EI TOSIKOILLE

puhina
Minulla olisi sulle erittäin ajankohtainen ja kiperä kysymys. Miksi ihmeessä miehet ovat kiinnostuneempia hirvistä kuin omasta vaimosta vaikka hirvimammojen kiima-aika ei ole syksyisin. Olisi ihana saada vastaus kysymykseen, koska haluaisin niin kovasti, että mieheni joskus ottaisi töistä vapaata kuukauden minun takiani eikä hirvien...
 
Syyssateinen tervehdys Ursulalta! Saanen jälleen antaa tietämykseni hyödynnettäväksenne!

Hyvä puhina! Lohduksesi voin kertoa, että miehesi kiinnostus hirviin on vallan toista sorttia kuin hänen kiinnostuksensa sinua kohtaa. Luullakseni tässä hirvi-innostuksessakin on taustalla hänen suuri ja tinkimätön rakkautensa sinua kohtaan! Hirvimetsälle häntä ajanee ennen muuta jokin atavistinen vaisto siitä, että metsästämällä hän takaa rakkaan perheensä hyvinvoinnin aina seuraavaan saalistusaikaan saakka. Ennen olivat tiinut syksyisin täynnä suolalihaa, nyt punanutut ja -myssyt panevat pakastimet pullolleen hirvenlihaa ja tuntevat tehneensä kaikkensa elannon eteen.
Sellainen pieni erhe oli kysymykseesi sisältynyt, että oletit hirvimammojen olevan kiimasta vapaita syksyisin. Itse asiassa juuri syys- ja lokakuu ovat hirvien kiima-aikaa!

Hyvä Lutra lutra! Meikkaamalla naiset kuvittelevat kaunistuvansa, ja mainosmiehet ruokkivat estoitta tätä mielikuvaa. Silmämeikillä pyritään luomaan visio suurista silmistä kohtalokkaine katseineen, huulten punaamisen tarkoitus on saada mies huomaamaan hurmaavat huulet, juuri suuteloon sopivat ja poskipunalla luodaan mielikuva verevästä ja elinvoimaisesta suvun jatkajasta. Näitä asioita ei tietenkään tavallinen tallaaja mieti tai edes tiedosta, hän väin tahtoo näyttää viehättävältä, mikä tarkoittaa eri aikakausina hyvinkin erilaisia ehostuksia. Meikkaaminen on kuitenkin täysin vapaaehtoista toimintaa, joten voin toki todeta, että pakko ei ole, jos ei halua! Miehet ovat tässäkin ottaneet itselleen erivapauden näyttää aina luonnonkauniilta, tai ehkä pitäisi sanoa -komeilta, ja olla ilman meikkiä!

Tässä tämänkertaiset! Kyselkää rohkeasti, kyllä kkpt URSULA vastaa!
 
Hyvää nimipäivää URSULALLE :flower: :flower: =) !


Ja kysymys Ursulalle:

Miten kummassa saisin autokammoni laantumaan? En omista ajokorttia ja autolla olen ajanut viimeksi 11 vuotta sitten pihamaalla
:whistle: . Asumme korvessa ja töihinkin olisi joskus lähdettävä, viimeistään reilun vuoden päästä, eikä työpaikalle kulje linja-autoa eikä pyörälläkään jaksaisi joka päivä polkea 27 km suuntaansa :/ . Eli ajokortti on hommattava. Mutta kammoan ajatusta ajaa autoa satanen lasissa mutkaisilla teillä, rekat ajaa vastaan eikä pimeällä näe hirviä eikä heijastittomia kävelijöitä. Ja varsinkin jos kyydissä on rakkaat lapseni niin miten osaan ajaa turvallisesti? Ja saanko ylipäänsä ajettua korttia, en ymmärrä höykäsen pölähtävää autoista :ashamed: ? Ja ikää siis mulla jo 30..

Kiitos etukäteen terapiasta, joudunko käymään useamman kerran kkpt:in pakeilla..

RJS<br><br>
 
Hyvä RJS! Kammosi kaikkoaa, usko pois! Se on näet niin, että pakon edessä koiraskin poikii, kuten vanha sananlasku sanoo. Koiraiden poikimiseen en tosin usko, mutta siihen kylläkin, että ennen pitkää huristelet autolla niin kuin olisit aina sitä tehnyt.

