Ei voi käsittää vanhempia jotka ei anna ruokaa säännöllisesti lapsille!!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun pitäis valvottaa lasta aina tosi myöhään että saisin tungettua väkisin vielä sen viidennen aterian nassuun :D Useimmiten syödään siis 4 krt päivässä, joskus vain 3 jos ei aamupalaa ehditä, neiti kun ei halua aamupalaa heti herättyään vaan vasta parin tunnin päästä herättyään. Itse syön kuitenkin useimmiten aamupalan heti herättyäni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja r:
Alkuperäinen kirjoittaja niih:
Kivittäkää, meil ei oo säännöllisiä ruoka-aikoja. Lapsi 2v. Tänään joi aamulla pari mukia maitoa, päivällä muutaman maissinaksun ja näkkärin. Välipalaksi pullaa. Sitten muutama lasi maitoa ja iltapalaksi pullaa. Ei tosiaan syöny muuta. Ei suostunu syömään. Mulle on pääasia että tuo syö edes jotain eikä nälkään kuole.

En kivitä mutta ihmettelen suuresti. Miksi annoit syödä pelkkää pullaa ja juoda pelkkää maitoa? Olisit tarjonnut kunnon ruokaa, ja jos se ei kelpaa, niin sitten ei tipu pullaakaan.

Tuskin uhkailu ja kiristys ovat soveliaita tapoja opettaa lasta syömään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja r:
Alkuperäinen kirjoittaja niih:
Kivittäkää, meil ei oo säännöllisiä ruoka-aikoja. Lapsi 2v. Tänään joi aamulla pari mukia maitoa, päivällä muutaman maissinaksun ja näkkärin. Välipalaksi pullaa. Sitten muutama lasi maitoa ja iltapalaksi pullaa. Ei tosiaan syöny muuta. Ei suostunu syömään. Mulle on pääasia että tuo syö edes jotain eikä nälkään kuole.

En kivitä mutta ihmettelen suuresti. Miksi annoit syödä pelkkää pullaa ja juoda pelkkää maitoa? Olisit tarjonnut kunnon ruokaa, ja jos se ei kelpaa, niin sitten ei tipu pullaakaan.

Tuskin uhkailu ja kiristys ovat soveliaita tapoja opettaa lasta syömään.

Ei tarvitse uhkailla eikä kiristää, jättää vain pullat antamatta eikä tarjoa muuta kuin kunnollista ruokaa. Ei siitä tarvitse mitään numeroa tehdä.
 
Meillä ei kesäisin lapsiin uppoa lämmin ruoka. Yleensä ruokaisat salaatit sitten korvaa lämmintä.
Mutta nuo onkin jo niin isoja, että osaavat varmasti kertoa, jos haluavat lämmintä ruokaa.
Napostelua eivät 'harrasta'
 
Meillä syödään kyllä tuo 5 kertaa päivässä, mutta ei mulla ole koskaan ollut mitään kellonaikaa että joka päivä just samaan aikaan syödään. Tottakai lapsille pienempänä olen aika säännöllisesti tarjonnut ruokaa, mutta nyt ovat kaikki koululaisia ja osaavat kyllä kertoa itse oman nälkänsä. Töistä tullessani esim. kysyn lapsilta onko jo nälkä, jos on, alan heti laittaa ruokaa, jos ei, laitan vasta tunnin päästä. Välipalaa jokainen syö silloin kun sille tuntee tarvetta. jne.
 
Meillä syödään vaan 3 kertaa päivässä, sopii meille hyvin.

Aamupalaa meillä ei oo tavallaan ollenkaan, herätään aina n. puolelta päivin niin lounas on sitten 13.30.

Jotain pientä välipalaa otetaan siinä 17.00-18.00, jotain hedelmää ehkä tai jukurttia tms.

Illallinen on sitten n.22.00.

Tämä sopii meille hyvin, eikä kukaan ole vielä nälkään kuollut eikä ruoka-ajoista valittanutkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja r:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja r:
Alkuperäinen kirjoittaja niih:
Kivittäkää, meil ei oo säännöllisiä ruoka-aikoja. Lapsi 2v. Tänään joi aamulla pari mukia maitoa, päivällä muutaman maissinaksun ja näkkärin. Välipalaksi pullaa. Sitten muutama lasi maitoa ja iltapalaksi pullaa. Ei tosiaan syöny muuta. Ei suostunu syömään. Mulle on pääasia että tuo syö edes jotain eikä nälkään kuole.

En kivitä mutta ihmettelen suuresti. Miksi annoit syödä pelkkää pullaa ja juoda pelkkää maitoa? Olisit tarjonnut kunnon ruokaa, ja jos se ei kelpaa, niin sitten ei tipu pullaakaan.

Tuskin uhkailu ja kiristys ovat soveliaita tapoja opettaa lasta syömään.

Ei tarvitse uhkailla eikä kiristää, jättää vain pullat antamatta eikä tarjoa muuta kuin kunnollista ruokaa. Ei siitä tarvitse mitään numeroa tehdä.

No toki jos kukaan muukaan ei syönyt pullaa, mutta tuskin se pulla tehtiin ja tarjottiin vain lasta varten...? Tai mistä sitä nyt tietää. Mutta jos siis muut syövät pullaa niin kyllä lapsenkin pitää saada halutessaan.
 
Meillä ei ole. Tyttäreni tosin välillä kun pitää nostaa massaa syö seitsemästä kahdeksaan ateriaa päivässä (sisältää extra proteiinin). Mutta hän huolehtii silloin aika pitkälle itse siitä syömisestä. vauva saa sen määrän mitä kuuluukin muttei sekään kellon tarkkaa ole. keskimmäinen syö normaalisti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Meillä ei ole. Tyttäreni tosin välillä kun pitää nostaa massaa syö seitsemästä kahdeksaan ateriaa päivässä (sisältää extra proteiinin). Mutta hän huolehtii silloin aika pitkälle itse siitä syömisestä. vauva saa sen määrän mitä kuuluukin muttei sekään kellon tarkkaa ole. keskimmäinen syö normaalisti.

Mitä tytär harrastaa? *Utelias*
 
Mä vannon kanssa säänöllisten ruoka-aikojen nimeen ja siihen viiteen kertaan päivässä. Ainakin neljään. Huolestuttavana mä pidän sitä ettei syödä normaali ruokaa ja sitten napsitaan jotain pitkin päivää. Silloin niitä ruokailuja tulee helposti tosi monta pitkin päivää. Hampaiden, painonhallinnan ja kaiken vuoksi tosi huonoa. Usein ne pienet välipalat on epäterveellisiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Meillä ei ole. Tyttäreni tosin välillä kun pitää nostaa massaa syö seitsemästä kahdeksaan ateriaa päivässä (sisältää extra proteiinin). Mutta hän huolehtii silloin aika pitkälle itse siitä syömisestä. vauva saa sen määrän mitä kuuluukin muttei sekään kellon tarkkaa ole. keskimmäinen syö normaalisti.

Mitä tytär harrastaa? *Utelias*

Pääharrastus on kontaktinyrkkeily. Normaalistihan pitäisi painon nousta helpommin, mutta tyttö ei saa massaa muutakuin tuolla keinoin.
 

Yhteistyössä