Eikö olekkin 172cm pitkä ja 74 kiloinen jo vähän pyöreä? Ärsyttävä kaveri...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raivoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Millainen ihminen on pyöreä? Sellainen jolla on muodot? Onko hoikka sellainen, jolla ei ole mitään ylimääräistä?

Kyllä silläkin on merkitystä, mihin nuo kilot menee. Jos vartalonmuoto on tasapaksu makkara, niin se antaa ihan eri kuvan kun ne kilot ovatkin menneet takapuoleen ja rintoihin ja ero esim vyötäröön on selkeä.

mä olen pahoillani, mutta pyöreä on minulle äitini, jolla on oikeasti selvästi ylipainoa. Hän on jo kaikkialta selvästi pyöreä. Ehkä sitten ap kutsuisi häntä jo ihan suoraan läskiksi. En mieltäisi itseäni pyöreäksi. Esim koossa 175/70 olen mielestäni ihan solakka. Suorastaan hoikka, koska kaikki mitoilleni tarkoitetut vaatteet ovat väljiä vyöräröltä. Se jos minulla olisi pari senttiä vähemmän mittaa tai muutama kilo enemmän painoa, ei tekisi minua kuitenkaan kutsumaan pyöreäksi. Koossa 175/60kg olin enemmänkin anorektikon näköinen, kun katselee noita nuoruuskuvia. Ehdottomasti hoikka. Mutta hoikka minusta voi ollä eri kilomäärilläkin.

Mutta mitä ovat muodot? Minusta muodot eivät ole ylimääräistä rasvaa vyötäröllä tai lantiolla, vaan treenatut lihakset oikeissa paikoissa. Muodot eivät ole ylimääräistä rasvaa, vaan lihasta. Ylimääräinen rasva on pyöreyttä.

Mä itseasiassa myönnän,etten aikoinaan tajunnut olevani vähän pyöreä kun lasten jälkeen painoinkin 76kg.En käynyt vaa'alla lainkaan ja ostin niitä 40-42 vaatteita ja kuvittelin olevani ihan normaali.Sitten järkytyin kun totuus paljastui ja vaa'alle astuin ja tuo lukema näkyi.Sen jälkeen olen kyllä vähän realistisemmin itseäni tarkastellut.Nyt paino on 66kg ja ihan hyvä.Pientä kiinteyttämisen tarvetta vielä löytyy.Mun pointti siis on se,että jos on koko ikänsä ollut oikeastikin hoikka niin ei tosissaan välttämättä osaa katsoa itseään rehellisesti.Näin mulle kävi.Pituutta siis 174cm noin suurin piirtein mulla.

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Muodot eivät ole ylimääräistä rasvaa, vaan lihasta. Ylimääräinen rasva on pyöreyttä.

Eli isot tissit omaava on suoraan pyöreä riippumatta painosta. No onhan sekin määritelmä.

No ei, jos on vain isot tissit. Harvemmin kyllä on vain isot tissit, yleensä siihen liittyy myös pyöreyttä tai ylimääräistä muuallakin. Rasvaa ne tissitkin on. En ole kovin moneen isotissiseen hoikkaan törmännyt...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja suut suppuun:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Niin kummallakos se ongelma olikaan?

Niin, kuullostaa siltä, että tekstin kirjoittajalla.

No niin onkin ongelma, kun minua arvostelee avoimesti, mutta ei näe, että on itse ihan samassa tilanteessa. Mä en ole hänelle omia kilojani valitellut pahemmin, mutta hän kyllä huomaa mun kilot, mutta ei omiaan.

Täytettiin kerran yhdessä erästä testikaavaketta ja siinä piti valita vartalonmalli annetuista vaihtoehdoista ja kommentoi siihen kärkkäästi et "mä oon kyllä varmaan toi hoikka, sä oot varmaan toi pyöreähkö"... En sanonut mitään.
Muakin ärsyttäisi, todella :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Ei ole hoikka. Itse olen 173cm ja 68kg enkä ole siltikään hoikka.

Mä oon 172cm ja 65kg enkä mäkään pidä itseäni hoikkana. Mutten myöskään lihavana. Ihan "hyvänkokosena".. Eikä ap:n kaveristakaan voi pelkkien mittojen perusteella sanoa, minkäkokonen on.

Millainen ihminen on pyöreä? Sellainen jolla on muodot? Onko hoikka sellainen, jolla ei ole mitään ylimääräistä?

