ei yhtään kivaa!!tulee itku=(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyyhky
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyyhky

Vieras
musta tulee varmaan kalju oon 3kk vauvan äiti,vauva syö vain tissiä johtuukohan siittä mun hiusten lähtö voiko se vakuttaa asiaan?onko muita jolla sama ongelma?ja onko kukaan antanut vielä soseita 3kk ikäiselle?

mut mun hiusraja on noussu ylös päin...siis otsalta kaljuuntuu=(tiiän sen et raskaus aikana ei nii paljo tukka lähde..mut tää jotenki outoa ku lisäksi ihokarvat tippuu pois ku niihin hipaisee...

Hiustenlähtö imetysaikana on normaalia ja hyvin yleistä. Monipuolisella ruokavaliolla ja päänahan kunnossapidolla (esim. päänahan päivittäinen hieronta ) sekä hartioiden kunnossapito (verenkierron parantamiseksi ) auttavat mutta mitään poppaskonteja ei hiustenlähtöön ole. Lähes poikkeuksetta hiukset kasvavat takaisin/paksuuntuvat viimeistään imetyksen loputtua. Kampaajalle voit asiasta mainita niin hän pystyy halutessasi leikkaamaan sinulle sellaisen hiusmallin ettei hiusten harvenemista juurikaan tai ei ollenkaan huomaa.

Hyvin sinä pärjäät kunhan vain lopetat turhan hätäilyn. =)

Kyllä ne tulee takaisin, ainakin usemmiten. Minullakin lähti kuopuksen imetysaikana aivan tajuttomasti tukkaa. Meni isoina tuppoina ja muuten nätti paksu pitkä tukka oli muutamassa kuukaudessa luiru hiirenhäntä, jota komistivat kaljut läikät ohimoilla :D Leikkautin tukan lyhyeksi, niin ei huomannut sitä tkan lähtöä niin paljon. Nyt kuopus 2v ja äidillä taas nätti paksu melkein puoleen selkään oleva tukka :)

Alkuperäinen kirjoittaja nyyhky:
mut mun hiusraja on noussu ylös päin...siis otsalta kaljuuntuu=(tiiän sen et raskaus aikana ei nii paljo tukka lähde..mut tää jotenki outoa ku lisäksi ihokarvat tippuu pois ku niihin hipaisee...

Mullakin oheni tuosta hiusrajalta ja ohimoilta.. nyt kasvaa sitten sellaista kivaa vauva tukkaa niiltä kohin... joka on aina pystyssä..vaikka mitä tekis. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kohtalotoveri:
Hiustenlähtö imetysaikana on normaalia ja hyvin yleistä. Monipuolisella ruokavaliolla ja päänahan kunnossapidolla (esim. päänahan päivittäinen hieronta ) sekä hartioiden kunnossapito (verenkierron parantamiseksi ) auttavat mutta mitään poppaskonteja ei hiustenlähtöön ole. Lähes poikkeuksetta hiukset kasvavat takaisin/paksuuntuvat viimeistään imetyksen loputtua. Kampaajalle voit asiasta mainita niin hän pystyy halutessasi leikkaamaan sinulle sellaisen hiusmallin ettei hiusten harvenemista juurikaan tai ei ollenkaan huomaa.

ihanaa jospa tämä ei tosiaan ole lopullista=)onko sulla lyhyet vai pitkät hiukset?mietin vaan tässä kaikkia vaihtoehtoja..ei tekis mieli hirveesti leikata hiuksia ku just ne saanu pitkiksi kasvatettua..

Kuuluu asiaan ja loppuu aikanaan. Voi tuntua toki pahalta, mutta ne kasvaa takaisin. Raskausaikana useimmiten hiukset ja kynnet voivat tosi hyvin ja kasvavat vauhdilla. Synnytyksen jälkeen asia sitten muuttuu päinvastaiseksi. Hurjalta se n tuntunut näin ammattilaisestakin, vaikka faktat on hyvin selvillä. Tällä hetkellä imetän itse melkein 1,5v ikäistä ja hiukset ovat jo kutakuinkin normaalit taas.

Soseita antamalla et asiaan voi vaikuttaa, se ei siihen liity mitenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja nyyhky:
Alkuperäinen kirjoittaja Kohtalotoveri:

ihanaa jospa tämä ei tosiaan ole lopullista=)onko sulla lyhyet vai pitkät hiukset?mietin vaan tässä kaikkia vaihtoehtoja..ei tekis mieli hirveesti leikata hiuksia ku just ne saanu pitkiksi kasvatettua..

Mulla lähti ohimoilta niin paljon tukkaa että ainoa vaihtoehto oli leikata sellainen tosi lyhyt hiusmalli (sellainen hiusvahalla muotoiltava poikatukka ). Mulla oli sitä ennen ollut aina puolipitkä tukka mutta vau! - ihastuin lyhyeen tukkaan niin etten muuta ole sen jälkeen halunnutkaan. =)

Ihan hyvällä kysyisin teiltä äidit jotka annatte alle 4kk:n ikäiselle muuta kuin tissimaitoa tai korviketta..
Miksi sitä annatte?
Ja sitten haluaisin vastauksen myös toiseen kysymykseen..
Tiedättekö ne syyt miksi lisäruokaa suositellaan vasta 4kk:n ikäiselle?

Mun pienin on nyt 4kk, ja tukkaa lähtee aivan järjettömästi :( Siis ihan niin paljon, että peseminenkin pelottaa, kun erityisesti sen jälkeen lähtee tukoittain... :/ Tiedän juu, että kuuluu asiaan, mutta ottaapa päähän silti... Tukka on ihan ohut hiirenhäntä.

multa lähtee ainakin nyt tupottain hiuksia kun olen RASKAANA ja viimeks ainakin kun imetin niin ei lähtenyt :D

Tosin mulla rupee aina kynnetkin kasvaan kun oon raskaana,koko ajan ihan tajuttoman hienot kynnet ja sit synnytyksen jälkeen palataan taas normaaliin :D

Alkuperäinen kirjoittaja maria:
Ihan hyvällä kysyisin teiltä äidit jotka annatte alle 4kk:n ikäiselle muuta kuin tissimaitoa tai korviketta..
Miksi sitä annatte?

Meillä tyttö söi puolentunnin välein ja oli takaisinvirtausta ja siihen on apuna kiinteiden alotus, ei ole hyväksi syöttää puolen tunnin välein lasta. Ja nuo ikärajathan nousevat koko ajan, esikoisen aikaan oli 2kk raja.

Miksi sitä annatte?

Tämä on hyvä kommentti. Väitteet siitä, ettei 3kk lapsi pärjää pelkällä maidolla ovta aika erikoisia. Itse en uskoisi, ennenkuin lastenlääkäri niin sanoo.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Miksi sitä annatte?

Tämä on hyvä kommentti. Väitteet siitä, ettei 3kk lapsi pärjää pelkällä maidolla ovta aika erikoisia. Itse en uskoisi, ennenkuin lastenlääkäri niin sanoo.

Meillä nimenomaan lastenlääkärin ohjeilla aloitettu kiinteät 2kk.