Ei voi olla että viilin tekeminen on NÄIN helppoa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asdf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

asdf

Vieras
Mä täältä luin siitä että laittaa vaan teelusikallisen viiliä kulhon pohjalle, päälle maitoa ja kulho yöksi jääkaappiin.

Mä laitoin tuossa kuuden maissa ja nyt kokeilin sormenpäällä ja juu, kyllä se on jo selvästi muuttunut sellaiseksi viilimäiseksi, kiinteäksi!

Miksi ihmeessä ihmiset sitten ostaa viiliä kaupasta, ainakin enempää kuin sen yhden purkin... :D

Mä ajattelin että no kokeillaan, ei tää varmaan toimi mutta syön sitten maidon murojen kanssa aamulla... :D

Jugurttia olen joskus tehnyt itse mutta se on paljon hankalampaa, pitää olla oikea lämpötila ja muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja viili:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Se ei taida pelata samalla tavalla niissä makuviileissä jokka meilläkin menee

Voi tehdä makuviilistäkin. Ehkei tule yhtä makeaa, mutta eikös se ole vaan hyvä asia lasten tereydelle!!

No nuo lapset nyt ei ole terveydestään kiinnostuneita vaan siitä miltä se ruoka maistuu.

Alkuperäinen kirjoittaja fjd:
täytyykö viilin olla rasvatonta tms??

Montakohan päivää säilyy?? Ihan jääkaappiinko laitetaan?? jogurttihan laitetaan huoneenlämpöön

Ihan mitä vaan viiliä. Maitoa niinkuin nyt täyttäisit sen murokupin tai viilipurkin.

Luulin kyl että huoneenlämmössä yön yli, sitten jääkaappiin jos ei heti syö.

Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Paljonko maitoa laitetaan?
Mä vaan laitoin tolleen... lautasellisen. Ja teelusikallisen viiliä pohjalle.

Ja mulla nyt sattui olemaan punaista viiliä ja punaista maitoa.

En tiedä kuinka kauan säilyy, mutta voihan sitä aina tehdä lisää. Eiköhän tuon siemenen voi ottaa tuosta itse tehdystäkin viilistä.

Voi tehdä makuviilistäkin. Ehkei tule yhtä makeaa, mutta eikös se ole vaan hyvä asia lasten tereydelle!!

No nuo lapset nyt ei ole terveydestään kiinnostuneita vaan siitä miltä se ruoka maistuu.

Tietty. Mut vanhemman pitäis olla. Ota joskus selvää, miten paljon noissa on sokeria...

Tietty. Mut vanhemman pitäis olla. Ota joskus selvää, miten paljon noissa on sokeria...

Eipä nuo vielä ole pilalle menneet, syövät ihan normaalia ruokaa ja ennemmin ovat ali kuin ylipainoisia ja hampaat on kunnossa. En viitti joka asiasta nipottaa, antaa niiden nipottaa joilla on siihen viitteliäisyyttä. Ja meillä on myös karkkipäivä ja karkkia ovat saaneet ihan pienestä. Ja mitähän vielä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :

Eipä nuo vielä ole pilalle menneet, syövät ihan normaalia ruokaa ja ennemmin ovat ali kuin ylipainoisia ja hampaat on kunnossa. En viitti joka asiasta nipottaa, antaa niiden nipottaa joilla on siihen viitteliäisyyttä. Ja meillä on myös karkkipäivä ja karkkia ovat saaneet ihan pienestä. Ja mitähän vielä...

Ai juu, ei tarvi ottaa selvää, olen sen verran paljon lukenut ravitsemusta että ei tarvi tuollaisia erikseen lähteä katselemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :

Ai juu, ei tarvi ottaa selvää, olen sen verran paljon lukenut ravitsemusta että ei tarvi tuollaisia erikseen lähteä katselemaan.

makuviilit on sontaa. senkin olet lukenut?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Jugurttiakin voit tehdä ihan samalla tavalla :)
Toimiiko kylmänä ja jääkaapissa? Mun kokemuksen mukaan maito pitää lämmittää kädenlämpöiseksi ja seos jättää huoneenlämpöön hyvin peitettynä.

Minäki teen noin jogurtin. Maito lämmitetään niin kuumaksi, että sormen kestää käyttää siinä juuri ja juuri. Siihen Bulgarianjogurttia, sekoitus ja kansi päälle. Aamulla jogurtti on valmista kevyen sekoituksen jälkeen.

meillä kanssa äiti teki aina kotona viiliä, osti sitä punaista viiliä purkin tai pari ja laittoin kipan pohjalle niin että pohja peittyi ja päälle maitoa, huoneen lämmössä yönyli ja seuraavana aamuna oli viili valmista :)
ihania muistoja :)

No mutta tuotahan on kokeiltava. Mihinkähän tuo homma perustuu, niiku et miten se maito nyt sillei muuttuu?

Tuota jogurttia en kyllä kokeile :x Lämmitettyä maitoa huoneenlämpöön yön yli...

joo on se. lapsena samanlainen kokemus kui tehdä oma tee, lapsena sain kerran teepussin ulos ja oli melkoinen kokemus huomata kaverin kanssa että teetä saa niin helposti. mekin osaame.

Yhteistyössä