Kun lukee noita muutamia ketjuja. Mutta on muita foorumeita missä keskustella.
Ja älä kysy mikä ketju. En vastaa.
Olisko sulla heittää millä foorumeilla käyt? Jos löytyis uusia paikkoi.Kun lukee noita muutamia ketjuja. Mutta on muita foorumeita missä keskustella.
Äitee opetti että jos sanoo Aan niin pitää myös sanoa se BeeKun lukee noita muutamia ketjuja. Mutta on muita foorumeita missä keskustella.
Mitä olikaan egosentrisyys? Joo jotkut ihmiset on omituisia kun ne lyö jonkun lukkoon ni sitten siitä muka tiedetään jo kaikki ja ei oo niin keskustelevaa se homma. Kun se nyt on vaan näin.Mitä muita foorumeita?
Eikös sellainen tietynlainen egosentrisyys keskusteluissa kuulu noiden parikymppisten keskustelutyyliin? En ole varma ikäluokasta. Huudellaan ja tiedetään asiat. Tosin silloin kyllä tiedetäänkin paljon, koska ollaan just valmistuttu lukiosta. Siitä ihminen vaan tyhmistyy
Juu, ja sellaisia sanoja, kuten tuo ruumiinosa tuosta takaa, josta jalat lähtee, menee modelle
Minä ainakin taannun 6v tasolleNäppäimistön ääressä aikuisesta tulee lapsi jälleen
Itsekeskeisyys.Mitä olikaan egosentrisyys? Joo jotkut ihmiset on omituisia kun ne lyö jonkun lukkoon ni sitten siitä muka tiedetään jo kaikki ja ei oo niin keskustelevaa se homma. Kun se nyt on vaan näin.
Joo vanhathan ne jääriä on ja monesti hermostuu jos on erimieltä kuin he. Eiks sekin oo just sitä itsekeskeskeisyyttä? Mut joo oli mullakin tota ja on vielläkin. Kuvittelin et kaikki tietää saman ku mä ja aaytelin et ne ajatukset on samat ni niistä ei tarvii keskustella ku kaikkihan jo tietää sen. Joo monestihan täällä tulkitaan että toinen on hermostunut vaikka on vaan erimieltä eli se onkin itte hermostunu ja tulkitsee sen. Mitenhän siitä tulkinnasta pääsis eroon?Itsekeskeisyys.
Ja tuota löytyy kaikista ikäluokista, turha kategorisoida vain parikymppisille.
Tulkinojahan nämä keskustelut ovat, kun ei kirjoitettu teksti anna sijaa kasvojen ilmeille ja äänen sävyille. Ja aika usein mennään metsään sitten niissä tulkinnoissa, joita heijastetaan oman itsensä mielentilojen, kokemuksien ja oman tietotason kautta.
Mitäs tykkäät pilvistä? Onko liian kuuma ja otatko biksuissa aurinkoa takapihalla? Leikkaatko nurmikon viileemällä?. Mikäs kauppa reissusta teki onnistuneen? Koska hallituksella alkaa loma? Mikä on sun lempi piza? Aah mäkin tykkään sinisestä. Eli jotain samaa mitäs mieltä turkoosin sinisestä? Mikä siitä koirsta tekee niin söpön kuinka vanha se on?No jutellaas sit neutraalisti ja aikuismaisesti, vaikka säästä.
Aurinko paistaa. Vähän on pilviäkin
Teen tänään pizzaa. Huomenna jotain muuta.
Kävin tänään kaupassa, jiihaa.
Meillä on hallitus ja eduskunta. Siellä ne istua nupottaa ennen lomia.
Mikä sun lempiväri, mulla on sininen. Nätti väri.
Meidän koira on söpö.
Luin naistenlehteä viikolla, siellä oli paljon kaikenlaisia asioita.
Kyllä sitä jääräpäisyyttä löytyy kaikista ikäluokista. En todellakaan lähtis osoittamaa sille jotain tiettyä ikäluokitusta. Mielialat ne kaikilla vaihtelee. Ja sitten on myös niitä, jotka haluavatkin vain provosoida ja ärsyttää, koska se on heistä hupia.Joo vanhathan ne jääriä on ja monesti hermostuu jos on erimieltä kuin he. Eiks sekin oo just sitä itsekeskeskeisyyttä? Mut joo oli mullakin tota ja on vielläkin. Kuvittelin et kaikki tietää saman ku mä ja aaytelin et ne ajatukset on samat ni niistä ei tarvii keskustella ku kaikkihan jo tietää sen. Joo monestihan täällä tulkitaan että toinen on hermostunut vaikka on vaan erimieltä eli se onkin itte hermostunu ja tulkitsee sen. Mitenhän siitä tulkinnasta pääsis eroon?
Mä heitän vettä kiukaalleNo jutellaas sit neutraalisti ja aikuismaisesti, vaikka säästä.
