Ei tunnu olevan enää muuta mahdollisuutta kuin itsemurha :(

• Viestiketjun aloittaja huoh
  • Ensimmäinen viesti
Vaikka tilanne tuntuisi ihan ylitsepääsemättömältä niin aina on mahdollisuus onneen vaikka nyt tuntuisi että sua varten ei onnea ole tähän maailmaan varattu yhtään.
Ja jos et meinaa saada apua muuten, niin ota ja kävele terveyskeskuskeen sisään ja kerro miltä susta tuntuu.
Itse aikoinani kun oma tilanne kävi täysin sietämättömäksi ja tuntui että yksinkertaisesti en enää jaksa hetkeäkään sitä oloa ja elämää, kävelin psykiatrian poliklinikalle eikä mua sieltä pois ajettu kun kerroin miltä musta sillähetkellä tuntuu, pääsin lääkärille samointein ja osastolle paranemaan.

Hae apua. hae uudestaan vaikka olisit jo hakenut. Ota yhteyttä terveydenhuoltohenkilökuntaan suoremmin.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
raha on vain rahaa, sitä tulee ja menee.

Mutta jos sulla on lapsi, niin se ei anna sulle ikinä anteeksi jos se sut menettää. siinä hommassa olet ainoa, korvaamaton ja PARAS.
En tarkota menestyksellä pelkkää rahaa, vaan kaikkea onnistumista,myös lapsien suhteen.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja mmm:
Tee joka päivä joku pieni asia, vaikka se tuntuis kuinka vaikeelta tahansa: kävele talon ympäri, soita jollekin tutulle, käy kaupassa, pyyhi tiskipöytä, kerää luonnonkukkia, istu hetki ulkona jossain puistossa, kokeile hymyillä jollekin vastaantulevalle. Älä jää kotiin vaikka se olis kaikkein helpointa. Taistele! Sun elämä on sen arvosta loppujen lopuksi! Ja soita sinne terapiaan ja pyydä et pääsisit sinne mahd. pian!
Jossain se raja menne, elämä on ollut just tuota taistelua tämä 26-vuotta.

e
Mene kuitenkin ensin sinne terapiaan, ennen kuin teet mitään peruuttamatonta.
Soita terveyskeskukseen siitä terapiasta, että saisit sille jonkun ajan.
Jos alkaa tuntua liian ylitsepääsemättömältä, soita vaikka 112:een että tulevat hakemaan sua!

Misu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja happihyppy:
En usko, että tulevaisuus on kovin hyvää, elämäni on pilattu ikihyviksi.
Ei sitä koskaan voi niin pahasti pilata. Pahimmasta pääsee yli!!!!
On pilattu. En koskaan ole normaali, en koskaan saa tietää, millainen olisin, jos mua ei ois hyväksikäytetty..kuinka menestyisin, kuinka onnellinen olisin.
Et saakaan, mutta mitä on tapahtunu on tapahtunu ja nyt ollaan tässä ja sä teet nyt elämästäs parhaan mahdollisen itselles huolimatta siitä/niistä jotka on sulle väärin tehny. Ei noista asioista ikinä pääse mutta niiden kanssa oppii elämään.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Mene kuitenkin ensin sinne terapiaan, ennen kuin teet mitään peruuttamatonta.
Soita terveyskeskukseen siitä terapiasta, että saisit sille jonkun ajan.
Jos alkaa tuntua liian ylitsepääsemättömältä, soita vaikka 112:een että tulevat hakemaan sua!
Jos sekään ei auta...monet sanoo että ei ole apua

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Misu:
Alkuperäinen kirjoittaja happihyppy:
En usko, että tulevaisuus on kovin hyvää, elämäni on pilattu ikihyviksi.
Ei sitä koskaan voi niin pahasti pilata. Pahimmasta pääsee yli!!!!
On pilattu. En koskaan ole normaali, en koskaan saa tietää, millainen olisin, jos mua ei ois hyväksikäytetty..kuinka menestyisin, kuinka onnellinen olisin.
Et saakaan, mutta mitä on tapahtunu on tapahtunu ja nyt ollaan tässä ja sä teet nyt elämästäs parhaan mahdollisen itselles huolimatta siitä/niistä jotka on sulle väärin tehny. Ei noista asioista ikinä pääse mutta niiden kanssa oppii elämään.
Lohduttavaa "ei noista ikinä pääse". Ku haluasin pystyä painamaan ne niin unholaan, ettei häiritse jokapäivästä elämää

Ooo
Monet sanoo yhtä ja toista. Moni on myös saanut apua. Aun lapset ei tule ikinä selviämään, jos äiti tekisi itsemurhan. Älä tee mitään huonon elämän jatkumoa nyt, sula on mahdollisuus päättää, että elät sun lasten takia ja yrität. Soitto 112, jos ei muuta keinoa ole. Pääset jonnekin osastolla kunnes terapiat alkavat. Laitoshoito muutenkin voisi olla noilla ajatuksilla hetken ihan paikallaan.

