ei voi kuin ihmetellä noita taksikuskeja

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
tuota, mun lapseni kulki taksilla ( e-lapsi ) kouluun kaksi vuotta, eikä tullut mieleenkään alkaa valittaan siitä! Voi jumalauta miten joku jaksaa! Kyllä täällä kaupungissakin kuule lapset joutuu istuun taksissa jopa tunnin tai yli, tai siis jonkun lapsi joskus. Ei sille voi mitään ja olisit kiitollinen että taksi on olemassa!
Niin ja ainahan voi kuljettaa lapsen itse omalla autolla kouluun jos ei taksikyyti miellytä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Alkuperäinen kirjoittaja Aava-Maria:
Alkuperäinen kirjoittaja o:
Olen myös sitä mieltä että joku tietty aika pitäisi olla, koska auto hakee. Älytöntä että taksit tulee milloin sattuu.

Ihmettelen kyllä missä asutte, meillä taksi hakee aina suurinpiirtein samaan aikaan, tietenkin lukujärjestyksen mukaan siis. Tietenkin joskus voi olla vaikka 5min etuajassa tai joskus 10min myöhässä mutta ei sen enempää...

meillä kuski soitti jos tuli muutoksia ja niitähän tulee, esim joku ei tulekaan taksille vaikka taksi odottaa ( kuluu turhaa aikaa ) jne. Ei ne millään ainakaan täällä kaupungissa pysy aikataulussaan joka päivä. tai sitten voi tulla muita mutkia matkaan.

( ja jos jok ihmettelee miksi kaupungissa tarvii taksikyytiä, e-lapset siis, niin se johtuu siitä että e-lapsi voi saada paikan vaikka toiselta puolelta kaupunkia, ei siitä lähikoulusta )

Ok, sit ymmärränkin =).
Meidän kylällä kun taksi ajoi talvella pellolle (ilman lapsia, hiekoittamattoman tien takia) kuski järjesti samantien toisen auton tilalle ja kukaan ei edes myöhästynyt koulusta =)

Mitäs jos jollekin toiselle perheelle, tai jopa useammalle kuin yhdelle perheelle, tuo reitin muuttaminen päinvastaiseksi sinun lapsesi tähden tuottaa ylitsepääsemättömiä ongelmia? Sillä ei ilmeisesti ole mitään merkitystä?

Alkuperäinen kirjoittaja o:
Olen myös sitä mieltä että joku tietty aika pitäisi olla, koska auto hakee. Älytöntä että taksit tulee milloin sattuu.

Ihmettelen kyllä missä asutte, meillä taksi hakee aina suurinpiirtein samaan aikaan, tietenkin lukujärjestyksen mukaan siis. Tietenkin joskus voi olla vaikka 5min etuajassa tai joskus 10min myöhässä mutta ei sen enempää...

Ei me tarvita koulukyytiä, mutta ap:n tarinassa tuntui että taksit tulivat mihin aikaan vaan.

No mun ja pikkusiskoni ja -veljeni koulumatka oli semmoinen, että ensin kuljettiin 2,8km jalkaisin "isoa tietä" pitkin (rajoitus 80km/h) ja sitten taksi haki kaupan edestä, josta matkattiin 6,5km taksilla koululle. Takaisinpäin tullessa yhdeltä pääsi taas tälle kaupalle, josta sitten käveltiin kotio, mutta jos koulu loppui kahdelta tai kolmelta, meidän piti mennä bussilla 4km ja sieltä sitten käveltiin kotiin n. 5,5km. Ja siis joka päivä, autuutta oli kun mummu tai vaari haki pysäkiltä ja pääsi autolla kotiin..! :xmas:

Ja tää oli tossa 1997-2006. Eikä meillä ollut mitään asiaa vastaan, me oltiin totuttu kulkemaan sitä reittiä, koska meidät oli siihen pienestä opetettu... :whistle:

muoks. Siis mun kohdalla noi vuosiluvut. Pikkuveikka lopetti keväällä peruskoulun. =)

2.5h taksikyyti on mielestäni kohtuuton ihan jokaiselle lapselle, ja erityislapsille erityisesti. Kummityttöni perhe muutti maalle, ja pieni kunta ei ollut valmis hankkimaan tämän vaatimaa erityisohjausta omalla kustannuksellaan, niin tyttö kuskataan päivittäin läheiseen kaupunkiin kouluun, matkaa tulee parikymmentä kilometriä/suunta. Tytön äiti hoiti kyyditykset alkuun ihan itse ja omalla kustannuksellaan.

ja se joka ihan pokkana väitti, että kannattaa muutta kaupunkiin, ei voi olla ihan tosissaan. Vaikka itse olen henkeen ja vereen kaupunkilainen, niin silti minusta lapselle parempi paikka kasvaa on maaseutu kuin betonilähiö.

