Eikä ihmiset enää lue kirjoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä luulen, että kyse on siitä, ettei nykyään enää harrasteta kirjahyllyjä :-) ITsekin vähennän kirjojen määrää. Luen kyllä entistä enemmän, mutta vain kirjaston kirjoja. Mullakin on just kirppiksellä kirjoja, mutta ei käy kaupaksi...

[QUOTE="öö";21979238]Mä luulen, että kyse on siitä, ettei nykyään enää harrasteta kirjahyllyjä :-) ITsekin vähennän kirjojen määrää. Luen kyllä entistä enemmän, mutta vain kirjaston kirjoja. Mullakin on just kirppiksellä kirjoja, mutta ei käy kaupaksi...[/QUOTE]

Me annettiin n. 500 kirjaa 'adoptioon' kun mekin möimme meidän kirjahyllyt pois.

Kyllä se johtuu ihan postikuluista. Jotain pokkareita nyt huutiksesta voi vielä ostaakin, mutta sidotuista kirjoista postikulut on niin järkyttävät että ostan kirjani divareista, antikvoista tai kirpparilta TAI sitten uutena.

Mulla ei ole ollu moneen vuoteen aikaa lukea. Nyt kun mulla olis niin en tiedä mitä lukea?? En tiedä mitään kirjailijoita? hyviä kirjoja? sarjoja? Silloin viimeeksi kun olen lukenut niin luin jotain Tuija lehtisen kirjoja... eikai niitä enää tässä iässä lueta? :O Jos joku sanoo mulle hyviä kirjoja jne. niin luen kyllä mielelläni kun minua kiinnostava sarja löytyisi.

Mie kävin tänäänkin Joensuun seutukirjastosta lainaamassa ison pinon lehtiä ja kirjoja.
En ostele yleensä itelleni kirjoja mut lapsille kylläkin ja kirppareilta oon löytänyt halvalla.
Paitsi jotta kesällä ostin "tiikerin lapsi 1-2" -kirjan Kontista vaikka oonkin sen jo lukenut monesti aiemmin,on vaan niin hyvä kirja =)

[QUOTE="Minna";21979290]Ostin aikaisemmin paljonkin kirjoja kirpputoreilta, mutta tuntuu että nykyisin ne on lähes poikkeuksetta ihan järjettömän hintaisia siellä![/QUOTE]

Mitkä on sopivat hinnat? Mulla nyt 1-4 euroa kunnosta ja "kiinnostavuudesta" riippuen...

Mitkä on sopivat hinnat? Mulla nyt 1-4 euroa kunnosta ja "kiinnostavuudesta" riippuen...

Sen hintaisia olen ostanut, paitsi tietysti jos on huonossa kunnossa, 5 euron kirjassa jo harkitsen tarkkaan eli sen täytyy olla hyvässä kunnossa ja sellainen jonka todella haluan. Mutta usein näkee esim 8-15 euroa kirjoista, joita saa ehkä just sillä 15 eurolla kaupastakin. Silloin mä ostan mielummin sen kaupasta, jos sen haluan, koska silloin se kirjailija saa siitä edes jotain, toisin kuin kirpparilta ostetusta.

[QUOTE="öö";21979238]Mä luulen, että kyse on siitä, ettei nykyään enää harrasteta kirjahyllyjä :-) ITsekin vähennän kirjojen määrää. Luen kyllä entistä enemmän, mutta vain kirjaston kirjoja. Mullakin on just kirppiksellä kirjoja, mutta ei käy kaupaksi...[/QUOTE]

Mitä mulla on mennyt ohi? Missä kirjat yms säilytetään?

Meillä on ehkä tuhat kirjaa ja kirjahyllyt täynnä. Edelleen ostetaan toisillemme joulu- ja synttärilahjaksi kirjoja, mutta muuten käytän mielelläni hyvää kirjastoamme. Kunhan nuo lukulaitteet tuosta kehittyy, mie ostan sellaisen.

Luen paljon! Ja ostan omaksi aina kun tulee joku kiva vastaan, niin kirppiksiltä kuin kaupoistakin.

Postikulut karsii ostajia. Minul o yks kirja ja sen yhden ainoan kirjan postikulut ois 8,50e :whistle:
Sattuu oleen niin paksu teos ja painoo yli 500g ettei maksikirje riitä (tai riittäs mut maksaa enempi ku paketti ).

Mitä mulla on mennyt ohi? Missä kirjat yms säilytetään?

Ei niitä ilmeisesti säilytetä. Kirjastosta lainataan, muttei kotona säilytetä kirjoja lainkaan.
Meillä kyllä hyllyt notkuu edelleen, niin paljon harrasteita ja työhön liittyvää kirjallisuutta ettei viittis poiskaan heittää. Lisäksi kun omat alatkin lisää noiden määrää.. Pyrin kyllä jakelemaan eteenpäin ja karsimaan, mutta silti niitä on vaan aika paljon. Toisaalta tykätäänkin kirjoista ihan elementtinä, kunhan kirjahyllyt on umpinaiset (=ei kerää pölyä). Ja yllättävän usein noita kirjoja kaipaileekin ihan omasta hyllystä. kertaromaanit menee heti kiertoon.

Kyllä mie luen ja paljon... Ostankin kirjoja hyllyyn... Mutta monesti kyllä tuolla huutiksessa ne postikulut on ihan järettömiä siihen kirjan hintaan nähden... Mieluummin ostan sitten kirpparulta tai antikvariaatista...

Yhteistyössä