Ei uutta omakotitaloa nyt taida rakennuttaa/rakentaa edes perähikiälle alle 260t, ellei raada itse niska limassa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KVL
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="femin";28911576]Ei se 130 000e ollut siis mikään tarkka hinta. En muista ihan tarkkaa, mutta alle 140 000e oli kaikkineen. Ja perheen isällä kyllä paljon kokemusta talonrakennuksesta ja materiaaleista.[/QUOTE]

Mikä talopaketti?

[QUOTE="jepjep";28911594]Niin mikä valmitalo nyt on maksanut alle 140ke? Et vastannut?

Ainiin..ethän sä varmaan muista juuri nyt nimeä ;)[/QUOTE]

Kyllä vaan muistan ja kuten aiemmin sanoinkin, niin nettisivuilta katsottuna näyttää isompaa hintaa kyseiselle talolle, mutta 100% varmasti tiedän, ettei se heille maksanut kuin alle 140 000e.

[QUOTE="femin";28911638]Kyllä vaan muistan ja kuten aiemmin sanoinkin, niin nettisivuilta katsottuna näyttää isompaa hintaa kyseiselle talolle, mutta 100% varmasti tiedän, ettei se heille maksanut kuin alle 140 000e.[/QUOTE]

MIljoonas kerta. MIKÄ TALO ON KYSEESSÄ?

[QUOTE="femin";28911638]Kyllä vaan muistan ja kuten aiemmin sanoinkin, niin nettisivuilta katsottuna näyttää isompaa hintaa kyseiselle talolle, mutta 100% varmasti tiedän, ettei se heille maksanut kuin alle 140 000e.[/QUOTE]

No mikäs talo se on?

Älä valehtele. Jäit kiinni. Meillä on älvsbytalo. Ne talot tuodaan valmiina tontille. Ne rakennetaan lähes kokonaan valmiiksi tehtaassa ja taloissa on kettiön kaapistotkin kiinni silloin, kun ne tontille tuodaan. Meilläkään ei ole älvarin kaappeja, mutta niistä ei saa minkäänlaista hyvitystä, vaikka et ottaisikaan niitä. Ne on pakko ottaa.

Älvsbytalossa et voi tehdä mitään itse siellä raksalla, sillä se talo tuodaan VALMIINA sinne tontille. Se ON JO rakennettu.

Lattiat, tapetit, takan yms voit laittaa itse. Niin mekin tehtiin. Hyvitystä saatiin yhteensä 1125 euroa.

No nyt höpötät :) Arvasin, että valehtelet!
Meillä on älvsbytalon malli Hongatar. Siellä raksalla ei voi talon puolesta tehdä yhtään mitään itse, sillä se talo tuodaan valmiiksi kasattuna sinne. Tiedän 100% varmasti, sillä olen tämän asian selvittänyt juurta jaksaen älvsbytalojen kanssa tammikuussa 2013. Meille tuotiin talo nyt heinäkuussa.
Talohan on ihan valmiiksi rakennettu, kun se tontille tuodaan ja siellä tosiaan on keittiön kaapistot ja kaikki paikoillaan. Halusit ne älvarin kaapit tai et, niin ne tulee paketin mukana. Voit jälkikäteen sitten itse kyllä vaihtaa kaapit, mutta hyvitystä et saa.

Se, mitä voit tehdä itse, on tapetointi, maalaus ja lattioiden laitto. Hyvitys näistä on ihan olematon.

Älä valehtele. Jäit kiinni. Meillä on älvsbytalo. Ne talot tuodaan valmiina tontille. Ne rakennetaan lähes kokonaan valmiiksi tehtaassa ja taloissa on kettiön kaapistotkin kiinni silloin, kun ne tontille tuodaan. Meilläkään ei ole älvarin kaappeja, mutta niistä ei saa minkäänlaista hyvitystä, vaikka et ottaisikaan niitä. Ne on pakko ottaa.

Älvsbytalossa et voi tehdä mitään itse siellä raksalla, sillä se talo tuodaan VALMIINA sinne tontille. Se ON JO rakennettu.

Lattiat, tapetit, takan yms voit laittaa itse. Niin mekin tehtiin. Hyvitystä saatiin yhteensä 1125 euroa.

Kyllä ovat itse tehneet enemmän, kuin vain lattian, takan ja tapetit. Perustuksetkin pitää talolle tehdä, ennenkuin sen voi pystyttää... ;)

Tiesitkö, että Älvsbytalot ovat kaukana laadukkaasta? Ne ovat niin huonoja taloja, että jaksan usein ihmetellä sitä, miten Suomessa niitä saa edes myydä ja pystyttää.