Ja totta hitossa jokainen meistä haluaa omalle lapselleen parasta kohtelua, joten mitä ihmeen haittaa siitä on jos edes kysyy kuljetuksen uudelleenjärjestämistä, kun tässä tapauksessa matka ja vaiva ei ole mitenkään kohtuuton. Erityslapsen kanssa kun se tunnin yöuni lisää vanhemmalle voi olla paljon. Hyvin huomaa että isolla osalla vastaajista ei ole hajuakaan millaisia haasteita e-lapsen kanssa tulee vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Misskitty:
No mun ja pikkusiskoni ja -veljeni koulumatka oli semmoinen, että ensin kuljettiin 2,8km jalkaisin "isoa tietä" pitkin (rajoitus 80km/h) ja sitten taksi haki kaupan edestä, josta matkattiin 6,5km taksilla koululle. Takaisinpäin tullessa yhdeltä pääsi taas tälle kaupalle, josta sitten käveltiin kotio, mutta jos koulu loppui kahdelta tai kolmelta, meidän piti mennä bussilla 4km ja sieltä sitten käveltiin kotiin n. 5,5km. Ja siis joka päivä, autuutta oli kun mummu tai vaari haki pysäkiltä ja pääsi autolla kotiin..! :xmas:

Ja tää oli tossa 1997-2006. Eikä meillä ollut mitään asiaa vastaan, me oltiin totuttu kulkemaan sitä reittiä, koska meidät oli siihen pienestä opetettu... :whistle:

muoks. Siis mun kohdalla noi vuosiluvut. Pikkuveikka lopetti keväällä peruskoulun. =)

No huhhuh :(

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
:xmas: Oletteko nyt tosiaankin sitä mieltä, että ap: n ei olisi saanut edes kysyä taksikuskilta, että josko reitin voisi ajaa toisinpäin? :o

En minä ainakaan. Tottakai saa ja kannattaakin kysyä, mutta ei voi olettaa/vaatia, että asiat aina muuttuvat omaksi parhaaksi. (yleistys, ei vält. juuri tämä keissi).

:xmas: Oletteko nyt tosiaankin sitä mieltä, että ap: n ei olisi saanut edes kysyä taksikuskilta, että josko reitin voisi ajaa toisinpäin? :o

Tietysti voi kysyä, mutta minusta olisi pitänyt kysyä myös muiden reitiltä taksiin tulevien koululaisten vanhempien suhtautumista asiaan. Se reitin muutos yhden osalta kun vaikuttaa niihin muihinkin perheisiin. Jos muutos kaikille ok, niin eihän siinä silloin mitään ongelmaa ole.

Erityislapset erikseen, mutta olen sitä mieltä, että kyllä ne lapset oppii kulkemaan ja pärjää ja odottaa kiltisti sitä kuskia, jos siitä tehdään mieleistä! Jos äiti karjuu pää punaisena kuskille tai lasten kuullen haukkuu koko taksijärjestelmää vaikka naapurin Reijolle, lapsikin alkaa vieroksuun koko ajatusta koulukyydeistä. :|

Hyvä huomio! Täällä paasataan, että kun on joku reitin laskenut niin siihen pitää ehdottomasti tyytyä. Tietysti sitä SAA ja PITÄÄ kysyä, että josko muutokset sopisivat. Kyse on kuiteikin palvelusta, joka ei toimi. Ei koulukyyti voi tulla joka aamu eri aikaan!

Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
no sorry vaan kun pidän lapseni ja itseni puolia, mikä ei lie teiltä pois.

No sehän on hyvä vaan että pidät ja hyvä vaan jos saat asian sovittua kuskien kanssa teille parhaalla mahdollisella tavalla. Täällä kuitenkin voi varmasti odottaa saavansa monenlaisia, omistakin näkemyksistään poikkeavia mielipiteitä. Borkku ja minä vaan ehkä tässä ajatellaan, että kuskit ei nyt varmaan kiusaamismielessä hae teidän lasta aikaisin vaan tekevät vaan työtään, suurin osa varmaan niin kuin parhaiten sen osaavat. :)
kyllä mä tiedän, ettei ne kiusata halua, mutta vielä kerran sanon, että käytöstavat kuskeillekin, sillä että sanoo vittua yms. ei ainakaan mua saa myötä mieliseksi asialle

Peesiä tähän. Ne taksikuskit on ASIAKASPALVELUtyössä, ja siinä työssä ei kiroilla asiakkaille koskaan! Ja tässä tapauksessa kun kyse on 500 metristä kuskille, niin asian ei pitäisi olla ylivoimainen, niin kuin se ilmeisesti olekaan, kuskihan lupasi kiertää niin päin, että tulee teille vasta 08.15.
Hyvä!

