Ei voi olla totta, toisen naisen mieletön kateus laihduttamisesta?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Aloitin ihan äsken dieetin, jolla tarkoitus saada nesteet nopeasti pois.

Syön kyllä ohjeiden mukaan + vähän enemmän.

Pituus on 162 cm paino 90 kg ja vyötärön ympärys 114 cm.

Eli onhan tässä varaa tiputtaa, pallomahan alkua.

Ikää yli 30 jo (eli en todellakaan ole teini) ja yksi lapsikin.

Tänään sitten lähisukuun kuuluva nainen (olin puhunut laihduttamisen aloituksesta jo aiemmin, aloitin pari pvää sitten eli saattoi olla hieman(!) väärinkäsitystä laihdutus ajasta, mutta en usko) tuli käymään

Nyt taustatiedoksi, (ei loukkaavana sellaisena) että kyseessä monen lapsen äiti, jolla paljon enemmän ylipainoa kuin minulla.

Ja nuorena olin todella hoikka teini.

No, tämän sukulaisnaisen kanssa tuli puhe jonka hän aloitti:

- Olen jumankauta anorektikko kuulemma, näytin teininä niin (en ollut syömishäiriönen) veen rumalta laihuuden takia, että kaikki kauhistelivat minun painoani.

Tämä siitäkin huolimatta, että kys ihminen haukkui teininä painoani - moni mies ihaili, mutta se on mennyttä.

Mutta ruma olin laihan teininä, kuulemma kaikki ja siis aivan kaikki haukkuivat painoani.

No, teini-ikä ja nuori aikuisuus on ohi, tänään olen äiti ja mitä 90 kg/168 cm.

Ja olen ihan varmasti syömishäitiöinen, kun olen ollut alle viikon dieetillä, jotta nesteet poistuvat ja voi sen jälkeen tiputtaa vähän, kunnes normipaino.

No, haukkui tuo muutenkin mutta vieläkin ihan outo olo???

Siis suuttui ensin laihdutuksesta (jotenkin räjähti, en ole todellakaan anorektikkoa nähnytkään näillä mitoilla vielä) ja haukkui lopulta muutenkin.

Kyseinen nainen oli niitä harvoja, jotka aikoinaan hoikkana ollessaan haukkui minua painostani - voiko joku oikeasti olla noin kateellinen???

Huoh, ehkä oisi vaan pitänyt olla puhumatta koko dieetistä sanaakaan/antaa muiden uskoa ettei se edisty mitenkään.

Mutta että aikuinen, minua paljon vanhempi nainen reagoi noin?

Siksikö että on lihava, jos oisi oikeasti huolissaan (mitä ei ole) ei asiaa kyllä olisi kukaan ottanut puheeksi räjähtämällä täysin.

Vai eikö hahmota, että on minulla varaa tiputtaa, että ei tässä ihan missään ihanne painossa olla vaikka itse on paljon tanakampi?

Huoh, en jaksa ja johonkin pakko avautua.

Mielipiteitä, miten reagoisitte?

no siis mulle kävi niin et chumlee oli tosi läski ennen ja nyt hoikka mä lihosin kolkytkiloa kun aloitettiin läkitys ja vertailin omaa painoani chumleehen et onko se mua läskimpi viellä ja taidetaan olla aika lähellä toista jotenkin se helpottaa kun toinenkin on läski ni ei tarvii liikaa tehdä itselleen mäkin haluun päästä takas siihen 90 kiloon ja olla hyvässä tikissä niinkuin ennen. mut aika ystävää oot pitänyt joka mollaa vaan sua

No, sukulaisiaan ei voi valita (älä missään tekemisissä neuvo) vaikkakin voi aina ottaa etäisyyttä.

Vieläkään en oikein edes hahmota mitä tapahtui:

Tulee paikalle, alkaa paasasmaan muutamien päivien nestepaaston jälkeen (paino se 90 kg) että olen anorektikko.

Siis mitä??

Haukkui sen, miten ruma olin muka nuorena ja laihana (miehet katselivat kyllä, itse haukkui silloinkin painosta), että ei ole kaunista?!

Eikä tarkoitus ole vetää mitään näännytystä, kun ikää yli 30 ja lapsi.

Myös siitä raivosi, etteivät miehet (olen yh) katsele minua jos laihdutan, että siihenkö pyrin ja anoreksia.

Sen jälkeen alkoi ilkeily kaikesta muusta, itse on todella paljon painavampi.

En tiedä mitä ajatella, anorektikko en ole mutta omituinen tilanne.

Siis voiko oikeasti joku olla noin kateellinen, jos toinen nainen laihduttaa?

Eihän se ole häneltäkään kiellettyä, enkä minäkään kadehdi niitä sukulaisia joilla menee jollain elämän osa-alueella paremmin kuin minulla.

Koitan olla pikemminkin iloinen siitä, että jollain menee aina hyvin.

Muilta ylipainoisilta naisilta kaipaisin myös vastauksia, että ärsyttääkö teitä se että joku aloittaa dieetin?