- Ei onnistu
Aurinko paistaa. Vähän on pilviäkin
- vaarallinen helle vahuksilla ja monisairaille. Tulisipa viileää
Teen tänään pizzaa. Huomenna jotain muuta.
- no eikö pitäis tehdä oikeaa ruokaa
Kävin tänään kaupassa, jiihaa.
- jotkut joutuu käymään ruokajonoissa, jiihaa.
Meillä on hallitus ja eduskunta. Siellä ne istua nupottaa ennen lomia.
- siellä ne persut ja suvakit kinastelee ja kansa kärsii
Mikä sun lempiväri, mulla on sininen. Nätti väri.
- persun sininen on nätti väri
Meidän koira on söpö.
- kuten Jeremy Clarkson?
Luin naistenlehteä viikolla, siellä oli paljon kaikenlaisia asioita.
- ei niitä kannata lukea
No siis kyl mä esim live tilanteissa oon varovaisempi ja en tiettyjen kaa juttele ku niitä näitä jos sanois mitä ajattelee ni tulis riita ku toinen hermostuis sit mä hermostuisin. Eli estää sen todellisen keskustelun ja sit se homma muuttuu unettavaksi. Suljeudutko sä koskaan muiden edessä? No ehkä niistä tulkinnoista pääsee eroon jos suoraan kysyis? Joo no toi on vaikeeta ku siitä voo alkaa kiivauskin. Kuinka hyvin ne tulkinnat pitää paikkansa sitten?Kyllä sitä jääräpäisyyttä löytyy kaikista ikäluokista. En todellakaan lähtis osoittamaa sille jotain tiettyä ikäluokitusta. Mielialat ne kaikilla vaihtelee. Ja sitten on myös niitä, jotka haluavatkin vain provosoida ja ärsyttää, koska se on heistä hupia.
Ei kait niistä tulkinnoista pääse eroon? Miten sä suljet omat tunnetilasi ja miksi pitäisikään kenenkään vuoksi niin tehdä ja vielä vähemmän jonkun random keskustelufoorumin takia? Mielipiteitä nyt mahtuu maailmaan. Itse vain en tykkää esim. siitä, että tullaan ja asetetaan toisen tahon kautta suuhun sanoja, joita itse en ole käyttänytkään, sanonutkaan. Tuollainen on huonoa keskustelua, mikä vain jää jurputustasolle.
Toki. Mut toi on vaan sellainen kehityskaari, kuinka se menee. Ja silleen yleisesti, ei kaikkien kohdalla..tai siis jollain enemmän ja jollain vähemmän. Ei siinä mitään pahaa ole. Se on ihan tervettäkin.Itsekeskeisyys.
Ja tuota löytyy kaikista ikäluokista, turha kategorisoida vain parikymppisille.
Tulkinojahan nämä keskustelut ovat, kun ei kirjoitettu teksti anna sijaa kasvojen ilmeille ja äänen sävyille. Ja aika usein mennään metsään sitten niissä tulkinnoissa, joita heijastetaan oman itsensä mielentilojen, kokemuksien ja oman tietotason kautta.
Mutta mun mielestä mustavalkoinenajattelu ei kehitä mitään. Ja just toi, että ei välitetä siitä, mitä toinen sanoo, on suurinta itsekeskeisyyttä mitä tiedän.Toki. Mut toi on vaan sellainen kehityskaari, kuinka se menee. Ja silleen yleisesti, ei kaikkien kohdalla..tai siis jollain enemmän ja jollain vähemmän. Ei siinä mitään pahaa ole. Se on ihan tervettäkin.
Se egosentrisyys voi näkyä uudestaan, kun ihmiset vanhenee. Niinkuin vanhukset, jotka on itsepäisiä asioissaan.
Toi toisten mielentilojen ja kantojen tulkinta on ilmeisesti yleistynyt tässä viimeaikoina.. Johtuiskohan osaksi tuosta, että viestit lyhenee. Ei jakseta kirjoittaa, että mitä tarkoitat, vaan otetaan tulkinta.
Mustavalkoinen ajattelu puolestaan on siinä mielessä jees yksilötasolla, et se vapauttaa energiaa toisiin asioihin. Kun ei just jakseta välittää siitä, mitä se toinen pohjimmiltaan ajattelee, mitä se on kokenut, kuten sanoit. Jne. Mut syntyyhän siitä helposti myös yhteenottoja.
