika pitkälti samoissa mitoissa ja vartalon malli sama ja näen kyllä selvästi liikakiloni. Mun kilot huomaa kyllä, mutta omansa ignooraa. Aloitin uuden harrastuksen ja siihen totesi, että "hyvä, saat ehkä vähänn sit painoa pois" ja kun kysyin mukaan niin "ei mun ehkä tarvii, kun oon kuitenkin näin hyvässä kunnossa, mut sulle varmaan ihan hyvä".

No ei ole hoikka!!! Johan sen BMI:kin kertoo.

Itse olen 167cm ja 60kg ja olisin kauhuissani jos painaisin vaikkapa 70kg enkä todellakaan pitäisi itseäni hoikkana.

Hyvä, jos näkee itsensä solakkana ja kauniina. Miksi pitäisi ottaa pois mitään kiloja, minusta ihan hyvän painoinen? Ja sekin on yksilöllistä, minkälainen vartalonmalli, kiloista riippumatta.

No kuulostaa ihan normaalipainoiselta, mutta ei suinkaan hoikalta. Oikea vaatekoko olisi varmaan lähempänä 42 kuin 38. Noo, anna kaverisi pitää hoikka mielikuva itsestään, ei kai se haittaa?

No ei muuten ihmeellistä, mutta kumma, että jos sä oot samoissa mitoissa ja sitten se pitää sua pyöreänä. Sanoppa ens kerralla sille, jos huomauttaa sun kiloista, että oot kyllä ihan samoissa mitoissa sen kanssa.

Mun mielestä tuo on ihan normaali BMI vielä. Ei mikään lihavakaan ainakaan. Ihmeellinen tyyppi olet jos pitää kaverin läskeistä murehtia? Eikö omissasi ole tarpeeksi?vi

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä tuo on ihan normaali BMI vielä. Ei mikään lihavakaan ainakaan. Ihmeellinen tyyppi olet jos pitää kaverin läskeistä murehtia? Eikö omissasi ole tarpeeksi?vi

No en ole lihavaksi sanonutkaan, mutta löysää löytyy ja laihduttamisen varaa. Mua ärsyttää se, että on olevinaan niin täydellinen ja omistavansa missivartalon ja sitten ylimielisesti arvostelee mua, vaikka ollaan melkein tasan samoissa mitoissa. Mielestään ei tarvitse liikuntaa tai kiinteytystä yhtään, mutta mielestään minä tarvitsen...jännä juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
No mikäs siinä nyt... Anna sen jauhaa, ei sen tarvitse sua ärsyttää.

Jos se kaveri arvostelee ap:n kiloja, niin eikö oo melko normaalia että ärsyttää? Varsinkin jos mitat on samat.

Mulla oli samantapainen kaveri, oli mua 15 senttiä lyhyempi (oon aika pitkä) ja painettiin saman verran. Jakso aina kauhistella kuinka "sä oot niin kamalan iso, hevosen kokonen, miehet ei kyllä noin isoista naisista tykkää, eihän sulle löydy vaatteitakaan", ja ihastella kuinka hän itse on sellainen pieni ja siro, "taskuvenus josta miehet tykkää". Baarissa hihitteli miehille kuinka "mähän mahtuisin sun taskuun, hihi".

Ok, olin pitempi, mutta samalla painolla kyseinenen tyttönen ei mikään ihan pikkuinen ollut, mutta kun oli lapsesta asti ollut muita päätä lyhyempi ja nuorena vielä hoikkain, niin ilmeisesti minäkuva oli edelleenkin pienen hippiäisen. Tai sama hippiäinen kai siellä alla edelleen oli....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No en ole lihavaksi sanonutkaan, mutta löysää löytyy ja laihduttamisen varaa. Mua ärsyttää se, että on olevinaan niin täydellinen ja omistavansa missivartalon ja sitten ylimielisesti arvostelee mua, vaikka ollaan melkein tasan samoissa mitoissa. Mielestään ei tarvitse liikuntaa tai kiinteytystä yhtään, mutta mielestään minä tarvitsen...jännä juttu.