Kyllä silläkin on merkitystä, mihin nuo kilot menee. Jos vartalonmuoto on tasapaksu makkara, niin se antaa ihan eri kuvan kun ne kilot ovatkin menneet takapuoleen ja rintoihin ja ero esim vyötäröön on selkeä.

mä olen pahoillani, mutta pyöreä on minulle äitini, jolla on oikeasti selvästi ylipainoa. Hän on jo kaikkialta selvästi pyöreä. Ehkä sitten ap kutsuisi häntä jo ihan suoraan läskiksi. En mieltäisi itseäni pyöreäksi. Esim koossa 175/70 olen mielestäni ihan solakka. Suorastaan hoikka, koska kaikki mitoilleni tarkoitetut vaatteet ovat väljiä vyöräröltä. Se jos minulla olisi pari senttiä vähemmän mittaa tai muutama kilo enemmän painoa, ei tekisi minua kuitenkaan kutsumaan pyöreäksi. Koossa 175/60kg olin enemmänkin anorektikon näköinen, kun katselee noita nuoruuskuvia. Ehdottomasti hoikka. Mutta hoikka minusta voi ollä eri kilomäärilläkin.

hm,mä itse tiedän olevani hoikka mitoilla 178 ja 58kg
mä en ole anorektikon näköinen.. olen vain hoikka... ihmisillä on hipasen väristynyt käsitys noista painoista ja mitoista...
on hyvä olla normaalipainoinen, siinä on syytä olla tyytyväinen itseensä mutta hoikka ja normaalipainoinen on eriasia.. samaten pyöreä ja normaalipainoinen...

Alkuperäinen kirjoittaja kauheita olette:
No huhhuh taas! Ihan normaali ja hoikkakin on kaverisim eikö se ole vain tässä anorektikkojen maailmassa hyvä, että jollain on terve kehon kuva? Hyvä, että joku sentään näyttää esimerkkiäkin nuorille tytöille eikä kuihduta itseään. Hävetkää. Kyllä naisen tulee näyttää naiselta eikä teinitytöltä.

No tuota, en nyt näkisi kovin suurena uhkana anorektisella tavalla vääristynyttä naisen mallia tuolla katukuvassa, oikeassa elämässä. Päin vastoin. Kyllä mäkkärit ja heset ja kasvava pikaruokakulttuuri ja liikunnanpuute pitävät huolen siitä, että nämä nykyiset ja tulevat naisen mallit saavat tarpeeksi lihaa luidensa ympärille. Olemmehan jo sijoittuneet kohtuuhyvin "lihavin kansa"-rankkauksessakin.

Suorastaan hoikka, koska kaikki mitoilleni tarkoitetut vaatteet ovat väljiä vyöräröltä.

No tuo ei oo kovin loogista, koska valtaosa isojen tyttöjen vaatteista on nimenomaan väljiä vyötäröltä (kuten tällä hetkellä 90 % vaatteista).

Jos persaus on leviä ja ison tytön tissit, niin näihin mittoihin sopivat paidat voipi olla löysiä vyötäröltä. Vastaavasti jos on laiha lantioton kukkakeppi ilman muotoja, voi vyötärö olla se tiukin kohta.

Mä olen sun mittanen ja vähän kevyempi, enkä ole mielestäni hoikka tai solakka vaan ihan normaalirakenteinen. Ollesani sun painonen alko olla jo vähän turhan paljon sitä kuulusaa "muotoa", jota tuttavallisemmin fläsäksi kutsutaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kauhuskenaario:
Alkuperäinen kirjoittaja kauheita olette:
No huhhuh taas! Ihan normaali ja hoikkakin on kaverisim eikö se ole vain tässä anorektikkojen maailmassa hyvä, että jollain on terve kehon kuva? Hyvä, että joku sentään näyttää esimerkkiäkin nuorille tytöille eikä kuihduta itseään. Hävetkää. Kyllä naisen tulee näyttää naiselta eikä teinitytöltä.

No tuota, en nyt näkisi kovin suurena uhkana anorektisella tavalla vääristynyttä naisen mallia tuolla katukuvassa, oikeassa elämässä. Päin vastoin. Kyllä mäkkärit ja heset ja kasvava pikaruokakulttuuri ja liikunnanpuute pitävät huolen siitä, että nämä nykyiset ja tulevat naisen mallit saavat tarpeeksi lihaa luidensa ympärille. Olemmehan jo sijoittuneet kohtuuhyvin "lihavin kansa"-rankkauksessakin.