Joskus teininä olin sulkeutuneempi, tosin kuului kehitykseen, mutta kyllä mä oman mielipiteeni ilmaisen. Ja jos se nyt ei toista osapuolta miellytä, niin en sitä sanokaan ketään miellyttääkseni. Takia-alalla keskusteluissa toisinaan olen siitä syystä, jos näen, että omaa näkökantani tilanteeseen ei tarvita tai koen keskustelun jo turhan kuumaksi. Mitä silloin lisää hämmentämään, varsinkaan jos se ei tuo mitään uutta siihen.No siis kyl mä esim live tilanteissa oon varovaisempi ja en tiettyjen kaa juttele ku niitä näitä jos sanois mitä ajattelee ni tulis riita ku toinen hermostuis sit mä hermostuisin. Eli estää sen todellisen keskustelun ja sit se homma muuttuu unettavaksi. Suljeudutko sä koskaan muiden edessä? No ehkä niistä tulkinnoista pääsee eroon jos suoraan kysyis? Joo no toi on vaikeeta ku siitä voo alkaa kiivauskin. Kuinka hyvin ne tulkinnat pitää paikkansa sitten?
Mä etin googlella.Olisko sulla heittää millä foorumeilla käyt? Jos löytyis uusia paikkoi.
Joo no mä en oo niin hyvä tulkitsemaan ilmeitä. Toki raivon näkee mut muista ilmeistä ole niin varmaa. Joo no onhan se omalta osalta sitten miellyttämistä ku oppinu tiettyjen kaa sulkeutua ku tietää et rähinäksi menee puolin ja toisin. Se toisen mielipiteestä loukkaantuminen onko kuinka yleistä sun mielestä? Mun mielestä aika monet. Kerran kaveri luuli et sitä tarkkaillaan. Mä kysyin et mikä meidän elmästä tekisi muka niin mielenkiintoisen et joku jaksais töllää mitä tehdään. Ni se raivostu tollasesta. Joo kyl mäkin sitten kun kiivastun sataan käyttää rumaakin kieltä ja hyökkään päälle huono tapa se mulla on? Käykö sulle niin koskaan? Et halùut vaan jyrätä toisen? Kun olet kimpaantunut jostain?Joskus teininä olin sulkeutuneempi, tosin kuului kehitykseen, mutta kyllä mä oman mielipiteeni ilmaisen. Ja jos se nyt ei toista osapuolta miellytä, niin en sitä sanokaan ketään miellyttääkseni. Takia-alalla keskusteluissa toisinaan olen siitä syystä, jos näen, että omaa näkökantani tilanteeseen ei tarvita tai koen keskustelun jo turhan kuumaksi. Mitä silloin lisää hämmentämään, varsinkaan jos se ei tuo mitään uutta siihen.
Mitä tulee tulkintoihin ja niiden paikkaansapitävyyteen, niin pelkkä kirjoitettu teksti lisää huomattavasti virhemarginaalia. Mutta jos olet face to face, kasvokkain, keskustelemassa, niin kyllähän nyt siitä ihmisestä jo kehonkielenkautta pystyy tulkitsemaan paljonkin asioita. Jopa sen, milloin kannattaa olla ihan hiljaa.
Joo mut jos ei tiedä ni miten sen voi hakee? Vai kirjotatko googleen keskustelufoorumit ja sitten löytyy?Mä etin googlella.
Joo mut jos ei tiedä ni miten sen voi hakee? Vai kirjotatko googleen keskustelufoorumit ja sitten löytyy?
Oho siehän löysit kasan uusia luku paikkoi. Kiitos. Täytyy alkaa lukeen. Millä keinolla ton löysit?Elisa Sähköpostipalvelun kotisivutila
Täältä löydät ohjeita Elisa Sähköpostipalvelun kotisivujen käyttöönottoon, luontiin ja päivittämiseen.www.james.pp.fi
Laitoin googleen: keskustelufoorumit.Oho siehän löysit kasan uusia luku paikkoi. Kiitos. Täytyy alkaa lukeen. Millä keinolla ton löysit?
Mun mielestä nykyään loukkaannutaan tarpeettoman pienistäkin jutuista. En tiedä miksi. Voisin olettaa, että jollain someilulla vois olla vaikutusta asiaan. Ja onko siitä sitten tullut joku ihme trendikin, minkä taakse mennä helposti saamaan sympatiaa?Joo no mä en oo niin hyvä tulkitsemaan ilmeitä. Toki raivon näkee mut muista ilmeistä ole niin varmaa. Joo no onhan se omalta osalta sitten miellyttämistä ku oppinu tiettyjen kaa sulkeutua ku tietää et rähinäksi menee puolin ja toisin. Se toisen mielipiteestä loukkaantuminen onko kuinka yleistä sun mielestä? Mun mielestä aika monet. Kerran kaveri luuli et sitä tarkkaillaan. Mä kysyin et mikä meidän elmästä tekisi muka niin mielenkiintoisen et joku jaksais töllää mitä tehdään. Ni se raivostu tollasesta. Joo kyl mäkin sitten kun kiivastun sataan käyttää rumaakin kieltä ja hyökkään päälle huono tapa se mulla on? Käykö sulle niin koskaan? Et halùut vaan jyrätä toisen? Kun olet kimpaantunut jostain?