ei voi olla totta! ei millään!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miksi??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys-Rosalee:
rosalee on hauska, kun se muille kyllä lohduttaa, että elämä ei aina mene suunnitelmien mukaan, mutta itse se kyllä on niin varma, että hänen elämänstä menee.

Sanoin vain ap:lle että he eivät ole tuota raskautta suunnitelleet, joten ei kannata jäädä itseään soimaamaan jos abortin tekee. Kyllä omasta elämästään saa itse päättää.

Ja minä tiedän kyllä että me tehdään ne lapset, jotka tehdään, samaan syssyyn ja sit multa piuhat poikki, niin ei tarvitse miettiä enää. Jos tarkoitat tuolla naljailulla sitä keskustelua että itse päätän milloin lapsia teen.

Jos itselleni sattuisi vahinkoraskaus silloin kun se ei sovi elämäntilanteeseen, tekisin abortin.

rosalee se on niin varma, että hänen elämänsä menee kuten suunniteltu. reppana.

Sano nyt mikä tuossa nyt taas sitten meni väärin? Lyön vetoa ettet osaa perustella. Minä EN ole sanonut että elämäni menee aina suunnitelmien mukaan, mutta jokainen herran tähden on oman onnensa seppä ja elämänsä päättävä elin. Että sano mitä sellaista olen kirjoittanut mikä ei ole mahdollista toteuttaa?

Minusta kun tuossa lapsenhankkimisasiassa ei ole kyse vain siitä kuinka paljon lapsi kuluttaa. Meillä lapsi "maksaa" ansionmenetyksinä. Minusta pienen lapsen paikka on kotona ja kun olen kotona en ole töissä ja silloin en tienaa. Jos tiedätte mitä tarkoitan.
Ja ap... ymmärrän hyvin paniikkisi... minäkin olen ollut samankaltaisessa tilanteessa, että oli vauva tulossa ihan yllättäen.... minä pidin vauvani... en koskaan edes harkinnut aborttia, vaikka en aluksi niin mielissäni raskaudestani ollutkaan. Nyt vauva on jo 2 vuotias ja maailman ihanin. Ymmärrän kyllä jos joku toinen valitsee eri tavalla. Tee niin kuin sydämesi sanoo, se on minun neuvoni.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
itse en ymmärrä ajatusta, että ei ole vara pitää lasta. Eihän niihin varsinkaan ensimmäisinä vuosina mene rahaa juuri kuin vaippojen verran.
Enkä myöskään jaksa käsittää että äidit kaivattaa vauvojaan ulos kohdusta tuosta noin vain, niinku ne ois jotain elukoita, eikä täydellisiä, pieniä ihmisen alkuja, omia lapsia!
Ja huom, ei tarvi provosoitua, tämä oli minun henkilökohtainen mielipide!

Ekana vuonna vaippojen verran rahaa??? Etkö sä sit käytä lapsellas mitään vaatteita???Eikö se syö ruokaa ollenkaan???Missä se sit nukkuu???Entäs vaunut??? Kyllä meillä on mennyt ihan mukavasti rahaa :)

no äitiyspakkauksella lähettiin ensimmäisen lapsen kohdalla liikkeelle + sukulaiset toi vauvatuomisina vaatteita. Maitoon ei mene rahaa, jos vain imetys onnistuu, kiinteää ruokaa voi tehdä itse ja siihen nyt ei saa rahaa kulumaan millään.
vaunut ostettiin käytettynä, samoin turvakaukalo.
Käsittääkseni ap:llä oli ennestään lapsia, joten vaatteet ym. periytyy, jos ei pidä liian korkealla rimaa. Meilläkin useampi lapsi ja hyvin pärjätty, vaikka mies yksin töissä.

muista että sun pitää olla 100% varma siitä mitä teet jos sen abortin teet. Ja sen pitää olla sun mielipide ei miehes tai kaveries vaan ihan sun ikioma, muuten se asia jää vaivaamaan sua koko sun loppu elämäksesi.

