V
vieras
Vieras
meillä on niin ihana kuski että hakee lapsemme ihan erikseen ettei heidän tarvi tuntia istua taxissa
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:no sorry vaan kun pidän lapseni ja itseni puolia, mikä ei lie teiltä pois.
no eikö silti voi asiallisesti neuvotella, ei kai tarvii alkaa vituttelemaan.. toki on hankalla varmaan, ja hankalia vanhempia, mutta mä kyllä yritin ihan asiallisesti neuvotella asiastaAlkuperäinen kirjoittaja BKM:Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:Ihan ensimmäisenä luin alotuksen.
Mä ymmärrän myös oikein hyvin kuskeja jotka joutuvat kuuntelemaan uskomattoman paljon mäkätystä noiden kyytien osalta just vanhemmilta ku niitäkin on joille mikään ei sovi, tai sopii jos tehdään juuri heidät tahtonsa mukaan.
Se että teillä on navettahommia aamusta ei tosin ole sen taksikuskin vika kuitenka.
Enkä taaskaan vittuile vaan näen asian näin ulkopuolisena.
Mä peesaisin hiukan tätä. Ymmärrän että ap:sta tuntuu hankalalta, mutta aika monen muunkin lapsi varmaan tarvitsee apua aamutoimissaan, ei ehkä niin paljon kuin ap:n mutta kuitenkin. Seurustelin joskus taksikuskin kanssa, ja hänkin oli kyllä ihan epätoivoissaan noiden koulukyytien suhteen, kun joka vanhemmalla oli omat vaatimuksensa/toiveensa ja kaikkia oli luonnollisesti mahdotonta täyttää. Kenen lapsi ei voinut seisoa tien varressa odottamassa, kenet olisi pitänyt hakea ekana vauvan hoidon/hevosten/vanhempien työhöh lähdön takia, joku ehdottomasti tuoda ekana, joku taas viimeisenä jne.
Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:no eikö silti voi asiallisesti neuvotella, ei kai tarvii alkaa vituttelemaan.. toki on hankalla varmaan, ja hankalia vanhempia, mutta mä kyllä yritin ihan asiallisesti neuvotella asiastaAlkuperäinen kirjoittaja BKM:Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:Ihan ensimmäisenä luin alotuksen.
Mä ymmärrän myös oikein hyvin kuskeja jotka joutuvat kuuntelemaan uskomattoman paljon mäkätystä noiden kyytien osalta just vanhemmilta ku niitäkin on joille mikään ei sovi, tai sopii jos tehdään juuri heidät tahtonsa mukaan.
Se että teillä on navettahommia aamusta ei tosin ole sen taksikuskin vika kuitenka.
Mä peesaisin hiukan tätä. Ymmärrän että ap:sta tuntuu hankalalta, mutta aika monen muunkin lapsi varmaan tarvitsee apua aamutoimissaan, ei ehkä niin paljon kuin ap:n mutta kuitenkin. Seurustelin joskus taksikuskin kanssa, ja hänkin oli kyllä ihan epätoivoissaan noiden koulukyytien suhteen, kun joka vanhemmalla oli omat vaatimuksensa/toiveensa ja kaikkia oli luonnollisesti mahdotonta täyttää. Kenen lapsi ei voinut seisoa tien varressa odottamassa, kenet olisi pitänyt hakea ekana vauvan hoidon/hevosten/vanhempien työhöh lähdön takia, joku ehdottomasti tuoda ekana, joku taas viimeisenä jne.
kyllä mä tiedän, ettei ne kiusata halua, mutta vielä kerran sanon, että käytöstavat kuskeillekin, sillä että sanoo vittua yms. ei ainakaan mua saa myötä mieliseksi asialleAlkuperäinen kirjoittaja BKM:Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:no sorry vaan kun pidän lapseni ja itseni puolia, mikä ei lie teiltä pois.
No sehän on hyvä vaan että pidät ja hyvä vaan jos saat asian sovittua kuskien kanssa teille parhaalla mahdollisella tavalla. Täällä kuitenkin voi varmasti odottaa saavansa monenlaisia, omistakin näkemyksistään poikkeavia mielipiteitä. Borkku ja minä vaan ehkä tässä ajatellaan, että kuskit ei nyt varmaan kiusaamismielessä hae teidän lasta aikaisin vaan tekevät vaan työtään, suurin osa varmaan niin kuin parhaiten sen osaavat.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Ajatelkaapa taksikuskia: heille annetaan valmis reitti ja aikatulu. Ja sitten jokaisessa portinpielessä on aamulla joku vaihtamassa aikatauluja ja reittejä mieleisiksiin ja omaan aikatauluun sopivaksi. Ei se ole ihan helppoa sillä kuskillakaan varsinkin kun niitä on vaikka se kymmenen.
Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:mulle kun olis ihan sama, vaikka istus kaksi tuntia taksissa, mutta meillä on niin paljon erityistoimia aamulla, että on kohtuutonta, että joutuisin nousemaan neljältä sen takia, että taksilta säästyis puolen kilsan ajo. kyllä se viiden aamu nousukin on jo ihan tarpeeksiAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Kiva, että olet saanut neuvoteltua uuden hakuajan. Meillä myös erityislapsi ja taksi hakee 7.40, koulu alkaa 9.00
ja se että tuolla taksiasemalla ei se keskustelu ja informaatio kuskien välillä selvästikään kulje. on näty ennenki, mun yksi tyttö kulki taksissa kouluun ja mä itse maksoin siitä kyydistä kaks euroa meno ja kaks euroa paluu. ja se oli hankalaa kun osa kuskeista oli sitä mieltä, että ei siitä tarvii maksaa, koska he vierestä ajaa ja kyytiin mahtuu. ja osa oli sitä mieltä, että pitää maksaa. pyysin, että tekisivät sellaisen sopimuksen keskenään, joka sit kaikille kuskeille kävis vaan ei onnistunut. lopulta sitten päätin, että myös niille kuskeille maksetaan, jotka ei sitä rahaa suostuis ottamaan, ja aloin käymään kuukauksittain suorittamassa maksun taksiasemalle, en tiedä sitten miten jakoivat sen rahan keskenään. sit oli vielä sellaisia kuskeja, jotka oli sitä mieltä, että se raha pitää olla heti käteen, ettei riitä, että mulla on lista päivistä milloin tyttö menee ja tulee ja tarvittava raha taksi asemalle.Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:no eikö silti voi asiallisesti neuvotella, ei kai tarvii alkaa vituttelemaan.. toki on hankalla varmaan, ja hankalia vanhempia, mutta mä kyllä yritin ihan asiallisesti neuvotella asiastaAlkuperäinen kirjoittaja BKM:Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:Ihan ensimmäisenä luin alotuksen.
Joo kyllähän noissa kyydeissä varmasti neuvottelemisen varaa on. Ei niitä aina ihan loppun asti ole ajateltu, että miten päin on järkevämpi. Ja jollei kuskille tai muulle taholle vanhempien ehdotus käy, on heillä suu kieltäytyä.
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Ajatelkaapa taksikuskia: heille annetaan valmis reitti ja aikatulu. Ja sitten jokaisessa portinpielessä on aamulla joku vaihtamassa aikatauluja ja reittejä mieleisiksiin ja omaan aikatauluun sopivaksi. Ei se ole ihan helppoa sillä kuskillakaan varsinkin kun niitä on vaikka se kymmenen.
Niinpä.. :/ Toki sitä mielellään varmaan joustaa mahdollisuuksien mukaan, mutta eihän kuskin omasta työtilanteesta tiedä, jos vaikka sattuu olemaan sellainen isäntä että on tarkka noista kilometreistä tai taas isännällä kunnan kanssa tietty sopimus että miten ja millä kilometrimäärillä ne reitit ajetaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalie Hale:Ja jos kuskeja on monta niin ei se tieto kulje heidän välillään, välttämättä eivät näe toisiaan lainkaan tai sit lennosta kuskin vaihtuessa. Eli yhden kans sopiminen ei viel tee varmaks et kaikki muutkin kuskit tietää ap:n toiveesta.
Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:ei ole, mutta reitti on järkevämpi, kun kuskit ajaa sen 500 metriä ylimääöräistä, mikä on kellon ajassa muutama minuuttiAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Ja sinun lapsellasi on erityisoikeus kuljetukseen juuri silloin kun sinä haluat. Mitä jos reitillä onkin samalainen tapaus ja noutoaika ei sovi hänelle?
Asioissa on aina toinenkin puoli, ilman viiittuilua.
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:Alkuperäinen kirjoittaja Rosalie Hale:Ja jos kuskeja on monta niin ei se tieto kulje heidän välillään, välttämättä eivät näe toisiaan lainkaan tai sit lennosta kuskin vaihtuessa. Eli yhden kans sopiminen ei viel tee varmaks et kaikki muutkin kuskit tietää ap:n toiveesta.
Joo, niin se ainakin mun kokemuksen mukaan on, ei ne kuskit kaikki välttämättä koskaan näe toisiaan. Varsinkaan ne jotka aamupäivisin ajaa. Luulis siitä kyllä voivan jollain lailla tiedottaa, mutta käytännössä se meneen niin, että ei se tieto vaan kulje kun ei ole mitään aikaa milloin kaikki näkisivät toisiansa eikä kaikki vaan lue niitä lappuja taksikopin seinällä.
Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:kyse on kaikkiaan kymmenestä kuskista.Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:Sori, mutta pakko puuttua tähän;
"ei voi kun ihmetellä noita taksiKUSKEJA"..
Siis tässähän oli kyse kolmesta kuskista, joista YKSI ei sua miellyttänyt.
Ihmettelisit sitä yhtä kuskia, etkä kaikkia.
Sitäpaitsi, ne todella tekee vain työtänsä. Eikä se niiden vika ole, että SÄ joutuisit heräämään klo 4 sinne navettahommiin. (Siitähän tässä nyt oli kyse, eikä siitä että poika joutuu istumaan autossa pitkään..) Joku siellä autossa sen pitkän ajan istuu jokatapauksessa.
Alkuperäinen kirjoittaja o:Olen myös sitä mieltä että joku tietty aika pitäisi olla, koska auto hakee. Älytöntä että taksit tulee milloin sattuu.
Alkuperäinen kirjoittaja Aava-Maria:Alkuperäinen kirjoittaja o:Olen myös sitä mieltä että joku tietty aika pitäisi olla, koska auto hakee. Älytöntä että taksit tulee milloin sattuu.
Ihmettelen kyllä missä asutte, meillä taksi hakee aina suurinpiirtein samaan aikaan, tietenkin lukujärjestyksen mukaan siis. Tietenkin joskus voi olla vaikka 5min etuajassa tai joskus 10min myöhässä mutta ei sen enempää...