Ei uskoisi että täällä on aikuisia keskustelemassa

Deleted member 149094
Tämä sama ketju missä nytkin ollaan, mitä ihmettä sä oikein sekoilet?
Hmm. Tiedäthän, et väri ja sävy on vähän eri asioita keskenään?
Eli jos nähdään eri tavalla sävyjä, ei puhuta punaisesta ja sinisestä, vaan punaisesta ja erisävyisestä punaisesta.
Eli kun sanoin, että nähdään värit eri tavoin, ei sekoiteta sinistä ja punaista, vaan punaisen sävyt. Eli sä näät vaikkapa punaisen vaaleampana, kuin joku toinen.
Katso sitä linkkiä, jossa oli se iltasanomien väriskaala. 25% näkee kuin koirat, 50%näkee ns. normaalisti ja 25%kuten mehiläiset.
 
Hmm. Tiedäthän, et väri ja sävy on vähän eri asioita keskenään?
Eli jos nähdään eri tavalla sävyjä, ei puhuta punaisesta ja sinisestä, vaan punaisesta ja erisävyisestä punaisesta.
Eli kun sanoin, että nähdään värit eri tavoin, ei sekoiteta sinistä ja punaista, vaan punaisen sävyt. Eli sä näät vaikkapa punaisen vaaleampana, kuin joku toinen.
Katso sitä linkkiä, jossa oli se iltasanomien väriskaala. 25% näkee kuin koirat, 50%näkee ns. normaalisti ja 25%kuten mehiläiset.
 
vierailija
Tietysti. Pitää pystyä sanomaan, jos kokee tulleensa loukatuksi. Pomollekin. Esimieheni on hyvä tyyppi ja nimenomaisesti hän on sanonut, miltei vaatinut, että puhutaan suut puhtaiksi heti ja ei seläntakana perseilyä. Asia kuin asia käsitellään heti.
Miten sä onko sulla ollu vaikeuksia tutustuu uusiin ihmisiin sillain aidosti etkä pelkää et se loukkaantuu sun sanomista ku mä ajattelen tota ni oon sulkeutuneempi uudessa seurassa. Sit onko sulla kavereissa sellasta et uskalla sanoo ja ne on menny uomiinsa sillä tavalla et ei oikeen näytä kaikkia puoliaan ja se on sama kaava vuodesta toiseen?
 
vierailija
Joo. Ehkä se aikuisuuden määritelmä onkin liukuva. Et sitä on oma olettamus, et aikuiset olis fiksumpia tai asiallisempia. Mut se olettamus onkin pielessä.
Siinä kukkakeskustelussa, et mies ei ollu tuonu kukkia vaimolle, siirryttiin siihen, et onko vaimo tuonu miehelle kaljaa.
Aina, noissa ulkonäkökeskusteluissa siirrytään siihen, et miehillä on biologinen tarve katsella naisia.
Politiikka, huhhuh.
Sudet, murrmurr.
Uskonto, siinä siirrytäänkin suoraan ja moottoritietä pitkin älykkyysosamäärään.

Onhan tää meno aika tunteellista. Et noustaan barrikaadeille lippu kohti taivasta, ei hirveesti välitetä siitä, mitä muut sanoo, kunhan saa itse sanoa. Ja jos et oo puolesta, oot vastaan.
Tein joskus aloituksen feminismistä, olen siis feministi. Tekisinkö seuraavan aloituksen punkeista. Voisin olla punkkikin. Onneksi en ole tehnyt aloitusta kotikaljasta, kun olen juonut vain yhtä hyvän makuista siltä saralta
Ootko itte koittanu tehdä kotikaljaa? Joo siis voihan sitä olla mielenkiintoa pelkästään keskustella sen kummemmin kannattamatta jotain yhtä juttua. Sä kyl keskustelet monista aiheesta. Kiva lukea
 
vierailija
Mä vaikenen noista nyt tänään. Mä muuten taidan olla laten mielestä muslimi. Ja jonkun toisen kanssa.. No, nää on näitä.

Meneeks se jotenkin niin, että kun tieto karttuu, sitä ensin ajattelee olevansa fiksu. Sitten, kun tietoa tulee lisää, huomaa, ettei tiedä mistään mitään ja lopuksi fiksuus asemoituu niille leveleille, että pystyy hyväksymään myös tietämättömyytensä. Maailma on ristiriitoja täynnä.
Mitäs risti riitoi tulee mieleen? Mistä ei olis puhutu tällä palstalla?
 

Yhteistyössä