Voih kun mä saisin jonkun ei toivotun lapsen..Mä niin tahtoisin..Mut on kielletty tekemästä.. :'( On se niin väärin miten nää asiat menee.Toiset saa vaikkei haluais,toiset vaikkei ansaitsis..Ja toiset taas syystä tai toisesta ei vaikka kuinka toivoisi ja haluaisi..

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
muista että sun pitää olla 100% varma siitä mitä teet jos sen abortin teet. Ja sen pitää olla sun mielipide ei miehes tai kaveries vaan ihan sun ikioma, muuten se asia jää vaivaamaan sua koko sun loppu elämäksesi.

en meinaa edes puhua tästä kavereilleni, koska minä sen päätöksen loppujen lopuksi kuitenkin teen. ja tiedän että osa heistä eivät tule ymmärtämään minua jos teen abortin.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Voih kun mä saisin jonkun ei toivotun lapsen..Mä niin tahtoisin..Mut on kielletty tekemästä.. :'( On se niin väärin miten nää asiat menee.Toiset saa vaikkei haluais,toiset vaikkei ansaitsis..Ja toiset taas syystä tai toisesta ei vaikka kuinka toivoisi ja haluaisi..

tämä mua ainakin raivostuttaa: "Toiset saa vaikka ei haluais, toiset vaikka ei antsaitsis.."
mistä tiedät että en halua, kun en sitä itsekään vielä tiedä.
mä pureskelen asiaa, ja teen sitten kuten itse parhaammaksi nään.
sehän tässä shokki olikin, koska käytän pillreitä jo toista vuotta ja säännöllisesti. ja nyt olen sitten raskaana, ja pääni on täydellisesti jumissa ja shokissa.

Eli ketkä ei ansaitsis lapsia? Oletko varma että sinä ansaitset?

Alkuperäinen kirjoittaja Elsi:

Tarkoitan äitejä jotka juovat/käyttävät huumeita raskausajan..Jättävät pienen lapsn yksn kotiin,kun on päästävä baariin..Musta nämä ei ansaitse lapsia..Olen aika varma että minä ansaitsen..

Alkuperäinen kirjoittaja miksi??:

tämä mua ainakin raivostuttaa: "Toiset saa vaikka ei haluais, toiset vaikka ei antsaitsis.."
mistä tiedät että en halua, kun en sitä itsekään vielä tiedä.
mä pureskelen asiaa, ja teen sitten kuten itse parhaammaksi nään.
sehän tässä shokki olikin, koska käytän pillreitä jo toista vuotta ja säännöllisesti. ja nyt olen sitten raskaana, ja pääni on täydellisesti jumissa ja shokissa.

Anteeksi,ymmärsin ehkä väärin tuon viimeisen lauseen aloitusessasi :ashamed: Ja tuo mitä kirjoitin tekstissäni,en tarkoittanut henk.koht sinulle..Tul vaan sun aloituksesta mieleen..

Alkuperäinen kirjoittaja Elsi:

Tarkoitan äitejä jotka juovat/käyttävät huumeita raskausajan..Jättävät pienen lapsn yksn kotiin,kun on päästävä baariin..Musta nämä ei ansaitse lapsia..Olen aika varma että minä ansaitsen..

^Peesi
Esim. se espoon tappaja-mutsi ei ehkä olisi ansainnut niitä lapsia...

nämä ovat ajatuksia mitkä haluan kirjoittaa ylös, näihin ei ole pakko vastata.

