Eikö ole vähän teinimäistä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja teinimeininkiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

teinimeininkiä

Vieras
Eikö ole vähän teinimäistä puhua "ryyppäämään lähtemisestä" tai että on lähdössä "juomaan". Sekös se on se ns. pointtì? Eikö pointti oo se, että lähdetään kavereiden kanssa ulos pitämään hauskaa ja siihen vaan siitten kuuluu osana alkoholin nauttiminen ilman, että sitä tarvii erikseen toitottaa kuin 15-kesäinen. TUlipahan vaan mieleen kun näitä juttuja täällä lukee. TUlee miettineeksi ihmisten todellista ikää ja sitä, ovatko he aikuisia laisinkaan...

No, musta taas on ällöttävän tätimäistä tosi asioiden peittelyä sanoa tyyliin, että "lähdetään tyttöjen kanssa vähän ulos.." Hyi :D Eli sanokoon kukakin ihan miten tykkää..

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
No, musta taas on ällöttävän tätimäistä tosi asioiden peittelyä sanoa tyyliin, että "lähdetään tyttöjen kanssa vähän ulos.." Hyi :D Eli sanokoon kukakin ihan miten tykkää..

Mutta entä kun pointti ei ole se alkoholin nauttiminen? Vaan hauska ilta ystävien kanssa? Se juominen on vaan sivutuote? Jos pointti on persekänneissä, eikö se ole helpompi vetää ihan vaan kotona itsekseen? Ei haittaa mihin sammuu, rahaa ei kulu niin paljon kuin kaupungilla hummatessa jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:

Mutta entä kun pointti ei ole se alkoholin nauttiminen? Vaan hauska ilta ystävien kanssa? Se juominen on vaan sivutuote? Jos pointti on persekänneissä, eikö se ole helpompi vetää ihan vaan kotona itsekseen? Ei haittaa mihin sammuu, rahaa ei kulu niin paljon kuin kaupungilla hummatessa jne.

No ei mulle ainakaan se pointti oo se alkoholin nauttiminen. Yksin kotona kännääminen ois ihan perseestä.

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:

No ei mulle ainakaan se pointti oo se alkoholin nauttiminen. Yksin kotona kännääminen ois ihan perseestä.

Niin se onkin (siis kalsarikännit perseestä ;)...).

Mutta jos pointti ei oo juomisessa, miksi sitten mainostaa sitä juomaan lähtemistä? Mää en tajuu (onneks mun ei edes tarvi, vittuilkaa vaan niin paljon kuin jaksatte).

No mä lisään vielä vettä myllyyn sanomalla, että tuo "ryyppäämään meno" -puhe on vähän sellaista alemman sosiaaliluokan sanastoa. Sori vaan.

En sanonut, etteikö alkoholia saa ottaa. Mulle ainakin viinit maistuu vallan hyvin. Mutta en kyllä ymmärrä ympärikännejä, sellaisia jossa mokataan itsensä ja seistään kuset housussa talvipakkasessa örisemässä kummia. Se ja toi ryyppäämishommeli puheessa on tosi teinimäistä.

Ihmiset kasvaa ja sanavaraston pitäis joskus kasvaa ihmisten matkassa oikealle tasolle. Ihmiset vaan ei ain akykene siihen. Siinä tosi äö punnitaankin....

No silloin sanokoon sitten vaikka niin, että "mennään tyttöjen kanssa vähän ulos.." Et ilmeisesti lukenut edellistä kirjoitustani loppuun, koska sanon lopussa, että: SANOKOON KUKAKIN IHAN MITEN TYKKÄÄ. Ei muuten vaikuta mun elämään pätkääkääkään eikä pitäisi ketään hiertää se, että minä puhun ryyppäämisestä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja teinimeininkiä:
No mä lisään vielä vettä myllyyn sanomalla, että tuo "ryyppäämään meno" -puhe on vähän sellaista alemman sosiaaliluokan sanastoa. Sori vaan.

En sanonut, etteikö alkoholia saa ottaa. Mulle ainakin viinit maistuu vallan hyvin. Mutta en kyllä ymmärrä ympärikännejä, sellaisia jossa mokataan itsensä ja seistään kuset housussa talvipakkasessa örisemässä kummia. Se ja toi ryyppäämishommeli puheessa on tosi teinimäistä.

Ihmiset kasvaa ja sanavaraston pitäis joskus kasvaa ihmisten matkassa oikealle tasolle. Ihmiset vaan ei ain akykene siihen. Siinä tosi äö punnitaankin....

no kyllä mä lähen välillä ryyppäämään,, mitäs se sun napaasi kaivelee?
mun mielestä on kyllä tosi teinimeininkiä mennä haukkumaan toisten älykkyysosamäärää,, minkäs sille voi jos ei sitä enempää oo suotu :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:

Niin se onkin (siis kalsarikännit perseestä ;)...).

Mutta jos pointti ei oo juomisessa, miksi sitten mainostaa sitä juomaan lähtemistä? Mää en tajuu (onneks mun ei edes tarvi, vittuilkaa vaan niin paljon kuin jaksatte).

Lyhyemmin sanottu että lähden ryyppäämään, kuin sanoa että lähden kavereiden kanssa ulos, otetaan vähän siideriä, kuunnellaan musiikkia, syödään jotain pientä tai isoa, kuunnellaan musiikkia ja jauhetaan paskaa. Tuo ryyppäämään lähteminen sisältää kaiken tuon kahdella sanalla ilmaistuna. Ja ei, minä en ole ikinä seissyt talvipakkasessa, enkä kyllä plussa asteissakaan kuset housussa örisemässä kummia vaikka vaikka olenkin toisinaan perskännissä.

no en mäkään kyllä millonkaan vartavasten ryyppäämään lähde, enkä sitä ilmaisua käytä. Baariin kylläkin lähden, kavereita tapaamaan (ja nauttimaan alkoholia siinä sivussa), tai saunailtaan, mut ryyppäämään en, kieltämättä kuulostaa just siltä et onpa siistii, vedetään pää täyteen...

Minusta se on vähän samalla lailla epäaikuismainen juttu, kuin se kun kysytään, että paljonko jää rahaa elämiseen laskujen jälkeen :D Mutta ei se haittaa minua, olen ollut vaan jo niin turkasen kauan aikuinen ja vanhakin jo jonkun aikaa, ettei muista enää sitä kun itselläkin oli samat sanonnat käytössä.

MInust taas tuntuu tyhmält sanoo et mennää tyttöjen kans ulos pitään hauskaa.
Ensinnäkin ei olla menossa ulos vaan baariin,siks toiseks ainakaan tässä iässä ei olla enää tyttöjä.
Kolmanneksi mistä pirusta sen etukäteen tietää onko hauskaa vai ei,eli minä ainakin jos menen,sanon meneväni baariin karaokeen tai sitten yksinkertaisesti lähden poikien kanssa kaljalle.En nimittäin liiku naisporukoissa lainkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
MInust taas tuntuu tyhmält sanoo et mennää tyttöjen kans ulos pitään hauskaa.
Ensinnäkin ei olla menossa ulos vaan baariin,siks toiseks ainakaan tässä iässä ei olla enää tyttöjä.
Kolmanneksi mistä pirusta sen etukäteen tietää onko hauskaa vai ei,eli minä ainakin jos menen,sanon meneväni baariin karaokeen tai sitten yksinkertaisesti lähden poikien kanssa kaljalle.En nimittäin liiku naisporukoissa lainkaan.

NO ehkä siksi sun parisuhteet ei koskaan onnístu.

Yhteistyössä