[QUOTE="Karita";28911667]No nyt höpötät :) Arvasin, että valehtelet!
Meillä on älvsbytalon malli Hongatar. Siellä raksalla ei voi talon puolesta tehdä yhtään mitään itse, sillä se talo tuodaan valmiiksi kasattuna sinne. Tiedän 100% varmasti, sillä olen tämän asian selvittänyt juurta jaksaen älvsbytalojen kanssa tammikuussa 2013. Meille tuotiin talo nyt heinäkuussa.
Talohan on ihan valmiiksi rakennettu, kun se tontille tuodaan ja siellä tosiaan on keittiön kaapistot ja kaikki paikoillaan. Halusit ne älvarin kaapit tai et, niin ne tulee paketin mukana. Voit jälkikäteen sitten itse kyllä vaihtaa kaapit, mutta hyvitystä et saa.

Se, mitä voit tehdä itse, on tapetointi, maalaus ja lattioiden laitto. Hyvitys näistä on ihan olematon.[/QUOTE]

En valehtele. :) Alle 140 000e maksoi heille kyseinen talo.

Yhden Älvsbytalon rakennuttaneena tiedän, että sitä hintaa ei saa alemmas. Se talo tulee kasattuna tontille ja ei yksinkertaisesti ole mitään, mitä voit tehdä itse. Pintoja voi itse väsäillä, mutta hyvitys on ihan olematon.

Ainiin, tiesitkö muuten, että älvarissa ei voi suurentaa ikkunoita? Lisätä niitä kyllä voi.

[QUOTE="Annica";28911690]Yhden Älvsbytalon rakennuttaneena tiedän, että sitä hintaa ei saa alemmas. Se talo tulee kasattuna tontille ja ei yksinkertaisesti ole mitään, mitä voit tehdä itse. Pintoja voi itse väsäillä, mutta hyvitys on ihan olematon.[/QUOTE]

Ei pidä paikkaansa. Hintaa saa alemmas tekemällä myös perustuksen itse. En muista tarkkaan mitä kaikkea ovat itse tehneet, mutta voin kysellä kun taas käydään kylässä.

[QUOTE="femin";28911708]Ei pidä paikkaansa. Hintaa saa alemmas tekemällä myös perustuksen itse. En muista tarkkaan mitä kaikkea ovat itse tehneet, mutta voin kysellä kun taas käydään kylässä.[/QUOTE]

Perustus tehdään AINA itse. Myös Älvsbytaloissa tehdään perustus itse. Se ei kuulu talopakettiin.

[QUOTE="femin";28911708]Ei pidä paikkaansa. Hintaa saa alemmas tekemällä myös perustuksen itse. En muista tarkkaan mitä kaikkea ovat itse tehneet, mutta voin kysellä kun taas käydään kylässä.[/QUOTE]

Se perustus KUULUU TEHDÄ ITSE!!! Ei se hintaan kuulu koskaan! Perustukset ja maatyöt tehdään aina itse omakustanteisesti!

[QUOTE="hanna";28911724]Perustus tehdään AINA itse. Myös Älvsbytaloissa tehdään perustus itse. Se ei kuulu talopakettiin.[/QUOTE]

Vitut tehdä aina itse. Meidänkin talopakettiin kuului liittymät ja perustus sekä kaikki maatyöt samaan hintaan. Ja talolle tuli hintaa n. 180 000 euroa. Joo, ja Oulun seudulla. On se tämä seutu ihmeellinen seutu ;)

Älvarin talopakettiin ei edes kuulu takka.... Kaikissa malleissa ei saa ikkunoita suurentaa ja meidän talomallissa ainoastaan olohuoneen ikkunoita oli mahdollisuus suurentaan.
Älvsbytaloilla ei saa tehdä perustuksia itse. Silloin lähtee rakennetakuu ja älvari ei vastaa mahdollisissa ongelmista, joita ilmenee pystytyksessä. Mikä on ihan ymmärrettävää!

[QUOTE="ccc";28911744]Vitut tehdä aina itse. Meidänkin talopakettiin kuului liittymät ja perustus sekä kaikki maatyöt samaan hintaan. Ja talolle tuli hintaa n. 180 000 euroa. Joo, ja Oulun seudulla. On se tämä seutu ihmeellinen seutu ;)[/QUOTE]

Huonokäytöksistä porukkaa siellä ainakin tuntuu asuvan. Häpeä, aikuinen ihminen.