Alkuperäinen kirjoittaja nooo:

Tietysti voi kysyä, mutta minusta olisi pitänyt kysyä myös muiden reitiltä taksiin tulevien koululaisten vanhempien suhtautumista asiaan. Se reitin muutos yhden osalta kun vaikuttaa niihin muihinkin perheisiin. Jos muutos kaikille ok, niin eihän siinä silloin mitään ongelmaa ole.

Just näin. Koulutaksissa kulkee useampien perheiden lapset.

Kuskin kielenkäyttöä en tietenkään hyväksy, kyllä ne asiat pitää osata fiksusti selvitellä ilman kirosanoja.

Mun veli kuskas yhessä vaiheessa myös koululaisia, ja ainakin heistä yksi oli erityislapsi. Veli vei lapsen kotiin, jossa ei sitten ollut vanhemmat kotona. Samantien kun taksi pysähtyi pihaan, lähti lapsi juoksemaan pitkin pihoja veli perässään ja vanhempia ei missään. Loppujen lopuksi lapsi meni leikkimökkiin, eikä suostunut tulemaan ulos, joten veljeni istui mökin ulkopuolella niin kauan ennen kuin nämä loistovanhemmat tulivat kotiin. Että usko vaan, ne taksikuskit joutuvat joustamaan ihan tarpeeksi paljon muutenkin.

Meillä istuu lapset melkein puoltoistatuntia iltapäivisin taksissa kun taksi kiertää kaikki pikkutiet lapsia
kotiinkuljettaen.Eipä oo kivaa kun muksut tulee puolneljältä kotia ja huom.koulumatkaa on linnunreittiä 11 km.Nyt ostettiin skootteri vanhemmalle pojalle että pääsee kotia 15min.

Miten ihmeessä sen taksikuskin pitäisi toimia, kun jokikinen mamma on vaatimassa mussukkaa ajoissa kotiin? Jestas, en yhtää ihmettele että taksikuskeilla menee näihin mammoihin hermot..

Tuliko viestin alkuunlaittajalla mieleen, et joku todennäköisesti on päättänyt missä järjestyksessä lapset haetaan kyytiin? On mahdollista, että muutoksia on tehty listoihin, mutta uudet listat ei ole päätynyt tämän vittupää-taksikuskin autoon/tietoon, jolloin hän on lähtenyt liikkeelle hänellä olleiden ohjeiden mukaan ja ensimmäisessä paikassa tulee lunta tupaa.. Voin kertoo kokemuksella, et ei se aina ole herkkua. Ja jos sieltänyt on kirosana päässyt aikuisen kuullen, ni herranjestas; ihmisiä mekin vain ollaan. Suoraan sanottuna en muista ainootakaan koululaista jolle olisin sanonut muuta, ku huomenta/moi ja ole hyvä. Täällä päin koulukyydin tosiaanki saa vaan kehitysvammaset lapset eikä ne kyllä juuri kuskeille juttele.
Voi tietysti olla mahdollista, että tämä vittupää-taksikuski ei ole asiakaspalvelun eliittiä, mutta on aina muistettava, että jos kuskeja on enempi kuin yksi ja varsinki, jos ajoille on erikseen oma järjestelijä, niin kuskeja on sillon harvemmin turha syytellä.. Soittaa voit sille kuskille/järjestelijälle, joka on muuttanut reittiä ja varmistaa, että onhan kaikilla kuskeilla tieto ennen kuin lähdet kuskista nurisemaan täällä.

Jos kuski on yksityinen eli ei kuulu ulaan, hän suunnittelee reitit itse

Koulukuljetusreitit suunnittelee ko kunnan kuljetuskoordinaattori, EI KUSKI. Koordinaattori sitten kilpailuttaa reitit ja tarjousten perusteella valitsee kuskit. Kuskeilla ei ole mitään tekemistä reittien kanssa. Jos niihin muutosta haluaa pitää ottaa yhteyttä siihen toimintaelimeen joka asioita hoitaa.

