EI TOSIKOILLE

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ursula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heipsis taas kaikki palstalaiset! Pitkälle poissaololleni lienee yhtä vaikea löytää selitystä kuin sille, miksi tänä vuonna pihanurmi viheriöi joulukuussa huomattavasti kukkeammin kuin kesällä konsanaan. Nyt olen kuitenkin tässä ja palveluksessanne! Palvonnan julistan tässä ketjussa pannaan, siis URSULAN palvonnan. Mutta kysymyksiinne:

Hyvä harmaa Minä! Mikäli parin iät eivät ole samassa ikähaarukassa, lasketaan ikien keskiarvo, ja yhdyntöjen määrä saadaan selville tästä keskiarvosta. Jos esim. mies on 30 ja vaimo 62, saadaan keskiarvoksi 46, jolloin yhdyntöjen määrä on kerran viikossa lauantaisaunan jälkeen.
Totuuden nimessä minun on tunnustettava, että Yrjänän kanssa emme ole kyenneet noudattamaan omaa ohjeistustani, vaan olemme yhtyneet useammin kuin ohjeet suosittelevat. Suotakoon siis muillekin runsaampi yhteiselo seksuaalisen kanssakäymisen saralla ja pidettäköön ohjeistustani lähinnä miniminä.

Hyvä Surtsey! Lapset juoksevat vesilätäköihin siksi, että he ovat sikiämistään seuranneet kuukaudet kasvaneet erittäin vetisissä olosuhteissa, joten heille on jäänyt luontainen kaipuu veden tyynnyttävään kosketukseen. Koska runsas lapsivesi on ollut heidän selviytymisensä edellytys, kokevat he joitakin vuosia syntymänsä jälkeenkin veden elävöittävänä ja voimistavana yhdisteenä, jonka kiertäminen on heistä yhtä haitallista kuin hampaiden pesun unohtaminen.

Hyvä Lutra lutra! On mahdollista, että ihminen sairastaa vuosia, jopa vuosikausia, lieväasteista masennusta. Se on siinä mielessä kavala ja haitallinen sairaus, että hitaasti hiipimällä se lamauttaa ihmisen uskomaan, että oireisiin kuuluva saamattomuus, väsymys, ärtyneisyys, voimattomuus jne. kuuluvat normaaliin elämään, eikä potilas osaa etsiä hoitokeinoja. Keskivaikea tai vaikea masennus taas ei jää sairastajaltaan salaan!

Hyvä RJS! Niin kauan, kun pysyt lähtemään viikoksikin netin ulottumattomiin ja muistat huolehtia lapsikatraastasi, ei ole kyse haitallisesta riippuvuudesta. Palstalla monestikin päivässä piipahtaminen ei ole sen pahempaa kuin esim. töissä olevalle muutaman sanan vaihtaminen työkavereiden kanssa päivän mittaan. Joissakin tapauksissa palstalla pyörähtäminen voi jopa varjella vaarallisesta mökkihöperyydeltä eli ihmisistä eristäytymisestä!

Hyvä Emilyn! Kokemuksen tuomalla varmuudella voin kertoa sinulle, että elinikäinen oppiminen ja opiskeleminen on mahdollista, mutta lisääntymisen vuodet ovat rajalliset. Älä siis anna opiskeluhuolten estää sinua kasvattamasta katrastasi, mikäli toimeentulonne on ilman tutkintoasi turvattu. Opiskeluaikojen joustosta ei minulla ole tarkkaa käsitystä, mutta oletan, että aina on olemassa vaihtoehtoja opintojen loppuun saattamiseksi.

Hyvät RJS ja Flupke! Tietämiäni henkilöitä, jotka eivät ole kiinnostuneita miehistä tai naisista seksuaalisessa mielessä, ei nimitetä singleseksuaaleiksi vaan a) tietokonenörteiksi, b) narsisteiksi, c) lukutoukiksi ja d) loppuun palaneiksi koliikkivauvojen äideiksi. Muitakin nimityksiä lienee olemassa, mutta tässä siis ensinnä mieleen tulleet tuttavapiiristäni.