Minulla on pari hyvää esimerkkiä asiasta. Naapurini oli ajanut kortin heti silloin alta kaksikymppisenä, mutta ei sitten ollut kotona asuessaankaan paljon ajellut. Sitten hän vetti viitisen vuotta opiskelukaupungissa ilman autoa, eikä heillä vielä ennen lasten syntymää ollut autoa puolisonkaan kanssa. Kun ensimmäinen lapsi syntyi, ostettiin auto, jota mies sitten ajoi, kun äiti oli lapsen kanssa takana... Pian oltiin siinä tilanteessa, että oli kulunut 15 vuotta kortin saamisesta, ja naapurini ei enää rattiin kuvitellut astuvansakaan, sillä hänestä tuntui, ettei hän ollut koskaan autoillutkaan. Sitten perhe muutti miehen työn vuoksi uudelle paikkakunnalle. Siellä kävikin niin, että ystäväni joutuikin työssään ajamaan autolla paria välimatkaa! No, kun pakko oli, hän harjoitteli ensin miehen kanssa poissa liikenteen jaloista ja ajoi pian työajonsa pois tiekseen. Nyt muutaman vuoden kuluttua hän ajaa kaupunkiajoakin ja missä tahansa aivan sujuvasti. Toinen esimerkki on työkaverini, joka samoin oli ollut kymmenen vuotta kokonaan ajamatta eikä ollut juuri autokoulua enempää koskaan ajanut. Kun he muuttivat asumaan sivummalle taajamasta, oli perheeseen hankittava toinen auto ja äidin uskaltauduttava rattiin, ja hyvin on sujunut! Sinulla on puolellasi se etu, että saat ajo-opetuksen vasta nyt ja voit ylläpitää ajorutiinia jatkuvasti siitä alkaen. Hyvin se sujuu, ja palstaterapiaa on tarjolla tarpeen vaatiessa!

Talvi kurkkii nurkan takaa ja lunta odotellessa on raivattu piha puhtaaksi kaikesta nietosten alle kuulumattomasta. Tänään olen suojannut omenapuiden rungot jäniksiltä ja myyriltä, joten talvi saa tulla!

Syyslomaterveisin (loma siis alkamassa Yrjänällä ja jälkipolvella)
URSULA, kkpt
 
Hyvä RJS! On ilo jälleen vastata pohdiskeluun taipuvaiselle esikoisellesi! Itse asiassa aikuiset ja monet jo ennen aikuisuutta osaavat laskea äärettömyyksiin. Siihen riittää se, että saa jostain selville nimityksiä suurille kokonaisuuksille, ja aina kun lisää yhden edelliseen on pykälän pidemmällä. Luvuthan eivät lopu luettelemalla. Numeroiden ja lukujen tunteminen on kai aika suhteellista. Olin taannoin eskarilaisen open kanssa kehityskeskustelussa, ja katselin siellä, mitä lapsi itse oli vastaillut ja kertoillut. Kysymykseen, osaatko kaikki numerot, hän oli vastannut, että en. Tätä sitten vähän ihmettelin, koska hän laskee sujuvasti ja tuntee kyllä numerot. Kun sitten kysyin häneltä, miksi hän ajatteli, ettei tunne kaikkia numeroita, hän ihmeissään tuumi, ettei hän ole koskaan laskenut kuin muutamaan sataan eikä hän tiedä mitä numeroita (tarkoitti kai lukuja) on jossain miljoonien jälkeen!

RJS, olkaamme iloisia siitä, että kiinnostus matemaattisiin ongelmiin elää vahvana jälkikasvumme varassa!

Syyslomaisin terveisin URSULA, kkpt, omenapiirakan ja iltakahvin tuoksussa
 
Hyvä Ursula!