Alkuperäinen kirjoittaja luna:
Mun veli kuskas yhessä vaiheessa myös koululaisia, ja ainakin heistä yksi oli erityislapsi. Veli vei lapsen kotiin, jossa ei sitten ollut vanhemmat kotona. Samantien kun taksi pysähtyi pihaan, lähti lapsi juoksemaan pitkin pihoja veli perässään ja vanhempia ei missään. Loppujen lopuksi lapsi meni leikkimökkiin, eikä suostunut tulemaan ulos, joten veljeni istui mökin ulkopuolella niin kauan ennen kuin nämä loistovanhemmat tulivat kotiin. Että usko vaan, ne taksikuskit joutuvat joustamaan ihan tarpeeksi paljon muutenkin.

Että kun sun veljes on joutunu tekee tollasta, niin tässä ap:n tapauksessa 500 metrin ajo lisää olisi aivan liikaa vaadittu taksikuskilta? :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos kuski on yksityinen eli ei kuulu ulaan, hän suunnittelee reitit itse

Koulukuljetusreitit suunnittelee ko kunnan kuljetuskoordinaattori, EI KUSKI. Koordinaattori sitten kilpailuttaa reitit ja tarjousten perusteella valitsee kuskit. Kuskeilla ei ole mitään tekemistä reittien kanssa. Jos niihin muutosta haluaa pitää ottaa yhteyttä siihen toimintaelimeen joka asioita hoitaa.

Toki autot kilpautetaan, mutta ainakin isäni joka tämän kylän koululaisia kuljettaa, suunnittelee reittinsä ITSE!!Ei kaupunki tiedä kenen lasta pitää kyyditä ja mistä, kuskille siitä soitetaan ja sovitaan kuljetuksista. Juuri eilen isän kanssa tästä puhuttiin ,koska olen menossa itse ajamaan samoja koululaisia että nyt vasta on lopullinen järjestys selvä koska tietää kuka tulee kyytiin ja mistä, et sorge vaan =)

Ei se sen taksirengin syy ole jos kierros kestää 2,5 tuntia. Kuten yllä kerrotaan että jokin paperiviisas sen reitin on suunnitellut.
Ja jos 12 yhkiukkuryppyistä akkaa joka aamu haukkuu sitä kuskia niin haukkukaa se suunnittelija! Renkikin varmasti olisi kotona kaikki päivät veronmaksajien piikkiin ja kytääilis kellon kanssa ajoja.

nm. entinen renki, ei onneksi koulululaisia. Pelkästään kuskasin juoppoja öisin...

Hei te kaikki narisijat, joiden mielestä ap ei olisi saanut vaatia muutosta reittiin. Oon tosi pahoillani jos teidän lapset on joutuneet istumaan kolme tuntia taksissa joka päivä, mutta ap teki ihan oikein, kun pyysi reitin kääntämistä. Kolme tuntia taksissa istumista päivittäin on liikaa pienelle lapselle. Ja hienoa, että se pyyntö näyttää myös toteutuvan, ja taksikuskit sen suostuvat niin ajamaan. Eli tsemppiä ap:n lapselle koulutaipaleelle! :) Teit ihan kun pyysit vaihtamaan reittiä, siitä yhdestä kuskista on turha välittää. Jokaiseen asiakaspalveluammattiin näyttää riittävän noita pällejä tapauksia, jotka eivät tiedä miten asiakkaan kanssa kommunikoidaan.

Toivottavasti saat jäjestettyä lapselle paremmat hakuajat. Erityislapsen kanssa noihin aamutoimiin voi kulua helposti muutama tunti enemmän kuin tavallisen lapsen kanssa ja on se sitten aikas epäinhimillistä lapselle joutua herämään joka aamu aamuyöllä,koska aamutoimien ja taksireitin vuoksi aamuun kuluu vaikka neljä tuntia. Lapsihan on ihan poikki jo kouluun päästessään.

Ja taksikuski on asiakaspalvelutyössä! Hän ei manaile v*ttua asiakkaalle, vaikka kuinka ottaisi päähän!
pidä vain ap lapsesi puolta ja yritä löytää järkevä ratkaisu aamuihin. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja sinun lapsellasi on erityisoikeus kuljetukseen juuri silloin kun sinä haluat. Mitä jos reitillä onkin samalainen tapaus ja noutoaika ei sovi hänelle?
Asioissa on aina toinenkin puoli, ilman viiittuilua.
ei ole, mutta reitti on järkevämpi, kun kuskit ajaa sen 500 metriä ylimääöräistä, mikä on kellon ajassa muutama minuutti

Pakko kommentoida, että 500metriä ajaa muutamassa sekunnissa, ei siihen minuutteja mene :D
ahaa... Lasketaanpas... Muutama sekunti=vaikka viis sekuntia. Niin kilometrissä menisi silloin 10 sekuntia... Kuudessa kilometrissä minuutti? Ei kuulosta realistiselta...

Yhteistyössä