me olemme saaneet kaksi upeaa lasta.
kolmas olisi saanut odottaa hämärään tulevaisuuteen.
meillä ei mene nyt hyvin, suhde on kyllä hyvä ja rakastamme kaikki toisiamme täysillä.
minkä takia tämä raskaus nyt tuli, ja juuri nyt kun kaikilla muilla saroilla elämä ei ole hymyillyt.
mitä jos tämä raskaus ja tulevaisuus vaan onkin elämän keljuilua ja tilanen vaan pahenee.
mitä jos tämä uusi elämä onkin se mikä nostaa meidät täältä suosta ylös?
mistä mä tiedän mikä on oikea päätös. jos teen abortin, niin mistä tiedän että tein oikein meille. jos pidämme lapsen, niin mistä tiedän että me tulemme toimeen ja me pärjäämme?
mistä tiedän että kummin päin teen, niin se ei harmita.
miksi tulit nyt? miksi tuli juuri nyt kun itken muutenkin. miksi tuli juuri nyt??
mä en tiedä mitä ajatella, mä en voi tästä puhua muille kuin miehelleni.
meillä oli muita suunnitelmia mihin kolmas lapsi ei olsii vielä mahtunut kuvaan. kesä ja muut ruumiilliset jutu.
mä inhoan olla raskaana, mä inhoan kaikkea raskaudessa. mä en pidä vauva-ajasta.
mä rakastan lapsia, mutta rakastanko mä niinkin paljon että tekisimme nyt tämän kolmannen.
mitä suku ajattelee kun kuulee että tähän tilanteeseen?
miksi vaikka ehkäisy on enenkin toiminut tähän asti?
miksi juuri nyt kun paskaa vain sataa meille?
monta miksi kysymystä joihin en saa vastausta..

Alkuperäinen kirjoittaja rv36:
Minusta kannattaa myös ottaa rauhallisesti eikä tehdä hätiköityjä päätöksiä, joita sitten ehkä katuu perästäpäin. Sitä en usko, että vauvan pitämistä kadut, mutta aborttia voitkin katua...

Tähän peesi. Meidän kolmonen on yllärivauva, ehkä jopa vahingoksikin voi kutsua. Ensimmäinen ajatus oli, että teen abortin. Mutta ONNEKSI joku sai minut luopumaan siitä. Juuri noin minäkin silloin ajattelin, aborttia olisin taatusti katunut joka ikinen päivä, mutta lasta en ole katunut hetkeäkään. Nyt tuosta on jo kuusi vuotta ja edelleen välillä oikein säikähdän niitä ajatuksia mitä silloin oli ja olen äärimmäinen onnellinen siitä, että annoin tuon ihanan lapsen syntyä.

Ap:lle voimia päädytpä sitten mihin ratkaisuun hyvänsä. :hug:

kysyit tuossa ikaisemmin että onko joku perunut abortin..MINÄ olen..olin jo sairaalassa odottelin lääkäri tuloa jo..minun onneksi (jälkikäteen ajatellen) lääkäri ajat olivat tunnin myöhässä siinä istuessani yhtä äkkiä tajusin että olen aivan väärässä paikassa ja "karkasin" kotiin. mies oli todella helpottunut päätöksestäni koska oli itse miettinyt että haluaa sen lapsen mutta ei uskaltanut enää mulle siintä kertoa koska olimme alun perin päättänyt että ei enää lapsia meidän perheeseen..meillä on ennestään 4 lasta.mutta nyt ollaan jo komiasti ylipuolen välin ja mieskin kovasti "osallistuu" mun raskauteen.

eli kaiken kaikkiaan olen onnellinen päätöksestäni!! sinulle voimia teit sitten mitä tahansa.. kaikki järjestyy kyllä tavalla tai toisella

kysyit tuossa ikaisemmin että onko joku perunut abortin..MINÄ olen..olin jo sairaalassa odottelin lääkäri tuloa jo..minun onneksi (jälkikäteen ajatellen) lääkäri ajat olivat tunnin myöhässä siinä istuessani yhtä äkkiä tajusin että olen aivan väärässä paikassa ja "karkasin" kotiin. mies oli todella helpottunut päätöksestäni koska oli itse miettinyt että haluaa sen lapsen mutta ei uskaltanut enää mulle siintä kertoa koska olimme alun perin päättänyt että ei enää lapsia meidän perheeseen..meillä on ennestään 4 lasta.mutta nyt ollaan jo komiasti ylipuolen välin ja mieskin kovasti "osallistuu" mun raskauteen.

eli kaiken kaikkiaan olen onnellinen päätöksestäni!! sinulle voimia teit sitten mitä tahansa.. kaikki järjestyy kyllä tavalla tai toisella

mä jo mielessäni karkasin klinikalta..
mutta mies ei siitä tykkäis sitten yhtään.
mä haluan nähdä millä viikoilla mennään ensin.

Haluan kertoa tuoreen kokemuksen.