Miksi?

Kateus. Varsinkin jos kuvia ollut ennkin sama, että haukkui laihana ja lopetti kun lihoit. Jos todella olisit ollut liian laiha teini, olisi sinusta muutkin olleet huolissaan.

Kaikki naiset ja tarkoitan todella reilusti ylipainoisia eivät enää hahmota notmaalipainon ja hoikan välillä. Ap ei ole notmaalipainon noilla mitoilla. Se, että hahmottaako sen paljon isompi ihminen on eri juttu.

Kateus, usko pois. Niin muuttui mullakin ystävyyssuhteet ja välit sukulaisiin, kun laihduin. Ennen olin reilusti yli 120 kilo, laihduin notmaalipainoon leikkauksella.

En kommentoi rumasti kenenkään painoa, tuputa laihdutus vinkkejä tms mitään. En jauha, miten paljon kuntoileen tms.

Kavereista vain yksi jäi, kun laihduin. Perhesuhteissa alkoi kuittailua. Kaunotar en ole, normaalipaino ja löysää ihoa leikattu.

Mutta kaveri suhteet meni. Samaan sukuun kuuluvat alkoivat haukkua. Kaikki naisia, miehiltä tullut vain positiivia kommentteja.
Usko pois, kateus se on olen itsekin nähnyt miten toisen laihtuminen vaikuttaa muihin.

nainen on naiselle susi. olen onnellinen, että omasta lähiystävä piiristä ei tollaista löydy. tai ainakaan kukaan ei sano ääneen. on nimittäin sama homma menossa mulla. tein elämäntaparemontin muutama kuukausi sitten. ystävät on kannustaneet minua asiassa. toki voihan siellä joku itse mielessään ajatella vaikka mitä.

Aloitin ihan äsken dieetin, jolla tarkoitus saada nesteet nopeasti pois.

Syön kyllä ohjeiden mukaan + vähän enemmän.

Pituus on 162 cm paino 90 kg ja vyötärön ympärys 114 cm.

Eli onhan tässä varaa tiputtaa, pallomahan alkua.

Ikää yli 30 jo (eli en todellakaan ole teini) ja yksi lapsikin.

Tänään sitten lähisukuun kuuluva nainen (olin puhunut laihduttamisen aloituksesta jo aiemmin, aloitin pari pvää sitten eli saattoi olla hieman(!) väärinkäsitystä laihdutus ajasta, mutta en usko) tuli käymään

Nyt taustatiedoksi, (ei loukkaavana sellaisena) että kyseessä monen lapsen äiti, jolla paljon enemmän ylipainoa kuin minulla.

Ja nuorena olin todella hoikka teini.

No, tämän sukulaisnaisen kanssa tuli puhe jonka hän aloitti:

- Olen jumankauta anorektikko kuulemma, näytin teininä niin (en ollut syömishäiriönen) veen rumalta laihuuden takia, että kaikki kauhistelivat minun painoani.

Tämä siitäkin huolimatta, että kys ihminen haukkui teininä painoani - moni mies ihaili, mutta se on mennyttä.

Mutta ruma olin laihan teininä, kuulemma kaikki ja siis aivan kaikki haukkuivat painoani.

No, teini-ikä ja nuori aikuisuus on ohi, tänään olen äiti ja mitä 90 kg/168 cm.

Ja olen ihan varmasti syömishäitiöinen, kun olen ollut alle viikon dieetillä, jotta nesteet poistuvat ja voi sen jälkeen tiputtaa vähän, kunnes normipaino.

No, haukkui tuo muutenkin mutta vieläkin ihan outo olo???

Siis suuttui ensin laihdutuksesta (jotenkin räjähti, en ole todellakaan anorektikkoa nähnytkään näillä mitoilla vielä) ja haukkui lopulta muutenkin.

Kyseinen nainen oli niitä harvoja, jotka aikoinaan hoikkana ollessaan haukkui minua painostani - voiko joku oikeasti olla noin kateellinen???

Huoh, ehkä oisi vaan pitänyt olla puhumatta koko dieetistä sanaakaan/antaa muiden uskoa ettei se edisty mitenkään.

Mutta että aikuinen, minua paljon vanhempi nainen reagoi noin?

Siksikö että on lihava, jos oisi oikeasti huolissaan (mitä ei ole) ei asiaa kyllä olisi kukaan ottanut puheeksi räjähtämällä täysin.

Vai eikö hahmota, että on minulla varaa tiputtaa, että ei tässä ihan missään ihanne painossa olla vaikka itse on paljon tanakampi?

Huoh, en jaksa ja johonkin pakko avautua.

Mielipiteitä, miten reagoisitte?
On sulla melkoinen urakka laihduttamisen suhteen jos ihanne olisi pituus miinus 100 niin sinne 62 kg saat tehdä todella lujasti töitä. Ja ihan ensimmäisenä sulkea korvasi muiden puheilta sekä keskittyä ihan kokonaan laihduttamiseen ja siirtymiseen terveellisempään elämäntapaan.

Yhteistyössä