Vaivaan jälleen kerran palstaterapeuttia. Päässäni on soinut jo monta päivää Saran "Vielä muodostan varjoni"-biisi. Hieno on kappale ja mukava rallatella mukana mutta ehkä viikon nonstoppina soiminen korvien välissä alkaa kohta vaivaamaan. Miten saan laulun pois päästäni :whistle: ?
 
tantsu80
Arvoisa palstaterapeuttimme!

olen jo tovin pohdiskellut seuraavaa eli millon kasvaa aikuiseksi? Tarkoitan,missä ihmeen välissä sitä ihminen oppii kaiken tarvittavan taidon elämään omillaan ja huolehtimaan jälkikasvustaan? Siis me jotka olemme kasvaneet aikuisiksi,vaikka uhosimme ettei niin tule koskaan tapahtumaan.. olen huomannut osaavani paljon sellaisia taitoja,joita minulle ei kyllä ole opetettu.. :D
 
Hyvä RJS, sinä uskollinen yhteydenpitäjä! 1) Epämiellyttäväksi koetun sävelmän soimisen päässään saa lakkaamaan, kun hairahtuu hetkeksi rallattamaan jotain vielä vähemmän viehättävää melodiaa, joka oitis ottaa ensinnä soineen sävelmän paikan itselleen. Mutta saattaa olla, että tämä tie johtaa vain ojasta allikkoon. Kannattaa ehkä kuitenkin mieluummin kuunnella muutama sikermä lempimusiikkia, niin mikään yksittäinen esitys ei jää päällimmäiseksi aivopoimuihin pyörimään.
2) Kielenlämmittimiä ei ole myynnissä edes Ostoskanavalla, vaikka siellä melkein mitä tahansa mahdottomaltakin kuulostavaa kaupataankin. Näppärä äiti sitä vastoin valmistaa lapselleen hetkessä herkullisia lettuja eli ohukaisia, joiden välissä kieli lämpenee lumisateisesta kylmyydestä. Myös lämmin neste kuten mehu tai kaakao on hyvä ensiapu kylmälle kielelle. Kehottaisin kuitenkin pitämän kielen suun sisässä pakkaskelissä ulkoiltaessa, sillä kaikenlaisella jäisellä metallilla on taipumus vetää lasten kosteita kieliä puoleensa. Siinä lähtee nahka kielen päältä, eikä kaksieurosen kokoinen nahkaläntti esimerkiksi katulampun metallipylväässä ole kaunis näky kenestäkään...Saati sitten että nahattoman kielen omistaja tuntisi iloa kielensä kipeästä olotilasta!

Ystävällisin terveisin URSULA, kkpt, jonka isoisä takerrutti kielensä reen jalaksen rautaiseen vahvikkeeseen ja jonka eno kokeili kielellään, miten kylmä on kirveen terä kolmenkymmenen asteen pakkasessa!
 
Hyvä Tantsu80! Aikuiseksi kasvaminen on yksi elämän suurista mysteereistä. Joillakin se tapahtuu pikkuhiljaa, vähitellen; joillakin jonkin elämänmullistuksen yhteudessä yhdessä hujauksessa ja jotkut näyttävät valitettavasti jäävän ilman tätä kehittymistä kokonaan. Monella naiseläjällä aikuistuminen tapahtuu uskomattoman tehokkaasti joko yhdeksän raskauskuukauden aikana tai ihan vain siinä hetkessä, kun oma vastasyntynyt katsoo ensimmäisen kerran silmiin viestittäen, että minä olen sinun varassasi ja vastuullasi, äiti!

Terveisin URSULA, kkpt
 
Parahin Ursula!

Millä hitsin ilveellä saisin tämän pienen kotini pysymään siistinä?
Onko totta, että kaikilla muillakin vaatteet pöllyävät yhtä paljon kuin meillä?
Miksi se pöly ei lopu?
Onko aina pakko jaksaa?? \|O \|O

RR
 
Miten vauvat osaa ruveta itkemään juuri kun äiti haluaisi a-nukkua b-syödä ( c-olla netissä)

Miksi neuvolassa aina sattuu jotain hullua joka tekee lopullisesti selvää tklle ettei ainakaan normaalista perheestä ole kyse.

Tekeekö jokaisen lapsen kohdalla ihan uusia virheitä kasvatuksessa vai alkaako sitä toistaa itseään.
 

Yhteistyössä