Tilanne oli juuri kuten apllä paitsi meillä oli 3lasta jo.Sitten outoa pahoinvointia, luulin että se johtui hormonaalisesta ehkäisystä, jonka olin aloittanut.Vauva oli 3kk. Varuiski tein testin-plussa!!!! Erittäin sekavia ajatuksia...Ei ole varaa muuttaa isompaan, ei juuri nyt, autokin kävisi pieneksi...Olin jo valmistautunut ajatukseen että kolmas lapsi olisi viimeinen, olin sterilisaatiojonossa...

Mieheni ei halunnut aborttia.Enkä sitten minäkään, kun olin tselleni rehellinen.

Aloin sopeutua ajatukseen, että varmaan vauvalla on joku suuri tehtävä, kun hän väen vängällä tulee kaikista varokeinoista huolimatta.Oli olemassa suurempi suunnitelma kuin omani-ja niin sen kuuluu olla.

Nyt meillä on sitten neljä lasta. Pikkuisten ikäero on 1v3kk. parvekkeella nukkuu suloinen suppusuu untaan.Hän on 2kk vanha. Olen niin onnellinen ja kiitollinen että hän on.Perheemme olisi ollut vajaa ilman häntä.

ap tuskin tarvitsee tällä hetkellä kommentteja "voiko lapsen mitata rahassa" mua oikeesti ärsyttää ihmiset jotka on heti valmiita polkemaan ihmiset jalkoihin kun täällä kerrotaan jostakin ikävämmästä asiasta..eikö se nyt ole jokaisen oma päätös mitä elämällään tekee..tuskin se on muitten elämästä pois vaikka ap päätyisi aborttiin..jokainen voisi mennä itseensä välillä ja miettiä onko järkevää puuttua jatkuvasti toisten asioihin varsinkin kun ei kyseistä ihmistä edes tunne..

Alkuperäinen kirjoittaja hermo menee:
ap tuskin tarvitsee tällä hetkellä kommentteja "voiko lapsen mitata rahassa" mua oikeesti ärsyttää ihmiset jotka on heti valmiita polkemaan ihmiset jalkoihin kun täällä kerrotaan jostakin ikävämmästä asiasta..eikö se nyt ole jokaisen oma päätös mitä elämällään tekee..tuskin se on muitten elämästä pois vaikka ap päätyisi aborttiin..jokainen voisi mennä itseensä välillä ja miettiä onko järkevää puuttua jatkuvasti toisten asioihin varsinkin kun ei kyseistä ihmistä edes tunne..

Onhan se ihan kirjaimellisesti sen vauvan elämästä pois.

Alkuperäinen kirjoittaja hermo menee:

Tarttee, koska itse sanoo aloitusviestissään, ettei halua tehdä aborttia. Musta on aika erikoista, että tietyt mielipiteet saa sanoa, mutta tiettyjä ei.

Voi juku sentäs....paha tilanne, mut jos kolmatta olette ajatelleet, niin en ymmärrä tuota sun ajatusmaailmaa....mites sitte ois muka varaa jos ei sit nyt ja muutenkin............
Miten joku voi tehdä abortin ja silti toivoo kolmatta mut myöhemmin....hirveetä

Ei voi lapsen arvoa mitata rahassa!!Kaikki tuttuni ja ystäväni jotka ovat tehneet abortin,katuvat ja surevat sitä nyt jälkeenpäin. Minut itseni jätettiin kylmästi kun varmistu että odotan lasta ja mies vaati aborttia.Vaikka se olikin minulle shokki,ajattelin että pidän tämän lapsen,pienen aarteeni vaikka tapahtuisi mitä.Menkööt itsekkäät miehen ketaleet,työ,kaikki.Niinpä jäin yksin odottamaan pientä aarrettani,ja olen nyt hänestä ikionnellinen!Sehän pitäisi jo kaikkien tietää että satavarmaa ehkäisyä ei ole...joten aina pitää olla valmis huolehtimaan siitä pienestä ihmisen alusta jonka tahtoen tai tahtomattaan saattaa alulle! Vai onko meillä oikeus saattaa alulle pieni uusi elämä ja sitten ottaa se myös pois!? EI MINUN MIELESTÄNI!

Yhteistyössä