:D No mikäs siinä, kai se on sit sama hakeeko ne "muodot" mäkkäristä vai kuntosalilta. Pääasia, että on niitä muotoja, ettei vaan ole tikku.

Alkuperäinen kirjoittaja minä olen:
170cm / 83kg ja vaatekoko ( hm, veromoda on 40 zara 42)

asian vierestä, itse painaessani 83 kg 175 cm pituudella KUKAAN ei tullut sanomaan että oletpas lihava, mutta muodokkaaksi ja kurvikkaaksi useinkin, johtunee vartalon mallista, vyötärö selvästi kapeampi kuin lantio joka on myös norm painossa ollessa leveä.
Just nyt olen ylipainoinen, just pudottanut 10 kiloa ja vielä 10 pitää karistaa, ja sittenkään en ole LAIHA, vaan ylikiloja jää, mutta tässä iässä kun iho tuppaa löystymään laihdutuksen yhteydessä, parempi jättää vähän täytettä nahan alle

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Suorastaan hoikka, koska kaikki mitoilleni tarkoitetut vaatteet ovat väljiä vyöräröltä.

No tuo ei oo kovin loogista, koska valtaosa isojen tyttöjen vaatteista on nimenomaan väljiä vyötäröltä (kuten tällä hetkellä 90 % vaatteista).

No joo, veikkaanpa, ettei 175/70 mitoilla tarvitse vaatteita isojen tyttöjen osastolta ostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ei mut:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Muodot eivät ole ylimääräistä rasvaa, vaan lihasta. Ylimääräinen rasva on pyöreyttä.

Eli isot tissit omaava on suoraan pyöreä riippumatta painosta. No onhan sekin määritelmä.

No ei, jos on vain isot tissit. Harvemmin kyllä on vain isot tissit, yleensä siihen liittyy myös pyöreyttä tai ylimääräistä muuallakin. Rasvaa ne tissitkin on. En ole kovin moneen isotissiseen hoikkaan törmännyt...

Mä olen mielestäni mitoilla 162/55 hoikka, kapea vyötärö, kuppikoko 70-75D, eli ihan kohtalaisen isot bosat.

Alkuperäinen kirjoittaja ööööh:
Hitto, että sillä sun normaalivartaloisella kaverillasi on Ä R S Y T T Ä V Ä ja kateellinen kaveri! YÄK!
Minä puolestani olen sitä mieltä, että henkilö, joka haukkuu kaveriaan lihavaksi / pyöreäksi / löysäksi / huonokuntoiseksi, kuten ap:n kaveri tuntuu tekevän, on ÄRSYTTÄVÄ, olipa hän itse ihan minkä kokoinen hyvänsä. Mitä oikeutta hänellä on puuttua ap:n muotoihin tai kokoon? Ja vielä ärsyttävämmän hänestä tekee, jos hän itse on samankokoinen / yhtä löysä / huonokuntoinen kuin haukkumansa henkilö. En kauaa semmoista kaveria katselis.

Mielestäni, koska SINUA harmittaa asia ja sitä mietit niin sinun kannattaa kertoa ystävällesi, että SINUA loukkaa kun hän aina jaksaa muistuttaa sinua siitä kuinka olet pyöreä hänen mielestään. Voithan sanoa, että mittanne ovat samat, joten et mielestäsi ansaitse sellaista kohtelua häneltä sillä ystävyys ei perustu ulkonäköön, ainakaan aito sellainen ja voihan olla ettei hän ole huomannut arvostelevansa sinua ja on tosi pahoillaan kun olet asian kanssa joutunut olemaan ja sitä kovin pohtinut sekä pyytää anteeksi. Kuitenkaan en lähtisi sinuna häntä moittimaan sillä ystävänä saatat tietää, että se voi olla hänelle kipeäkin asia, ehkä hänellä on tarvetta nostaa itseään esille ja saatat kuulla siihen perustelunkin, ehkä jonkinmoisen tunnustuksen miksi oma hoikkuus ja siitä kiinni pitämin en on hänelle niin tärkeää. Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja Wicked Mary:
Alkuperäinen kirjoittaja minä olen:
170cm / 83kg ja vaatekoko ( hm, veromoda on 40 zara 42)

asian vierestä, itse painaessani 83 kg 175 cm pituudella KUKAAN ei tullut sanomaan että oletpas lihava, mutta muodokkaaksi ja kurvikkaaksi useinkin, johtunee vartalon mallista, vyötärö selvästi kapeampi kuin lantio joka on myös norm painossa ollessa leveä.
Just nyt olen ylipainoinen, just pudottanut 10 kiloa ja vielä 10 pitää karistaa, ja sittenkään en ole LAIHA, vaan ylikiloja jää, mutta tässä iässä kun iho tuppaa löystymään laihdutuksen yhteydessä, parempi jättää vähän täytettä nahan alle