Hyvä RJS! Väärä jalka on tilanteesta ja olosuhteista riippuen yhtä hyvin vasen tai oikea: kuitenkin sen voi aina tunnistaa siitä, että sillä tietää nousseensa aamulla yösijaltaan, kun mikään ei suju, kiukuttaa, väsyttää ja känkkäränkkä pitää majaa pään päällä!

Hyvä Mummu65! Mantelit kuoriutuvat oltuaan kiehuvavesikontaktissa muutamia minuutteja manteleiden iästä ja kuivuudesta riippuen! Oikein suoritettu kuumavesikäsittely saa mantelin luopumaan kuorestaan helposti puristamalla: plops, ja kuoreton manteli on valmiina joulupuuron tai glögiin. Tässä yhteydessä mainittakoon, että pähkinä-manteli -allergian vallattua pari joulunviettäjäämme, olen vuollut joulupuuroon "mantelin" esim. raa'asta perunasta!

No niin; taidanpa tänäkin yönä ehtiä köllähtämään yöpuulle Yrjänän kylkeen kiinni. Aamusta jatkuneen yhtämittaisen toiminnan tuloksena oli nukahtaminen n. kello 18 ja herääminen paria tuntia myöhemmin, joten sillä selittyy tämä yltiöpäinen yökukkumiseni tällä kertaa! Pyrin piipahtamaan palstalla piparinpaiston ja lahjain käärinnän välissä, niin ettette joudu ottamaan joulua vastaan vallan neuvottomina, mikäli kysymykset kalvavat mieltänne.

Leppoisaa Lucian päivää ja onnellista joulun odotusta toivottaen URSULA, kkpt ja jouluisa jauhopeukalo

Ursula hei! Ensin kysyn, että ethän vain ole se valokuvaaja Ursula?
Mutta, nyt todelliseen ongelmaan. Eli olen siis Raija, ja olen alkoholisti. Sukulaisille näyttelen, että minulla on kaikki hyvin, eli kulissit kunnossa ja pullat hyvin uunissa, hyvin äimät hatussa jne... Mutta oikeasti olen kateellinen, panetteleva, kiero, h.elvetin laiska, työtä vieroksuva, rupsahtanut, ilkeä, kuppiin sylkemätön, omaan napaan tuijottelija.

Ongelmani on se, että osaan olla oma itseni vain tällä palstalla, mikäli näen näppäimistöltä oikeat kirjaimet humalatilaltani. Nyt en ole kännissä, mutta koskaan ei tiedä, milloin korkki aukeaa.
Miten voin tulla kaapista ulos myös oikeassa elämässä? Minkälaisen tekstiviestivärssyn voin lähettää sukulaisilleni oikeasta minästäni, jonka paras ystävä on pullo? (Inhoan sanontaa Kuningas alkoholi, eihän se mikään kuningas ole? Vai olenko käsittänyt väärin? Viinaahan se vain on.)

Kiitos valaistuksesta Ursula! Lopetamme palvomisen. ;)

Kerrohan, minkä takia se alkoholisti, joka oli hyvin läheinen ja rakastettava, kuoli viinan takia ennenaikaisesti. Mutta lähipiirin se alkoholisti, joka "joutaisi" kuolla, porskuttaa varmasti yli 80-vuotiaaksi.

Hyvä Raija! Tuskaisena luin kirjeesi! Sinulla todellakin on ongelma, ja sen nimi on alkoholin väärinkäyttö! Kaikki muu on seurausta siitä. Lähde liikkeelle tunnustamalla ongelmasi ympäristölle, ja sen jälkeen anna heidän auttaa sinua paranemisen polulle. Jos et ympäriltäsi löydä ymmärtäjää, mene AA-toimintaan tai käänny jälleen URSULAN puoleen. Kaapista ulos tulossa auttakoon sinua URSULAn varta vasten sinulle äsken riimittelemä runo!

Hei rakkaat tuttavat, sukulaiset,
te kaikki miehet ja arvon naiset.
Nyt kuunnelkaa tarkasti viestiä tätä,
se teitä ei varmaankaan kylmäksi jätä.
Olen teille se tuttu ja kunnon Raija,
kiltti nainen ja tavan meikäläismaija,
Mutta totuus on toinen ja sangen karu,
siis kuulkaapa totuus ja hylätkää taru!
Vaikk' olen mä vielä näin sievä ja sorja,
olen juopporaiska ja viinan orja!
Kun toiset ne joulua lapsille laittaa,
minä olutta kittaan ja siideri maittaa.
Moni äiti nyt torttuja, kinkkuja paistaa,
mut' tämä vain konjamiinia maistaa.
Minä humalan huuruissa päiväni elän
ja selville hetkille käännän vain selän.