En tiedä millaista hyväksikäyttöä olet kokenut, mutta tässä esim. muiden kokeneiden blogeja.
Voisi myös itse olla hyvä kirjoittaa ajatuksiaan ja tunteitaan ja ihan vaan arkeaan ylös.

http://www.blogilista.fi/avainsana/hyv%C3%A4ksik%C3%A4ytt%C3%B6

ev
tiedän tunteen. mulla on sellaisia luurankoja kaapissa että tuntuu etten pysty niitä siellä pitämään. ne on mulla mielessä päivästä toiseen. ekana aamulla kun herään ja vikana illalla kun käyn nukkumaan. kukaan ei tiedä niistä asioista ja minä koen olevani maailman kamalin ihminen. tunnen ettei minulla ole oikeutta elää, ei oikeutta tähän onneen joka minulla on miehen ja lasten kanssa. mietin usein itsemurhaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ev:
tiedän tunteen. mulla on sellaisia luurankoja kaapissa että tuntuu etten pysty niitä siellä pitämään. ne on mulla mielessä päivästä toiseen. ekana aamulla kun herään ja vikana illalla kun käyn nukkumaan. kukaan ei tiedä niistä asioista ja minä koen olevani maailman kamalin ihminen. tunnen ettei minulla ole oikeutta elää, ei oikeutta tähän onneen joka minulla on miehen ja lasten kanssa. mietin usein itsemurhaa.
Sinullekin suosittelisin kaiken ulospäästämistä. Pidä esim. blogia anonyyminä.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja LilyOfTheValley:
ei. mun luurangot on aika pahoja. sellaisia että mut lynkattaisi samointein. olen tehnyt nuorena paljon tyhmyyksiä.

ev
ei. mun luurangot on aika pahoja. sellaisia että mut lynkattaisi samointein. olen tehnyt nuorena paljon tyhmyyksiä.
siis anteeksi, en ole ap. vaan ev. :)

sekavan näköinen palsta, en jaksa opetella käyttään
Siinä voi valita aihepiirin. Tässä aihepiirin "hyväksikäyttö (ja insesti)" keskusteluja:

http://www.mielenterveys-taimi.fi/verkko/keskustelu/yleinen_hyvaksikaytto.php

Tässä aihepiirin "itsemurha" keskusteluja:

http://www.mielenterveys-taimi.fi/verkko/keskustelu/yleinen_itsemurha.php

Tässä aihepiirin "masennus" keskusteluja:

http://www.mielenterveys-taimi.fi/verkko/keskustelu/yleinen_masennus.php

ap
Entäs jos tyhmä käytösesi johtuukin menneisyydestäsi? Ei vika ole sinussa. olen minäkin tehnyt tyhmyyksiä, niitä vähiten mietin nyt, vaan mietin mitä minulle on tehty.

Mutta jos sulla on lapsi, niin se ei anna sulle ikinä anteeksi jos se sut menettää. siinä hommassa olet ainoa, korvaamaton ja PARAS.
En tarkota menestyksellä pelkkää rahaa, vaan kaikkea onnistumista,myös lapsien suhteen.
no lasten takia et todellakaan voi itseäsi tappaa. miten luulet lasten mielenterveyden käyvän jos tapat itsesi. lapset miettii samoja asioita (itsemurhaa) teini-iässä ja syyttävät itseään sinun kuolemasta. lapset on erittäin hyvä syy hakea apua ja hoitaa itsensä kuntoon.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja JaJa:

no lasten takia et todellakaan voi itseäsi tappaa. miten luulet lasten mielenterveyden käyvän jos tapat itsesi. lapset miettii samoja asioita (itsemurhaa) teini-iässä ja syyttävät itseään sinun kuolemasta. lapset on erittäin hyvä syy hakea apua ja hoitaa itsensä kuntoon.
Joo,m utta toisaalta voin pilata lasten elämän olemalla läsnä. Tuijotan tyhjään, olen ärtyisä jne jne.. parhaani olen yrittänyt, mutta ...

Yhteistyössä