Kyllähän miekin olen 172/83 mutta ei se kyllä näy päälle päin kun on noita lihaksiakin tullut reilun 10 eestä vaikka kyllä en oo koskaan ollutkaan mikään kukkakeppi vaan painanu n 72kg + ne kilot mitä on sitten tullut lääkityksen takia ja sen takia sitten sitä löysää nahkaa jota en kyllä liikunnasta huolimatta saanut pois laisinkaan..Huvittavinta asiassa on se että löysän nahan alla on ne kovat lihakset jotka sitten aina pullistelee että on todellakin integroidut lihakset miulla ja eipä oo kukaan tullu valitteleen miun painosta kuin ne jotka on kateellisia kurveistani kun eipähän oo tarvinnut seuraa etsiä kun on tullut ihan pyytämättäkin, tai sitten se johtuu ihan tiimalasivartalosta :)

Minulla on kaveri, joka on ihan tavallisen näköinen (siis muidenkin kuin minun mielestä), mutta on puhunut muutaman kerran siitä, miten kaunis on. Tyttö ei ole koskaan seurustellut (30v.) ja miesrintamalla ollut muutenkin hiljaista, ja sitten sanoi joskus, ettei voi ymmärtää miten jotkut naiset seurustelevat itseään rumemman miehen kanssa. Että hän tahtoo ainakin yhtä hyvännäköisen miehen kuin itse on. Siinä sitten totesi, että minun mieheni on rumempi kuin minä itse, ja että naisilla on varmaan heikko itsetunto, kun pitää ottaa rumempi mies. Outo purkaus kaiken kaikkiaan... sitten usein on valittanut juuri sitä, miten miehet keskittyy liikaa ulkonäköön. Noh. Meitä on moneen junaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
En mä jaksaisi tollasesta kaverista välittää. Jossain hyvässä välissä varmaan vaan sanoisin sille, että akka on hyvä ja laskeutuu sieltä jalustaltaan, ei ole missinmittoja hän nähnytkään :D . Ja joo, ei tod. ole mikään hoikka noilla mitoilla.

Joo ei, siis todella H-I-R-V-E-Ä läski on. Siis niinku kaikki, joiden painoindexi on jotain niinku yli 16 on karseit ihrakasoi.

Alkuperäinen kirjoittaja ihQ:
En mä jaksaisi tollasesta kaverista välittää. Jossain hyvässä välissä varmaan vaan sanoisin sille, että akka on hyvä ja laskeutuu sieltä jalustaltaan, ei ole missinmittoja hän nähnytkään :D . Ja joo, ei tod. ole mikään hoikka noilla mitoilla.

Joo ei, siis todella H-I-R-V-E-Ä läski on. Siis niinku kaikki, joiden painoindexi on jotain niinku yli 16 on karseit ihrakasoi. höpö höpö

Painoindeksi Painon määritys
18,5 - 24,9 normaali paino
25 - 29,9 lievä lihavuus
30 - 34,9 merkittävä lihavuus
35 - 39,9 vaikea lihavuus
40 tai yli sairaalloinen lihav

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja ihQ:

Joo ei, siis todella H-I-R-V-E-Ä läski on. Siis niinku kaikki, joiden painoindexi on jotain niinku yli 16 on karseit ihrakasoi. höpö höpö

Painoindeksi Painon määritys
18,5 - 24,9 normaali paino
25 - 29,9 lievä lihavuus
30 - 34,9 merkittävä lihavuus
35 - 39,9 vaikea lihavuus
40 tai yli sairaalloinen lihav

Emmä tonne mitää höpö höpöö kirjottannu :o Mix sä muokkaat mun kirjotuxii?????????!!!!!!!!!!!!!!!111

Yhteistyössä