Hyvät ystävät, tämä on totuus julma,
siis auttakaa minua, jolla on pulma!
Minä tahtoisin vapaaksi kiroista viinan,
miten loppumaan saisin mä jatkuvan piinan?
Ja vielä on minulla pyyntö yksi:
en halua tulla hylätyksi!

Toivottavasti viinan kahleet katkeavat pikaisesti ja elämä alkaa kääntyä suloisempaan suuntaan

Toivoo URSULA, kkpt

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2006 klo 11:21 äippä minäkin kirjoitti:
Palstaterapeutilla näyttää olevan sana hallussa! :attn:

Kiitos vastauksestasi aiemmin, meinaa välillä ihan unohtua olemassaolosi kun minulla ei (käsittääkseni) ole tarvetta terapeutille. Terapeuttina saatat toki olla eri mieltä. :ashamed:

Mutta aiheeseen, jonkun pitäisi keksiä tuolle sävel ja myydä AA-kerholle tunnuslauluksi. :D

Hyvä Lutra lutra! On mahdotonta tietää, miksi jonkun keho kestää alkoholin suurkulutusta vuosikymmeniä ja toisen elimistö ei pitkääkään aikaa. Sama kysymys nousee esiin monen muunkin sairauden kohdalla: miksi rintasyöpään sairastunut tästä todellisuudesta täysin poissa oleva elää vuosia yli kahdeksankymmentävuotiaaksi, mutta alle kolmekymppinen kuolee muutamassa kuukaudessa? Nämä ovat niitä elämän suuria ja vaikeita kysymyksiä, joihin ei URSULALLA ole vastausta, ja joita hän itsekin on joutunut kohtaamaan elämänsä aikana!

Ihanainen URSULAMME !

Saamme teksteistäsi paljon, kiitos, että olet olemassa =) (Ja tämä ei sitten ole mitään palvontaa -arvostusta vain)

Perinpohjaisesti väsähtäneen äidin uupunut kysymys: miksen nuku tarpeeksi?

Toinen mieltäni kaivertava pulma on se, että miksi jotkut täysin fiktiiviset ihmiset -ihan vain esimerkiksi otettakoon kaikkienaikojen paras tv-sarja Rimakauhua ja rakkautta- vaikuttavat päämme sisuksiin niin valtavan voimakkaasti, että heistä erossa ollessamme pohdimme, mitä heille kuuluu, tunnemme puolestaan tuskaa/myötähäpeää/suuria rakkaudenkaltaisia tuntemuksia ja kaipaamme seuraansa jälleen mahdollisimman pian -ja ahdistumme ajatuksesta, että sarjaa tehtiin vain 5 tuotantokautta, joista on kahlattu läpi jo kaksi.
Ihanko hieman olen lahoamassa yläpäästäni :ashamed:
Pienenä puolustuksen kaltaisena tokaisunani esitän vielä, että minulla on kyllä muuta elämää -ehkäpä hieman yli omien tarpeideniokin toisinaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2006 klo 10:50 URSULA kirjoitti:
Hyvä Raija! Tuskaisena luin kirjeesi! Sinulla todellakin on ongelma, ja sen nimi on alkoholin väärinkäyttö! Kaikki muu on seurausta siitä. Lähde liikkeelle tunnustamalla ongelmasi ympäristölle, ja sen jälkeen anna heidän auttaa sinua paranemisen polulle. Jos et ympäriltäsi löydä ymmärtäjää, mene AA-toimintaan tai käänny jälleen URSULAN puoleen. Kaapista ulos tulossa auttakoon sinua URSULAn varta vasten sinulle äsken riimittelemä runo!

