Ei ymmärrä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Confused
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Confused

Vieras
Voisiko joku ystävällisesti vähän valottaa mun tilannetta... kun en oikein nyt itse ymmärrä miten voi olla mahdollista..
Viimeiset kuukautiset mulla oli 18 toukokuuta ja kierto on aina yli 40 päivää, vaihtelee about 40-50 paivaa. Todettu pco.
Ei olla käytetty ehkäsyä kahteen vuoteen ja nyt kaks viikkoa sitten rinnat alko olemaan aivan mielettoman arat ja turvonneet ettei koskaan ennen ja jotenkin tuli mieleen että oliskohan sita nyt sitten raskaana. Testasin eilen ja näytti plussaa aivan selvasti. Menkkojen pitas alkaa tässä muutamien päivien päästa eli about 30 kesäkuuta. Eli onko nyt niin etta olen aivan vasta tullut raskaaksi vai olenko ollut jo raskaana viime kuukautisten aikana?
Se vaan mietityttää etta jos ovulaatio tapahtuu aina kaks viikkoa ennen kuukautisia miten mulla on voinut olla arat rinnat jo kolme viikkoa ennen ku kuukautisten pitäisi alkaa. Ja eikös ne ensimmaiset oireet ala vasta aikasintaa viikon päästä hedelmöityksestä?

Noniin, siis kyllähän on ihan mahdollista olla raskaana,
vaikka kuukautiset tuleekin.
Ystävälläni tuli peräti kolmet kuukautiset, vaikka oli raskaana....
harvinaisempaa varmaan, mutta ihan mahdollista siis.

ONNEA plussauksen johdosta !

Mulla ainakin tulee rinnat aroiksi jo ennen ovista eli hyvinkin mahdollista, että sullakin ois käynyt niin. Lisäksi epäsäännöllisessä kierrossa se ovis onkin voinut olla tällä kertaa jo aikaisemmin. Sun viestissä lukee, että rinnat ovat olleet arat jo 2 vkoa ja sitten jo 3 vkoa.. Eli en oikein tiedä kumpi, mutta eihän sillä toisaalta ole väliäkään :) Jos varaat alkuraskauden ultraan aikaa (suositellaan rv7+) niin siellä se alkion koko voidaan määritellä hyvin tarkasti. Onnellista odotusta!

Nonii alkuperainen kirjoittaja taas...
Eli nyt kun olen vähän paremmin perillä sanastosta niin yritän selittää paremmin.
Rinnat olivat siis jo kp 26/40-50 tienoilla niiiin arat ettei koskaan ennen ja aina ne tulee aroiksi vasta viikkoa ennen kuukautisia. Ja testasin siis kp 37/40-50 ja näytti plussaa. Tänään kävin lääkärillä ja sanoi että olen viikolla 6. Ja seuraava aika on vasta kuukauden päästä jossa näen kätilön.
Ja yksi huolenaihe lisää... poltin ja join alkoholia aika reippaanlaisesti tohon testaukseen asti eli eikös se ole aika paha jos olen jo viikolla 6?

Jotenkin tosi sekavat tunteet ku en nyt oikein ymmärrä mistään mitään enkä itseasiassa edes tiedä mitä tässä nyt pitais tehdä. Mulla oli vauvakuume puolisen vuotta sitten mutta ehti mennä ohi kun en näyttany tulevan raskaaksi. Ja tässä pari kuukautta sitten aloin miettiä että ei tässä mitään lapsia viela tarvita muutamaan vuoteen että mennään sitten hoitoihin parin vuoden paasta. Olen kuitenkin jo 28. Ja upsista... kuinkas ollakaan juuri ku sitä ei niin haluakaan tuun raskaaksi. Eli tosi sekavat tunteet... mutta toivottavasti tässä nyt kun raskaus etenee niin ne äidinvaistot alkavat taas heräillä.

Kiitos teille kovasti vastauksista!

Muistaakseni sikiöllä ja äidillä on täysin erilliset kalvot ja toiminnot ekat noin 3 kuukautta, joten polttelu ja viinakset ei ole ( todennäköisesti ) millään lailla haitannut sikiön kehitystä.
Todennäköisesti siis.Varmahan ei voi olla.

Kannattaa lampsia vaikka kirjastoon ja lukea esim. Miriam Stoppardin kirja " Hedelmöitys, Raskaus, Syntymä "....tai jotain sinnepäin oli kirjan nimi.
Kysy ihmeessä, tietävät kirjailijan nimellä etsiä siellä.
Siinä on ihan kaikki alusta loppuun erilaisine vaihtoehtoineen.
Lue ajan kanssa.

Eiköhän ne sekavat ajatuksetkin siitä selkiinny....
Äidinvaistot on sulla selkeästi jo heränneet ;o) Ja ONNEA vielä !
Nauti raskausajastasi niin paljon kuin voit !

Noniin..kyllä kyse on 3vkosta, ei todellakaan 3kk:sta kun sikiön ja äidin verenkierto erillinen. Ap:lle tuskinpa olet vahinkoa vauvallesi tehnyt, mutta nyt jatka elämääsi, muistaen että vauva matkassa!!

Yhteistyössä