Painohan ei sitä kerro tarvitseeko kiinteytystä ja lisää liikuntaa, vaan rasvaprosentti.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:

Jos se kaveri arvostelee ap:n kiloja, niin eikö oo melko normaalia että ärsyttää? Varsinkin jos mitat on samat.

Mulla oli samantapainen kaveri, oli mua 15 senttiä lyhyempi (oon aika pitkä) ja painettiin saman verran. Jakso aina kauhistella kuinka "sä oot niin kamalan iso, hevosen kokonen, miehet ei kyllä noin isoista naisista tykkää, eihän sulle löydy vaatteitakaan", ja ihastella kuinka hän itse on sellainen pieni ja siro, "taskuvenus josta miehet tykkää". Baarissa hihitteli miehille kuinka "mähän mahtuisin sun taskuun, hihi".

Ok, olin pitempi, mutta samalla painolla kyseinenen tyttönen ei mikään ihan pikkuinen ollut, mutta kun oli lapsesta asti ollut muita päätä lyhyempi ja nuorena vielä hoikkain, niin ilmeisesti minäkuva oli edelleenkin pienen hippiäisen. Tai sama hippiäinen kai siellä alla edelleen oli....

:laugh: Ärsyttävä "taskuvenus" :D Tuollaisessa tilanteessa voi ihan vaan ottaa mitan esiin ja mitata vaikka vyötärön. ;)

Mutta siis, tyhmiin ihmisiin ei kannata käyttää energiaa ja ärsyyntyä, antaa heidän olla niitä TaskuVenuksia ihan rauhassa, jos näin kerta luulevat. Hih!

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:

:laugh: Ärsyttävä "taskuvenus" :D Tuollaisessa tilanteessa voi ihan vaan ottaa mitan esiin ja mitata vaikka vyötärön. ;)

Mutta siis, tyhmiin ihmisiin ei kannata käyttää energiaa ja ärsyyntyä, antaa heidän olla niitä TaskuVenuksia ihan rauhassa, jos näin kerta luulevat. Hih!

Melkein vois olla tää TaskuVenus kuin minun yksi kaverini, joka ei kyllä mahdu taskuun eikä näytä Venukselta...

Mä olen 172 ja synnytyksen jälkeen painoin 73kg. En mitenkään pyöreä sillonkaan ollut, mutta mielellään tiputin viitisen kiloa, nyt painan saman mitä ennen raskautta eli 68. Vasta kävin lääkärissä joka oli paperiin kirjoittanut "hoikka". Siitä tulin hyvälle mielelle :) Mutta voisin kyllä vielä 5 kiloa tiputtaa lisää. Mut alle 60 kiloa on mielestäni jo ihan liian laiha! Mut kyllä nytkin oikea koko on 42 ellei halua pursuvaa tavaraa :)

Kuulostaa ärsyttävältä kaverilta. Mutta KAIKKIhan tarvitsee liikuntaa. Ei hoikkakaan hyvältä näytä jos ei liiku. Laihakin voi olla "löysän" näköinen jos ei ollenkaan lihaksia.

Mä olin 173½ ja olin aina painanut 60kg ja olin mielestäni hoikka, koska olin hoikan näköinen. Painonvartijoiden mukaan hieman alarajalla. Sitten sain lapsia ja painoni oli noin 70kg, eli painonvartijoiden mukaan ylärajalla, mutta kuitenkin vielä normaalipainoinen, eikä läski, mutta omasta mielestäni olin läski, koska entiset vaatteeni eivät enää mahtuneet.

Alkuperäinen kirjoittaja suut suppuun:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Niin kummallakos se ongelma olikaan?

Niin, kuullostaa siltä, että tekstin kirjoittajalla.

No niin onkin ongelma, kun minua arvostelee avoimesti, mutta ei näe, että on itse ihan samassa tilanteessa. Mä en ole hänelle omia kilojani valitellut pahemmin, mutta hän kyllä huomaa mun kilot, mutta ei omiaan.

Täytettiin kerran yhdessä erästä testikaavaketta ja siinä piti valita vartalonmalli annetuista vaihtoehdoista ja kommentoi siihen kärkkäästi et "mä oon kyllä varmaan toi hoikka, sä oot varmaan toi pyöreähkö"... En sanonut mitään.

Yhteistyössä