Hei rakkaat tuttavat, sukulaiset,
te kaikki miehet ja arvon naiset.
Nyt kuunnelkaa tarkasti viestiä tätä,
se teitä ei varmaankaan kylmäksi jätä.
Olen teille se tuttu ja kunnon Raija,
kiltti nainen ja tavan meikäläismaija,
Mutta totuus on toinen ja sangen karu,
siis kuulkaapa totuus ja hylätkää taru!
Vaikk' olen mä vielä näin sievä ja sorja,
olen juopporaiska ja viinan orja!
Kun toiset ne joulua lapsille laittaa,
minä olutta kittaan ja siideri maittaa.
Moni äiti nyt torttuja, kinkkuja paistaa,
mut' tämä vain konjamiinia maistaa.
Minä humalan huuruissa päiväni elän
ja selville hetkille käännän vain selän.

Hyvät ystävät, tämä on totuus julma,
siis auttakaa minua, jolla on pulma!
Minä tahtoisin vapaaksi kiroista viinan,
miten loppumaan saisin mä jatkuvan piinan?
Ja vielä on minulla pyyntö yksi:
en halua tulla hylätyksi!

Toivottavasti viinan kahleet katkeavat pikaisesti ja elämä alkaa kääntyä suloisempaan suuntaan

Toivoo URSULA, kkpt

Kiitos Ursis, täytyy jäädä pohtimaan haluanko hoitoon, kos ka kukaanhan ei voi minua pakottaa. Taidan jäädä tänne kaappiin vielä odottelemaan inspistä!

Monen monta kertaa olen miettinyt, että kuinka paljon merivesi nousisi jos kaikki maailman ihmiset menisivät samaan aikaan veteen? Koitappas tähän keksiä vastaus... Ihmisellä on pienet murheet :D

Hei Ursula!

Sovimme mieheni kanssa seuraavilla treffeillämme menevämme keilamaan. Pohdimme, että mistä materiaaleista keilailun välineet, keilat ja pallot, on valmistettu. Tietääkö Ursula tämän?

Voiko puolisonsa kanssa mennä treffeille, vaikka samassa osoitteessa asutaan ja eletään?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2006 klo 02:38 URSULA kirjoitti:
Hyvät RJS ja Flupke! Tietämiäni henkilöitä, jotka eivät ole kiinnostuneita miehistä tai naisista seksuaalisessa mielessä, ei nimitetä singleseksuaaleiksi vaan a) tietokonenörteiksi, b) narsisteiksi, c) lukutoukiksi ja d) loppuun palaneiksi koliikkivauvojen äideiksi. Muitakin nimityksiä lienee olemassa, mutta tässä siis ensinnä mieleen tulleet tuttavapiiristäni.

Hyvä Ursula!

Vaikka olenkin voinut aina luottaa hienoihin ja tyhjentäviin vastauksiisi, tämä seksuaalittomuus-vastaus ei tyydyttänyt minua täysin, jos sallitaan moinen kielikuva. Kyllähän loppuun palanut koliikkivauvan äiti on ollut jossain elämänsä vaiheessa kiinnostunut miehistä kerran on äiti ja luulen/uskon tietokonenörttienkin vaikka salaa käyvän nettisivuilla joissa vähäpukeiset naiset/miehet näyttelevät sulojaan. Varsinkin naispuoliset lukutoukat saattavat lukea romanttisia romaaneja joissa kuvaillaan varsin seikkaperäisesti miehen ja naisen välisiä suhteita.

Siis onko olemassa ihmisiä jotka eivät missään elämänsä vaiheessa ole kiinnostuneet seksuaalisessa mielessä naisista tai miehistä?

Hyvää joulunalusviikkoa!

:wave: RJS

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.04.2006 klo 18:22 URSULA kirjoitti:
Hyvä Cicciolina!
Haluaisin aluksi huomauttaa, että tämä on hyvin virallinen palsta, joten täällä ei sovi käyttää rahvaanomaisia nimityksiä. Käyttäkäämme esimerkiksi nimitystä 'peniskihara' tuosta mainitsemastasi kohteesta! Suosittelen kampaamista myötäsukaisesti pesuhuoneen puolella

nyt meni yli :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Hyvä Ursula!

4-vuotiaani kysymys:

Mitähän lääkäri sanoisi jos menis tuolleen heiluttelemaan tissejä sinne? (Kysymys esitetty tytön katsottua Sharikan Tortura-videota ja kyseisen laulajan tissien lähes epäinhimillistä hytkytystä.)

Yhteistyössä